Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

18911131431

Reacties

  • het is 1 attractie per keer, zoals het Fast Pass systeem. Als je een uur kreeg bij 1 atractie kon je niet naar nog een attractie om een uur te vragen.
  • het is 1 attractie per keer, zoals het Fast Pass systeem. Als je een uur kreeg bij 1 atractie kon je niet naar nog een attractie om een uur te vragen.

    Hallo Joke,

    Je hebt gelijk in het geval van een Easy Access Card: dat werkt het zelfde als een FastPass, maar bij een Priority Card krijg je, voor zover mogelijk, meteen danwel na even wachten toegang tot de attractie. Dit is na te lezen op deze site: https://discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/gasten-met-beperkingen-disneyland-paris .
  • Hoi Joke,

    je hebt gelijk als je aangeeft dat het bij sommige attracties onduidelijk is.
    Handige tip: zoek naar een pictogram van een rolstoel - dat is bij iedere attractie gebruikt om aan te geven waar je je moet melden met een EAC of DPC.
    Heb je een EAC (oranje kaart), kom je om een tijd te laten noteren en is de rij lang? Vraag dan vriendelijk aan de CM of hij/zij je kaart wil afstempelen door even op hem/haar af te lopen. Anders sta je twee keer lang in de rij.

    Bij sommige attracties is er inderdaad geen sprake van een echte "rij", bijvoorbeeld bij Buzz Lightyear Laser Blast of Rock 'n' Roller Coaster avec Aerosmith. Daar zul je iets meer moeten opletten of je niet door andere bezoekers wordt voorbijgelopen. Een verwijzing naar het einde van de rij wil dan vaak helpen, alhoewel sommige EAC/DPC-ers vinden dat ze voorrang op iedereen horen te krijgen, is mijn persoonlijke en zelfs pijnlijke ervaring.
  • Vast niet de plek om te vermelden, maar wat een supergeweldige service biedt Disney met deze priority cards!! We hebben ons echt een keer 'niet gehandicapt' gevoeld en hielden energie over tot einde van de dag (daarna gesloopt hahaha, maar dat is niet erg). Voor autopia moest ik in de auto met een begeleider. Onze twee meisjes waren beiden te klein qua lengte om alleen te mogen rijden en je kunt met 3 in een autootje. Maar een kind alleen laten wachten doen we pertinent niet. De oplossing? Eén van de parkmedewerkster reed met onze glunderende oudste in het autootje achter ons. Geweldig, we waren er stiekem ontroerd door.
  • Goedemorgen,
    Heeft iemand misschien een voorbeeld verklaring beschikbaar? Of kan iemand me vertellen wat er exact in moet staan. Ik wil zo min mogelijk aan het toeval overlaten.
  • Hoi djooizie,

    er zijn helaas geen "voorbeeldverklaringen" voor zover ik weet (dat zou het wel makkelijker maken).
    Wat er in ieder geval in/op MOET staan:
    - een recente datum (niet ouder dan drie maanden op het moment van aanbieden in DLP);
    - de handtekening van de arts die de verklaring heeft opgesteld;
    - een stempel van de praktijk/instelling waar die arts werkt.

    Verder is het goed om duidelijk te vermelden wat je wel en niet kunt. Daarvan hoef je de oorzaak niet aan te geven maar het helpt vaak wel, is mijn ervaring. Je kunt dus volstaan met "dhr. of mevr. X is niet in staat lange afstanden te lopen" maar het helpt als je er bij zet "vanwege deze of die medische situatie". Je zult daarbij zelf moeten afwegen wat je prettig vindt.

    Als je ander "bewijsmateriaal" hebt (invalidenparkeerkaart, autipas), neem die dan ook mee. Dat helpt ook.

    Laat ook (als dat het geval is) duidelijk vermelden of je situatie tijdelijk of permanent is. Bij twijfel kiest de CM vaak voor een EAC, terwijl je misschien wel recht hebt op een DPC.
  • Onze brief was enorm kort er stond in; ......lijdt aan ..... en gebruikt zoveel gram (naam medicijn) om de symptomen te verlichten. Handtekening en datum van de arts en dat was het, en dat was genoeg.
  • Bedankt Hugo en Meara!
  • Hoi wij gaan begin maart naar DPL mijn zoontje heeft adhd en heeft echter probleem met lange wachttijden en drukte,hij krijgt ook absences van de zenuwen en opgewondenheid, dus dit willen we zeker vermeiden. ik las op de site dat je een pass kon aanvragen mits attest van arts. Iemand die weet of daar specificaties in moeten staan en ook hoe de pass in het park zelf werkt.? Op de site van DPL zijn de kleine lettertjes van de folder nl onleesbaar.
    Iemand nog tips ivm bezoek aan Disney met drukke kindjes en kindjes met probleempjes?
  • Hoi lindsay,

