Voorbereiding bezoek Walt Disney World

13567121

Reacties

  • Lars zei:

    Hallo nog even een vraagje wat niet direct met Disney World te maken heeft, maar wel om er te komen :)

    Wij vertrekken op 1 november naar Orlando.
    Mijn huidige ESTA verloopt begin september.

    Wanneer kan ik een nieuwe ESTA aanvragen? kan dat bij wijze van spreken nu al? of pas als de huidige verlopen is?

    Hoi Stefan.

    Goede vraag. Ik zou het gewoon nu al proberen. Als je bijvoorbeeld een nieuw paspoort krijgt, dan zul je ook al tijdens de geldigheid van het huidige visum een nieuwe moeten aanvragen. Mocht het niet lukken, dan is er nog niets aan de hand, aangezien het slechts enkele dagen duurt voordat een ESTA wordt goedgekeurd.

    Groetjes,
    Lars
    Inmiddels gelukt.
    Kreeg wel een melding van op uw paspoort is nog een geldige ESTA die nog langer dan 30 dagen loopt (iets in die zin:)). maar dan kun je een nieuwe aanvragen waarmee de oude/huidige automatisch vervalt.

  • Inmiddels gelukt.
    Kreeg wel een melding van op uw paspoort is nog een geldige ESTA die nog langer dan 30 dagen loopt (iets in die zin:)). maar dan kun je een nieuwe aanvragen waarmee de oude/huidige automatisch vervalt.

    Hoi Stefan,

    Kijk eens aan! Goed geregeld en dank voor je terugkoppeling.

    Groetjes,
    Lars
  • juli 2018 aangepast
    Hallo allemaal :smile: ,

    Wij verblijven in caribbean beach resort waardoor we eerder onze fastpasses en restaurants kunnen reserveren. Nu vroeg ik mij af: op de dag dat je kunt reserveren, vanaf hoelaat kun je inloggen om te reserveren? En als dit midden op de dag valt, betekent dit dan dat ik die dag vrij moet houden van werk? Of is er ‘s avonds nog genoeg mogelijkheid tot reserveren? Iemand hier ervaring mee? Of tips?

    Alvast bedankt! :smile:

  • Hoi missneeltje,

    Reserveren van FastPasses en restaurants kan vanaf respectievelijk 60 en 190 dagen vóór aankomst vanaf 09:00 uur Amerikaanse tijd. Tip: Reserveer via de website van Disney op een computer/laptop, niet via de app, dat gaat vaak sneller. Het wordt aanbevolen om direct die dag te reserveren, hoe vroeger hoe beter. Begin eerst met de meest populaire restaurants, ongeacht op welke dag van je verblijf je daar wilt dineren. Als deze eenmaal zijn geboekt, dan plan jee de rest van de restaurants daar omheen.

    Groetjes,
    Lars
  • juli 2018 aangepast
    Hoi Lars,

    Oke duidelijk, dankjewel. Ik ga proberen te regelen dat ik die dag vrij ben, dat is de beste optie. :smile: Nog een vraag: kan ik op de dag dat ik kan gaan reserveren, meteen voor de gehele vakantie reserveren? Of moet ik dat iedere dag apart doen 2 weken lang? Ik denk dat ik het antwoord op deze vraag al kan opmaken uit het antwoord wat jij op mijn vorige vraag gaf, maar toch voor de zekerheid.. Dankjewel vast!
  • Hoi Lars,

    Oke duidelijk, dankjewel. Ik ga proberen te regelen dat ik die dag vrij ben, dat is de beste optie. :smile: Nog een vraag: kan ik op de dag dat ik kan gaan reserveren, meteen voor de gehele vakantie reserveren? Of moet ik dat iedere dag apart doen 2 weken lang? Ik denk dat ik het antwoord op deze vraag al kan opmaken uit het antwoord wat jij op mijn vorige vraag gaf, maar toch voor de zekerheid.. Dankjewel vast!

