Ervaring 1 ste bezoek Disneyland Parijs 2017

Hoi,
Ik ben net terug van 3 dagen Disneyland Parijs. (2 kinderen en 2 volwassenen). We hebben de eeste attracties en bezienswaardigheden kunnen doen. Ik denk ook als je je bezoek pland in de week dat het op 2 dagen zou lukken. Buiten het slechte weer dat we hadden is alles goed verlopen. We verbleven in het hotel sequoia lodge (hoofdgebouw). Hierin was alles basic, Niet meer datje nodig moet hebben om te overnachten alleen was onze wc de eerste dag (toen we er net introkken) verstop, ook was er geen borstel om de wc net te maken. In de kamer was het warm, de airco kon niet lager dan 18,5 en toch blies hij "arme lucht terwijl hij op cool stond. We hebben dan ook met een venster open geslapen (die maar op 5 cm open kon) geslapen en airco uitgezet. Ik was nog nooit in Disneyland geweest. Ik had het "groter" (magischer) verwacht dan ze zich voor doen. Voor mijn kinderen (5 en 7) was het erg leuk. Ze konden (bijna) overal in de attracties. Wel vind ik spijtig dat je 9 op de 10 attracties met je rugzak moet sleuren terwijl in vele parken er aan de uitstapkant rekken of kastjes zijn waar je je spullen kan inleggen. De wachtrijen verliepen vlot (hebben zelf 3 keer Ratatouille kunnen doen, wat de max was. Ook viel me op dat bij iedere attractie veel personeel aanwezig was, 3 tot 4 personen. Soms was het niet duidelijk qua informatie. Als je vroeg om wat uur de studio's op een bepaalde dag open ging zei de ene 10u en de andere 9.30u. Als op een bord aan de ingang een 30 min. wachttijd stond klopte dit niet altijd, het personeel zei zelf dat het niet juist was en dat het 70 min. moest zijn... De ontmoeting met de figuren was leuk en ging vlot. we hadden zelfs een ontbijt geboekt met ontmoeting van de figuren. De ene groep figuren deed 1 kant van de zaal en de andere de andere kant. Als ze alle tafel hadden bezocht, wisselde ze om :-) . Het eten was lekker, maar niet om wauw van te zeggen. Ook de attracties had ik meer voor / groter verwacht. Wat wel een uitsteker voor mij was, was de magische show van Mickey. Spijtig dat in heel Disneyland Frans "de" hoofdtaal is terwijl zij een "internationaal" park zijn. Engels was maar gebrekkig en andere talen kwamen bijna niet aan bod terwijl je bij ons in België of Nederland en Duitsland wel het geval is.Het park bleef open tot 22u. Omdat mijn kinderen moe waren heb ik de avond van met de lasershow aan het kasteel met vuurwerk (22u30) moeten missen. Achteraf heb ik een Nederlands koppel gesproken gehad en die vertelde dat 's avonds vele attracties vroeger dicht gingen en ze ("gedwongen) naar het kasteel werden geleid om dan een tijd daar met hun vingers draaien en te wachten op de show. Als ik dit hoorde was ik blij dat ik in mijn bed lag ;-). Al bij al een leuk weekend gehad maar ik ben een beetje teleurgesteld in wat er te beleven viel (voor althans). Als ik het vergelijk met andere parken vind ik de Efteling veel magischer en actiever voor zowel Jong als oud ook het verblijf is properder en meer uitgebreid waar ik in Disney op mijn honger beetje bleef zitten (prijs kwaliteit) + Disney is duurder.
Ik hoop dat andere uit mijn belevenis hier en daar wat info hebben kunnen verschaffen.
Cheers

W.

Reacties

  • Groter en magischer verwacht dan ze zich voordoen? Ik denk niet dat het nog magischer kan dan in Disneyland Parijs, zeker in de kerst periode spat de magie overal vanaf. Persoonlijk vind ik de magie vele malen beter in Disneyland dan in Disneyworld, maar ieder zijn ding. Echter dat de magie tegen zou vallen kan ik niet begrijpen.

    Dat bepaalde attracties gesloten zijn savonds is toch niet zo raar?
    Wanneer het sluiting tijdstip nadert, "vegen" ze mensen richting kasteel, beetje onhandig als ze een show daar afspelen, en er hordes mensen vanuit fantasyland door het kasteel komen wandelen.

    Ik kan mij niet vinden in jou ervaring, vervelend voor jou en je reisgenoten en hopelijk vind je zoals je zelf al zegt meer magie en activiteiten in de Efteling.
  • Jammer dat dit je ervaring is, ik kan me hier zelf in ieder geval niet in vinden. Behalve dat Mackey and the Magician absoluut een hoogtepunt is!

    Voor een eerste bezoek vind ik zelfs dat je het beste 4 dagen uit kunt trekken. Dan kun je heel rustig allebei de parken volledig doen. En kun je met de kids eventueel vroeg in de avond naar het hotel om even te rusten/zwemmen en daarna om 22u terug het park in om Illuminations te kijken.