    in de brief van je dokter hoeft in principe niet te staan wat je zoon mankeert, maar wel waar rekening mee gehouden moet worden. Bijvoorbeeld dat hij niet te lang in een drukke wachtrij kan staan. De brief moet engels of frans zijn, niet ouder dan drie maanden, en ondertekend en gestempeld door een arts.
    Alle informatie over de EAC en DPC vind je in ons uitgebreide artikel: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/gasten-met-beperkingen-disneyland-paris
  • Ik ben een tripje in maart aan het voorbereiden, gelukkig zijn door dit forum al veel vragen beantwoord.

    Hopeljk kunnen jullie onderstaande vraag ook beantwoorden:
    Onze dochter heeft autisme en adhd, ik hoop dat wij in aanmerking komen voor een pas zodat we niet in de rijen hoeven te wachten.
    Wachten willen we wel maar liever op een rustiger plekje.

    Ze heeft een autipas en ik las ergens anders dat als je dat hebt en een EMP (europees medisch paspoort) dat dat voldoende was.
    Klopt dat?
  • Hoi Kawaii,

    een autipas wordt inderdaad geaccepteerd voor een EAC of DPC. Houd er wel rekening mee dat sommige attracties niet toegankelijk zijn voor mensen met de diagnose autisme.
  • Bedankt voor je snelle antwoord.
    Kan ik ergens vinden in welke attracties ze dan niet mag? Dan kunnen we de wachttijd bekijken of bv een fastpass hale voor een attractie die ze echt graag wil doen.
  • Hoi Kawaii,

    je kunt de Toegankelijkheidsgids hier nalezen: https://www.discoverthemagic.nl/content/downloads/disneyland-paris/dlp-toegankelijkheidsgids-2.pdf
    In het schema zie je welke voorwaarden/beperkingen aan bepaalde vormen van handicaps zijn verbonden.
    Als je op https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/gasten-met-beperkingen-disneyland-paris even naar de groene kaart kijkt, zie je welk symbool bij austisme hoort en kun je ook in de schema's zien waar je rekening mee moet houden.
  • Heel duidelijk! Parachut is dan de enige waar ze niet in mag.
    Wel bij veel attracties wel dat er maar een beperkt aantal mensen, met autisme, tegelijk in de atractie mogen.
    Nogmaals bedankt!
  • Hoi,

    Ik ben al een aantal keer in DLP geweest en ik kom eigenlijk altijd in aanmerking voor een Disabled Priority Card met een gratis begeleidersticket. Nu kan ik van een kennis e-tickets overnemen. Kom ik met deze tickets ook in aanmerking voor een gratis begeleidersticket of is dit alleen met de originele tickets (degene die je aan de kassa koopt)?

    Alvast bedankt!
  • Hoi demy,

    De gratis begeleiderskaart hoort bij de DPC-kaart. Als je die hebt (dus de groene versie mag je bij de kassa een gratis begeleiderskaart ophalen.
    Welk soort toegangskaart je zelf hebt maakt daarbij niets uit, maar je moet dus wel eerst een DPC gaan aanvragen en krijgen.
  • Hoi demy,

    ik lees op een ander forum dat er tegenwoordig bij het ophalen van begeleiderskaartjes, naast de DPC, ook je invalidenparkeerkaart of je doktersverklaring wordt gevraagd. Misschien handig om even in de gaten te houden zodat je niet voor niets in de rij staat bij de kassa.
  • Je kunt je begeleiderskaart halen voor je de groene kaart hebt met de juiste papieren, doe ik ook.
  • Hoi juttawdw en demy,