    Hoi missneeltje,

    Je kunt vanaf de eerste dag direct voor het hele verblijf FastPasses en restaurants reserveren.

    Groetjes,
    Lars
  • Hi missneeltje, er zit 6 uur tijdsverschil in. Dus je kan dan vanaf 15:00 Nederlandse tijd die dag gaan reserveren.
    Kijk vooral naar de Pandora flight (Animal) en de Sneeuwwitje mines (magic).
    Voor het eten in de magic Kingdom met the beast moet je voor het avondeten reserveren, overdag is quickservice en geen karakter. Ook de Cinderella in magic loopt heel snel vol qua reserveringen. Zodra je inlogt, zou ik daarmee beginnen.
    En om je voor te bereiden, kijk naar de rustige dagen per dag. Maak alvast een potlood planning en kijk op welke dag je welk park wilt doen. Dan kan je proberen op die dagen voor die parken te reserveren (en je kan altijd nog dingen aanpassen). Je kan ook in park A eten en overdag ergens anders je vermaken. De afstanden zijn dankzij hebt vervoer daar kort genoeg voor.
  • Hi missneeltje, er zit 6 uur tijdsverschil in. Dus je kan dan vanaf 15:00 Nederlandse tijd die dag gaan reserveren.
    Kijk vooral naar de Pandora flight (Animal) en de Sneeuwwitje mines (magic).
    Voor het eten in de magic Kingdom met the beast moet je voor het avondeten reserveren, overdag is quickservice en geen karakter. Ook de Cinderella in magic loopt heel snel vol qua reserveringen. Zodra je inlogt, zou ik daarmee beginnen.
    En om je voor te bereiden, kijk naar de rustige dagen per dag. Maak alvast een potlood planning en kijk op welke dag je welk park wilt doen. Dan kan je proberen op die dagen voor die parken te reserveren (en je kan altijd nog dingen aanpassen). Je kan ook in park A eten en overdag ergens anders je vermaken. De afstanden zijn dankzij hebt vervoer daar kort genoeg voor.

    Dit zijn goede tips
  • Hoi allemaal,

    Ben je van plan om (al dan niet voor het eerst) naar Walt Disney World te gaan? Bekijk dan onze startersgids met alle informatie over verblijfsduur, periode, drukte, prijsseizoenen en meer op deze pagina: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/praktische-informatie-florida/verblijf-florida.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Nog even 2 vraagjes :)
    Binnenkort kunnen wij onze Fast Passes gaan inplannen

    1: Vanaf hoe laat is dat Nederlandse tijd, heb ergens gelezen dat het 13.00 NL tijd is, en ergens anders dat het 15.00 NL tijd is..

    2: Kun je voor Happy ever After in Magic Kingdom ook een FastPass boeken?
  • Hallo,

    Nog even 2 vraagjes :)
    Binnenkort kunnen wij onze Fast Passes gaan inplannen

    1: Vanaf hoe laat is dat Nederlandse tijd, heb ergens gelezen dat het 13.00 NL tijd is, en ergens anders dat het 15.00 NL tijd is..

    2: Kun je voor Happy ever After in Magic Kingdom ook een FastPass boeken?

    Hoi Stefan-89,

    FastPass+ reserveringen kunnen op de eerste dag dat ze voor jullie verblijf beschikbaar zijn vanaf 15:00 uur Nederlandse tijd worden gereserveerd. Er is geen FastPass voor Happily Ever After.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hallo,

    Nog even 2 vraagjes :)
    Binnenkort kunnen wij onze Fast Passes gaan inplannen

    1: Vanaf hoe laat is dat Nederlandse tijd, heb ergens gelezen dat het 13.00 NL tijd is, en ergens anders dat het 15.00 NL tijd is..

    2: Kun je voor Happy ever After in Magic Kingdom ook een FastPass boeken?

    Hoi Stefan-89,

    FastPass+ reserveringen kunnen op de eerste dag dat ze voor jullie verblijf beschikbaar zijn vanaf 15:00 uur Nederlandse tijd worden gereserveerd. Er is geen FastPass voor Happily Ever After.

