Parade en Illuminations bij slecht weer

Hallo, gaan de parade en Illuminations bij slechte weersomstandigheden (zoals regen) gewoon door?

Reacties

  • Vandaag wel. Was beetje miezer. De happy 25 jaar show van 13.50 ging niet door vanwege regen.
  • Men probeert het wel altijd door te lagen gaan:
    Het kan voorkomen dat de parade en Illuminations worden uitgesteld of geannuleerd.
    Meestal gebeurd dat alleen als er bliksem in de lucht hangt.

    De dans shows als 'Happy Annniversary Disneyland Paris' willen ze bij een paar spetters regen al stil legen (ook tijdens de show). Vermoedelijk word het dan te glad op het podium.
  • Bij veel wind kan Illuminations ook zonder vuurwerk, gebruik van fonteinen (of beide) worden uitgevoerd. Dat geldt ook voor de Star Wars-avondshow Star Wars: A Galactic Celebration.
    Als het (hard) waait zie je soms vlak voor het begin van een avondshow dat er een weerballon wordt opgelaten om de windrichting en -snelheid te meten. Mede aan de hand daarvan wordt bepaald welke effecten er wel of niet gebruikt kunnen worden.
  • Beste leden,

    Ik ben afgelopen april geweest naar Disney 3 dagen, was met familie en ben helaas maar 1 dag in gelegenheid geweest om het vuurwerk show te bekijken (ook nog eens van ver).

    Weten jullie of er steeds een andere vuurwerkshow komt? Ik vond het stukje van Pirates of the cariibean zo cool en mooi! Ik zou dat nog eens in het echt willen meemaken maar ben bang dat ook aan dat show een einde komt zoals de fantilussion parade.

    Wij willen volgend jaar in ieder geval weer gaan, maar of het er dan is weet ik helaas niet.
  • Hi Fantilussion1988,

    Gezien het feit dat Disney Dreams (de voorganger van de huidige show Illuminations) 5 jaar gedraaid heeft is de kans wel groot dat Illuminations nog wel een tijdje draait.

    Grz,

    MJ
  • Beste leden,

    Ik ben afgelopen april geweest naar Disney 3 dagen, was met familie en ben helaas maar 1 dag in gelegenheid geweest om het vuurwerk show te bekijken (ook nog eens van ver).

    Weten jullie of er steeds een andere vuurwerkshow komt? Ik vond het stukje van Pirates of the cariibean zo cool en mooi! Ik zou dat nog eens in het echt willen meemaken maar ben bang dat ook aan dat show een einde komt zoals de fantilussion parade.

    Wij willen volgend jaar in ieder geval weer gaan, maar of het er dan is weet ik helaas niet.

    Hoi Fantillusion1988,

    Disney heeft aangegeven dat Illuminations nog minimaal t/m 30 september 2019 te zien zal zijn. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/entertainment-paris/shows-paris/disney-illuminations-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Beste leden,

    Ik ben afgelopen april geweest naar Disney 3 dagen, was met familie en ben helaas maar 1 dag in gelegenheid geweest om het vuurwerk show te bekijken (ook nog eens van ver).

    Weten jullie of er steeds een andere vuurwerkshow komt? Ik vond het stukje van Pirates of the cariibean zo cool en mooi! Ik zou dat nog eens in het echt willen meemaken maar ben bang dat ook aan dat show een einde komt zoals de fantilussion parade.

    Wij willen volgend jaar in ieder geval weer gaan, maar of het er dan is weet ik helaas niet.

    Hoi Fantillusion1988,

    Disney heeft aangegeven dat Illuminations nog minimaal t/m 30 september 2019 te zien zal zijn. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/entertainment-paris/shows-paris/disney-illuminations-paris.

    Groetjes,
    Lars
    Dank je wel Lars.

    Maar waar zie jij 30-09-2019 staan? Ik kon het niet vinden in de tekst.

    Maar wel een opluchting dat het dan pas is, volgend jaar 100% er volop van genieten!

