Blockdagen

juli 2012 aangepast in Tickets & Jaarkaarten
Hallo,
Op 7 juli ga ik naar Disneyland. Ik heb mijn kaartjes al gekocht (met prijs erop afgedruk) en nu wil ik op deze dag mijn losse kaartjes omruilen voor een Francilien jaarkaart. Echter op 7 juli is het ook een blockdag op deze jaarkaart. Weet iemand of ik dan deze jaarkaart kan aanschaffen, met omruilen van mijn entree kaartje, op deze dag bij een Bureau Passeport Annuel in het park?
Alvast bedankt
Cynthia
«1345

Reacties

  • Cynthia zei:


    Hallo,
    Op 7 juli ga ik naar Disneyland. Ik heb mijn kaartjes al gekocht (met prijs erop afgedruk) en nu wil ik op deze dag mijn losse kaartjes omruilen voor een Francilien jaarkaart. Echter op 7 juli is het ook een blockdag op deze jaarkaart. Weet iemand of ik dan deze jaarkaart kan aanschaffen, met omruilen van mijn entree kaartje, op deze dag bij een Bureau Passeport Annuel in het park?
    Alvast bedankt
    Cynthia

    Hoi Cynthia,
    Ja, dat is mogelijk. Alle dagkaarten (met prijs) kunnen worden gebruikt bij de aanschaf van een jaarkaart. Ook op een blockdag is het mogelijk om een jaarkaart aan te schaffen. In jouw geval is de Francilien dan die hele dag geldig voor beide parken. Let er wel op dat de Francilien een beperking heeft waarbij de twee volgende dagen blockdagen zijn. Je kunt de kaart dus op dag van aanschaf gebruiken, maar de twee daarop volgende dagen niet.
    Groetjes en veel plezier!
    Lars
  • Lars,
    Sorry dat ik op het verkeerde topic poste, maar mag dan op die block dag wel het park in??
    Als je de kaart aanschaft??
    Gr. Wim Maronier

  • Lars,
    Sorry dat ik op het verkeerde topic poste, maar mag dan op die block dag wel het park in??
    Als je de kaart aanschaft??
    Gr. Wim Maronier

    Geen probleem, Wim! Ja, op de dag van aanschaf vervalt de blockdag en mag je in beide parken naar binnen.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars,
    Mag je op een blockdag een jaarkaart verkopen aan mensen??
    Hoe kan je dan het park op??
    Een vriendelijke groet
    Wim Maronier

  • Lars,
    Mag je op een blockdag een jaarkaart verkopen aan mensen??
    Hoe kan je dan het park op??
    Een vriendelijke groet
    Wim Maronier

    Hoi Wim,
    Nee, dat is helaas niet mogelijk. De jaarkaart moet geldig zijn op de dag dat je korting geeft. Je moet immers het park in om bij Bureau Passeport Annuel te komen en dat gaat op een blockdag niet.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars vraagje als je boekt in hotel Explorers of hotel Dreamcastle kan je dn op blockdagen ook in het park binnen?
    Embarassed

  • Lars vraagje als je boekt in hotel Explorers of hotel Dreamcastle kan je dn op blockdagen ook in het park binnen?
    Embarassed

    Hoi Danny,
    De blockdagen vervallen alleen als je verblijft in een Disney hotel, niet in de partner hotels of andere accommodatie. Je moet hiervoor namelijk je Disney Hotel Easy Pass laten zien.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo!
    Aangezien mijn disneybloed weer begint te kriebelen na 1 jaar willen wij dit jaar oktober of decembeer weer nieuwe jaarpassen kopen (via CE Multiavantages wat prima is bevallen)
    Nu willen we het weekend van 7 en 8 december misschien gaan omdat we dan 12.5 jaar getrouwd zijn die dag. Maar dat zijn blockdagen.
    Nu is mijn vraag, kunnen we Room only boeken, en er dan WEL inkomen die dagen? Ik las namelijk van de week hier iets over de hotel easy pass waarmee je de toegang krijgt. Maar dat is toch niet het toeganskaartje normaal gesproken? Want het totaalplaatje boeken MET tickets en verblijf EN jaarkaarten is een beetje too much voor mn spaarpotje.
    We willen 1 dreampass (voor de kortingen) en 3 fantasypassen waarschijnlijk.
    Maar we weten ook niet of we ze al voor die tijd gehaald hebben of pas in december zelf.
    Mocht dit kunnen, dan moeten we een andere datum gaan kiezen namelijk. (had me alleen onze second honeymoon daar voorgesteld hihi)
    Mmmm lang verhaal maar weet t ff niet ander te formuleren...
    ALvast bedankt
    Grtz Jane Kiss
  • jane79 zei:


    Hallo!
    Aangezien mijn disneybloed weer begint te kriebelen na 1 jaar willen wij dit jaar oktober of decembeer weer nieuwe jaarpassen kopen (via CE Multiavantages wat prima is bevallen)
    Nu willen we het weekend van 7 en 8 december misschien gaan omdat we dan 12.5 jaar getrouwd zijn die dag. Maar dat zijn blockdagen.
    Nu is mijn vraag, kunnen we Room only boeken, en er dan WEL inkomen die dagen? Ik las namelijk van de week hier iets over de hotel easy pass waarmee je de toegang krijgt. Maar dat is toch niet het toeganskaartje normaal gesproken? Want het totaalplaatje boeken MET tickets en verblijf EN jaarkaarten is een beetje too much voor mn spaarpotje.
    We willen 1 dreampass (voor de kortingen) en 3 fantasypassen waarschijnlijk.
    Maar we weten ook niet of we ze al voor die tijd gehaald hebben of pas in december zelf.
    Mocht dit kunnen, dan moeten we een andere datum gaan kiezen namelijk. (had me alleen onze second honeymoon daar voorgesteld hihi)
    Mmmm lang verhaal maar weet t ff niet ander te formuleren...
    ALvast bedankt
    Grtz Jane Kiss

    Hoi Jane,
    Als jullie in een Disney hotel verblijven, dan vervallen de blockdagen. De Disney Hotel Easy Pass laat je aan de Cast Member bij de poortjes zien en hij of zij zal je dan binnen laten. Hiermee krijg je tevens toegang tot de Extra Magic Hours. De jaarkaarten kunnen tevens ter plekke worden aangeschaft, daarna kan er ingecheckt worden bij het hotel. Jaarkaarten kunnen namelijk altijd worden aangeschaft, ook op een blockdag.
    Groetjes,
    Lars
  • als je in een disneyhotel zit vervallen de blockdagen, dit wist ik ook niet, wij hebben 1 dreampas en 2 fantasypassen en kijken altijd wanneer er geen blockdagen zijn .
    verlbijven altijd in disneyhbotel.
    weer wat geleerd Smile
  • Dankje Lars,
    Dat wist ik niet,
    Dus met een Easy pas, kan ik op een blockdag mijn kaarten halen/ of binnen komen zonder zo'n allerleukste ticket wat je krijgt als je normaal boekt (zonder een jaarkaart)
    Maar....ik moet om in te checken bij t hotel wel eerst mijn kaart laten zien (die ik waarschijnlijk nog niet heb....) En als ik eerst naar binnen ga heb ik nog geen Easy pass (is een hotelreservering voldoende op te laten zien dat je ook daadwerkelijk die dag incheckt dan?) Of ik heb altijd nog de papieren van Multiavantages zOdat ik ook kan aantonen dat ik een kaart ga kopen.
    Sorry voor nog meer vragen, maar de vorige keer heb ik ook alles helemaal uitgeplozen......stel je voor.......je gaat erheen en er klopt iets niet (husband will kill me ) Cool
    Alvast bedankt voor je antwoord!!
    Echt super zp'n forum altijd. Keep on the good work!
    Grtz Jane
  • jane79 zei:


    Dankje Lars,
    Dat wist ik niet,
    Dus met een Easy pas, kan ik op een blockdag mijn kaarten halen/ of binnen komen zonder zo'n allerleukste ticket wat je krijgt als je normaal boekt (zonder een jaarkaart)
    Maar....ik moet om in te checken bij t hotel wel eerst mijn kaart laten zien (die ik waarschijnlijk nog niet heb....) En als ik eerst naar binnen ga heb ik nog geen Easy pass (is een hotelreservering voldoende op te laten zien dat je ook daadwerkelijk die dag incheckt dan?) Of ik heb altijd nog de papieren van Multiavantages zOdat ik ook kan aantonen dat ik een kaart ga kopen.
    Sorry voor nog meer vragen, maar de vorige keer heb ik ook alles helemaal uitgeplozen......stel je voor.......je gaat erheen en er klopt iets niet (husband will kill me ) Cool
    Alvast bedankt voor je antwoord!!
    Echt super zp'n forum altijd. Keep on the good work!
    Grtz Jane