    Groetjes,
    Lars
    Dank je voor je antwoord.
    Dat wordt dus binnenkort klaarzitten om 3 uur en meteen de populaire attractie inplannen :)

    Wel 'apart' dat er geen / nauwelijks onderhoud aangekondigd is, ook nog niet voor september / oktober..

    als wij er zijn is tot nu toe alleen Blizzard Beach dicht. Mag zo wel blijven :)
  • Dank je voor je antwoord.
    Dat wordt dus binnenkort klaarzitten om 3 uur en meteen de populaire attractie inplannen :)

    Wel 'apart' dat er geen / nauwelijks onderhoud aangekondigd is, ook nog niet voor september / oktober..

    als wij er zijn is tot nu toe alleen Blizzard Beach dicht. Mag zo wel blijven :)

    Graag gedaan! Het najaar (september/oktober) + winter (november/december) is het nieuwe 'hoogseizoen' voor Disney sinds de introductie van prijsseizoenen voor tickets. Zomer is nu Peak Season qua tickets waardoor een deel van de bezoekers die normaal tijdens de zomervakantie zou komen, nu in de periode daarna naar Disney gaat. Dit reflecteert in minder sluitingen voor najaar/winter, aangezien meer mensen in deze tijd naar de parken gaan.

    Groetjes,
    Lars
  • Zo de eerste fastpassen staan erin ;)

    De Fastpass reservering start om 7:00 Amerikaanse tijd, dus dat is 13:00 Nederlandse tijd.
    Ook kun je 'up to 74 days' fast passen reserveren, dus als je langer blijft dan 14 dagen, kun je deze niet in een keer boeken, maar elke dag 'langer dan 60 dagen voor aankomst', kun je dus steeds één dag extra boeken.
    (langer voorpret haha).

    Ik wist dat Flight of Passage een populaire attractie was, maar zo populair :open_mouth:
    De eerste keer dat ik m wilde boeken (64 dagen vooruit) was ie niet eens beschikbaar!
    Dus maar Na'vi River Journey gekozen :)

    Maar inmiddels Flight of Passage er 2x instaan ;)
  • Zo de eerste fastpassen staan erin ;)

    De Fastpass reservering start om 7:00 Amerikaanse tijd, dus dat is 13:00 Nederlandse tijd.
    Ook kun je 'up to 74 days' fast passen reserveren, dus als je langer blijft dan 14 dagen, kun je deze niet in een keer boeken, maar elke dag 'langer dan 60 dagen voor aankomst', kun je dus steeds één dag extra boeken.
    (langer voorpret haha).

    Ik wist dat Flight of Passage een populaire attractie was, maar zo populair :open_mouth:
    De eerste keer dat ik m wilde boeken (64 dagen vooruit) was ie niet eens beschikbaar!
    Dus maar Na'vi River Journey gekozen :)

    Maar inmiddels Flight of Passage er 2x instaan ;)

    Hoi Stefan-89,

    Goed bezig! Flight of Passage is dé meest populaire FP+ attractie, dus goed dat je 'm twee keer hebt gescoord. Beste simulator attractie ooit! Super gaaf. Thanks voor de feedback wat betreft de tijden en periode voor FP+ reserveringen.

    Groetjes,
    Lars
  • september 2018 aangepast
    WOW Air gaat vanaf 18 december drie vluchten per week aanbieden, met een tussenstop in Keflavik, naar MCO.
    Vanaf deze week kun je je tickets al boeken. Je vliegt van Amsterdam, via Reykjavik, naar Orlando en een enkeltje is al te boeken vanaf slechts €129,99. Deze actieprijs is te boeken voor vertrek van januari tot en met maart 2019. Vertrek is tevens mogelijk vanaf Brussel-Zaventem. Eventuele bagagekosten en andere restricties zijn niet bij deze actieprijs inbegrepen.
  • Over de Magical Express.
    Heeft er iemand ervaring met deze site?: https://disneyworld.disney.go.com/en-eu/airport-transportation-reservation/

