Maaltijdopties (halfpension / volpension)

18911131417

Reacties

  • Bedankt @Lars !! Helemaal klaar om te vertrekken nu, nog 17 keer slapen.
  • Lars zei:


    Hoi Lars,
    Dank voor je antwoord. Wij hebben standaard maaltijdvouchers. Ik heb (voorlopig) voor de lunch gereserveerd in het Agrabah cafe, en daar zijn de standaardvouchers geldig. Volgens de dame van de restaurant-reserveringslijn moet je daar echter op 24 december ook bijbetalen. Is dat zo?
    Overigens: zitten die restaurants op kerstavond vol als mensen zulke idiote prijzen moeten betalen?
    Groet
    Manfred

    Hoi Manfred,

    Dat is vreemd, aangezien Agrabah Café normaal niet mee doet met de restaurants die speciale kerstmenu's serveren. Disney heeft echter nog geen overzicht gegeven van de restaurants die dit jaar mee doen. Ik zal navraag doen en laat je iets weten zodra ik bericht krijg. Ja, de restaurants zitten ook met die prijzen vol, vandaar dat Disney dergelijke prijzen ook kan vragen.

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars, weet je al iets meer hier over?
    Groet
    Manfred

  • Hoi Lars, weet je al iets meer hier over?
    Groet
    Manfred

    Hoi Manfred,

    Helaas heb ik nog geen informatie ontvangen. Zodra ik bericht krijg, laat ik het hier weten.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi @msmolders en alle forumleden,

    De menu's en prijzen voor kerstavond en oudejaarsavond 2017 in Disneyland Paris zijn vandaag bekendgemaakt. Bekijk de prijzen + download alle menu's hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris. Agrabah Café valt dit jaar ook onder de speciale menu's en prijzen.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @msmolders en alle forumleden,

    De menu's en prijzen voor kerstavond en oudejaarsavond 2017 in Disneyland Paris zijn vandaag bekendgemaakt. Bekijk de prijzen + download alle menu's hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris. Agrabah Café valt dit jaar ook onder de speciale menu's en prijzen.

    Groetjes,
    Lars

    Hoi Lars,
    Dank voor je antwoord. Ik heb bij Agrabah gereserveerd 24 dec om 13.30 voor lunch en volgens de restaurant-reserveringslijn zou ik ook dan bij moeten betalen. Dat zie ik toch nergens in die lijst staan. Het gaat alleen over diner op kerstavond.

    Groetjes
    Manfred

  • Hoi Lars,
    Dank voor je antwoord. Ik heb bij Agrabah gereserveerd 24 dec om 13.30 voor lunch en volgens de restaurant-reserveringslijn zou ik ook dan bij moeten betalen. Dat zie ik toch nergens in die lijst staan. Het gaat alleen over diner op kerstavond.

    Groetjes
    Manfred

    Hoi Manfred,

    Als een restaurant mee doet aan de speciale menu's en prijzen voor kerstavond en oudejaarsavond, dan gelden deze prijzen de hele dag, vandaar dat de medewerker aan de lijn van de restaurant reserveringslijn dit aangaf. In de avond zijn er echter bepaalde tijden waarop 'seatings' beginnen. Dat is voor de lunch niet het geval. Je kunt dan gewoon zelf een tijd uitkiezen.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij gaan 5 dgn naar Disney, als je een half penson neemt moet je dan al die dgn het afnemen of kan je ook kiezen om bv 3 dgn dat af te nemen? (wij willen nog 2 dgn naar parijs)
  • ikkeiet zei:

    Wij gaan 5 dgn naar Disney, als je een half penson neemt moet je dan al die dgn het afnemen of kan je ook kiezen om bv 3 dgn dat af te nemen? (wij willen nog 2 dgn naar parijs)

    Hoi ikkeiet,

    Een maaltijdoptie (halfpension of volpension) dient altijd voor het gehele verblijf geboekt te worden. Je mag echter zelf bepalen wanneer je tijdens je verblijf alle vouchers inzet. Zo kun je de vouchers ook als lunch in Disney gebruiken en vervolgens naar Parijs. Of eerst naar Parijs en 's Avonds eten in Disney Village of in de hotels.

