Drukte informatie

1457910

Reacties

  • Rashida zei:

    Hallo,

    Wij gaan verblijven in Hotel Cheyenne. Weet iemand of je in een ander hotel gratis gebruik kunt maken van het zwembad en wat daar de openingstijden zijn?

    Groet

    Hoi Rashida,

    Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt wel naar Aqualagon bij Villages Nature met een losse entree zonder verblijf. Meer informatie: https://discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/aqualagon-waterpark-villages-nature-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi iedereen,
    Wij hebben net 3 dagen geboekt van 26/4 tem 28/04... Iemand enig idee of het dan héél erg druk kan zijn?
    Ik zie dat er bepaalde regio’s van Frankrijk vakantie hebben dus heb er beetje bang voor. :-(
    Bestaat de gewone fastpass die je standaard bij een hotel verblijf hebt nog? Wij verblijven bij Davy Crocket.
    Groetjes,
    An
  • Ansie zei:

    Hoi iedereen,
    Wij hebben net 3 dagen geboekt van 26/4 tem 28/04... Iemand enig idee of het dan héél erg druk kan zijn?
    Ik zie dat er bepaalde regio’s van Frankrijk vakantie hebben dus heb er beetje bang voor. :-(
    Bestaat de gewone fastpass die je standaard bij een hotel verblijf hebt nog? Wij verblijven bij Davy Crocket.
    Groetjes,
    An

    Hoi An,

    Delen van Frankrijk hebben dan inderdaad vakantie, maar er zijn geen feestdagen. Het zal dus drukker zijn dan normaal, maar niet extreem druk. Dat is alleen op feestdagen in Frankrijk.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Wij hebben een verblijf geboekt van 8 mei tem 12 mei. Jammer genoeg nadien pas gezien dat er 2 feestdagen in Frankrijk zijn voor deze periode waar het vermoedelijk drukker zal zijn dan normaal tijdens de week. Gezien onze zoon schoolplichtig is zou het toch niet anders gelukt hebben in de week door enkele brugdagen lukte dit enkel deze week.
    Nu willen wij er natuurlijk het beste uithalen. Ik heb vernomen dat 8 mei niet iedereen vrijaf heeft maar op 10 mei wel.
    Tips om het maximale uit de dag van 10 mei te halen? Ik had gedacht om vroeg te gaan ontbijten in het park zodat we gebruik kunnen maken van de extra magic time.
    Is het mogelijk om een Vipp fastpas aan te kopen voor 1 dag? Eventueel de dag van 10 mei zodat we daar voordeel uit halen?

    Bedankt voor jullie tips
  • Hoi Pieter,

    Vip fastpasses zijn niet (meer) te koop. Hebben jullie geboekt in een DLP-hotel?

    Lees het artikel over tips om meer uit je dag te halen hier: https://discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/handige-tips-korte-wachttijden-attracties-disneyland-paris
  • Hugo zei:

    Hoi Pieter,

    Vip fastpasses zijn niet (meer) te koop. Hebben jullie geboekt in een DLP-hotel?

    Lees het artikel over tips om meer uit je dag te halen hier: https://discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/handige-tips-korte-wachttijden-attracties-disneyland-paris

    Ja we verblijven in sequoia lodge, naar ik vernomen hebben krijgen we per dag pp 1 hotel fastpass
    Maar zoals ik lees kan iedereen ook in het park een fastpass nemen? Is het dan mogelijk om die hotel fastpass op te sparen voor in de namiddag en 's morgens gebruik te maken van de fastpasses in het park?
    Sorry maar het is onze eerste keer dat we naar DLP gaan, heb al heel wat afgelezen maar soms is toch niet alles duidelijk.

  • Ja we verblijven in sequoia lodge, naar ik vernomen hebben krijgen we per dag pp 1 hotel fastpass
    Maar zoals ik lees kan iedereen ook in het park een fastpass nemen? Is het dan mogelijk om die hotel fastpass op te sparen voor in de namiddag en 's morgens gebruik te maken van de fastpasses in het park?
    Sorry maar het is onze eerste keer dat we naar DLP gaan, heb al heel wat afgelezen maar soms is toch niet alles duidelijk.

    Hoi Pieter,

    Alleen als je in een Golden Forest Club kamer slaapt, ontvang je 1 extra Disney Hotel FastPass. Deze is de hele dag vrij te gebruiken, behalve tussen 13:00 en 16:00 uur. Verder kan iedereen reguliere FastPasses halen bij de automaten naast de desbetreffende attracties. Meer informatie over alle soorten FastPasses: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/disney-fastpass-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Ja we verblijven in sequoia lodge, naar ik vernomen hebben krijgen we per dag pp 1 hotel fastpass
    Maar zoals ik lees kan iedereen ook in het park een fastpass nemen? Is het dan mogelijk om die hotel fastpass op te sparen voor in de namiddag en 's morgens gebruik te maken van de fastpasses in het park?
    Sorry maar het is onze eerste keer dat we naar DLP gaan, heb al heel wat afgelezen maar soms is toch niet alles duidelijk.