    Of hoe zou ik de Magical Express anders kunnen reserveren?
    En kan ik als 'niet Amerikaan' gebruik maken van de service dat je koffers naar de kamer worden gebracht?
  • Goedemiddag Stefan-89,

    Je kan gewoon reserveren. Je krijgt daarna per mail een bevestiging. Wij hebben naar tevredenheid gebruik gemaakt van deze service op de heen- en terugreis.
    De koffers hebben we uitgeladen en afgegeven bij de conciërge service. Zij hebben de koffers en ons naar onze kamer gebracht na het inchecken.
  • Hoi Natascha,

    Bedankt voor je snelle reactie :)

    Ik bedoel de service dat je n speciale label aan je koffer kunt hangen / plakken dat je je koffer niet zelf op hoeft te halen en dat Disney zorgt dat deze op je kamer komt.
  • Hoi Natascha,

    Bedankt voor je snelle reactie :)

    Ik bedoel de service dat je n speciale label aan je koffer kunt hangen / plakken dat je je koffer niet zelf op hoeft te halen en dat Disney zorgt dat deze op je kamer komt.

    Hoi Stefan-89,

    Voor internationale vluchten is dat helaas niet mogelijk, alleen binnenlandse (Amerikaanse) vluchten kunnen op deze manier van de service gebruikmaken. Internationale gasten dienen bij aankomst op Orlando International Airport eerst hun bagage van de band te halen en ze vervolgens mee te nemen naar Disney's Magical Express.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Ik heb een heleboel onderzoek gedaan op vlogs, vooral op wdw prep school. Alleen ik loop ergens vast. Hun vertellen allemaal dat je van te voren moet beslissen hoeveel tickets je wil voordat je boekt. Ik heb zelfs zn flimje gezien van iemand uit Amerika die het online boeken voordeed. Daar zie je dat iemand eerst het hotel kiest en dan een lijst krijgt met keuze uit hoeveel dagen tickets je wil. Waarom is dat bij ons niet? Ik wil kijken wat de totaal prijs wordt, maar als ik hotel kies stel voor 10 dagen/9 nachten dan geeft hij alleen maar de optie tickets voor 10 dagen erbij. Maar ik vind dat zo zonde, ik wil eigenlijk op de aankomst dag en vertrek dag geen geld aan tickets uitgeven. Zie ik iets over het hoofd? En moet ik nou voor de instelling Europa kiezen of Ierland?
    Dank je vast,

    Tink35
  • oktober 2018 aangepast
    tink35 zei:

    Hoi Lars,

    Ik heb een heleboel onderzoek gedaan op vlogs, vooral op wdw prep school. Alleen ik loop ergens vast. Hun vertellen allemaal dat je van te voren moet beslissen hoeveel tickets je wil voordat je boekt. Ik heb zelfs zn flimje gezien van iemand uit Amerika die het online boeken voordeed. Daar zie je dat iemand eerst het hotel kiest en dan een lijst krijgt met keuze uit hoeveel dagen tickets je wil. Waarom is dat bij ons niet? Ik wil kijken wat de totaal prijs wordt, maar als ik hotel kies stel voor 10 dagen/9 nachten dan geeft hij alleen maar de optie tickets voor 10 dagen erbij. Maar ik vind dat zo zonde, ik wil eigenlijk op de aankomst dag en vertrek dag geen geld aan tickets uitgeven. Zie ik iets over het hoofd? En moet ik nou voor de instelling Europa kiezen of Ierland?
    Dank je vast,

    Tink35

    Hoi Tink35,

    Het systeem waarbij alles los geboekt kan worden, ook de keuze voor het aantal dagen toegang tot de parken, los van de duur van het verblijf, kan alleen door Amerikanen worden gebruikt. Internationale gasten hebben enkel de keuze voor complete arrangementen aangezien zij doorgaans langer verblijven en hebben in de meeste gevallen voor alle dagen tickets nodig (vergelijkbaar met het systeem in Disneyland Paris) waardoor tickets in combinatie met arrangementen altijd voor alle dagen inclusief zijn. Dit is hoe Disney het boekingssysteem heeft ingericht en daar kan niet van worden afgeweken.

