Jaarkaarten (algemene vragen)

1394042444582

Reacties

  • haasje zei:

    Heb een vraag, mijn vorige jaarkaart heeft als vervaldatum 17-08-2017, nu wil ik 3 augustus 2019 weer jaarkaarten aanschaffen, dit is op 2 weken na geen 2 jaar. Kan ik ze wel met kortingaanschaffen of hanteren ze echt 2 jaar ? Of wijken ze hier soms wel eens van af

    Hoi haasje,

    Dit wordt strikt nageleefd, dus korting is in jullie geval niet mogelijk. De minimale periode is 2 jaar. Eerder was dit zelfs 2,5 jaar, maar dat is nu niet meer actueel.

    Groetjes,
    Lars
  • Goede avond!

    Wanneer mijn vriend en ik jaarkaarten (magic plus) aanschaffen deze maand als e vouchers en in mei van dit jaar gaan, hebben we dan geen kans dat we meer moeten betalen bij evt. prijsverhoging van de jaarpassen? Is het zeker de prijs die we dan deze maand betalen?
    Kunnen dan ook onze zoon en oma (voor wie we dan een bring a friend kaartje kopen) ook samen met ons gebruik maken van de EMT?

    Alvast bedankt!
    Groetjes,
    Natalie
  • Hoi Nathalie,

    Eenvoudig gezegd: nee en ja.
    Als je nu een voucher koopt heb je je hele jaarkaart betaald. En gasten met vriendentickets mogen samen met jullie naar binnen tijdens EMT.
  • Hugo zei:

    Hoi Nathalie,

    Eenvoudig gezegd: nee en ja.
    Als je nu een voucher koopt heb je je hele jaarkaart betaald. En gasten met vriendentickets mogen samen met jullie naar binnen tijdens EMT.

    Dank je, Hugo. Fijn dat we dat dus zo kunnen gaan regelen :)
  • januari 2019 aangepast
    Hoi, op onze jaarkaarten staat validité 25/2/2018 - 24/2/2019. Ik neem aan dat we de 24e dan nog gewoon naar binnen kunnen en dat we onze jaarkaarten dan kunnen verlengen. Weet iemand dat zeker?
  • Dat klopt. De (tweede) dag op je jaarkaart is de laatste dag dat je jaarkaart geldig is.
  • Kun je ook via internet een jaarkaart kopen in termijnen of kan dat alleen in Disney zelf
  • Dat kan ook via internet, je moet dan daarna wel nog een aantal stukken per post naar Frankrijk sturen om de maandelijkse betalingen te laten instellen. Welke dat zijn krijg je per mail na de aanvraag te horen.
  • Hugo zei:

    Dat klopt. De (tweede) dag op je jaarkaart is de laatste dag dat je jaarkaart geldig is.

    Bedankt

  • Hallo,
    Volgende week gaan wij jaarpassen kopen. Íemand geeft ons dan korting voor een parainage stempel. Kunnen wij die kaarten dan ook per maand betalen of moet dat dan in 1 keer betaald worden?
  • Je kunt ze ook gewoon per maand betalen. De korting wordt dan verrekend.
  • Lars zei:

    haasje zei:

    Heb een vraag, mijn vorige jaarkaart heeft als vervaldatum 17-08-2017, nu wil ik 3 augustus 2019 weer jaarkaarten aanschaffen, dit is op 2 weken na geen 2 jaar. Kan ik ze wel met kortingaanschaffen of hanteren ze echt 2 jaar ? Of wijken ze hier soms wel eens van af

    Hoi haasje,

    Dit wordt strikt nageleefd, dus korting is in jullie geval niet mogelijk. De minimale periode is 2 jaar. Eerder was dit zelfs 2,5 jaar, maar dat is nu niet meer actueel.

    Groetjes,
    Lars
    Toen ik mijn nieuwe jaarpas kreeg kon ik kiezen: of een jaarabonnement voor de 10% korting, of 1 jaar en 4 maanden voor de volledige prijs. Zo strikt waren ze bij mij dus niet...