    Betreft het Frans; het grootste deel van vannde bezoekers is Frans, daarnaast ook nog een groot deel uit Wallonïe, Spanjaarden en Italianen spreken vaak wel iets Frans, en dat is als het op Engels aankomt vaak een groter probleem voor deze bezoekers. Maar als je een beetje voorbereid bent, een klein beetje moeite wilt doen om een paar woordjes Frans te spreken en gewoon goed oplet kan er vrijwel niets mis gaan. (In Shanghai spreken ze dus vrijwel alleen maar Chinees in zowel de shows als de.rest van het park, dus het kan nog.veel erger!)

    Dat de castmembers je dwingen om te gaan wachten tot deze show begint is onzin. Alleen Fantasyland gaat vanaf de schemering langzaam dicht zodat ze hier het vuurwerk op kunnen bouwen.

    Ik ben qua Disneyhotels alleen in Santa Fe en de Davy crocket zrqnch geweest. Sequoia Lodge is juist een van de betere hotels, en tja helaas kan er in elk hotel wel wat mis gaan zoals een verstopte wc.

    Hopelijk de volgende keer beter!
  • Hallo allemaal,

    Ik ben vorig week (na 4 jaar) weer naar DLP geweest met mijn dochter en vrouw. We hebben het fantastisch gehad (foto's gemaakt met Mickey, Minni, Daisy, Goofy, Pluto, Knabbel en Babbel, Winnie en Tijgetje, Jessy en Donald).
    We hebben een jaarkaart en zijn nu van plan om jaarlijks minimaal 1 x naar Frankrijk te gaan. Overigens mijn eerste keer met de auto ernaartoe (spannend).

    Ik zou het fijn vinden om in contact te komen met mensen die ernaar toe gaan en hun ervaringen willen delen en het leuk vinden om over DLP te praten.

    Wie weet kunnen we elkaar tips en op de hoogte houden van wat er in DLP allemaal nieuw is en wijzigt.

    Groetjes
  • Hoi Fantillusion1988,

    welkom op het forum van DiscoverTheMagic.nl!
    Altijd leuk als er nieuwe, enthousiaste DLP-bezoekers meepraten op ons forum. Hopelijk zien we je nog vaak terug!
  • Hallo allemaal,

    Ik ben vorig week (na 4 jaar) weer naar DLP geweest met mijn dochter en vrouw. We hebben het fantastisch gehad (foto's gemaakt met Mickey, Minni, Daisy, Goofy, Pluto, Knabbel en Babbel, Winnie en Tijgetje, Jessy en Donald).
    We hebben een jaarkaart en zijn nu van plan om jaarlijks minimaal 1 x naar Frankrijk te gaan. Overigens mijn eerste keer met de auto ernaartoe (spannend).

    Ik zou het fijn vinden om in contact te komen met mensen die ernaar toe gaan en hun ervaringen willen delen en het leuk vinden om over DLP te praten.

    Wie weet kunnen we elkaar tips en op de hoogte houden van wat er in DLP allemaal nieuw is en wijzigt.

    Groetjes

    Fijn dat het na 4 jaar nog steeds fantastisch voor je is! Gaat nooit vervelen he? :)

    Welkom op het forum, er zijn hier genoeg mensen met dezelfde interesse , dus genoeg om mee te kletsen! :smiley:
  • Thanks Hugo en Sabrina. Ik heb de site inmiddels bij mijn favorieten opgeslagen.

    We hebben een jaarkaart magic flex achteraf hadden we toch naar een pagic plus moeten nemen, maar dat doen we volgend jaar wel. Voor de kleine moeten we in september een nieuwe jaarkaart nemen die wordt dan 3 jaar dan nemen we wel de magic plus om zo meer korting te verkrijgen.

    Dank voor jullie reacties ben benoeuwd naar iedereen zijn ervaringen en vragen:).

    Groetjes
  • september 2017 aangepast
    mijn ervaring.

    4 daagse trip, newport bay suite, premium vouchers en photopass.
    Geweldig, Zalig, Heerlijk, ... slechts enkele woorden die zouden kunnen omschrijven hoe ons verblijf geweest is.
    Magisch, om de woorden van Disney zelf te gebruiken.
    Ik besef dat de formule die wij genomen hebben een duurdere categorie is. Toch, als je kan sparen en Disney is jouw ding. Een must do.

    Bij aankomst ontvangen in de compass club. enkele formaliteiten afhandelen en 40 min. later alle nodige tickets en info in bezit.

    Richting park met voor het eerst een vip fastpass ( komt bij de suite). Wat een luxe. doordeweekse dagen heeft deze slechts max. 10 minuten bespaard maar tijdens het weekend per attractie makkelijk 1 uur winst ( soms wel 2 uur).
    Zo koop je jezelf tijd om extra magie te beleven, en het was zen geld zeker waard.

    photopass concept is een zeer leuke extra. bij de bepaalde attracties even nummer onthouden, ff inzoomen op je gezelschap en je kaartje laten scannen. bij de figuren met fotograaf hetzelfde verhaal.

