Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

191012141531

Reacties

  • mcjas zei:

    Hi Larissa,

    Vaak komt het voor dat huisartsen moeilijk doen over dit soort verklaringen, aangezien dit in Nederland officieel niet mag schijnbaar. Er hoeft ook niet in te staan wat er medisch gezien precies aan de hand is, het kan ook in termen als "de heer/mevrouw X. kan door haar ziekte niet lang staan" (iets uitgebreider maar ik hoop dat je de strekking begrijpt :-) )

    Grz

    MJ

    Dat heb ik nu ook voor het eerst meegemaakt. Voorheen schreef onze huisarts een briefje of ondertekende mijn vertaalde brief. Nu kreeg ik een folder in mijn handen dat ik voor medische verklaringen naar een externe huisarts moet.
    De psych wilde wel meewerken, maar mag er nog steeds niet inzetten dat onze zoon niet in rijen kan staan, maar heeft wel verklaard welke diagnose hij heeft en of het park samen met ons naar een passende oplossing kan zoeken. Mij benieuwen...
  • mcjas zei:

    Hi Larissa,

    Vaak komt het voor dat huisartsen moeilijk doen over dit soort verklaringen, aangezien dit in Nederland officieel niet mag schijnbaar. Er hoeft ook niet in te staan wat er medisch gezien precies aan de hand is, het kan ook in termen als "de heer/mevrouw X. kan door haar ziekte niet lang staan" (iets uitgebreider maar ik hoop dat je de strekking begrijpt :-) )

    Grz

    MJ

    Hey MJ,

    Thanks voor deze aanvulling. We hebben nu een opsomming gemaakt van mijn vaders beperkingen, deze heb ik laten vertalen in het Engels en Frans (handig als je in het onderwijs zit en je collega's om hulp kunt vragen) en gaan we laten ondertekenen door de huisarts (bij mijn eigen medische verklaring voor de halve marathon deed deze ook niet moeilijk, dus komt vast goed).
    Daarnaast hebben we nog een invalidenkaart, dus we hopen er gewoon op dat het goed gaat komen:)

    Komende week gaan we het alvast uittesten, we rijden even op en neer naar Disney:)

    Groetjes,
    Larissa


  • Lars zei:

    Nog even een aanvulling: zijn er speciale formulieren voor die medische verklaring? Of kan de huisarts gewoon zelf een in het Engels of Franse verklaring schrijven? Wat moet er precies in staan? Dan ga ik even mijn talencollega's op school vragen voor vertalingen ????
    Hoi Larissa,

    Er zijn geen 'speciale formulieren' voor een medische verklaring. In de verklaring moet duidelijk vermeld worden wat de aandoening is die de persoon heeft en wat hij/zij daardoor niet kan in de parken (bijvoorbeeld lang staan). Dit kan gewoon door de huisarts worden opgesteld in het Engels of Frans (+ handtekening).

    Groetjes,
    Lars

    Hoi Lars,

    Thanks voor de aanvulling. Inmiddels hebben we een formulier gemaakt, huisarts gaat dit vast ondertekenen, we gaan zien of het voldoende is :) Voor de zekerheid testen we het komende week vast even;)

    Groetjes,
    Larissa

  • Ik verwacht dat een invalide kaart alleen ook al voldoende is.
    Mijn oudste zoon heeft een (Nederlandse) auti(sme) pas en daar wordt zonder extra briefjes een easy acces kaart voor gegeven.
  • juni 2018 aangepast
    Hallo iedereen,

    Ik heb gehoord dat de regels over de Green Card intussen weer gewijzigd/strenger geworden zouden zijn. Klopt dit, en zo ja, wat is er precies gewijzigd? Want wij hebben een green card wegens een scheefgroei van een been en zouden graag, bij de verlenging van onze jaarkaart, weer een greencard aanvragen. Alvast bedankt :)
  • Hoi rozemacaron,

    De officiële informatie over de EAC/DPC is voor zover mij bekend niet gewijzigd. De Accessibility Maps bevatten geen andere informatie dan al bekend. Op basis van welke informatie denk jij dat dat wel zo is?
  • Wij zijn in mei geweest met een andere handicap, maar wel een Engels schrijven van de arts en dit was zonder problemen voldoende.
    Helaas willen/ mogen veel artsen niet zelf meer een brief opstellen en gaf onze ha aan dat wij naar een andere moesten.
  • Onze zoon heeft ook een DPC met jaarkaart.