    Er is echter een mogelijkheid om tóch minder dagen tickets aan te schaffen dan de lengte van je verblijf. Je boekt dan het verblijf los (middels de aanbieding die beschikbaar is tijdens de periode waarin je wilt gaan via https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world) en de tickets los via https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/tickets-florida. Via ons is het namelijk mogelijk om (buiten een verblijf) losse tickets voor 1-10 dagen te bestellen om zo zelf te bepalen wanneer en hoe vaak je naar de parken gaat. De E-tickets ontvang je per mail en kunnen gelinkt worden aan je My Disney Experience account zodat er FastPass+ en restaurant reserveringen kunnen worden gemaakt.

    Let op: Bij reservering van alleen het hotel, vervalt de specifieke aanbieding en betaal je gewoon de reguliere prijs. In het geval van de huidige Free Dining aanbieding vervallen dan de gratis maaltijden en krijg je ook geen gratis Memory Maker. De vraag is of je dan voordeliger uit bent door alles 'los' te boeken. Dit zul je moeten uitzoeken en vergelijken.

    Ik neem aan dat je aan het kijken bent via de Free Dining aanbieding? Ga als volgt te werk: Ga naar https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-disney-dining-plan en klik op 'Ontdek prijzen'. Controleer vervolgens of het 'land' van de boekingswebsite ingesteld staat op 'English (Ireland)'. Dit kun je vinden naast het wereldbol icoontje rechtsboven (via desktop) of in het menu (via mobiel). Zo niet, selecteer deze optie dan en sluit het venster. Ga vervolgens opnieuw naar https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-disney-dining-plan en klik weer op 'Ontdek prijzen'. Op die manier wordt je doorgestuurd naar het juiste Ierse boekingssysteem met deze aanbieding. Het 'Europa' boekingssysteem heeft deze aanbieding namelijk niet.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel voor de duidelijkheid. Nu snap ik waarom ik het hier niet kon vinden. Gaan we inderdaad even over nadenken dan.
  • Hoi Lars, na 25 jaar Disneyland Parijs willen we in september 2019 naar Disneyworld Orlando! Maar na het lezen van dit forum zakt me de moed in de schoenen. Wat een geregel allemaal. Heb je misschien een handleiding voor dummies hoe te beginnen?! Groetjes Inge
  • Egni zei:

    Hoi Lars, na 25 jaar Disneyland Parijs willen we in september 2019 naar Disneyworld Orlando! Maar na het lezen van dit forum zakt me de moed in de schoenen. Wat een geregel allemaal. Heb je misschien een handleiding voor dummies hoe te beginnen?! Groetjes Inge

    Hoi Egni,

    Geen zorgen! DiscoverTheMagic.nl helpt je met al je vragen voor een ideaal verblijf in Walt Disney World. Begin met de volgende pagina goed door te nemen waarbij alle hoofdpunten worden besproken, zoals prijsseizoenen, vakanties waar je rekening mee moet houden, verblijfsduur, vervoer e.d.: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/praktische-informatie-florida/verblijf-florida.

    Voor aankomsten in 2019 profiteer je nog tijdelijk van onze Free Dining aanbieding + tot 7 dagen gratis entree + gratis Memory Maker (t.w.v. $199) in de Disney hotels via deze actie pagina: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-disney-dining-plan. Boek vóór 6 november.

    Heb je na het lezen van bovenstaand stappenplan en aanbieding nog vragen, stel ze dan gerust!

