Drukte informatie

1468910

Reacties

  • Hoi Hugo,

    Bedankt voor je antwoord. Ik heb net de app geïnstalleerd en zag dat er op dit moment zelfs nog wachttijden zijn van 100 minuten (BTM) en ook nog her en der 60 minuten. Buiten de vakanties om vind ik dat nog best lang. Staat mij dit in januari ook te wachten of is november gewoon drukker? Alvast bedankt, groetjes mama
  • Hoi Mama,

    voorspellen is zeker moeilijk maar ervaring leert dat de drukte in januari echt meevalt, wat niet wil zeggen dat er geen wachttijden zijn.
    Aangezien er nog geen januari is geweest tijdens het 25-jarig jubileum :) is het moeilijk te zeggen, maar januari is echt de rustigste maand van het jaar.
  • Mama zei:

    Hoi Hugo,

    Bedankt voor je antwoord. Ik heb net de app geïnstalleerd en zag dat er op dit moment zelfs nog wachttijden zijn van 100 minuten (BTM) en ook nog her en der 60 minuten. Buiten de vakanties om vind ik dat nog best lang. Staat mij dit in januari ook te wachten of is november gewoon drukker? Alvast bedankt, groetjes mama

    In België is het wel nog herfstvakantie ;-)

  • Hugo zei:

    Hoi Mama,

    voorspellen is zeker moeilijk maar ervaring leert dat de drukte in januari echt meevalt, wat niet wil zeggen dat er geen wachttijden zijn.
    Aangezien er nog geen januari is geweest tijdens het 25-jarig jubileum :) is het moeilijk te zeggen, maar januari is echt de rustigste maand van het jaar.

    We gaan het zien in januari. Fijn om te horen dat het normaal de rustigste maand is.
    Ik had er idd geen rekening mee gehouden dat belgie nu nog vakantie zou hebben.
    In ieder geval bedankt voor jullie info.
  • Wij zijn van plan om in de carnavalsvakantie weer naar Disney af te reizen maar ik ben bang dat het dan erg druk is. We willen 11 februari gaan en vanaf de 12 heeft een deel van Frankrijk en België vakantie.

    We zijn in de herfstvakantie geweest en dat was prima te doen met 2 kids maar veel drukker moet het niet worden.

    Iemand die weet of het een beetje te doen is dan?
  • Ik ben van do 30 nov tm zat 2 dec in Disney. Qua drukte zal het do/vr meevallen denk ik?
  • Ik zou inderdaad niet rekenen op topdrukte. Denk dat het iedere dag iets drukker wordt. Als je daar een beetje rekening mee houdt in je planning komt het vast goed. Alvast veel plezier!
  • Hugo zei:

    Ik zou inderdaad niet rekenen op topdrukte. Denk dat het iedere dag iets drukker wordt. Als je daar een beetje rekening mee houdt in je planning komt het vast goed. Alvast veel plezier!

    Mwah een planning zit er niet in. Donderdags eerst abonnement ophalen en dan rustig het park door. In mei voor het laatste geweest. Naast pirates nog andere aanbevelingen?
  • Hoi bassiej5,

    als je in mei voor het laatst bent geweest zijn vooral de Kerst-gerelateerde shows en parades een aanrader, met als uitschieter (zeg ik op basis van wat ik lees op Twitter en Facebook want ik heb zelfs nog geen Kerstshows gezien) de show "Mickey's Christmas Big Band" in het Videopolis Theatre.
    Alle info over shows, parades en ontmoetingen met figuren vind je hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/actueel-entertainmentprogramma-paris
  • Hallo iedereen, ik ga voor het eerst naar Disneyland.
    Ik heb geprobeerd te achterhalen wat een beetje de beste tijden zijn maar het blijft lastig, ik hoop dat ik hier geholpen kan worden. Ik heb dit forum doorgenomen maar nog onzekerheid.


    Ik heb nu de volgende opties in gedachte: 16 april t/m 20 april 2018.
    Ik zag dat 2 zones in Frankrijk dan schoolvakantie hebben , hier heb ik dus een beetje een naar gevoel bij, kan iemand iets over de voorjaarsvakantie in Frankrijk vertellen i.v.m. drukte?
    Daarnaast dacht ik aan wanneer de voorjaarsvakanties daar afgelopen zijn en dan ergens tussen 14 mei en 31 mei gaan. Daar zit dan wel weer de Nederlandse feestdag Pinksteren tussen maar ik geloof geen Franse schoolvakantie of feestdagen.

    Ik hoop dat iemand advies kan geven!

    Alvast bedankt.

    Groetjes Selma
  • Selma zei:

    Hallo iedereen, ik ga voor het eerst naar Disneyland.
    Ik heb geprobeerd te achterhalen wat een beetje de beste tijden zijn maar het blijft lastig, ik hoop dat ik hier geholpen kan worden. Ik heb dit forum doorgenomen maar nog onzekerheid.