    Wij twijfelen om in september nog jaarkaart te nemen voor mijn man omdat hij niet zoveel meekomt met ons. Hierdoor zouden we wel om de 3 maand nieuw medisch attest moeten vragen aan huisarts.
    In België hebben ze een EDC (European Disability Card) maar ik zie dat Frankrijk hier niet mee werkt. Waarschijnlijk zal dit dan ook niet geldig zijn in Disneyland voor gratis ticket begeleider en verlengen DPC.
  • Mijn vriend 3 mnd geleden, hartfalen. Met Medicatie gaat het nu redelijk. Vakantie al geboekt. Verklaring can de cardioloog, stempel erop, kwaal en beperking. Na een heel gedoe want iedereen kon dit wel zelf maken kregen we een kaart waar we een afspraak tijd kregen. Lang on de rij staan in de volle zon mocht hij niet. We hebben de kaart helaas maar 1x kunnen gebruiken. Moesten langs de rij met groene kaart houders om een tijd te vragen op de kaart. Vervolgens weer met een hoop gedoe terug om dan een plek in de schaduw te zoeken waar hij op de grond kon zitten om op de gemelde tijd in de rij van groene kaart houders te staan. Ondertussen ook tijd via de app om captain te ontmoeten en gezien de temperaturen was op en neer tussen de attracties ook niet makkelijk. En hadden we voor niets de tijdsafspraak gemaakt. Voor ons dus geen succes zo'n tijdstip kaart, erg jammer
  • Hoi allemaal,

    Ik heb begrepen van een andere disneyfan dat ik voor mijn kinderen met ADHD en TOS een aparte kaart kan aanvragen om de wachtrijen te vermijden al dan niet korter te maken.
    Ik begreep dat ik daarvoor bij zijn arts een verklaring in het Engels of Frans moet laten opstellen? Moet daar nog iets specifieks in staan?

    En ik begreep dat we als papa en mama dan gratis entree hebben ivm begeleiding van onze 2 kinderen?

    Maar hoe zit dit met als we dan een arrangement boeken? Want wat ik nu heb uitgezocht voor ons is van 22 april tm 26 april. Davey crocket ranch nu inclusief 25 % korting en inclusief ontbijt en diner en entree.
    Want de prijs die er komt te staan bij het boeken is dit inclusief entree dus ook voor ons.
    Krijg je dit dan achteraf terug?
    En mag je ook als begeleider eerder naar binnen dat er nu ook bij zit?

    En we hebben nog een dochter van dan 9, mag zij dan ook mee op de aparte pas of moet zij apart in de normale wachtrij?

    Ik hoorde ook nog iets van dat het voordeliger kon zijn om een jaar pas dan aan te schaffen ipv los. Omdat we langer gaan. Is dat zo?
    Nu had ik een inclusief prijs van 1400 nog wat euro voor die dagen.

    Bedankt

  • Hoi Bianca,

    Voor je kinderen kan je inderdaad een kaart halen bij city hall waarmee je de rij niet in hoeft. Je hebt dan inderdaad een verklaring van je arts nodig, hierin hoeft niet specifiek te staan wat je kinderen hebben, dit mogen artsen in Nederland officieel ook niet in een verklaring zetten. In de verklaring moet staan dat zij niet in staat zijn om lang in de rij te staan ivm met hun geestelijke conditie. Dit moet in het Frans of Engels, en voorzien zijn van een stempel van de arts, en niet ouder dan 3 maanden zijn.

    Wat betreft de begeleiding kaarten: Ook hiervoor heb je dezelfde verklaring nodig, en dan moeten je kinderen een kaartje hebben. Ik weet niet of dit ook voor kaarten uit een arrangement geldt, wellicht dat Lars dat weet??

    Als alles lukt krijg je 2 kaarten voor je zoons, dus in principe zou je met het hele gezin in een attractie kunnen (normaal is 4 personen per kaart maximaal), echter omdat het om psychische klachten gaat moeten er bij sommige attracties 2 volwasen begeleiders per kaart mee naar binnen.

    Jaarkaarten zijn vordeliger als je langer dan 3 dagen gaat, maar dan moet je wel ook een hotel hebben waar je verblijft, dus dat is even verder uitrekenen wat precies voordeliger is.

