Maaltijdopties (halfpension / volpension)

1679111217

Reacties

  • Lars zei:

    Hoi Lars, heb toch nog een vraagje. Ik heb even gebeld maar weet niet of ik het goed doorgeef.

    Ik kom voor Half Pension Premium op EUR 212 voor 2 volw en 1 kind. Voor dit bedrag zou je dan toch kunnen ontbijten in Plaza Gardens en naar de Buffalo Wild West show kunnen of moet daar nog wat worden bij betaald?

    Ik heb namelijk Plaza Gardens al betaald en er wordt mij gezegd dat ik nu nog 170 moet bij betalen als ik ook naar de show wil. Dan heb ik een korting van 8 euro. Scheelt dat maar zo weinig?

    Hoi michellex,

    Het ligt eraan wat je al hebt betaald voor het ontbijt en of je reeds een halfpension variant hebt? Had je al halfpension (bijvoorbeeld geboekt via de gratis halfpension aanbieding) en wil je upgraden naar Premium of had je nog geen halfpension?

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars, we hadden nog geen half pension. Dus alleen ontbijt geboekt!
  • (Prijs was 105 euro voor 3 personen Plaza Gardens)
  • Hoi @michellex ,

    De prijs voor 2 volwassenen en 1 kind halfpension Premium is 81 + 81 + 54 = €216. Het ontbijt met Disney figuren is 3 x 35 = €105. In principe zou je dan nog 216 - 105 = €111 moeten bijbetalen. Ik weet echter niet in hoeverre het mogelijk is om het reeds betaalde ontbijt met de figuren vanuit die waarde (€105) te upgraden naar halfpension Premium met bijbetaling tot €216. Aangezien zij €170 hebben doorgegeven, is dat blijkbaar niet mogelijk. Ik zou voor de zekerheid nog eens terugbellen en aangeven dat je reeds €105 hebt betaald, de waarde van halfpension Premium €216 en je daar het prijsverschil tussen wilt betalen.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je reactie. Nogmaals gebeld en nu moest ik idd 113 euro bij betalen. Scheelt wel! Thnx voor het uitzoeken!
  • Bedankt voor je reactie. Nogmaals gebeld en nu moest ik idd 113 euro bij betalen. Scheelt wel! Thnx voor het uitzoeken!

    Graag gedaan! Goed om te horen. Alvast een goede reis en veel plezier!
  • Goedemiddag Lars,

    Als je een maaltijdoptie boekt krijg je dan ook korting met je infinity pas? En als je maaltijd plus boekt krijg je dan ook 15% korting op het ontbijt met figuren? Wil in februari met een vriendin en onze baby's die nog nooit geweest is en wil er het beste uithalen dus ben alles even aan het uitvogelen
  • Shireen zei:

    Goedemiddag Lars,

    Als je een maaltijdoptie boekt krijg je dan ook korting met je infinity pas? En als je maaltijd plus boekt krijg je dan ook 15% korting op het ontbijt met figuren? Wil in februari met een vriendin en onze baby's die nog nooit geweest is en wil er het beste uithalen dus ben alles even aan het uitvogelen

    Beste Shireen,

    Korting op korting is niet mogelijk. Je kiest óf voor een maaltijdoptie óf voor de korting in restaurants met een Infinity jaarkaart. Beide combineren is niet toegestaan. Als je een maaltijdoptie boekt, dan ontvang je tevens hoge korting op het ontbijt met Disney figuren. Bij de Plus maaltijdoptie boek je het ontbijt voor een meerprijs van €10 per persoon. Dat is een hogere korting dan de 15% met een Infinity jaarkaart.

    Groetjes,
    Lars
  • augustus 2017 aangepast
    Beste Lars,

    Is het mogelijk om bij de standaard Halfpension optie bij Hotel Cheyenne, ervoor te kiezen om voor bijv. 1 dag de maaltijdvoucher in te leveren bij een counterservice restaurant i.p.v. een van de buffetrestaurants?
    (deze vraag heb ik een aantal jaar terug gesteld, maar weet niet of dit nu nog steeds van toepassing is?)
    Is het verder nodig om bij deze 6 buffetrestaurants te reserveren voor de data van 15 t/m 18 okt 2017 denk je?
    (wij boeken niet online, maar telefonisch zonder tickets, weet niet of dit verder belangrijk is?)