    Hoi Pieter,

    Alleen als je in een Golden Forest Club kamer slaapt, ontvang je 1 extra Disney Hotel FastPass. Deze is de hele dag vrij te gebruiken, behalve tussen 13:00 en 16:00 uur. Verder kan iedereen reguliere FastPasses halen bij de automaten naast de desbetreffende attracties. Meer informatie over alle soorten FastPasses: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/disney-fastpass-paris.

    Groetjes,
    Lars
    Hey Lars,

    We hebben een Golden Forest club kamer geboekt.
    Is volgende praktisch haalbaar:
    1 attractie voor de openingsuren
    Bij opening een fastpass halen om te gebruiken in de voormiddag
    Na de middag de hotel fastpass gebruiken
    Geen idee of dit zo mogelijk is op een drukke dag?!
  • Hallo @Pieter_Brackman ,

    Ik denk dat er wel meer uit te halen is.
    Als je naar Disneyland Park gaat:
    Tijdens de Extra Magic Time kun je zeker twee of meer attracties doen, bijvoorbeeld
    2 x Hyperspace Mountain en 1 x Buzz Lightyear Laser Blast
    In studios:
    Begin bij Chruch's Coaster (~30-40 min wachten) daarna Ratatouille en loop vervolgens door naar Tory Story Playground.

    Haal om 10 uur een FastPass voor Star Tours of de Tower of Terror (welke 30-60 min later te gebruiken zijn.)
    Haal om 10:30-11:00 een FastPass voor Peter Pan's Flight of Ratatouille (als je die nog een keer wil doen of anders) Rock' n' Roller Coaster. Welke naar verwachting ergens in de namiddag te gebruiken zijn.
    Gebruik de Hotel Fastpass tussen 12:00-13:00 voor de Big Thunder Mountain of Tower of Terror. (meest effectief)

    Misschien dat er dan om 13:00 nog Fastpassen beschrickbaar zijn bij: Indiana Jones, Big Thunder Mountain, Hyperspace Mountain, Star Tours, Tower of Terror of Rock'n'Roller Coaster. (ik denk het wel)

    Kijk op het Fastpass kaartje wanneer je een nieuwe Fastpass kan halen (maximaal 2 uur later).

    Het ligt ook wel een beetje aan de reisgenoten wat voor soort attracties je wilt doen.
    Slag om de arm, vanaf 18 maart veranderd de Extra Magic Time. Ik heb het attracie aanbod meegenomen in de planning, maar de drukte kan verschillen en afhankelijk van technische storingen van attracties. (2 attracties moet wel zeker kunnen)

    Succes.
  • Hallo allemaal,

    Wij zijn bezig met het plannen van onze eerste bezoek aan Euro Disney. Ik vind het ook lastig om de meest geschikte data qua drukte te bepalen. We hebben nu 3 opties geselecteerd:

    1. 24-4-2018 tm 26-4-2018 (di tm do)
    2. 1-5-2018 tm 3-5-2018 (di tm do)
    3. 7-5-2018 tm 9-5-2018 (ma tm wo)

    Het valt me op naarmate je later gaat, dat de prijs toeneemt. Wellicht kan iemand een indicatie geven welke data qua drukte het meest geschikt is?

    Alvast bedankt!

    Groeten,
    Ted
  • maart 2018 aangepast
    Rick zei:

    Hallo @Pieter_Brackman ,

    Het ligt ook wel een beetje aan de reisgenoten wat voor soort attracties je wilt doen.
    Slag om de arm, vanaf 18 maart veranderd de Extra Magic Time. Ik heb het attracie aanbod meegenomen in de planning, maar de drukte kan verschillen en afhankelijk van technische storingen van attracties. (2 attracties moet wel zeker kunnen)

    Succes.

    Bedankt voor je respons, ik heb de positieve verandering gezien.

  • Hallo allemaal,

    Wij zijn bezig met het plannen van onze eerste bezoek aan Euro Disney. Ik vind het ook lastig om de meest geschikte data qua drukte te bepalen. We hebben nu 3 opties geselecteerd:

    1. 24-4-2018 tm 26-4-2018 (di tm do)
    2. 1-5-2018 tm 3-5-2018 (di tm do)
    3. 7-5-2018 tm 9-5-2018 (ma tm wo)

    Het valt me op naarmate je later gaat, dat de prijs toeneemt. Wellicht kan iemand een indicatie geven welke data qua drukte het meest geschikt is?