    Mocht je meer willen weten, altijd vragen :-)

    grz

    MJ
  • Hoi @BiancavanBerlo ,

    Lees alles over de gratis Priority Card en Easy Access Card voor bezoekers met een beperking via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/gasten-met-beperkingen-paris. Afhankelijk van de aandoening, dienen bepaalde documenten overhandigd te kunnen worden. Een doktersverklaring is altijd goed, mits niet ouder dan 3 maanden en ondertekend ./ afgestempeld door de arts.

    Voor het afhalen van de gratis begeleiderskaarten moeten eveneens dezelfde documenten getoond worden als bij een aanvraag voor één van de twee gratis mindervalide passen.

    Een jaarkaart is alleen handig en voordeliger als je minimaal 2 keer per jaar voor meerdere dagen van plan bent naar Disney te gaan. Voor een éénmalige bezoek per jaar is een arrangement via een aanbieding altijd voordeliger. Via de huidige gratis halfpension aanbieding ontvang je tot 25% korting op je verblijf + gratis ontbijt én diner per persoon, per nacht. De aanbieding kan hier worden geboekt: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-nl.

    Als je een arrangement boekt, zijn de tickets voor iedereen inclusief. Het is niet mogelijk om voor een deel van het gezelschap geen tickets aan te schaffen. Een andere optie is los een verblijf boeken in één van de Disney hotels via onze handige zoekmachine op deze pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/hotels-accommodatie-paris/overige-accommodatie-paris. Vervolgens bestel je enkel voor degene die ze nodig hebben de tickets los via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris.

    Vergelijk beide methodes (compleet arrangement versus losse overnachtingen met losse tickets) en kies vervolgens de meest voordelige optie. Let dus wel op dat je met het arrangement ook halfpension erbij krijgt. Dat gaat niet als je alles los boekt, dus neem dat verschil ook mee in de vergelijking.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal,

    Inmiddels contact gehad met Disney. Ook huisarts gebeld en geen probleem voor verklaring voor kind met beperking.

    Via disney kan er dan geboekt worden waar de begeleiding prijs eraf gehaald wordt. Ging toch 387 euro af. Dus toch een arrangement inclusief wat hieronder staat.

    Inclusief 25% vroegboekkorting en allemaal halfpension (ook dat vervalt dan niet als je gratis naar binnen mag) is het een totaal prijs van 1288,14 euro voor de davey crocket ranch.
    Inclusief toeristenbelasting en reserveringskosten.

    Voor 5 dagen en 4 nachten en 5 personen.

    Mooi prijsje dacht ik?
  • Hoi Lars,

    Als je een arrangement boekt, zijn de tickets voor iedereen inclusief. Het is niet mogelijk om voor een deel van het gezelschap geen tickets aan te schaffen. Een andere optie is los een verblijf boeken in één van de Disney hotels via onze handige zoekmachine op deze pagina: 

    Dit was dus via Disney zelf wel mogelijk. Als je het arrangement boekt via het telefoonnummer van Disney halen hun voor ons dan 2x (2x een kind met beperking en dus 2x een begeleidingskaart) de prijs er vanaf. Scheelde toch 387 euro zoiets.
  • Hoi Lars,

    Als je een arrangement boekt, zijn de tickets voor iedereen inclusief. Het is niet mogelijk om voor een deel van het gezelschap geen tickets aan te schaffen. Een andere optie is los een verblijf boeken in één van de Disney hotels via onze handige zoekmachine op deze pagina: 

    Dit was dus via Disney zelf wel mogelijk. Als je het arrangement boekt via het telefoonnummer van Disney halen hun voor ons dan 2x (2x een kind met beperking en dus 2x een begeleidingskaart) de prijs er vanaf. Scheelde toch 387 euro zoiets.

    Hoi BiancavanBerlo,

    Via de Disney reserveringslijn is dat inderdaad mogelijk, maar dan betaal je de volle prijs voor de tickets. Als onderdeel van een compleet arrangement krijg je korting op de tickets omdat je een complete pakketreis boekt. Dat is het verschil.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Ik betaalde eerst met het arrangement 1675 euro inclusief toeristenbelasting en reserveringskosten (dit klopt zo had ik het ook al uit laten rekenen via de website) en daar haalde ze dan dat er vanaf. 387 euro ongeveer ging eraf.