  • Hallo,
    ik en mijn vriend hebben eind oktober/begin november e-vouchers gekocht voor de Magic Plus jaarkaart.
    Nu hebben we een dag gepland om te gaan maar ik heb nog wat vragen over het feit dat we een e-voucher hebben nu.
    Kunnen we de eerste dag (als we dus met de voucher naar binnen gaan en deze nog moeten omruilen voor een fysieke jaarkaart) al naar binnen tijdens de Extra Magic Time?
    Duurt het lang om de fysieke pas te maken/staan daar rijen, en zo ja kunnen we dit ook wat later doen zodat we tijdens de Extra Magic Time niet naar Bureau Passeport Annuel hoeven te gaan?
    Ook wist ik bij het bestellen niet veel van de Photopass+ die we mee konden bestellen, en hebben dit dus niet gedaan. Nu wil ik alsnog de Photopass+ kopen, aangezien dit voor een jaar toch heel voordelig is. Kan dit nog voor de prijs van €49,- voor de Magic Plus pas?(en waar zijn deze te koop, of moet ik deze nog online kopen?) Ook had ik gehoord dat tijdens de Extra Magic Time het beste is om de Disneyfiguren te ontmoeten, en dat je papiertjes kunt krijgen nadat de foto wordt gemaakt om deze later nog te kopen. Kan ik deze papiertjes dan krijgen tijdens de Extra Magic Time, na de foto's zijn gemaakt een Photopass+ kopen en hierop ook deze foto's laten zetten? Of kunnen deze foto's alleen fysiek worden geprint dan? (of is dat al niet meer?)
    Ook zou er een 'privé' ingang zijn voor de Magic Plus en Infinity jaarkaart houders, kan ik hiervan gebruik maken met de e-voucher of vanaf de fysieke kaart pas?

    Alvast bedankt!
    En sorry dat het zoveel vragen zijn, ik wil gewoon niet voor onaangename verrassingen komen te staan en de meest magische tijd kunnen beleven. (Dit is voor ons beiden ook de allereerste keer naar Disneyland)

    groetjes, Femke
  • Hoi femke11,

    Ik ga proberen al je vragen te beantwoorden.

    Volgens mij heb je geen toegang tot EMT met je voucher.
    Het jaarkaartenbureau is dan sowieso nog niet open dus vroeg aanschuiven daar is geen optie.
    Hoe lang het maken van je jaarkaart duurt is niet te voorspellen. Ik ben er al eens binnen 20 minuten klaar geweest maar de laatste keer heeft één jaarkaart kopen me ruim 1,5 uur gekost.
    Ja, je kunt die jaarkaartPhotoPass gewoon nog in een winkel kopen waar PhotoPasses worden verkocht. En ja, daar kun je ook “papieren” PhotoPass-foto’s op laten zetten, dus je hoeft ze dan niet in het park te laten uitprinten.
    En als laatste: volgens mij mag je met je jaarkaartvoucher nog geen gebruik maken van de privilege-ingang.

  • Hallo

    Even een korte aanvulling. Mijn photopas+ moest ik eerst activeren en registreren in de photopas app voordat ik hem wou of kon gebruiken volgens de cast member, vraag dit even na als je de photopas ophaalt.

    Groetjes Birgitte

  • Hoi @femke11 ,

    Ter aanvulling op de antwoorden van Hugo hierboven:

    - Toegang tot Extra Magic Time is alleen mogelijk met een fysieke jaarkaart, niet met de E-voucher. De voucher geeft vanaf 09:30 uur toegang tot het Disneyland Park.
    - Bureau Passeport Annuel is dagelijks van 10:00 tot 17:00 uur geopend (soms langer tijdens schoolvakanties en/of weekenden naar gelang de openingstijden van het Disneyland Park). Je kunt zelf bepalen wanneer je op die eerste dag je voucher gaat omwisselen.
    - De PhotoPass+ voor jaarkaarthouders is verkrijgbaar bij alle PhotoPass servicepunten, zoals Flora's Unique Boutique in het Disneyland Park. Op vertoon van je definitieve jaarkaart ontvang je dan de PhotoPass+ kaart.
    - De aparte ingang voor Magic Plus en Infinity jaarkaarthouders is alleen toegankelijk met een definitieve jaarkaart, niet met een E-voucher

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je Lars wat betreft de korting op een jaarkaart.
    Heb alleen nog een paar vragen: als ik een jaarkaart via een site koop met korting, moet ik dan het verschil bij betalen. Mijn vorige jaarkaart is helaas net niet 2 jaar geleden.

