Begeleiderskaart

Moggê allen, ik heb even een vraagje mijn vrouw heeft een gehandicapte kaart en een infinitypas, net als ikzelf overigens. We willen de pas, van mijn vrouw, weer gaan verlengen en ik dan mee als begeleider maar mag ik dan ook gebruik maken van de VIP plaatsen bij de grote "Parade" en "Disney Illuminations" omdat ik haar begeleider ben of is dit alleen het voorrecht voor mijn vrouw?
Mijn dank alvast voor de moeite.

Reacties

  • Hoi gayka,

    in principe geldt "waar de DPC-houder gaat, gaat de begeleider ook". Dat geldt dan vooral voor bijvoorbeeld de Extra Magic Time. Maar in dit geval moet ik bekennen dat ik het niet zeker weet. Je zou kunnen redeneren dat je als begeleider al met haar mee mag in de speciale vakken voor DPC-houders, maar of dat ook voor Infinity-vakken geldt durf ik niet te zeggen.
    Misschien weet Lars het zeker?
  • gayka zei:

    Moggê allen, ik heb even een vraagje mijn vrouw heeft een gehandicapte kaart en een infinitypas, net als ikzelf overigens. We willen de pas, van mijn vrouw, weer gaan verlengen en ik dan mee als begeleider maar mag ik dan ook gebruik maken van de VIP plaatsen bij de grote "Parade" en "Disney Illuminations" omdat ik haar begeleider ben of is dit alleen het voorrecht voor mijn vrouw?
    Mijn dank alvast voor de moeite.

    Hoi gayka,

    De VIP vakken voor Infinity jaarkaarthouders zijn alleen voor de kaarthouders zelf, niet voor andere bezoekers, ook niet voor begeleiders van mindervalide bezoekers. Enkel in de vakken speciaal voor mindervalide bezoekers kun je met 2 personen terecht.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel Hugo & Lars, dan ga ik toch ook weer voor de Infinity jaarkaart voor mezelf want ik laat mijn meissie niet alleen in die vakken staan.

    Grz, Frans
  • Hoi Frans,

    ik heb zelf geen Infinity-kaart (nog een "oude" Dream) maar wel een DPC - vind je de vakken voor Infinity-kaarthouders zoveel "beter" dan de vakken voor DPC-houders? Die liggen toch volgens mij bij zowel parade als Illuminations zo ongeveer naast elkaar?
  • Ik heb nu Illuminations gezien in het VIP gedeelte, en hierdoor ook het vak voor DPC-houders gezien en ik moet je zeggen dat ik heerlijk op de grond heb kunnen zitten zonder dat er iemand tegen me aan liep te duwen en mijn vrouw heeft nu eindelijk de hele show gezien zonder dat ze iemand voor zich had en dat na +/- 40 keer in DLP te zijn geweest. Zij is afhankelijk van de "goodwill" van de omstanders (ze is gebonden aan een scootmobiel omdat ze niet lager dan een minuut of 5 kan staan) en je weet zelf die is vaak ver te zoeken ook daar.
  • Binnenkort gaan we weer naar Disneyland en ik wil graag het volgende weten:
    Mijn vader is invalide en hulpbehoevend, heeft een medische verklaring hiervoor. Vorige keer konden we bij de kassa geregeld krijgen dat er een ticket voor mijn vader gekocht werd en mijn moeder dan als begeleider gratis mee naar binnen mocht. Kan dit ook wanneer je online al een ticket koopt? Kunnen we dan bij de kassa met de medische verklaring het gratis begeleidersticket voor mama regelen? Of is dit wellicht ook al online te regelen? De ervaring is namelijk dat het enorm lang kan duren bij die kassa.
  • Binnenkort gaan we weer naar Disneyland en ik wil graag het volgende weten:
    Mijn vader is invalide en hulpbehoevend, heeft een medische verklaring hiervoor. Vorige keer konden we bij de kassa geregeld krijgen dat er een ticket voor mijn vader gekocht werd en mijn moeder dan als begeleider gratis mee naar binnen mocht. Kan dit ook wanneer je online al een ticket koopt? Kunnen we dan bij de kassa met de medische verklaring het gratis begeleidersticket voor mama regelen? Of is dit wellicht ook al online te regelen? De ervaring is namelijk dat het enorm lang kan duren bij die kassa.