    Meer informatie & prijzen: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hi Lars, begrijp ik het goed dat de vouchers dan niet op datum staan en je voor een verblijf van 4 nachten bij de optie hp 8 vouchers krijgt? Kun je dan met je halfpension op een dag ook een keer ontbijt, lunch en avondeten via vouchers doen. En de andere dag dus alleen maar ontbijt ? Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes Chantal
  • Hi Lars, begrijp ik het goed dat de vouchers dan niet op datum staan en je voor een verblijf van 4 nachten bij de optie hp 8 vouchers krijgt? Kun je dan met je halfpension op een dag ook een keer ontbijt, lunch en avondeten via vouchers doen. En de andere dag dus alleen maar ontbijt ? Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes Chantal

    Hoi Chantal,

    Dat kan inderdaad. De maaltijdvouchers voor lunch/diner kunnen op een willekeurig moment tijdens het verblijf worden gebruikt. Deze staan niet op een specifieke datum, maar zijn wel alleen tijdens het verblijf zelf geldig. De ontbijtvouchers kunnen alleen voor het ontbijt worden gebruikt.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Dat kan inderdaad. De maaltijdvouchers voor lunch/diner kunnen op een willekeurig moment tijdens het verblijf worden gebruikt. Deze staan niet op een specifieke datum, maar zijn wel alleen tijdens het verblijf zelf geldig. De ontbijtvouchers kunnen alleen voor het ontbijt worden gebruikt.

    Je kan een avondeten voucher dus ook eventueel gebruiken voor een lunch?

    Wij gaan over een tijdje naar disneyland parijs voor het eerst maar met half pension is me nog niet zo duidelijk. Bij het plus pakket kun je ook in tafelbedieningsrestaurants eten maar dan alleen met een vastgesteld menu. Maar zijn die menu's ook ergens te vinden want ik zie ze niet bij de restaurant menu's staan.
  • lacsap zei:



    Je kan een avondeten voucher dus ook eventueel gebruiken voor een lunch?

    Wij gaan over een tijdje naar disneyland parijs voor het eerst maar met half pension is me nog niet zo duidelijk. Bij het plus pakket kun je ook in tafelbedieningsrestaurants eten maar dan alleen met een vastgesteld menu. Maar zijn die menu's ook ergens te vinden want ik zie ze niet bij de restaurant menu's staan.

    Hoi lacsap,

    Dat kan inderdaad. De lunch en diner vouchers zijn namelijk identiek, dus je kunt zelf bepalen hoe en wanneer je ze wilt inzetten (lunch of diner naar keuze). Op de menu's van de restaurants staan icoontjes naast de naam van ieder menu (Standaard, Plus of Premium) zodat je kunt zien welke menu's onder welke maaltijdopties vallen. Download en bekijk ze hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij beschikken nu over diner vouchers ( plus) en ik kan er niet goed uitkomen of ik bij bijvoorbeeld Annet ook gewoon losse gerechten bestellen ipv een voor opgezet keuze menu waar een logo achter staat, en dan betalen met de voucher?
  • Wij beschikken nu over diner vouchers ( plus) en ik kan er niet goed uitkomen of ik bij bijvoorbeeld Annet ook gewoon losse gerechten bestellen ipv een voor opgezet keuze menu waar een logo achter staat, en dan betalen met de voucher?

