Nieuwe ticketscanners

Goedenavond :)

Het is mij de afgelopen keren opgevallen dat alle ticketscanners (bij de entree en inmiddels ook bij een groot deel van de fastpass-punten) zijn vervangen voor nieuwe, waar wel heel prominent "RFID" op staat.
Is er bij iemand toevallig al iets bekend over de komst van een magicband-achtige introductie? Een cast member heeft mij al een keer verteld dat het systeem zoals gebruikt in Orlando niet zal komen, omdat het in Frankrijk niet is toegestaan om vingerafdrukken te vragen.

Reacties

  • Hoi maxpep,

    DLP zal ongetwijfeld bezig zijn met een systeem dat een einde maakt aan de maaltijdvouchers, fastpasses op papier, hotel easy cards etc. Dat kan, naast een magicband-achtige oplossing, ook bijvoorbeeld één creditcard-achtige oplossing zijn waarbij alles op één pasje komt. Ook de jaarkaarten zouden een RFID-chip kunnen krijgen.

    Voor zover mij bekend is er nog geen definitieve oplossing gevonden c.q. gekozen.
  • Mij is er verteld dat ze aan het werken zijn aan een chipkaart, die zoals hugo aangeeft; " één creditcard-achtige oplossing zijn waarbij alles op één pasje komt."
  • Hoi allemaal,

    Disneyland Paris is bezig met de introductie van de Parijse versie van MyMagic+ uit Walt Disney World met contactloze pasjes (zoals de Key to the Kingdom pasjes / MagicBands in Florida) waar alles op staat: tickets, FastPass, hotelsleutel, maaltijdvouchers, Hotel Easy Pass, etc. Momenteel worden alle FastPass machines vervangen met nieuwe RFID scanners, net als de nieuwe poortjes bij de ingang van beide parken. Meer informatie: https://discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/rfid-kaarten-voor-hotelgasten-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.