    Hoi larissavanbuul,

    De tickets voor iedereen behalve de begeleider kunnen ook al online worden aanschaft om zo tijd te besparen via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris. Het 'gratis' ticket voor de begeleider kan echter alleen bij de kassa of een loket van Guest Relations (kies voor de minst lange rij) worden verkregen. Tip: Bekijk bij aankomst eerst hoe lang de rijen van de kassa's bij het Studios Park zijn. Meestal zijn die korter dan bij het Disneyland Park.

    Groetjes,
    Lars
  • augustus 2018 aangepast
    Helaas zijn begeleiderstickets alleen bij de kassa’s te krijgen op de dag zelf. Je kunt het “betaalde” ticket dus wel online kopen maar het gratis ticket niet.

    Tip: ga naar de kassa’s bij het Walt Disney Studios Park - die zijn doorgaans rustiger en daar zijn ook aparte kassa’s voor mindervalide bezoekers.
  • Nog een tip: er zijn bij het Disneyland Park meerdere kassa's. Vaak staat er bij de kassa aan de buitenkant (dus tegenover de ingang van het Disneyland Hotel) een lange rij, terwijl er dan om de hoek ("Binnen" onder de overkapping aan de rechterkant van de drukke kassa) nog meer kassa's open zijn waar vaak niemand staat.

    Grz

    MJ
  • Fijn, die tips en antwoorden! Nu kunnen we echt met de voorbereidingen gaan beginnen. Dank jullie wel!
  • We gaan nu een abonnement nemen voor mijn vader, die in een rolstoel zit en overal bij begeleid moet worden. Nu is het iedere keer bij losse tickets zo geweest dat we bij de kassa een gratis begeleidersticket konden krijgen. Hoe werkt dit bij een abonnement? Kunnen we dat bijvoorbeeld bij een weekendje ook meteen voor twee dagen regelen?
  • Normaal gesproken dien je die kaartjes per dag op te halen bij de kassa. Je kunt vragen of je voor meerdere dages in één keer mag afhalen maar dat hangt erg van de (bereidheid van de) Cast Member aan de kassa af.
  • in het verleden werd er vaak wel een kaart voor meerdere dagen gegeven, afgelopen tijd lukte het zelfs niet als je in een disney hotel verbleef. Ze zijn een stuk strenger geworden en zitten ook meer op 1 lijn wat regels betreft.
    Naast de jaarkaart en de DPC moesten we dit keer ook iedere keer de kaart van de handicap overhandigen. Voorheen vroegen ze er zelden naar.
  • Okee, dank jullie wel. Ik ga er voor het gemak vanuit dat we iedere dag een nieuw kaartje moeten halen, alles wat extra lukt, is mooi meegenomen ;) We gaan het gewoon proberen.
  • We gaan nu een abonnement nemen voor mijn vader, die in een rolstoel zit en overal bij begeleid moet worden. Nu is het iedere keer bij losse tickets zo geweest dat we bij de kassa een gratis begeleidersticket konden krijgen. Hoe werkt dit bij een abonnement? Kunnen we dat bijvoorbeeld bij een weekendje ook meteen voor twee dagen regelen?

    Ons werd verteld dat uitsluitend bij meerdaagse verblijven in een Disney hotel de begeleidertickets voor twee dagen verstrekt worden. Je dient dan ook de hotel easypass aan de kassa te overleggen.
  • We gaan nu een abonnement nemen voor mijn vader, die in een rolstoel zit en overal bij begeleid moet worden. Nu is het iedere keer bij losse tickets zo geweest dat we bij de kassa een gratis begeleidersticket konden krijgen. Hoe werkt dit bij een abonnement? Kunnen we dat bijvoorbeeld bij een weekendje ook meteen voor twee dagen regelen?

    Ons werd verteld dat uitsluitend bij meerdaagse verblijven in een Disney hotel de begeleidertickets voor twee dagen verstrekt worden. Je dient dan ook de hotel easypass aan de kassa te overleggen.
    Mijn ouders zitten in Center Parcs, dus dat zal wel niet lukken dan. Ik zit zelf wel in een Disney hotel (vanwege de MagicRun), maar die hotel easypass staat dan op mijn naam, dus dat is jammer.
Log In of Registreer om te reageren.