    Alvast bedankt!

    Groeten,
    Ted

    Hoi Ted,

    Drukte indicatie is moeilijk, maar op basis van de schoolvakanties en vrije dagen in Frankrijk, zullen de eerste twee opties het 'drukst' zijn. Tijdens de eerste periode hebben twee zones in Frankrijk namelijk vakantie en in de tweede periode valt 1 mei (dag van de arbeid) en heeft één zone nog vakantie. Bekijk het overzicht van alle Franse vrije dagen en vakanties hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Groetjes,
    Lars

  • Rick zei:

    Hallo @Pieter_Brackman ,

    Het ligt ook wel een beetje aan de reisgenoten wat voor soort attracties je wilt doen.
    Slag om de arm, vanaf 18 maart veranderd de Extra Magic Time. Ik heb het attracie aanbod meegenomen in de planning, maar de drukte kan verschillen en afhankelijk van technische storingen van attracties. (2 attracties moet wel zeker kunnen)

    Succes.

    Bedankt voor je respons, ik heb de positieve verandering gezien.

    tip. je mag de hotel fastpas kaarten ook 1 dag niet gebruiken en dan bij de receptie de datum laten veranderen. Dan kun je mogelijk 2 hotel fastpassen gebruiken op bijv 10 mei als het erg druk is. Vraag dit nog even na in het hotel als jullie daar zijn. In de voorjaarsvakantie vorige week mocht dit namelijk nog wel.
  • Lars zei:

    Hallo allemaal,

    Wij zijn bezig met het plannen van onze eerste bezoek aan Euro Disney. Ik vind het ook lastig om de meest geschikte data qua drukte te bepalen. We hebben nu 3 opties geselecteerd:

    1. 24-4-2018 tm 26-4-2018 (di tm do)
    2. 1-5-2018 tm 3-5-2018 (di tm do)
    3. 7-5-2018 tm 9-5-2018 (ma tm wo)

    Het valt me op naarmate je later gaat, dat de prijs toeneemt. Wellicht kan iemand een indicatie geven welke data qua drukte het meest geschikt is?

    Alvast bedankt!

    Groeten,
    Ted

    Hoi Ted,

    Drukte indicatie is moeilijk, maar op basis van de schoolvakanties en vrije dagen in Frankrijk, zullen de eerste twee opties het 'drukst' zijn. Tijdens de eerste periode hebben twee zones in Frankrijk namelijk vakantie en in de tweede periode valt 1 mei (dag van de arbeid) en heeft één zone nog vakantie. Bekijk het overzicht van alle Franse vrije dagen en vakanties hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Groetjes,
    Lars

    Hallo Lars, bedankt voor de informatie en je link. Via je link zag ik dat zowel 8 als 10 mei een feestdag is Frankrijk zijn. Is wellicht 6-5-2018 tm 8-5-2018 (zo tm di) een betere optie? Dan komen we zondag middag aan, ik ga er van uit dat het dan minder druk is in het park? Is ook iedereen vrij op 8 mei (Wapenstilstand 1945) in frankrijk?

  • Hallo Lars, bedankt voor de informatie en je link. Via je link zag ik dat zowel 8 als 10 mei een feestdag is Frankrijk zijn. Is wellicht 6-5-2018 tm 8-5-2018 (zo tm di) een betere optie? Dan komen we zondag middag aan, ik ga er van uit dat het dan minder druk is in het park? Is ook iedereen vrij op 8 mei (Wapenstilstand 1945) in frankrijk?

    Hoi Ted,

    Ik zou kiezen voor de derde optie (7 t/m 9 mei), aangezien 6 t/m 8 mei deels in het weekend valt. Zaterdag en zondag zijn sowieso druk, of er nu schoolvakanties zijn of niet. Wapenstilstand is niet zo'n grote feestdag dan bijvoorbeeld 1 mei (dag van de arbeid).

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Hallo Lars, bedankt voor de informatie en je link. Via je link zag ik dat zowel 8 als 10 mei een feestdag is Frankrijk zijn. Is wellicht 6-5-2018 tm 8-5-2018 (zo tm di) een betere optie? Dan komen we zondag middag aan, ik ga er van uit dat het dan minder druk is in het park? Is ook iedereen vrij op 8 mei (Wapenstilstand 1945) in frankrijk?