    Groetjes,

    Judith
  • Beste Lars,

    Is het mogelijk om bij de standaard Halfpension optie bij Hotel Cheyenne, ervoor te kiezen om voor bijv. 1 dag de maaltijdvoucher in te leveren bij een counterservice restaurant i.p.v. een van de buffetrestaurants?
    (deze vraag heb ik een aantal jaar terug gesteld, maar weet niet of dit nu nog steeds van toepassing is?)
    Is het verder nodig om bij deze 6 buffetrestaurants te reserveren voor de data van 15 t/m 18 okt 2017 denk je?
    (wij boeken niet online, maar telefonisch zonder tickets, weet niet of dit verder belangrijk is?)

    Groetjes,

    Judith

    Hoi Judith,

    De Standaard maaltijdvouchers zijn ook geldig in counterservice restaurants, maar dat raad ik ten zeerste af. De waarde van de voucher is namelijk hoger dan het duurste menu in een counterservice restaurant. Zonde. In jullie geval zou ik iedere dag reserveren in een buffetservice restaurants waar iedereen toch zelf kan bepalen hoeveel en wat hij/zij eet en zo het maximale uit de vouchers te halen. Reserveren van dergelijke restaurants is altijd aan te bevelen, zeker rondom de schoolvakanties.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Beste Lars,

    Is het mogelijk om bij de standaard Halfpension optie bij Hotel Cheyenne, ervoor te kiezen om voor bijv. 1 dag de maaltijdvoucher in te leveren bij een counterservice restaurant i.p.v. een van de buffetrestaurants?
    (deze vraag heb ik een aantal jaar terug gesteld, maar weet niet of dit nu nog steeds van toepassing is?)
    Is het verder nodig om bij deze 6 buffetrestaurants te reserveren voor de data van 15 t/m 18 okt 2017 denk je?
    (wij boeken niet online, maar telefonisch zonder tickets, weet niet of dit verder belangrijk is?)

    Groetjes,

    Judith

    Hoi Judith,

    De Standaard maaltijdvouchers zijn ook geldig in counterservice restaurants, maar dat raad ik ten zeerste af. De waarde van de voucher is namelijk hoger dan het duurste menu in een counterservice restaurant. Zonde. In jullie geval zou ik iedere dag reserveren in een buffetservice restaurants waar iedereen toch zelf kan bepalen hoeveel en wat hij/zij eet en zo het maximale uit de vouchers te halen. Reserveren van dergelijke restaurants is altijd aan te bevelen, zeker rondom de schoolvakanties.

    Groetjes,
    Lars
    Beste Lars,

    Hartelijk bedankt voor je snelle reactie! Dat bedacht ik me inderdaad ook maar het is in ieder geval goed om te weten dat het mogelijk zou zijn.

    Groetjes,

    Judith
  • Beste Lars,

    Is het mogelijk om korting te ontvangen op de standaard maaltijdoptie à 35 euro met de Dream jaarkaart?

    Groetjes,

    Judith
  • Beste Lars,

    Is het mogelijk om korting te ontvangen op de standaard maaltijdoptie à 35 euro met de Dream jaarkaart?

    Groetjes,

    Judith

    Hoi Judith,

    Nee, jaarkaarthouders krijgen alleen korting op de prijzen in de restaurants ter plaatse. Met een maaltijdoptie krijg je al tot 15% korting ten opzichte van de prijs op de menukaart + 1 gratis frisdrank.

    Groetjes,
    Lars
  • september 2017 aangepast
    Over een 6 weken ongeveer ga ik weer richting disneyland Parijs en heb bij mijn hotel sequoia logde, Montana kamer, een halfpension plus bijgeboekt,. Wat ik mij nu afvraag is hoe het zit met het ontbijt kan ik hier gewoon ontbijten en moet je dan een uur doorgeven waarop je komt ontbijten of kan je hier gewoon vrij kiezen wanneer je gaat ontbijten vind het fijn om smorgens wat vrijheid te hebben en niet afhankelijk te zijn van een vast tijdstip om te ontbijten tijdens mijn verblijf.

    Ook ben ik aan het overwegen om een keer te ontbijten bij plaza Gardens, hoe werkt dit, wat kan ik verwachten? Hoeveel disney figuren zijn er, zijd dit standaard disney figuren of ook aangepaste disney figuren, aan het seizoen, Bv Halloween kleding, speciale karakters in verband met Halloween? Nu heb ik gelezen dat er twee momenten zijn dat je kan gaan eten hoe laat zijn deze momenten? Zijn er bij de eerste zitting andere figuren dan bij de tweede of is dit hetzelfde, zijn er elke dag dezelfde figuren of wisselt dit dagelijks? Kan je ergens zien welke disneyfiguren er wanneer zijn?