    dat wist ik niet - weer iets geleerd.
    Juttawdw - bedankt voor de aanvullende informatie!
  • wij zijn net terug van een weekendje Disney. We hadden er niet op gerekend maar kregen bij het aanvragen van de jaarkaarten zonder enige vorm van medische verklaring of wat dan ook meteen een prioritykaart aangeboden (Dochter mist haar onderarm en hand, dus wel opvallend zichtbaar), en zelfs voor de duur van het jaarabonnement. We hebben hem voor haar veel minder nodig als voor 1 van de andere kids (maar daar is het niet zichtbaar bij)
    De eerste dag mochten we zelfs overal gewoon met 6 in.... (de tweede dag was het drukker en mochten er maar 4 mensen mee, niet erg, al is het dan wel grappig om te zien dat nummer 5 vervolgens alleen zit met een lege stoel naast zich ;-) )
    Was echt een superervaring qua vriendelijkhied!
  • Top!
    Wij hadden voorheen onze oudste mee met autisme. Daar zie je het niet meteen aan, maar met verklaring wel zo'n kaart. Super voor als het nodig is.
  • Een priority card koppelen aan je jaarkaart, wat houdt dat in? Krijg je dan een los kaartje wat je een jaar kan gebruiken of moet je dan toch nog elke keer naar city hall oid om zo'n kaart te halen? Benieuwd!
    We gaan volgende week onze zoon zijn jaarkaart verlengen (verloopt april), maar is het dan mogelijk om meteen zijn nieuwe jaarkaart ook te koppelen aan de priority card tijdens het verlengen, of kan dat pas wanneer deze jaarkaart in gebruik is (na april)?
  • februari 2018 aangepast
    Een DPC met een jaarkaart koppelen is inderdaad een apart pasje (feitelijk de gewone DPC) met daarop het vakje “passeport annuel” aangevinkt.
    Je kunt die kaart tegelijkertijd aanvragen met de jaarkaart (dat doe ik zelf ook altijd). De geldigheidsperiode van beide kaarten is dan gelijk.
    Een voorbeeld kun je hier zien (rechts op de groene kaart zie je het vakje): https://i0.wp.com/littlemissturtle.com/wp-content/uploads/2016/09/Little-Miss-Turtle-Disney-Guides-and-Cards-1.jpg
  • In september ga ik tijdens het Magic Run weekend naar Disneyland. Ik ga zelf de 5km, de 10km en de halve marathon lopen en verblijf dus in een Disney hotel. Nu gaan mijn ouders ook datzelfde weekend (zij verblijven niet in een Disney-hotel), maar mijn vader zit in een rolstoel. Hij heeft een herseninfarct gehad en is halfzijdig verlamd en kan niet praten. Klopt het dat de begeleider dan gratis mee het park in gaat? En hoe gaat dit precies in zijn werk?
    Zelf heb ik een infinity-pas, dus ik zou gratis mogen parkeren, maar heb zelf de auto bij het hotel staan. Kunnen mijn ouders gebruik maken van die gratis parkeerplek? Met de rolstoel is het geen optie voor ze om met de (shuttle)bus te gaan, zij gaan dus gewoon met de auto naar het park.
    Zijn er ook mogelijkheden voor een aparte plaats bij parades en shows?
  • In september ga ik tijdens het Magic Run weekend naar Disneyland. Ik ga zelf de 5km, de 10km en de halve marathon lopen en verblijf dus in een Disney hotel. Nu gaan mijn ouders ook datzelfde weekend (zij verblijven niet in een Disney-hotel), maar mijn vader zit in een rolstoel. Hij heeft een herseninfarct gehad en is halfzijdig verlamd en kan niet praten. Klopt het dat de begeleider dan gratis mee het park in gaat? En hoe gaat dit precies in zijn werk?
    Zelf heb ik een infinity-pas, dus ik zou gratis mogen parkeren, maar heb zelf de auto bij het hotel staan. Kunnen mijn ouders gebruik maken van die gratis parkeerplek? Met de rolstoel is het geen optie voor ze om met de (shuttle)bus te gaan, zij gaan dus gewoon met de auto naar het park.
    Zijn er ook mogelijkheden voor een aparte plaats bij parades en shows?

    Hoi Larissa,

    Een mindervalide bezoeker van Disneyland Paris mag één volwassen begeleider gratis meenemen op vertoon van een officiële invaliditeitskaart, Europese invalidenparkeerkaart of een medische verklaring die aangeeft dat de mindervalide persoon een beperking heeft (originele verklaring, opgesteld in het Frans of Engels, ondertekend en gestempeld door een arts en minder dan 3 maanden oud). De tickets zijn dagelijks af te halen bij de loket van Guest Relations (rechterzijde van de kassa's).