    Ik heb nu de volgende opties in gedachte: 16 april t/m 20 april 2018.
    Ik zag dat 2 zones in Frankrijk dan schoolvakantie hebben , hier heb ik dus een beetje een naar gevoel bij, kan iemand iets over de voorjaarsvakantie in Frankrijk vertellen i.v.m. drukte?
    Daarnaast dacht ik aan wanneer de voorjaarsvakanties daar afgelopen zijn en dan ergens tussen 14 mei en 31 mei gaan. Daar zit dan wel weer de Nederlandse feestdag Pinksteren tussen maar ik geloof geen Franse schoolvakantie of feestdagen.

    Ik hoop dat iemand advies kan geven!

    Alvast bedankt.

    Groetjes Selma

    Hoi Selma,

    De Franse schoolvakanties zijn leidend wat betreft drukte. De periode van 16 t/m 20 april is drukker dan een verblijf in de periode tussen 14 en 31 mei, aangezien (een deel van) Frankrijk in april vrij heeft. Probeer in mei de feestdagen echter te vermijden. Pinksteren wordt ook in Frankrijk gevierd op 20 en 21 mei. Dat zijn hele drukke dagen.

    Advies: Boek een doordeweeks verblijf in mei buiten de feestdagen. Kun je alleen in een weekend, neem dat een weekend zonder een feestdag (dus niet met Pinksteren). Maak gebruik van onze handige zoekmachine met alle aanbiedingen en boek eenvoudig online via deze pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:



    Hoi Selma,

    De Franse schoolvakanties zijn leidend wat betreft drukte. De periode van 16 t/m 20 april is drukker dan een verblijf in de periode tussen 14 en 31 mei, aangezien (een deel van) Frankrijk in april vrij heeft. Probeer in mei de feestdagen echter te vermijden. Pinksteren wordt ook in Frankrijk gevierd op 20 en 21 mei. Dat zijn hele drukke dagen.

    Advies: Boek een doordeweeks verblijf in mei buiten de feestdagen. Kun je alleen in een weekend, neem dat een weekend zonder een feestdag (dus niet met Pinksteren). Maak gebruik van onze handige zoekmachine met alle aanbiedingen en boek eenvoudig online via deze pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris.

    Groetjes,
    Lars

    Hoi Lars,

    Bedankt voor je duidelijke antwoord! Heel erg fijn.
    Ik ga denk ik voor 14 t/m 18 mei dan zit ik buiten het weekend feestdagen en schoolvakanties.

    Nogmaals heel erg bedankt:)

    Groetjes Selma
  • Graag gedaan, @Selma !
  • Hallo Lars,

    We zijn van plan om begin mei naar Disney te komen. We denken aan de periode tussen 30 april en 10 mei. het gaat dan om 4 nachten / 5 dagen. Welke periode zou je adviseren om de drukte zoveel mogelijk te ontlopen?

    Alvast bedankt
    Groet
    Sebastiaan
  • harts zei:

    Hallo Lars,

    We zijn van plan om begin mei naar Disney te komen. We denken aan de periode tussen 30 april en 10 mei. het gaat dan om 4 nachten / 5 dagen. Welke periode zou je adviseren om de drukte zoveel mogelijk te ontlopen?

    Alvast bedankt
    Groet
    Sebastiaan

    Hoi Sebastiaan,

    In die periode heeft nog maar één deel van Frankrijk schoolvakantie, dus gemiddeld druk waarbij met name de weekenden en 1, 8 en 10 mei (feestdagen in Frankrijk) drukker zullen zijn. Probeer hemelvaart te ontwijken en kies voor een verblijf in de eerste paar dagen van mei. Maak gebruik van onze handige zoekmachine met alle aanbiedingen en boek eenvoudig online via deze pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Goedenavond,
    Geboekt voor 9 t/m 11 mei. Niet bij Hemelvaart stilgestaan 10 mei.
    Beter wijzigen naar 7 t/m 9 mei? Alleen dan Bevrijdingsdag 8 mei, zou het die dag rustiger zijn dan 10 mei?
    Er zijn die week geen schoolvakanties in Frankrijk.

    Alvast bedankt
    Groeten Nicole
  • Goedenavond,
    Geboekt voor 9 t/m 11 mei. Niet bij Hemelvaart stilgestaan 10 mei.
    Beter wijzigen naar 7 t/m 9 mei? Alleen dan Bevrijdingsdag 8 mei, zou het die dag rustiger zijn dan 10 mei?
    Er zijn die week geen schoolvakanties in Frankrijk.

    Alvast bedankt
    Groeten Nicole

    Hoi Nicole,

    Hemelvaartsdag is een hele drukke dag, dus als je de mogelijkheid hebt om daar net vóór een bezoek te brengen aan Disney, dan zou dat zeker de voorkeur hebben. Bevrijdingsdag (Fête de la Victoire) is minder druk dan Hemelvaart aangezien niet alle Fransen dan vrij hebben.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Gewijzigd. Bedankt voor de snelle reactie!

