Met de auto naar DCR - Routevraagje

Ik heb een “route vraagje” voor onze komende trip.
Meestal gaan we niet met de auto naar DLP, we boeken een dagtocht per bus vanuit Maastricht en gebruiken alleen de heenweg. Voor de terugweg nemen we de TGV naar Brussel en vanuit daar de trein naar Maastricht.

Nu hebben we besloten om dit jaar eens naar DCR te gaan, dus dit keer gaan we met de auto.
De vorige keren dat we met de auto zijn geweest namen we de route die de bus ook neemt als we heen rijden:
Vanuit Maasticht (A2/ E25) richting Luik > Vlak voor Luik de A3 > bij knooppunt Bierset de A15 oprijden > via Namur/ Mons en de A2 en de A1 richting Parijs > ter hoogte van Charles de Gaulle Airport de afslag richting Marne-la-Vallée nemen, vervolgens de A104/Francillienne volgen > een kleine 30 kilometer verderop afslaan naar A4 richting Metz/Nancy
Eenmaal op de A4, afslag ‘Parcs Disney/Bailly-Romainvilliers’ (afslag 14) nemen voor de parken, voor Disney’s Davy Crockett Ranch afslag ‘Provins/Serris’ (afslag 13).

Laatst vernam ik dat, wanneer je van de A1 afslaat bij Senlis, je comfortabel binnendoor naar DCR kan rijden.
Dus niet richting Charles de Gaulle Airport maar richting Meaux. Het zou qua tijd ietsjes gunstiger zijn en ook qua kosten voor tol.
Dus het eerste deel van de reis blijft hetzelfde, via Namur/ Mons via de A2 en de A1 richting Parijs
Op de A1 afrit 8 (bij Senlis/Chamant) nemen en vervolgens via de N330 naar de D1005 rijden, daarna de A140 en A4/E50 naar DCR via afrit 13 (Bailly-Romainvilliers) en via afrit 14 de parken en overige DLP hotels.
Heeft iemand ervaring met deze “binnendoor route”?

Nu zie ik zojuist op de site dit routeoverzicht staan, met als optie een route via de A3:
http://www.discoverthemagic.nl/content/visuals/disneyland-paris/dlp-vervoer-route2.jpg
Google maps geeft deze optie niet, heeft iemand hier eventueel ervaring mee?


Reacties

  • Zelf rijden wij vaker via Meaux
    De afstand is korter. Verder minder files.

    Indien je het exacte wilt weten qua route, kan ik het even aan mijn man vragen. Dat is zo'n beetje een wandelende TomTom.

    Groet,
    Carlien
  • januari 2017 aangepast
    Hoi Maria-Anna,

    Binnendoor via de richting Meaux is een optie, maar gezien het feit dat je dan geen snelweg meer rijdt betwijfel ik of het je echt veel tijd zal besparen, en qua tol scheelt het mijns inziens ook niet veel, aangezien je bij Senlis al het grootste gedeelte tolweg gehad hebt. Reken dan ook nog de kosten voor extra brandstof, want extra stoppen/optrekken i.v.m. verkeerslichten, kruisingen etc. erbij denk ik dat binnendoor om het even is qua kosten, alleen is het wel vermoeiender rijden voor de chauffeur.
    Aangezien wij uit Amsterdam komen is voor ons de route via de A3 geen optie, dus daar kan ik niet over oordelen

    grz

    MJ
  • wij rijden deze route regelmatig, de tol is ongeveer 2 tot 3 euro goedkoper, maar wij rijden deze route vooral omdat ik het stuk snelweg na de tol niet fijn vind rijden en het uitzicht binnendoor mooier en afwisselender is. De route is in km korter, maar rijd niet sneller als er op de snelweg geen file staat. Wij vinden deze route juist fijner, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Het zou ongeveer 10 minuten langer zijn volgens de routeplanner (dit klopt aardig in de praktijk)
  • Hartelijk dank voor jullie reacties!
    We gaan het komende keer gewoon eens proberen.
  • Kan iemand mij vertellen of er voldoende wegrestaurants/tanksations zijn op de route van Maasticht naar DLP? Mijn ervaring is dat in België en Frankrijk nooit zoveel zijn, maar deze route heb ik nog nooit gemaakt.
  • Hoi Yvetteh,

    Wij komen geregeld tankstations tegen onderweg maar wij stoppen altijd bij Asservilles. Van daaruit is het nog zo'n 1.5 uur rijden naar Disney en vanuit Utrecht is het zo'n 3 uur rijden voor we daar zijn. Zit een weg restaurant, winkeltjes en toiletten.
  • Lees net ergens dat er door stakingen nu bij de parking van DLP staan. Voor asnkomers en vertrekkerd misschien handig om te weten . Mijn frans is niet best dus hier kopieer van een link


    [FLASH NEWS] Les Gilets Jaunes sont actuellement à Disneyland Paris !
    Et ils ont l’intention de rendre le parking gratuit.

    ➡️ https://www.leparisien.fr/seine-et-marne-77/seine-et-marne-les-gilets-jaunes-ne-desarment-pas-ce-dimanche-matin-18-11-2018-7945494.php
  • De betogers zetten hun acties van gisteren, gericht tegen de Franse president Macron, vandaag voort. Onderwerp zijn de laatste tijd gestegen belastingen op benzine en diesel.
    De "gele vesten" van vandaag zijn het blijkbaar ook niet eens met de parkeertarieven bij Disneyland Paris.
Log In of Registreer om te reageren.