    Groetjes,
    Lars
  • Ik had ook nog wat vraagjes:

    Hebben jullie als je ver van te voren vliegtickets aanschaft dat de tijden dan nog veranderen? Stel ik koop nu een mooie set met een tijd die me bevalt (ben met 2 kids dus pak niet zomaar alles) en ik ga pas van de zomer loop ik dan nog risico dat ze de tijden gaan veranderen. Ervaring mee?

    En handdoeken voor de zwembaden, zelf meenemen of is dat net zoals in Parijs dat je ze mag lenen? Hotel en of zwempark.

    En de magic express, is het nou de bedoeling dat we zelf de koffers van de band halen in Orlando of gaan ze automatisch mee op de bus? Je leest zoveel verschillende berichten als je het googeld. En weet iemand hoever van te voren op de terugweg je weer wordt opgehaald met de magic express, of mag je dat zelf aangeven?

    En dan de laatste, Coronado Spring of Port Orleans french quarter? Welke is leuke met 2 kinderen van 12 en 10.
    Zag dat port 400 euro duurder uitkwam maar dat het resort wel een stuk kleiner is. Dus is het de moeite waard om die 400 extra te betalen.

    Bedankt alvast weer, wat zou ik toch zonder dit forum moeten. :) :wink:
  • tink35 zei:

    Ik had ook nog wat vraagjes:

    Hebben jullie als je ver van te voren vliegtickets aanschaft dat de tijden dan nog veranderen? Stel ik koop nu een mooie set met een tijd die me bevalt (ben met 2 kids dus pak niet zomaar alles) en ik ga pas van de zomer loop ik dan nog risico dat ze de tijden gaan veranderen. Ervaring mee?

    En handdoeken voor de zwembaden, zelf meenemen of is dat net zoals in Parijs dat je ze mag lenen? Hotel en of zwempark.

    En de magic express, is het nou de bedoeling dat we zelf de koffers van de band halen in Orlando of gaan ze automatisch mee op de bus? Je leest zoveel verschillende berichten als je het googeld. En weet iemand hoever van te voren op de terugweg je weer wordt opgehaald met de magic express, of mag je dat zelf aangeven?

    En dan de laatste, Coronado Spring of Port Orleans french quarter? Welke is leuke met 2 kinderen van 12 en 10.
    Zag dat port 400 euro duurder uitkwam maar dat het resort wel een stuk kleiner is. Dus is het de moeite waard om die 400 extra te betalen.

    Bedankt alvast weer, wat zou ik toch zonder dit forum moeten. :) :wink:

    Hoi tink35,

    Vliegtijden kunnen inderdaad wijzigen. Wij hebben dat twee keer eerder gehad, maar doorgaans zijn dit wijzigingen van slechts 5 of 10 minuten eerder/later vertrekken. Maatschappijen zijn dan verplicht om je daarvan op de hoogte te stellen. Wij hebben echter nog nooit meegemaakt dat het totaal andere tijden werden.

    Handdoeken in de hotelkamers en bij de zwembaden van de hotels zijn inbegrepen en hoef je zelf niet mee te nemen. Voor de waterparken moet je wel zelf handdoeken meenemen. Optioneel pak je extra handdoeken bij het zwembad van je hotel en neem je die mee naar de parken.

    Internationale gasten moeten hun bagage eerst van de band afhalen en kunnen zich dan met bagage en al melden bij de Magical Express balie. Alleen bij een binnenlandse vlucht (niet verbonden aan een eerdere internationale vlucht) kan worden aangegeven dat de bagage door Disney naar je resort hotel moet worden gebracht. Dit is alleen voor Amerikanen beschikbaar. Doorgaans wordt je 4 uur vóór je vluchttijd opgehaald bij je hotel. De exacte tijd krijg je de dag vóór vertrek te horen via een flyer op je hotelkamer.