    Ook nog een vraag in verband met het nieuwe captain Jack restaurant is dit ook een halfpension plus restaurant, kan ik hier eten met mijn halfpension plus voucher? Heb ook gehoord dat je hier captain Jack als karakter hebt die bij je aan de tafel komt, is dit nog steeds het geval? Is dit dagelijks, of vaste dagen en is hij de hele dag te zien of enkel tijdens vaste uren op een dag?

    Sorry voor het lange bericht en de vele vragen, maar wil zsm de reserveringen in orde maken.

    Groetjes Birgitte
  • Hoi @Birgitte ,

    Stel gerust al je vragen, daar is dit forum juist voor in het leven geroepen ;-)

    Met een half- of volpension maaltijdoptie (met uitzondering van de 'gratis halfpension' aanbieding) heb je toegang tot het uitgebreide ontbijtbuffet van je hotel. Er wordt nog altijd gewerkt met bepaalde tijden waarop je kunt ontbijten via de kaartjes die je tijdens het inchecken ontvangt, maar sinds de invoering van het betaald ontbijt is dit een stuk flexibeler geworden. Je krijgt weliswaar een indicatie wanneer je kunt ontbijten, maar een andere tijd is ook geen probleem, zolang je dit aangeeft aan de cast members bij de ingang van het restaurant.

    Wij hebben een artikel gemaakt met tijden, prijzen en een video tijdens het ontbijt met de Disney figuren in Plaza Gardens: https://discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/ontbijt-disney-figuren-plaza-gardens-disneyland-paris. Dit zijn doorgaans dezelfde figuren in hun normale outfits, vergelijkbaar met het ontbijt destijds bij Café Mickey.

    Captain Jack's (het vroegere Blue Lagoon Restaurant) is nog altijd en Plus locatie. Jack komt zelf van tijd tot tijd binnenlopen om een rondje te maken langs de tafels, maar dit is niet altijd op vaste tijden. Het is meer een 'verrassingsontmoeting' tijdens het eten.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi lars,

    Bedankt voor je reactie.

    De kans is dus klein als je bij captains jack gaat eten dat je captain jack er tegen komt. Brengt hij dagelijks verrassingsontmoetingen?? Komt hij meerdere keren per dag onverwachts binnenlopenis is dit maar eenmalig??

    Groetjes Birgitte
  • Hoi lars,

    Bedankt voor je reactie.

    De kans is dus klein als je bij captains jack gaat eten dat je captain jack er tegen komt. Brengt hij dagelijks verrassingsontmoetingen?? Komt hij meerdere keren per dag onverwachts binnenlopenis is dit maar eenmalig??

    Groetjes Birgitte

    Graag gedaan, Birgitte. Er is geen 'schema' bekend wanneer Jack precies in het restaurant zal zijn. Dit is 'random' en op basis van beschikbaarheid van acteurs. Vergelijk het met de losse character sets in de parken die niet op het entertainmentprogramma staan.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo iedereen, ik heb een vraagje omtrent de premium optie (half pension).

    Ik zal volgende week 2 nachten en 3 dagen verblijven in Disneyland in de Sequoia lodge. Ik heb hetvolgende reeds geboekt via de restaurant reservatielijn;
    - 1x ontbijt in Plaza en 1x dinner in Inventions
    - 1x wild west show (' savonds)

    Nu had ik graag voor 1 ochtend ook ontbijt in inventions geboekt. De vorige keer (we hadden dezelfde premium optie en we verbleven in hotel cheyenne) was dit mogelijk om te boeken aan de receptie van het hotel cheyenne zelf. We mochten zelfs 2 dagen na elkaar gaan ontbijten in Inventions. Toen ik belde om mijn reservaties van nu vast te leggen via restaurant reservatielijn, kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk is?! Hmmm... Iemand enig idee wat nu? Want ik wil eigenlijk wel weer ontbijten in Inventions en zou het maar sneu vinden indien dit 'plots' niet zou mogen terwijl het de vorige keer wel voor elke dag gelukt is. Iemand raad? :)
  • Als ik mij niet vergis heb ik vorig jaar bij mijn boeking in SQL met de halfpension plus optie een extra voucher per dag gekregen voor iets te drinken met een snack erbij tussen 3 uur en 6 uur s'middags kon je deze vouchers dan inleveren.