    Hoi Ted,

    Ik zou kiezen voor de derde optie (7 t/m 9 mei), aangezien 6 t/m 8 mei deels in het weekend valt. Zaterdag en zondag zijn sowieso druk, of er nu schoolvakanties zijn of niet. Wapenstilstand is niet zo'n grote feestdag dan bijvoorbeeld 1 mei (dag van de arbeid).

    Groetjes,
    Lars
    Dank voor de info Lars. Toch nog een vraag die ik graag tegen je aan zou willen houden. Ik neig nu naar 13-mei tm 15 mei (zo tm di). In deze periode zijn geen vakantie of feestdagen. 13 mei is wel een zondag maar naar mijn idee heb je aan deze dag toch niet zo heel veel. Ik verwacht pas rond 14.00 uur in het park te lopen. Voordeel is dan dat de langste dag dat je er bent op de maandag valt welke volgens mij het meest rustig is?? In vergelijking met 7 tm 9 mei is deze optie ook bijna 300 euro goedkoper.

  • Dank voor de info Lars. Toch nog een vraag die ik graag tegen je aan zou willen houden. Ik neig nu naar 13-mei tm 15 mei (zo tm di). In deze periode zijn geen vakantie of feestdagen. 13 mei is wel een zondag maar naar mijn idee heb je aan deze dag toch niet zo heel veel. Ik verwacht pas rond 14.00 uur in het park te lopen. Voordeel is dan dat de langste dag dat je er bent op de maandag valt welke volgens mij het meest rustig is?? In vergelijking met 7 tm 9 mei is deze optie ook bijna 300 euro goedkoper.

    Hoi Ted,

    Dat is inderdaad een goede redenatie. Sinds de lancering van de 25e verjaardag in maart 2017 zijn de bezoekersaantallen flink gestegen, dus er zal altijd genoeg volk zijn, maar 13 t/m 15 mei is een goede keuze. Let wel op dat met name 13 mei nog wel druk zal zijn door de uitloop van het langere Hemelvaart-weekend. Dat is vanaf maandag voorbij.

    Profiteer van onze gratis halfpension aanbieding via deze actie pagina en boek eenvoudig online: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-nl

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,

    Een kleine drukte check: wij willen van 30 sept t/m 3 oktober 2018.
    Volgens mijn gevoel en vakantiechecks een hele rustige periode, klopt dat ongeveer?

    Dank je!
    Groet Mysci
  • Mysci zei:

    Hoi,

    Een kleine drukte check: wij willen van 30 sept t/m 3 oktober 2018.
    Volgens mijn gevoel en vakantiechecks een hele rustige periode, klopt dat ongeveer?

    Dank je!
    Groet Mysci

    Hoi Mysci,

    Dat is inderdaad een relatief rustigere periode, met uitzondering van 1 en 2 oktober in verband met de lancering van Disney's Halloween Festival (persweekend). Zorg dus dat je tijdens de overige dagen de populaire attracties gaat doen en focus in het weekend meer op shows en parades. Volg op de drukkere dagen ons handige stappenplan: https://discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/handige-tips-korte-wachttijden-attracties-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • maart 2018 aangepast
    Dank je Lars, had ik idd geen rekening mee gehouden!
    Is de perspresentatie dan op ma/di? En hoeveel invloed denk je dat dit werkelijk heeft op de drukte? Kan me er niet zoveel bij voorstellen nog namelijk wat dat precies inhoud...

    Misschien is een weekend later dan slimmer?

    Groet Mysci
  • Mysci zei:

    Dank je Lars, had ik idd geen rekening mee gehouden!
    Is de perspresentatie dan op ma/di? En hoeveel invloed denk je dat dit werkelijk heeft op de drukte? Kan me er niet zoveel bij voorstellen nog namelijk wat dat precies inhoud...

    Misschien is een weekend later dan slimmer?

    Groet Mysci

    Hoi Mysci,

    Het persweekend heeft met name betrekking op minder beschikbaarheid in de Disney hotels, niet zozeer op de drukte in de parken. Doorgaans is de pers alleen zaterdag aanwezig in de parken. Het blijft een weekend + de start van het Halloween seizoen, dus dat zal drukker zijn. Een week later blijft echter even druk op zaterdag en zondag (beide periodes vallen nog buiten de herfstvakantie). Het maakt dus niet zoveel uit of je nu een week eerder of later gaat.