    Zowel Coronado Springs, als Port Orleans French Quarter zijn uitstekende resorts. Bij Coronado moet je echter rekening houden met bouwwerkzaamheden in 2018/2019 aangezien dit resort flink wordt uitgebreid met o.a. een grote hoteltoren en een nieuw restaurant op het aangrenzende meer. Veel last zul je er niet van ondervinden, maar als je liever niet geconfronteerd wordt met bouwwerkzaamheden zou ik adviseren om te kiezen voor Port Orleans. Wij verbleven zelf vorig jaar in Caribbean Beach Resort weer nog meer werkzaamheden plaatsvonden en hadden er geen last van, maar het is goed om je hier wel op in te stellen.

    Voor aankomsten in 2019 profiteer je nog tijdelijk van onze Free Dining aanbieding + tot 7 dagen gratis entree + gratis Memory Maker (t.w.v. $199) in de Disney hotels via deze actie pagina: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-disney-dining-plan. Boek vóór 6 november.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je Lars!
  • Hoi Lars,

    Wij willen dit weekend voor volgend jaar september via deze site gaan boeken maar hebben nog een paar vragen (we gaan met 2 volwassenen);

    We twijfelen tussen Caribean Beach, Port Orleans riverside en port orleans french quater. Nog tips?

    Welke openingstijden zijn er in september? Want we twijfelen ook nog of we het Quick service dining plan moeten upgraden naar Disney Dining plan. Geen idee of je daar veel gebruik van maakt als je in de parken bent want er is zoveel te beleven. We weten niet of je dan tijd hebt om uitgebreid te gaan dineren. Als de parken al vroeg in de avond sluiten dan is het denk ik wel een aanvulling? Kun je ook gebruik maken van de restaurants en Disneysprings met het Diner plan?

    We willen na 2 weken disney nog een weekje naar Miami/Key west/ everglades (dat weten we nog niet precies) en dan hebben we een huurauto nodig. Kunnen we vanuit Disney world met een huurauto vertrekken of moeten we dan eerst terug naar Orlanda international airport?

    Groetjes Inge

  • Hoi @Egni ,

    Wat leuk dat jullie via ons gaan boeken. Zo kunnen we deze website in de lucht blijven houden. Dank alvast!

    Wat betreft de keuzes tussen de 3 resorts ligt het er puur aan of het thema je aanspreekt, want qua faciliteiten zijn ze allemaal hetzelfde. Prima keuzes dus! Wij kiezen meestal voor Caribbean Beach (persoonlijke keuze omdat het 'topische eiland thema' ons meer aanspreekt), maar beide Port Orleans resorts staan hoog aangeschreven en hebben mooie kamers. Kwestie van kijken welk resort de beste prijs heeft voor jullie aankomstperiode.

    Openingstijden voor september 2019 zijn nog niet bekend, maar afgaande op de tijden van september dit jaar zullen de parken tot ongeveer 20:00 - 21:00 uur geopend zijn en de waterpark(en) tot 17:00 uur. Wij upgraden sowieso altijd naar het grote Dining Plan omdat hier ook maaltijden met Disney figuren bijzitten en wij het fijn vinden om rustig te zitten met tafelbediening en niet iedere keer counterservice. Ook dat is een persoonlijke overweging die je moet maken. Met het grote Dining Plan heb je echter veel meer keuze (meer dan 100 locaties in plaats van 50 bij het Quick-Service Plan) in restaurants, ook veel locaties in Disney Springs en alle hotels.

    Huurauto's kunnen direct bij Disney zelf worden gereserveerd waarbij de auto naar je resort wordt gebracht. Het Car Rental Centre van Disney World ligt naast het Ticket & Transportation Centre (parkeerplaats Magic Kingdom), maar kan via de conciërge van je hotel eenvoudig worden geregeld. Vervolgens kun je ervoor kiezen op welke locatie je de auto weer wilt inleveren. Dat kan weer in Disney zijn, maar ook op het vliegveld naar keuze.

    De Free Dining aanbieding voor aankomsten in 2019 is nog tot 6 november te boeken via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-disney-dining-plan.

    Als er verder nog vragen zijn, dan hoor ik die graag!

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.