    Het is alleen mogelijk om gebruik te maken van de Premium parkeerplekken voor Infinity jaarkaarthouders als de kaarthouder zelf in de wagen zit. Jullie zullen dus samen naar de parken moeten rijden om vervolgens kortbij de ingang te parkeren. Het is niet mogelijk om de jaarkaart aan je ouders te geven om zo te parkeren.

    Er zijn aparte vakken beschikbaar voor mindervalide bezoekers voor zowel de parades en shows. Laat hiervoor de mindervalide kaart die je krijgt van Disney (Easy Access Card of Priority Card) zien aan de cast member bij de ingang van de show of bij de vakken langs de paraderoute.

    Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/gasten-met-beperkingen-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je, Lars, dit is heldere informatie! We gaan komende week even alvast wat uitproberen, dus in september gaat het helemaal goed komen!
  • Lars zei:

    In september ga ik tijdens het Magic Run weekend naar Disneyland. Ik ga zelf de 5km, de 10km en de halve marathon lopen en verblijf dus in een Disney hotel. Nu gaan mijn ouders ook datzelfde weekend (zij verblijven niet in een Disney-hotel), maar mijn vader zit in een rolstoel. Hij heeft een herseninfarct gehad en is halfzijdig verlamd en kan niet praten. Klopt het dat de begeleider dan gratis mee het park in gaat? En hoe gaat dit precies in zijn werk?
    Zelf heb ik een infinity-pas, dus ik zou gratis mogen parkeren, maar heb zelf de auto bij het hotel staan. Kunnen mijn ouders gebruik maken van die gratis parkeerplek? Met de rolstoel is het geen optie voor ze om met de (shuttle)bus te gaan, zij gaan dus gewoon met de auto naar het park.
    Zijn er ook mogelijkheden voor een aparte plaats bij parades en shows?

    Hoi Larissa,

    Een mindervalide bezoeker van Disneyland Paris mag één volwassen begeleider gratis meenemen op vertoon van een officiële invaliditeitskaart, Europese invalidenparkeerkaart of een medische verklaring die aangeeft dat de mindervalide persoon een beperking heeft (originele verklaring, opgesteld in het Frans of Engels, ondertekend en gestempeld door een arts en minder dan 3 maanden oud). De tickets zijn dagelijks af te halen bij de loket van Guest Relations (rechterzijde van de kassa's).

    Het is alleen mogelijk om gebruik te maken van de Premium parkeerplekken voor Infinity jaarkaarthouders als de kaarthouder zelf in de wagen zit. Jullie zullen dus samen naar de parken moeten rijden om vervolgens kortbij de ingang te parkeren. Het is niet mogelijk om de jaarkaart aan je ouders te geven om zo te parkeren.

    Er zijn aparte vakken beschikbaar voor mindervalide bezoekers voor zowel de parades en shows. Laat hiervoor de mindervalide kaart die je krijgt van Disney (Easy Access Card of Priority Card) zien aan de cast member bij de ingang van de show of bij de vakken langs de paraderoute.

    Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/gasten-met-beperkingen-paris.

    Groetjes,
    Lars
    Nog even een aanvulling: zijn er speciale formulieren voor die medische verklaring? Of kan de huisarts gewoon zelf een in het Engels of Franse verklaring schrijven? Wat moet er precies in staan? Dan ga ik even mijn talencollega's op school vragen voor vertalingen ????
  • Nog even een aanvulling: zijn er speciale formulieren voor die medische verklaring? Of kan de huisarts gewoon zelf een in het Engels of Franse verklaring schrijven? Wat moet er precies in staan? Dan ga ik even mijn talencollega's op school vragen voor vertalingen ????


    Hoi Larissa,

    Er zijn geen 'speciale formulieren' voor een medische verklaring. In de verklaring moet duidelijk vermeld worden wat de aandoening is die de persoon heeft en wat hij/zij daardoor niet kan in de parken (bijvoorbeeld lang staan). Dit kan gewoon door de huisarts worden opgesteld in het Engels of Frans (+ handtekening).

    Groetjes,
    Lars
  • Hi Larissa,

    Vaak komt het voor dat huisartsen moeilijk doen over dit soort verklaringen, aangezien dit in Nederland officieel niet mag schijnbaar. Er hoeft ook niet in te staan wat er medisch gezien precies aan de hand is, het kan ook in termen als "de heer/mevrouw X. kan door haar ziekte niet lang staan" (iets uitgebreider maar ik hoop dat je de strekking begrijpt :-) )

    Grz

    MJ
Log In of Registreer om te reageren.