    Inmiddels heb ik voor mijn komende verblijf ook SQL geboekt met de halfpension plus optie, maar vind niks meer terug in verband met die extra vouchers, Is dit afgeschaft, of ontvang je deze vouchers alsnog??

    groetjes Birgitte
  • Helaas zijn die afgeschaft
  • Helaas zijn die afgeschaft

    Inderdaad, die "pause gourmande" is er niet meer. Heel jammer. :(

  • Hoi @rozemacaron ,

    Het is niet mogelijk om het ontbijt bij Inventions te reserveren. Niet-gasten kunnen nog altijd hier gebruikmaken van het ontbijtbuffet, maar alleen op basis van beschikbaarheid. Op drukke dagen met een hoge bezettingsgraad van het Disneyland Hotel worden alleen gasten van het hotel zelf toegelaten. Als er plek is, kun je na betaling ook als niet-gast naar binnen, maar enkel ter plaatse. Op voorhand reserveren is niet mogelijk.

    Groetjes,
    Lars
  • Als ik mij niet vergis heb ik vorig jaar bij mijn boeking in SQL met de halfpension plus optie een extra voucher per dag gekregen voor iets te drinken met een snack erbij tussen 3 uur en 6 uur s'middags kon je deze vouchers dan inleveren.

    Inmiddels heb ik voor mijn komende verblijf ook SQL geboekt met de halfpension plus optie, maar vind niks meer terug in verband met die extra vouchers, Is dit afgeschaft, of ontvang je deze vouchers alsnog??

    groetjes Birgitte

    Wanneer je in een Golden Forest kamer in SQL logeert kun je wel tussen 16.00u en 18.00u, in de lounge, iets drinken met een snack erbij. Daarna kun je er nog tot 22.30u iets drinken en wij hadden in augustus een keer het geluk dat we er 's avonds ook iets bij kregen.
  • Veko zei:

    Als ik mij niet vergis heb ik vorig jaar bij mijn boeking in SQL met de halfpension plus optie een extra voucher per dag gekregen voor iets te drinken met een snack erbij tussen 3 uur en 6 uur s'middags kon je deze vouchers dan inleveren.

    Inmiddels heb ik voor mijn komende verblijf ook SQL geboekt met de halfpension plus optie, maar vind niks meer terug in verband met die extra vouchers, Is dit afgeschaft, of ontvang je deze vouchers alsnog??

    groetjes Birgitte

    Wanneer je in een Golden Forest kamer in SQL logeert kun je wel tussen 16.00u en 18.00u, in de lounge, iets drinken met een snack erbij. Daarna kun je er nog tot 22.30u iets drinken en wij hadden in augustus een keer het geluk dat we er 's avonds ook iets bij kregen.
    Hoi Veko,

    Bedankt voor je reactie. Klopt in de golden forest is dat wel, wou dat boeken maar waren al volgeboekt in de periode dat ik wil gaan vandaar SQL montana kamer geboekt. Kon helaas niet vroeger boeken in verband met het verlengen van mijn jaarkaart en ik wil naar de halloweenparty op 31 oktober dus het verblijf verzetten ging ook niet in mijn geval.

    Groetjes birgitte
  • Is inderdaad jammer dat de pausse gourmande er niet meer is. Was wel fijn.
  • kom er niet helemaal uit met mijn restaurants grrrrrrr.

    Zijn een aantal restaurants waar ik zeker wil eten. Wat ik mij nu afvraag is hoe zit het eigenlijk als ik bv. 1 dag in het hotel wil eten waar ik verblijf hoe boek ik dit en waar. Doe ik dat pas boeken als ik incheck of moet ik dat nu op voorhand al boeken via disneyreserveringslijn of de restaurantreserverings lijn?? Ik heb halfpension plus bijgeboekt.

    Is er eigenlijk ook al iets bekend met de tijden van de shows en parades in het Halloween seizoen is ook fijn om hier rekening mee te houden in verband met het reserveren van de restaurants.

    groetjes Birgitte
  • kom er niet helemaal uit met mijn restaurants grrrrrrr.

    Zijn een aantal restaurants waar ik zeker wil eten. Wat ik mij nu afvraag is hoe zit het eigenlijk als ik bv. 1 dag in het hotel wil eten waar ik verblijf hoe boek ik dit en waar. Doe ik dat pas boeken als ik incheck of moet ik dat nu op voorhand al boeken via disneyreserveringslijn of de restaurantreserverings lijn?? Ik heb halfpension plus bijgeboekt.