    Hoi StefanSchulte,

    Alleen met Premium maaltijdvouchers kun je zelf losse gerechten van de kaart bestellen. Met de Plus maaltijdoptie heb je alleen de keuze uit vastgestelde menu's, zoals aangegeven met het icoontje naast de naam van het menu: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris. Wil je toch los bestellen met een Plus voucher dan dien je de meerprijs bij te betalen. Daarnaast vervalt de gratis frisdrank. Hiermee vervalt het voordeel en raden wij dit af.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Wij beschikken nu over diner vouchers ( plus) en ik kan er niet goed uitkomen of ik bij bijvoorbeeld Annet ook gewoon losse gerechten bestellen ipv een voor opgezet keuze menu waar een logo achter staat, en dan betalen met de voucher?

    Hoi StefanSchulte,

    Alleen met Premium maaltijdvouchers kun je zelf losse gerechten van de kaart bestellen. Met de Plus maaltijdoptie heb je alleen de keuze uit vastgestelde menu's, zoals aangegeven met het icoontje naast de naam van het menu: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris. Wil je toch los bestellen met een Plus voucher dan dien je de meerprijs bij te betalen. Daarnaast vervalt de gratis frisdrank. Hiermee vervalt het voordeel en raden wij dit af.

    Groetjes,
    Lars
    Lars, Thanks voor de info! En bij plaza Gardens? Kan je hem daar wel verzilveren voor het onbeperkt buffet s avonds? En is dat dan incl onbeperkt drinken of ook maar 1 drankje?

  • Lars, Thanks voor de info! En bij plaza Gardens? Kan je hem daar wel verzilveren voor het onbeperkt buffet s avonds? En is dat dan incl onbeperkt drinken of ook maar 1 drankje?

    Graag gedaan! Je kunt met de Plus voucher ook dineren bij Plaza Gardens (inclusief onbeperkt frisdrank), maar dat is zonde van de waarde. Plaza Gardens is namelijk een Standaard maaltijdoptie locatie. Je krijgt meer waar voor je geld als je met een Plus voucher naar een Plus restaurant gaat.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Lars, Thanks voor de info! En bij plaza Gardens? Kan je hem daar wel verzilveren voor het onbeperkt buffet s avonds? En is dat dan incl onbeperkt drinken of ook maar 1 drankje?

    Graag gedaan! Je kunt met de Plus voucher ook dineren bij Plaza Gardens (inclusief onbeperkt frisdrank), maar dat is zonde van de waarde. Plaza Gardens is namelijk een Standaard maaltijdoptie locatie. Je krijgt meer waar voor je geld als je met een Plus voucher naar een Plus restaurant gaat.

    Groetjes,
    Lars
    Thanks Lars! Buiten Annet, heb je toevallig nog tips waar we goed kunnen eten met de plus vouchers?

  • Thanks Lars! Buiten Annet, heb je toevallig nog tips waar we goed kunnen eten met de plus vouchers?

    Wij dineren met Plus vouchers altijd bij Bistrot Chez Remy (Franse keuken), Silver Spur Steakhouse (vleesspecialiteiten) en/of Captain Jack's (visspecialiteiten). The Steakhouse in Disney Village is ook een aanrader.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij hebben HP premium geboekt.
    We gaan naar inventions en de dinnersow. Welke restaurants zijn nog aan te raden (voor onze resterende 2 avonden)? Wij hebben geboekt voor de week van 8 mei en hadden graag onze restaurantbezoeken reeds gereserveerd, vanaf wanneer kan dit?
    Wij zouden vooral 's avonds gaan uit eten maar willen natuurlijk ook de parade en eventuele shows 's avonds niet missen, is 18h zo wat een goed uur om te gaan eten of mis je dan teveel?
    Het ons onze eerste keer DLP vandaar mijn vele vragen.
  • Hi Pieter,

    Walt's restaurant in Main street is een aanrader, en Auberge de Cendrillon (daar komen de prinsessen langs) is ook erg leuk, vooral als er kleine dames mee zijn.
    18:00 uur is op zich wel een goede tijd, als je zorgt dat je aan het begin van de parade staat (aan de kant van small world) dan zie je gelijk alle wagens/dansers voor bij komen en kan je daarna rustig naar je restaurant wandelen. Wij gaan zelf meestal nog iets later, want tijdens de parade is het vrij rustig bij de attracties, zodat je er nog een mee kan pikken zonder al te veel drukte.
    Vragen is natuurlijk geen probleem, helemaal als het je eerste keer is, daar zijn we hier op het forum toch voor?? :-)

    Heel veel plezier in the happiest place of Europe.