    Hoi Jane,
    Je komt alleen binnen met een definitieve jaarkaart, in combinatie met de Disney Hotel Easy Pass. In jullie geval is dat de eerste dag dus niet mogelijk. Via CE MultiAvantages ontvang je inderdaad een voucher die je vervolgens tijdens het eerst volgende bezoek aan Disneyland moet inwisselen voor een definitieve jaarkaart. Bestel je de jaarkaart per post direct via Disney, dan ontvang je de definitieve jaarkaart thuis. Blijven drie opties over: als je toch op blockdagen wilt gaan. 1) jaarkaart direct via Disney bestellen en 'room only' boeken in de Disney hotels, 2) een 'normaal' arrangement met tickets boeken en tijdens dit verblijf de jaarkaart ter plekke aanschaffen of 3) een andere periode kiezen zonder blockdagen. In de eerste twee gevallen ben je uiteraard duurder uit.
    Groetjes,
    Lars
  • Thanks...ik ga nog even puzzelen hoe ik t ga doen. Het is me in elk geval wel duidelijk. Mmm misschien kan ik manlief zover krijgen dat we toch in de herfstvakantie gaan hihi.
    En de vrijdag voor het blockweekend is wel een normale dag, dus als we dan de kaarten halen en erna inchecken is er natuurlijk niks aan de hadn (sorry...beetje blond)
    dankje Lars.
    grtzz
  • Hoi Lars,
    Een vraagje, ik zag op deze site bij de blockdagen voor juni ook 16 juni staan, terwijl ik nu net kijk bij de franse site,vermeld in de brief die we bij onze jaarkaarten hebben gekregen dat daar 16 juni niet als blockdag bij staat? Weet jij hier meer van?
    Vriendelijke groetjes,
    Joyce Blom
  • joyce79 zei:


    Hoi Lars,
    Een vraagje, ik zag op deze site bij de blockdagen voor juni ook 16 juni staan, terwijl ik nu net kijk bij de franse site,vermeld in de brief die we bij onze jaarkaarten hebben gekregen dat daar 16 juni niet als blockdag bij staat? Weet jij hier meer van?
    Vriendelijke groetjes,
    Joyce Blom

    Hoi Joyce,
    Heb je gekeken naar de juiste blockdagen voor jullie jaarkaart? Standaard worden de blockdagen op de Jaarkaarten pagina getoond voor de Découverte jaarkaart. Vlak boven de data staan tabbladen en kun je ook klikken op Francilien en Fantasy. Deze jaarkaarten hebben namelijk andere blockdagen.
    De blockdagen vermeld in de brief die je bij de jaarkaarten hebt ontvangen zijn jullie definitieve blockdagen. De data op DiscoverTheMagic.nl veranderen mee met de laatste nieuwe voorwaarden en hoeven dus niet perse voor jullie te gelden als jullie bijvoorbeeld nog een jaarkaart op de oude voorwaarden hebben gekocht.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    We hebben de Francilien, ik heb op de link gekeken die in onze brief stond vermeld (www.disneylandparis.fr/pa), dan komen er 2 verschillende blockdagen, gekocht voor 29-3 en gekocht na 29-3 wanneer ik kijk na 29-3 staat 16 juni er niet bij, gekocht voor 29-3 staat 16 juni er ook niet bij. Ben nog even verder gaan kijken op een andere site en ook daar zag ik 16 juni niet bij staan, denk je dat ik er dan maar vanuit kan gaan dat de 16e dus gewoon geen blockdag is, ben nml. een beetje bang dat we daar zo meteen staan en het dus wel een blockdag is...dan krijg je niet aan je kids uitgelegd dat ze nog een dagje moeten wachten denk ikWink
    Mocht je nog wat te weten komen dan hoor ik dat graag (of iemand anders die er iets vanaf weet)!
    Groetjes Joyce Blom
    Lars zei:


    joyce79 zei:


    Hoi Lars,
    Een vraagje, ik zag op deze site bij de blockdagen voor juni ook 16 juni staan, terwijl ik nu net kijk bij de franse site,vermeld in de brief die we bij onze jaarkaarten hebben gekregen dat daar 16 juni niet als blockdag bij staat? Weet jij hier meer van?
    Vriendelijke groetjes,
    Joyce Blom