    Weet je of ze erna weer een nieuwe show gaan geven, of toch stiekem weer een avondparade? Wauw dat zou wel mooi zijn.

    Ik zit overigens te denken om een telegram groep chat te openen voor Disney fans, of is zo iets dergelijks al aanwezig?

    Vind het wel fijn om de laatste nieuwtjes en ervaringen van andere reizigers die nu en in de toekomst gaan mee te krijgen.

  • Dank je wel Lars.

    Maar waar zie jij 30-09-2019 staan? Ik kon het niet vinden in de tekst.

    Maar wel een opluchting dat het dan pas is, volgend jaar 100% er volop van genieten!

    Weet je of ze erna weer een nieuwe show gaan geven, of toch stiekem weer een avondparade? Wauw dat zou wel mooi zijn.

    Ik zit overigens te denken om een telegram groep chat te openen voor Disney fans, of is zo iets dergelijks al aanwezig?

    Vind het wel fijn om de laatste nieuwtjes en ervaringen van andere reizigers die nu en in de toekomst gaan mee te krijgen.

    Hoi Fantillusion1988,

    Dat staat er ook niet. Disney heeft dat via Twitter bevestigd ;-) De link was meer met informatie over de show. Het lijkt niet waarschijnlijk dat er direct daarna een nieuwe show komt, meestal is dat rond grote verjaardagen (20e, 25e, 30e...). Over avondparades is helaas nog niks bekend.

    Wij houden iedereen al op de hoogte van alle laatste nieuwtjes via onze social media kanalen en ervaringen kunnen worden gedeeld via dit forum. Volg ons op Facebook en/of Twitter en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Dank je wel Lars.

    Maar waar zie jij 30-09-2019 staan? Ik kon het niet vinden in de tekst.

    Maar wel een opluchting dat het dan pas is, volgend jaar 100% er volop van genieten!

    Weet je of ze erna weer een nieuwe show gaan geven, of toch stiekem weer een avondparade? Wauw dat zou wel mooi zijn.

    Ik zit overigens te denken om een telegram groep chat te openen voor Disney fans, of is zo iets dergelijks al aanwezig?

    Vind het wel fijn om de laatste nieuwtjes en ervaringen van andere reizigers die nu en in de toekomst gaan mee te krijgen.

    Hoi Fantillusion1988,

    Dat staat er ook niet. Disney heeft dat via Twitter bevestigd ;-) De link was meer met informatie over de show. Het lijkt niet waarschijnlijk dat er direct daarna een nieuwe show komt, meestal is dat rond grote verjaardagen (20e, 25e, 30e...). Over avondparades is helaas nog niks bekend.

    Wij houden iedereen al op de hoogte van alle laatste nieuwtjes via onze social media kanalen en ervaringen kunnen worden gedeeld via dit forum. Volg ons op Facebook en/of Twitter en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.

    Groetjes,
    Lars
    Hi Lars,

    Excuses, dank hiervoor. Heb helaas geen twitter/facebook. Wel Linkedin haha!

    Maar lijkt mij dat Disney na 30-09-2019 toch wel met iets anders in de avonden moet komen, want anders wordt het wel saai.

    In ieder geval kan niet wachten om weer te gaan. Blijft gewoon leuk!

    Flink sparen nu :) ...

  • Hi Lars,

    Excuses, dank hiervoor. Heb helaas geen twitter/facebook. Wel Linkedin haha!

    Maar lijkt mij dat Disney na 30-09-2019 toch wel met iets anders in de avonden moet komen, want anders wordt het wel saai.

    In ieder geval kan niet wachten om weer te gaan. Blijft gewoon leuk!

    Flink sparen nu :) ...

    Geen probleem hoor! ;-) Ervaring leert dat ze de huidige show gewoon verlengen en er altijd vuurwerk te zien zal zijn. De 'einddatum' van 30 september 2019 is meer marketing.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.