    Nu was het voor hetzelfde 1288 vertelde ze.

    Klopt dit dan niet?
  • Hoi Lars,

    Ik betaalde eerst met het arrangement 1675 euro inclusief toeristenbelasting en reserveringskosten (dit klopt zo had ik het ook al uit laten rekenen via de website) en daar haalde ze dan dat er vanaf. 387 euro ongeveer ging eraf.

    Nu was het voor hetzelfde 1288 vertelde ze.

    Klopt dit dan niet?

    Hoi BiancavanBerlo,

    Dat klopt wel, maar de prijs die eraf gehaald wordt bij verwijdering van tickets is lager dan de waarde van de tickets los. Dit komt omdat je korting krijgt op tickets die onderdeel zijn van een compleet arrangement. Voorbeeld: Normaal kost een los volwassen ticket voor 5 dagen ongeveer €260 per persoon. In jullie geval komt dat dan neer op zo'n €520. Je krijgt echter maar 'korting' van €387 in plaats van €520. Dat bedoel ik met het verschil in prijs voor tickets als onderdeel van een arrangement (lagere waarde) of losse tickets (hogere waarde).

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Oke duidelijk.

    Maar ben toch blij met deze korting haha
  • Hoi Lars,

    Oke duidelijk.

    Maar ben toch blij met deze korting haha

    Hoi BiancavanBerlo,

    Absoluut! Iedere euro is weer meegenomen. Blijft er meer over voor merchandise ;-) Alvast plezier met de voorpret!

    Groetjes,
    Lars
  • Mijn partner, ik en mijn 2 kleinkinderen hebben ieder een jaarkaart. Nu willen we onze dochter meenemen voor 3 of 4 dagen. Zij maakt gebruik van een rolstoel en heeft ook een doktersverklaring. Wat is de prijs voor een entreeticket per dag of is er nog een korting voor meerdere dagen of voor de handicap. Ik weet dat we onze jaarkaart kunnen gebruiken voor korting. Wij verblijven niet in een disneyhotel maar in de camper op de parkeeplaats. We komen 16 okt.
  • Vraagje voor een vriendin:
    Gezin 2 ouders, 4 kinderen, 1 daarvan diagnose Autisme.
    Kan het hele gezin op 1 Priority Card?
    Mag 1 begeleider gratis binnen? Hoe gaat dat in zijn werk als ze online kaartjes kopen? Wordt dat daar verrekend? Of kan dat alleen met een kaartje aan de kassa!? ( dus online voor 1 ouder kopen, aan de kassa voor de ‘gratis’ begeleider?)
  • Hoi Marjolein,

    ja, je kunt met je gezin dan gebruik maken van de Priority Card. Het kan echter zo zijn dat voor parades en shows (inclusief Illuminations) er maar een +1 wordt gegeven, met de gedachte dat één ouder de pashouder begeleidt en de andere ouder + de andere 3 kinderen in het "niet-DPC"-vak kunnen kijken. Houd daar dus rekening mee. Mijn ervaring is dat als dat zo wordt gedaan, er ook redelijk streng naar gekeken wordt.

    Een toegangskaart voor een begeleider kan iedere dag tijdens reguliere kassa-openingstijden worden verkregen. Hiervoor moet de Priority-Card-houder persoonlijk aanwezig zijn. Dit kan normaal gesproken slechts voor die dag, dus niet voor meerdere dagen vooruit. Deze kunnen dus ook niet online worden besteld.
  • Hoi Lars,

    Als je een arrangement boekt, zijn de tickets voor iedereen inclusief. Het is niet mogelijk om voor een deel van het gezelschap geen tickets aan te schaffen. Een andere optie is los een verblijf boeken in één van de Disney hotels via onze handige zoekmachine op deze pagina: 

    Dit was dus via Disney zelf wel mogelijk. Als je het arrangement boekt via het telefoonnummer van Disney halen hun voor ons dan 2x (2x een kind met beperking en dus 2x een begeleidingskaart) de prijs er vanaf. Scheelde toch 387 euro zoiets.

    Hey, ik heb hiervoor ook gebeld toen we dit jaar naar Disney gingen en toen zeiden ze dat als we een arrangement namen die gratis inkom voor begeleider niet telde ? Dus hebben we ons arrangement dan maar volledig betaald. Wel online , maar die mevrouw had niet gesproken dat het telefonisch wel kon? Mijn zoon heeft ook een priority kaart. Mss moet ik hiervoor toch nog even informeren dan.