    Groeten Nicole
  • Hoi Lars,

    Gewijzigd. Bedankt voor de snelle reactie!

    Groeten Nicole

    Graag gedaan, Nicole! Goede reis en veel plezier in de magie.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij zijn van plan om in de herstvakantie (20-28 oktober) een paar dagen te gaan.
    We hebben de hele week vrij dus zijn vrij om te kiezen welke dagen we in die week gaan. Maakt het voor de drukte nog uit of we die week in het weekend of doordeweeks gaan?
    Voor het geld maakt het in ieder geval niets uit, dus dan wordt de verwachte drukte een argument om de datum te bepalen.
  • Hoi Richard,

    dan zou ik voor de weekdagen kiezen, in het weekend is het bijna altijd drukker, ook in de vakanties.
  • Weet iemand wat we kunnen verwachten qua drukte in de eerste week van april? (maandag 2 april tm donderdag 5 april)

    En heeft iemand tips voor lekkere, maar niet te prijzige buffetrestaurants?
  • Rashida zei:

    Weet iemand wat we kunnen verwachten qua drukte in de eerste week van april? (maandag 2 april tm donderdag 5 april)

    En heeft iemand tips voor lekkere, maar niet te prijzige buffetrestaurants?

    Hoi Rashida,

    2 april 2018 is paasmaandag in Frankrijk, dus: heel druk. De dagen daarna zijn er geen schoolvakanties, dus zal het minder druk zijn. Bekijk onze tips voor kortere wachttijden bij populaire attracties tijdens drukke dagen: https://discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/handige-tips-korte-wachttijden-attracties-disneyland-paris.

    De voordeligste all-you-can-eat buffetrestaurants liggen bij Disney's Hotel Santa Fe en Disney's Hotel Cheyenne (huidige prijs €29,99 per persoon). Bekijk de menu's en prijzen van alle restaurants hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor de reactie! Zijn dit ook lekkere restaurants? En wat zijn de lekkerste van het park?

    Maandag zal dus druk zijn maar de dagen erna heel rustig of normaal?
  • Rashida zei:

    Bedankt voor de reactie! Zijn dit ook lekkere restaurants? En wat zijn de lekkerste van het park?

    Maandag zal dus druk zijn maar de dagen erna heel rustig of normaal?

    Hoi Rashida,

    Graag gedaan! Ik denk dat 'lekker' heel subjectief is. Wat de één lekker vindt, hoeft de ander nog niet lekker te vinden. De buffetten van de 2-sterren hotels zijn vrij standaard (internationale keuken). In ieder geval niet zo uitgebreid als de buffetrestaurants in de parken. De populairste is Plaza Gardens. De meest speciale is Agrabah Café. Inventions heeft het meest uitgebreide buffet van alle restaurants, maar daar betaal je dan ook een premium prijs voor (inclusief figuren).

    Maandag zal zeer druk zijn en de daaropvolgende dagen nog altijd aan de hogere kant mits goed weer, anders normaal.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor het antwoord. Ik heb nog 1 vraagje. Ik heb gelezen dat Hotel Cheyenne kamers heeft met een tussendeur naar een andere kamer. Heeft iemand enig idee of je hier een voorkeur voor kan sturen, zodat we niet in zo'n kamer zitten?
  • Rashida zei:

    Bedankt voor het antwoord. Ik heb nog 1 vraagje. Ik heb gelezen dat Hotel Cheyenne kamers heeft met een tussendeur naar een andere kamer. Heeft iemand enig idee of je hier een voorkeur voor kan sturen, zodat we niet in zo'n kamer zitten?

    Hoi Rashida,

    De tussendeur is gewoon gesloten en kan alleen worden geopend als beide kamers het slot openen. Om die reden kan er geen garantie worden gegeven dat je een kamer krijgt zonder zo'n deur, maar het kan tijdens de laatste fase van de boeking in het opmerkingen veld worden ingevuld. Heb je al een bestaande boeking, dan kan deze opmerking telefonisch worden toegevoegd door te bellen met de Disney reserveringslijn.

    Groetjes,
    Lars
  • Hugo zei:

    Hoi Richard,

    dan zou ik voor de weekdagen kiezen, in het weekend is het bijna altijd drukker, ook in de vakanties.

    Bedankt, we hebben er inderdaad voor gekozen om van maandag t/m woensdag te gaan.

  • Hallo,

    Wij gaan verblijven in Hotel Cheyenne. Weet iemand of je in een ander hotel gratis gebruik kunt maken van het zwembad en wat daar de openingstijden zijn?

    Groet
  • Hoi Rashida,

    nee, voor zover mij bekend niet. Tenzij je natuurlijk een Infinity-jaarkaart hebt.
Log In of Registreer om te reageren.