    Restaurants:
    Veel gelezen op dit forum, tripadvisor,... over de restaurants die wij zouden aandoen. Bij sommige twijfels gehad.
    via onze premium vouchers betaalden we 54 euro/pp bij alle vermelde restaurants. ( 1 frisdrank inbegrepen)
    - auberge de cendrillon: Ons eten was warm en mooi verzorgd. vele prinsessen aan de tafel gehad en de muizen natuurlijk ook. Bediening ontzettend vriendelijk. Wij waren zonder kinderen en vonden dit een leuke beleving. Voor de kleine prinsessen moet dit een droom zijn. De grote prinsessen( ze waren met 4) namen ook hun tijd per gezelschap,voor de kleintjes zelfs extra.
    - de wild west show: vast menu, geen hoogstaande culinaire ervaring, refill drank aan tafel geserveerd. Zeker de zaal niet met honger verlaten. tijdens het eten gebeurd er heel veel voor je. 1u30 genieten van de show met een maaltijd erbij.
    - plaza gardens: ontbijt met figuren. een ontbijt waar niets tekort komt. grote zaal en veel mensen,toch hebben deze de sfeer voor ons niet gedrukt. figuren komen bij je aan tafel en nemen zeker de tijd voor jou. aangename ervaring.
    - yacht club: a la carte ( via premium), culinair dik in orde. wij hadden om 20 uur gereserveerd waardoor het vrij druk was, toch hebben we hier geen last van gehad qua sfeer. gezellig tafelen met heerlijk eten ( nog nooit zo een grote gamba's gezien, die waren wel 20 cm puur vlees en dit 2 stuks per bord). desserts heerlijk. kortom, aanrader.
    - Walt's: om 17u30 reservatie, tafeltje aan het raam gekregen,main street zijde. prachtig ingericht en op dit uur heb je nog eens uitzicht op de parade die voorbij komt. De bediening was de beste van onze hele trip, persoonlijk en zeer professioneel. Tafel, inrichting en bediening waren af. En dan moesten we nog eten. Ook dit was helemaal in orde. Alles zeer lekker, goed bereid en zeer mooi gepresenteerd. een aanrader in het culinaire segment.
    - inventions: Wat kan ik over dit restaurant vertellen. Magisch, Overheerlijk, Subliem, ...
    Ook wij beschikken niet over het budget om te verblijven in HET Disneyland hotel. ( ooit eens, maar zal sparen worden). Dus inventions is een goed excuus om er al eens binnen te gaan. Om bij inventions te raken moet je via de hoofdingang. bij het binnenkomen hangt er al een heerlijke geur in de lobby. Via de majestueuze trap ( of de lift) begeef je je richting restaurant. Nog voor het restaurant te betreden kom je in een zeer aangenaam en gezellig centraal punt van het disneyhotel. Telkens wij er waren speelde hier een man op de piano disney klassiekers. Dat extra beetje magie op de achtergrond, heerlijk.
    en we moeten nog eten. eens getafeld is het concept makkelijk. u gaat zo vaak u wenst naar het buffet.
    Een buffet dat zeer hoogstaand is. krab, langoestines, grijze garnalen, wulken, zalm, roze garnalen,ceviche, mousses en al het andere dat je aan een koud buffet kan en mag verwachten. Het warme buffet had op de 2 dagen die wij er waren gaan eten een afwisselend aanbod. Van tournedos tot lamskroon, van pasta's tot gratin. Niets tekort.
    en dan het dessertenbuffet: taarten, mousses, puddings, gebakjes e.d.
    het eten is er heerlijk lekker en als extra'tje komen dan nog eens disneyfiguren aan je tafel. Wij hebben het geluk gehad om op dag 2 mickey en minnie telkens afzonderlijk aan onze tafel te mogen ontvangen. en door toeval kruisten ze mekander net aan onze tafel waardoor mijn vriendin en ik meerdere foto's met hun 2e hebben. Hadden we net niet aan die tafel gezeten hadden we ze nooit samen op 1 foto gehad. leek me iets vrij unieks...
    inventions is dus ten alle tijden zijn geld waard. nooit nog naar disneyland zonder een buffet hier.

    De shows die dagelijks spelen. Het Personeel dat altijd zeer vriendelijk en goedlachs was. De culinaire belevenissen.
    Het hotel en de kamer waar we verbleven. onze 4 daagse trip was van minuut 1 tot zelfs dagen na de trip magisch.
    Mijn vriendin en ik lazen vaak negatieve reacties over ervaringen over dlp. Naar onze mening onterecht. Er kan al eens iets misgaan, ook in disneyland werken er mensen. en als je zoiets tegenkomt, ga dan deze situatie aan met een glimlach en een positieve houding. Zo blijft jouw trip magisch EN zal het personeel jou ook vriendelijk behandelen. Wij hebben niet 1 slechte ervaring mogen ondervinden, toch niet het schrijven waard.

    hopelijk moge deze beschrijving jou doen dromen over disneyland, of je een positief gevoel geven over een volgend bezoek. Wij hebben het er van genoten.

    groetjes,
    Kevin Gillabel



  • Hoi Kevin,

    wat een uitgebreid en leuke bijdrage - prachtig om te lezen hoe je je eerste bezoek hebt ervaren. Dat gevoel herken ik wel maar van een aantal jaar geleden!
Log In of Registreer om te reageren.