    Waar je met name rekening mee moet houden zijn de Franse feestdagen en de Franse schoolvakanties. Meer informatie op onze Verblijf pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Top! 30 sept is een zondag dus dan zal de drukte hopelijk in de dagen daarna ook wel meevallen!
  • Hoi Lars,
    Normaal gesproken gaan we in april/mei naar Disney, maar wilden nu een keer aansluitend op onze zomervakantie een paar dagen gaan (en dan meteen voor het eerst een jaarpas ophalen). We zaten te denken aan 14-15-16 augustus. Het viel ons op dat we voor deze periode een super magic dagkaart moeten kopen.
    Betekend dit dat de week van 13-17 augustus een extreem drukke week is? Is er dan iets bijzonders? Het enige wat ik kon vinden is dat 15 augustus een feestdag is.
    Alvast bedankt voor je antwoord,
  • Augustus is sowieso een drukke maand omdat dan Fransen ook vakantie hebben. Maak dus goed gebruik van FastPasses, EMT en parade- en showmomenten.
  • naksus zei:

    Hoi Lars,
    Normaal gesproken gaan we in april/mei naar Disney, maar wilden nu een keer aansluitend op onze zomervakantie een paar dagen gaan (en dan meteen voor het eerst een jaarpas ophalen). We zaten te denken aan 14-15-16 augustus. Het viel ons op dat we voor deze periode een super magic dagkaart moeten kopen.
    Betekend dit dat de week van 13-17 augustus een extreem drukke week is? Is er dan iets bijzonders? Het enige wat ik kon vinden is dat 15 augustus een feestdag is.
    Alvast bedankt voor je antwoord,

    Hoi naksus,

    Zoals Hugo al aangeeft is dit midden in de zomervakantie waarbij heel Europa vrij heeft, vandaar de Super Magic dagkaarten. De drukte tijdens de zomer wordt echter geleidelijk verspreid omdat dit een lange periode betreft. Het hoogseizoen, dus verwacht drukte, maar niet zo erg als op bepaalde dagen tijdens het kerstseizoen. Bestel de tickets eenvoudig online via:https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt Hugo en Lars.
    Ok, dan gaan we het gewoon meemaken. Met de jaarpas willen we daarna natuurlijk regelmatig terugkomen dus wat extra drukte is niet de grootste ramp.
  • Hallo,

    Naar mijn idee heb ik zo goed als kan gekeken wanneer het rustig is in de parken. Daarbij gekeken naar feestdagen en vakanties in Nl, Belgie en Frankrijk..
    Ik kom uit op een verblijf van 13-17 mei 2019.

    Kan iemand mij zeggen of ik iets over het hoofd zie of dat er dan inderdaad een rustige week verwacht kan worden?

    bedankt!
  • Natalie zei:

    Hallo,

    Naar mijn idee heb ik zo goed als kan gekeken wanneer het rustig is in de parken. Daarbij gekeken naar feestdagen en vakanties in Nl, Belgie en Frankrijk..
    Ik kom uit op een verblijf van 13-17 mei 2019.

    Kan iemand mij zeggen of ik iets over het hoofd zie of dat er dan inderdaad een rustige week verwacht kan worden?

    bedankt!

    Hoi Natalie,

    Voornamelijk de Franse (school)vakanties en vrije (feest)dagen zijn belangrijk. Die zijn er niet tijdens jullie verblijf en daarnaast kies je voor een doordeweeks verblijf wat ook positief is voor de bezoekersaantallen. Dit is dus een goede week om naar Disney te gaan. Profiteer van onze speciale vroegboekvoordeel aanbieding via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-nl.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars, ik heb ook zitten kijken, wij zijn er van zondag 28-4 t/m woensdag 1 mei. Nu is in FR. zone C ( parijs dus en montpellier / touluse ) vanaf 21-4 twee weken vrij. De rest van het land niet. Belgie is ook niet vrij en er is dan alleen nog dag van de arbeid op 1 mei. Ik neem aan dat zondag de 28e de drukste dag is maar de 3 doordeweekse dagen vrij rustig zal zijn ? Of is hetjuist heel erg druk omdat Parijs vrij is?
  • Mo zei:

    Lars, ik heb ook zitten kijken, wij zijn er van zondag 28-4 t/m woensdag 1 mei. Nu is in FR. zone C ( parijs dus en montpellier / touluse ) vanaf 21-4 twee weken vrij. De rest van het land niet. Belgie is ook niet vrij en er is dan alleen nog dag van de arbeid op 1 mei. Ik neem aan dat zondag de 28e de drukste dag is maar de 3 doordeweekse dagen vrij rustig zal zijn ? Of is hetjuist heel erg druk omdat Parijs vrij is?

    Hoi Mo,

    Als een deel van Frankrijk vrij heeft dan zal het niet heel erg druk zijn, maar ook niet rustig. Zondag zal de drukste dag zijn, gevolgd door maandag. Dinsdag zal het minst druk zijn. Woensdag is dan weer vrij druk vanwege de feestdag.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.