    MJ
  • Hallo @Pieter_Brackman ,


    Wij hebben geboekt voor de week van 8 mei en hadden graag onze restaurantbezoeken reeds gereserveerd, vanaf wanneer kan dit?

    Vanaf 60 van te voren via: +33 (0)1 60 30 40 50 (engels)
    https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-reserveringen-paris
    Zeker doen, effectief makkelijk en snel.

    Als je een tafeltje aan het raam kan krijgen bij Walt's restaurant, zie de de parade vanaf daar voorbij komen. Echter, de parade goed beleven doe buiten langs de kant.
    Om het lijstje af te maken, van horen zeggen schijnt California Grill (Disneyland Hotel) ook een aandrader te zijn.
    https://www.d-log.nl/podcast/d-tales-096-de-grote-disneyland-paris-restaurant-special/

    Eet smakelijk.
  • Rick zei:

    Hallo @Pieter_Brackman ,


    Wij hebben geboekt voor de week van 8 mei en hadden graag onze restaurantbezoeken reeds gereserveerd, vanaf wanneer kan dit?

    Vanaf 60 van te voren via: +33 (0)1 60 30 40 50 (engels)
    https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-reserveringen-paris
    Zeker doen, effectief makkelijk en snel.

    Als je een tafeltje aan het raam kan krijgen bij Walt's restaurant, zie de de parade vanaf daar voorbij komen. Echter, de parade goed beleven doe buiten langs de kant.
    Om het lijstje af te maken, van horen zeggen schijnt California Grill (Disneyland Hotel) ook een aandrader te zijn.
    https://www.d-log.nl/podcast/d-tales-096-de-grote-disneyland-paris-restaurant-special/

    Eet smakelijk.
    Bedankt voor de info Rick.

    Heb jij enig idee welk uur de parades beginnen in de maand mei? Ik kan nu op de website de actuele uren zien van de parades maar zijn deze heel het jaar geldig?
    Zoals de illuminations show staat gepland voor sluiting (nu sluit het park om 20h00 maar in mei sluit het park om 22h30), is dit dan ook effectief zo laat?

    Bedankt voor je respons

  • Bedankt voor de info Rick.

    Heb jij enig idee welk uur de parades beginnen in de maand mei? Ik kan nu op de website de actuele uren zien van de parades maar zijn deze heel het jaar geldig?
    Zoals de illuminations show staat gepland voor sluiting (nu sluit het park om 20h00 maar in mei sluit het park om 22h30), is dit dan ook effectief zo laat?

    Bedankt voor je respons

    Hoi Pieter,

    De exacte showtijden voor die periode zijn nog niet bekend. Disney publiceert de tijden altijd 1 tot 2 weken op voorhand. Het actuele entertainmentprogramma is hier te downloaden: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/actueel-entertainmentprogramma-paris.

    Ja, Disney Illuminations is iedere dag op het uur van parksluiting te zien. Als het Disneyland Park in jullie periode om 22:30 uur sluit, dan start de show op diezelfde tijd.

    Groetjes,
    Lars

  • Heb jij enig idee welk uur de parades beginnen in de maand mei? Ik kan nu op de website de actuele uren zien van de parades maar zijn deze heel het jaar geldig?