    Hoi Joyce,
    Heb je gekeken naar de juiste blockdagen voor jullie jaarkaart? Standaard worden de blockdagen op de Jaarkaarten pagina getoond voor de Découverte jaarkaart. Vlak boven de data staan tabbladen en kun je ook klikken op Francilien en Fantasy. Deze jaarkaarten hebben namelijk andere blockdagen.
    De blockdagen vermeld in de brief die je bij de jaarkaarten hebt ontvangen zijn jullie definitieve blockdagen. De data op DiscoverTheMagic.nl veranderen mee met de laatste nieuwe voorwaarden en hoeven dus niet perse voor jullie te gelden als jullie bijvoorbeeld nog een jaarkaart op de oude voorwaarden hebben gekocht.
    Groetjes,
    Lars
  • joyce79 zei:


    Hoi Lars,
    We hebben de Francilien, ik heb op de link gekeken die in onze brief stond vermeld (www.disneylandparis.fr/pa), dan komen er 2 verschillende blockdagen, gekocht voor 29-3 en gekocht na 29-3 wanneer ik kijk na 29-3 staat 16 juni er niet bij, gekocht voor 29-3 staat 16 juni er ook niet bij. Ben nog even verder gaan kijken op een andere site en ook daar zag ik 16 juni niet bij staan, denk je dat ik er dan maar vanuit kan gaan dat de 16e dus gewoon geen blockdag is, ben nml. een beetje bang dat we daar zo meteen staan en het dus wel een blockdag is...dan krijg je niet aan je kids uitgelegd dat ze nog een dagje moeten wachten denk ikWink
    Mocht je nog wat te weten komen dan hoor ik dat graag (of iemand anders die er iets vanaf weet)!
    Groetjes Joyce Blom

    16 juni staat hier ook niet als blockdag op DiscoverTheMagic.nl. Alleen de Découverte heeft een blockdag op 16 juni, vandaar dat ik vroeg of je ook op het - in dit geval - Francilien-tabblad had geklikt. Die brief met blockdagen neem je gewoon mee naar Disney. Zo heb je voor jezelf ook zekerheid, maar je komt gewoon binnen. Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
  • Owww je hebt helemaal gelijk, totaal niet goed gekeken!!!!!!!
    Fijn dat er toch iemand wakker isWink
    Groetjes Joyce
  • joyce79 zei:


    Owww je hebt helemaal gelijk, totaal niet goed gekeken!!!!!!!
    Fijn dat er toch iemand wakker isWink
    Groetjes Joyce

    Graag gedaan, Joyce!
  • Goedemiddag allemaal!
    Wij gaan as. zaterdag (20 juli 2013) naar Frankrijk voor een weekje met ons gezinnetje (2 volw + 2 kids)
    En omdat wij ook naar Disney willen (meerdere dagen) willen we graag een viertal abonnementen afsluiten.
    We hebben wat zitten vergelijken en rekenen, wij kwamen op de volgende oplossing:
    2x Fantasy (voor de volwassenen)
    2x Francilien (voor de kinderen)
    Wat dan komt op 556 euro, waar 500,40 van overblijft als iemand ons 10% korting kan geven.
    Bovenstaande is eigenlijk alleen interessant als we wel met z'n allen op de dag van aanschaf naar binnen kunnen
    want ik heb gelezen dat er op de Francilien kaarten twee dagen wachttijd zit, dat zouden we niet erg vinden als we dan maar wel naar binnen kunnen de 1e dag.
    Anders moeten we toch 4x de Fantasy kopen, da's dan toch weer 72 euro meer, niet onoverkomelijk, maar da's toch geld :)
    Kan iemand mij vertellen of we inderdaad gewoon naar binnen kunnen na aanschaf van de Francilien kaarten?
    PS.
    't is zo'n 5 uur rijden, ik denk niet dat we daar al 's morgens om 10.00 uur kunnen zijn...
    maar die kaarten kun je toch ook wel 's middags kopen zeker? (nu nog iemand vinden die zaterdagmiddag ons de korting geven wil) Laugh
  • Volgens mij mag je dan zaterdag naar binnen, en,zondag en maandag niet. Kijk ook even bij de blockdagen, denk niet dat die er zijn als jullie komen.
    Groetjes, esther
  • En wij geven jullie trouwens graag korting!!
  • Andre zei:


    Goedemiddag allemaal!
    Wij gaan as. zaterdag (20 juli 2013) naar Frankrijk voor een weekje met ons gezinnetje (2 volw + 2 kids)
    En omdat wij ook naar Disney willen (meerdere dagen) willen we graag een viertal abonnementen afsluiten.
    We hebben wat zitten vergelijken en rekenen, wij kwamen op de volgende oplossing:
    2x Fantasy (voor de volwassenen)
    2x Francilien (voor de kinderen)
    Wat dan komt op 556 euro, waar 500,40 van overblijft als iemand ons 10% korting kan geven.
    Bovenstaande is eigenlijk alleen interessant als we wel met z'n allen op de dag van aanschaf naar binnen kunnen
    want ik heb gelezen dat er op de Francilien kaarten twee dagen wachttijd zit, dat zouden we niet erg vinden als we dan maar wel naar binnen kunnen de 1e dag.
    Anders moeten we toch 4x de Fantasy kopen, da's dan toch weer 72 euro meer, niet onoverkomelijk, maar da's toch geld :)
    Kan iemand mij vertellen of we inderdaad gewoon naar binnen kunnen na aanschaf van de Francilien kaarten?
    PS.
    't is zo'n 5 uur rijden, ik denk niet dat we daar al 's morgens om 10.00 uur kunnen zijn...
    maar die kaarten kun je toch ook wel 's middags kopen zeker? (nu nog iemand vinden die zaterdagmiddag ons de korting geven wil) Laugh

    Hoi Andre,
    Op een blockdag kan een jaarkaart gewoon worden gekocht en is deze de gehele dag in beide parken geldig. De Francilien jaarkaart heeft inderdaad de beperking dat deze kaart de tweede en derde dag na aanschaf niet geldig is. Op de dag van aanschaf, krijg je gewoon toegang, ook op een blockdag.
    Ik heb deze vraag overigens verplaatst naar dit topic. Het topic 'Korting op jaarkaarten' is alleen bedoelt voor berichten voor het aanbieden van of vragen voor korting. Plaats in dat topic dus alleen de periode waarin jullie in het resort zijn en dat jullie graag korting willen. Zo blijven de topics overzichtelijk. Dank voor de medewerking!
    Groetjes,
    Lars
  • Even een vraag die hier wel bij aansluit: Als je in een Disney hotel verblijft met een Francilien jaarkaart, kan je dan toch gebruik maken van de Magic Hours??

  • Even een vraag die hier wel bij aansluit: Als je in een Disney hotel verblijft met een Francilien jaarkaart, kan je dan toch gebruik maken van de Magic Hours??

    Hoi Disney Lover,
    Dat kan ja. Alle gasten van de Disney hotels hebben toegang tot de Extra Magic Hours middels de Disney Hotel Easy Pass. Uiteraard moet je daarnaast beschikken over een geldig toegangsbewijs, zoals een Francilien jaarkaart (mits het geen blockdag is).
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor het snelle antwoord!! :D
  • Mijn man en dochter hebben een fantasypass.In de tijd dat wij gaan is er een blockdag (15 oktober). Kan je nog steeds een dagticket kopen met 50% korting???
  • Barbara zei:


    Mijn man en dochter hebben een fantasypass.In de tijd dat wij gaan is er een blockdag (15 oktober). Kan je nog steeds een dagticket kopen met 50% korting???

    Hoi Barbara,
    Met een Fantasy jaarkaart kan er op een blockdag met 30% korting een dagkaart (voor 2 parken) worden aangeschaft bij de kassa's. Deze dagkaart is alleen geldig op de blockdag zelf.
    Groetjes,
    Lars
  • Beste Lars,
    Volgende week gaan wij nog een paar dagen naar Disneyland Paris. Nu is de zaterdag een block-dag en mogen wij dus niet met onze jaarkaart naar binnen. Krijgen wij wel met onze jaarkaart korting op een toegangskaart (1 dag voor 1 park), zodat het misschien nog wel aantrekkelijk is om nog een dagje extra te gaan?
    Alvast bedankt voor je reactie!
    Groetjes,
    Jolanda
  • Bumi zei:


    Beste Lars,
    Volgende week gaan wij nog een paar dagen naar Disneyland Paris. Nu is de zaterdag een block-dag en mogen wij dus niet met onze jaarkaart naar binnen. Krijgen wij wel met onze jaarkaart korting op een toegangskaart (1 dag voor 1 park), zodat het misschien nog wel aantrekkelijk is om nog een dagje extra te gaan?
    Alvast bedankt voor je reactie!
    Groetjes,
    Jolanda

    Hoi Jolanda,
    Het is mogelijk om met korting een dagticket te kopen op een blockdag van een Découverte, Francilien en Fantasy. Houders van een Découverte krijgen 10% korting op zo’n ticket, Francilien 20% korting, terwijl houders van een Fantasy 30% korting krijgen. Het dagticket moet op de blockdag zelf worden aangeschaft en is alleen die dag geldig.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.