    Nog een vraagje off topic, ik tracht de prijzen te bekijken voor 8 april maar krijg steeds foutmelding dat er geen arrangementen beschikbaar zijn. Hoe heb jij online de prijs kunnen bekijken ? Wij gaan ook altijd nr Davy Crockett ranch.

    Grtjs
  • doke zei:


    Hey, ik heb hiervoor ook gebeld toen we dit jaar naar Disney gingen en toen zeiden ze dat als we een arrangement namen die gratis inkom voor begeleider niet telde ? Dus hebben we ons arrangement dan maar volledig betaald. Wel online , maar die mevrouw had niet gesproken dat het telefonisch wel kon? Mijn zoon heeft ook een priority kaart. Mss moet ik hiervoor toch nog even informeren dan.

    Nog een vraagje off topic, ik tracht de prijzen te bekijken voor 8 april maar krijg steeds foutmelding dat er geen arrangementen beschikbaar zijn. Hoe heb jij online de prijs kunnen bekijken ? Wij gaan ook altijd nr Davy Crockett ranch.

    Grtjs

    Hoi doke,

    Prijzen voor arrangementen vanaf 2 april zijn beschikbaar via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-nl.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    doke zei:


    Hey, ik heb hiervoor ook gebeld toen we dit jaar naar Disney gingen en toen zeiden ze dat als we een arrangement namen die gratis inkom voor begeleider niet telde ? Dus hebben we ons arrangement dan maar volledig betaald. Wel online , maar die mevrouw had niet gesproken dat het telefonisch wel kon? Mijn zoon heeft ook een priority kaart. Mss moet ik hiervoor toch nog even informeren dan.

    Nog een vraagje off topic, ik tracht de prijzen te bekijken voor 8 april maar krijg steeds foutmelding dat er geen arrangementen beschikbaar zijn. Hoe heb jij online de prijs kunnen bekijken ? Wij gaan ook altijd nr Davy Crockett ranch.

    Grtjs

    Hoi doke,

    Prijzen voor arrangementen vanaf 2 april zijn beschikbaar via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-nl.

    Groetjes,
    Lars
    Hallo,

    Helaas krijg ik dezelfde melding, maar mss word ik bij het openen van deze pagina omgeleid naar de Belgische site ? Daar ik in België woon? Ale ik weet niet in hoeverre dit een rol speelt.

    Dit krijg ik als melding

    [5008] Er is momenteel geen arrangement beschikbaar dat overeenkomt met je wensen. Wijzig je criteria of bel ons voor meer informatie. Bij aankomst op 24 en 31 december geldt in alle Disney Hotels een minimum verblijf van 2 nachten.

    Bedankt alvast voor je hulp.

    Grtjs
  • Hoi @doke ,

    Dat heeft te maken met het feit dat deze aanbieding momenteel is verlopen. Waarschijnlijk zijn aankomsten vanaf 2 april vanaf morgen weer te boeken via bovenstaande pagina. Je zit net tussen twee aanbiedingen in, vandaar de foutmelding. Probeer het morgenmiddag nogmaals.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo
    We gaan dit weekend naar Disney en gaan een priority card halen in het Bureau des passeports annuels
    Dienen we ons daar gewoon aan te melden?
    Is er een aparte "desk" voor een priority card?
    Iemand ervaringen
    gr
  • Hoi Quickie,

    er is geen aparte desk voor het aanvragen van een EAC/DPC. Je kunt bij de CM die buiten staat aangeven waarvoor je komt en of je eventueel binnen op een stoel mag wachten (mocht dat voor jou prettiger zijn).

    Het belangrijkste is dat je alle benodigde gegevens bij je hebt :) Verder wijst het proces zich vanzelf, zodra je binnen bent.
  • Hugo

    Ok
    Is voor onze zoon omdat hij niet lang in de rij kan staan image" /> Nu snap je allicht mijn vraag :-)
    Ik heb een verklaring int Frans getekend van een arts mee waarop dit staat en wat hij heeft

    Gr
  • Hoi Quickie,

    dan hoop ik dat het niet al te druk is dit weekend. Als je de situatie bij de CM uitlegt komt het vast goed.
Log In of Registreer om te reageren.