    Zoals Lars al aangeeft zijn de exacte showtijden pas een week van te voren bekend.
    Over het algemeen tussen 17:00 en 18:00.
    Dezelfde week in mei in 2017 was het om 17:30.
    Eigenlijk kan je daar niet van uit gaan, want de ervaring leert dat dat geen garantie is.
    Je zou het wel als grove richttijd kunnen gebruiken.
    Hou er ter plekke wel rekening mee waar je de parade gaat kijken, zoals MJ al aangaf.
    Het kan zo 20-30 min duren voordat de parade bij/door Town Square is. (Of heeft iemand een betere indicatie?)
    Parade zelf duurt ongeveer 15-20 min.

    Succes met de planning
  • Wij hebben premium geboekt, mag een kind (7 jaar) ook à la cart eten of zijn deze verplicht het kindermenu te nemen?
  • Wij hebben premium geboekt, mag een kind (7 jaar) ook à la cart eten of zijn deze verplicht het kindermenu te nemen?

    Hoi Pieter,

    Kinderen van 4 t/m 11 jaar krijgen ook bij de Premium maaltijdoptie een vastgesteld menu in alle restaurants met tafelbediening.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik lees overal dat de maaltijden inclusief 1 frisdrank is, indien je gebruik maakt van de (plus) vouchers.

    Wanneer ik de menu’s van de restaurants bekijk, staat daar echter vaak bij dat dit exclusief drank is (terwijl bij de kindermenu’s staat aangegeven dat dit inclusief een drankje is).

    Enkele restaurants zijn daar een uitzondering op, zo staat bij de Yacht Club expliciet aangegeven dat het inclusief een drankje is.

    Daardoor lijkt het toch alsof er bij de meeste restaurants geen eerste drankje onderdeel is van de voucher?
  • hokhmah zei:

    Ik lees overal dat de maaltijden inclusief 1 frisdrank is, indien je gebruik maakt van de (plus) vouchers.

    Wanneer ik de menu’s van de restaurants bekijk, staat daar echter vaak bij dat dit exclusief drank is (terwijl bij de kindermenu’s staat aangegeven dat dit inclusief een drankje is).

    Enkele restaurants zijn daar een uitzondering op, zo staat bij de Yacht Club expliciet aangegeven dat het inclusief een drankje is.

    Daardoor lijkt het toch alsof er bij de meeste restaurants geen eerste drankje onderdeel is van de voucher?

    Hoi hokmah,

    Met een maaltijdoptie (Standaard, Plus of Premium) is één frisdrank per maaltijd, per persoon altijd inclusief bij restaurants met tafelbediening en buffetservice, ongeacht wat er op het menu staat. De informatie op de menu's is enkel voor mensen zonder vouchers, waarbij sommige buffetservice restaurants inderdaad ook één frisdrank per persoon aanbieden. Bekijk het overzicht van alle deelnemende restaurants per maaltijdoptie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Momenteel ben ik alweer een beetje aan het kijken om te boeken met Halloween en kerst in disneyland parijs meestal ga ik in deze periodes iets langer en met de trein.

    Mijn favoriete hotel is Sequoia lodge. Nu ben ik momenteel aan het twijfelen of ik voor een montana of een golden forest kamer wil gaan. Voorkeur gaat uit naar golden forest.

    Wat ik mij nu eigenlijk afvraag is hoe het zit als je bv. een golden forest kamer boekt en je boekt hier een halfpension of volpension plus optie bij hoe zit het dan met de prijs voor deze optie??? Aangezien bij de golden forest kamer het ontbijt inclusief is en bij een montana kamer bv. niet. Betaal je dan minder voor deze halfpension of volpension plus optie en weet iemand hier het bedrag van wat je dan per dag betaald?? Of betaal je gewoon dezelfde prijs voor ontbijt en lunch of diner??

    Alvast bedankt.

    Groetjes Birgitte
  • Hoi @Birgitte ,

    De prijzen voor half- of volpension bij alle kamertypes blijft hetzelfde. De bedragen per maaltijdoptie zijn hier te vinden: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.