    Is er eigenlijk ook al iets bekend met de tijden van de shows en parades in het Halloween seizoen is ook fijn om hier rekening mee te houden in verband met het reserveren van de restaurants.

    groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,

    Alle restaurants met tafelbediening en buffetservice (ook die in de Disney hotels) kunnen gereserveerd worden via de restaurant reserveringslijn. Dit wordt zeker aanbevolen. Er zijn nog geen tijden van het Halloween entertainment bekendgemaakt. Doorgaans zullen deze pas in de week vóór de start van het seizoen bekend worden.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi lars,

    Bedankt voor je reactie.

    Dat maakt het ook lastig reserveren, ik wil ook graag de shows en parades kijken maar als je de tijden niet hebt reserveert dat een beetje lastig. Ben er inmiddels wel uit welke restaurants het gaan worden maar nog niet wanneer welk restauant en hoe laat ik ga eten.

    Heb net wel al ontbijt met de disneyfiguren aan mijn boeking laten toevoegen.

    Groetjes birgitte
  • Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Disney om een prijsopgaaf voor April 2018 in Sequoia Lodge te ontvangen. De medewerkster gaf aan dat er op dit moment nog geen maaltijdoptie kan worden bijgeboekt voor April 2017 maar dat dit na 2 November wel zal kunnen. Zij gaf ook aan dat ik nu de kamers vast kan zetten en na 2 November het maaltijdplan toe kan voegen. Na 2 November zal er een nieuwe actie komen. Ik schat dat dit de 50% actie zal zijn. Wat is jullie ervaring hiermee? Kan ik beter nu boeken, wachten tot 02-11 op de nieuwe actie of komen deze twee acties qua prijs redelijk overeen?

    Ook gaf zij aan dat bij het standaard mealplan geen buffet in Sequoia Lodge zit. Klopt dit wel? Ik dacht te lezen dat je altijd gebruik kunt maken van het buffet in het hotel van verblijf of geldt dit alleen voor de 2 sterrenhotels?

    Kent iemand de waarde van de vouchers van het standaard mealplan zodat ik kan berekenen wat ik moet bijbetalen indien wij willen eten in bijvoorbeeld Cafe Mickey?
    Alvast bedankt!!
  • Hoi @Tinkerbell2 ,

    Er komen geen '50% kortingsacties' meer, enkel vroegboekaanbiedingen en last-minute aanbiedingen (doorgaans tot 30% korting). De Belgische 'stuntverkoop' is nu tot 45% korting en alleen beperkt online geldig op bepaalde aankomstdagen van 16 oktober t/m 15 december 2017 via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-stuntverkoop-be. Voor jullie periode is momenteel de vroegboekaanbieding (tot 2 nachten & 2 dagen gratis) beschikbaar via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-nl.

    Wij krijgen van Disney nooit op voorhand te horen welke soort aanbieding na de huidige wordt gelanceerd, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of de prijzen zullen dalen of juist stijgen. Dat weten wij ook pas op het moment dat de nieuwe actie live gaat. Ga je tijdens (school)vakanties en/of rond Franse feestdagen en er is momenteel beschikbaarheid in het hotel van je voorkeur, dan zou ik nu boeken. Ga je buiten de drukke periodes, dan kun je er ook voor kiezen om te wachten, maar er kan niet gegarandeerd worden wat de prijzen zullen doen.

    De Standaard maaltijdoptie is niet geldig bij Sequoia Lodge, alleen bij Davy Crockett Ranch, Santa Fe en Cheyenne. Als je wilt dineren in de restaurants van Sequoia Lodge, Newport Bay Club of New York, dan heb je de Plus maaltijdoptie nodig. Enkel als je de Hotel maaltijdoptie neemt, dan kun je dineren in je eigen hotel, maar ook alleen in je eigen hotel. Wij adviseren om de Plus optie te nemen bij een verblijf in Sequoia Lodge. De waardes van de verschillende maaltijdopties zijn hier te bekijken: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris. Let op: Café Mickey is geen restaurant meer met Disney figuren, maar nu een regulier Italiaans restaurant geworden. Bekijk alle nieuwe locaties om te dineren met Disney figuren: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/maaltijden-met-de-disney-figuren-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel Lars, ik denk dat we dan nu toch maar gaan boeken.
    Goed om te weten dat Cafe Mickey geen diner met figuren meer heeft. Dan is Auberge nu nog de enige optie voor ons. Ik wist niet dat de standaard voucher ook daadwerkelijk een waarde van € 35.00 heeft. Ik dacht dat dit minder zou zijn omdat het ontbijt en diner vertegenwoordigt. Dan valt het bijbetalen bij een diner uit het Plus ws uiteindelijk ook wel mee.
Log In of Registreer om te reageren.