    De volgende vraag is, mijn zoon is 17 bij aanschaf van jaarkaart. Is er dan nog een ondertekent document nodig van de vader. Hier is bij mij nog nooit eerder om gevraagd. Heb altijd een oud paspoort meegenomen, waar de kinderen nog bij mij instonden.
  • Hoi haasje,

    Wat bedoel je precies met “bijbetalen”? Als je een voucher voor een jaarkaart hebt (betaald), hoef je daar in principe niets meer bij te betalen.
    En als je zoon gewoon met jou meegaat tijdens het kopen van zijn jaarkaart hoeft dat inderdaad niet. Ik heb in december ook een jaarkaart voor mijn zoon gekocht terwijl zijn moeder er niet bij was.
  • Hi Haasje,

    Ter aanvulling op Hugo; alleen als je zoon de achternaam van zijn vader heeft en jij niet dezelfde naam draagt, dan willen ze wel een verklaring van de vader hebben.

    grz

    MJ
  • Hoi @haasje en @Hugo ,

    Ik denk wat haasje wilt zeggen is dat ze onder de grens zit wat betreft in aanmerking komen voor korting op een nieuwe jaarkaart aangezien ze minder dan 2 jaar geleden ook al een jaarkaart in bezit heeft gehad. En dat is een goede vraag aangezien je de jaarkaart (met korting) niet via Disney wilt gaan aanschaffen. Daar durf ik geen garanties over te geven wat ze hiermee zullen doen bij Bureau Passeport Annuel.

    Groetjes,
    Lars

  • Dank je wel Lars, dat was ook wat ik bedoelde.

    Wat betreft mijn zoon van 17, meende ik dat het niet meer hoefde vanaf hun 16de. Zal voor de zekerheid toch maar toestemming vragen. Zijn hier bepaalde formulieren voor en waar kan ik deze vinden?

    Alvast bedankt
  • Er zijn geen speciale formulieren voor, je kunt zelf een kort briefje maken met in ieder geval:

    – Naam, achternaam + geboorte datum van de andere ouder
    – Het geven van toestemming aan zoon/dochter
    – Handtekening ouder
    – Kopie ID/Paspoort van ouder. (voor EN achterkant)
  • januari 2019 aangepast
    haasje zei:

    Dank je wel Lars, dat was ook wat ik bedoelde.

    Wat betreft mijn zoon van 17, meende ik dat het niet meer hoefde vanaf hun 16de. Zal voor de zekerheid toch maar toestemming vragen. Zijn hier bepaalde formulieren voor en waar kan ik deze vinden?

    Alvast bedankt

    Hoi haasje,

    Je kunt inderdaad zelf een brief maken, zoals Hugo al aangeeft, of je gebruik dit formulier: http://www.discoverthemagic.nl/content/downloads/disneyland-paris/dlp-jaarkaarten-ouderlijketoestemming-2.pdf.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb jaren een Dream gehad, maar die is vervallen afgelopen oktober.

    Ik ben hier nooit wegwijs in geweest, vermits ik dus 6 jaar een abo had.

    Nu gaan we 30 juni weer.
    Mochten we geen sponsor vinden voor mijn vriend zodat hij korting kan krijgen, wil ik ze online op voorhand kopen.

    We printen dan de voucher af, maar vanaf welke dag is het abo dan geldig?
    De dag dat we het abo laten aanmaken in het park of de dag dat de betaling via de site gedaan word?
  • Vanaf de dag dat je je definitieve jaarkaart laat maken in het park.
  • Dankjewel!
  • Beste iedereen,

    Ik ben nieuw hier, maar ik zag erg veel interessante en leuke discussie rondom een grote passie van mij hier, namelijk Disney.

    Afgelopen November heb ik mijn vriendin onder het kasteel in DLP ten huwelijk gevraagd! Ze zei gelukkig ja :) , maar ik bedacht me daarna dat het moeilijk is een Disney ervaring te toppen hierboven >_<

    Nu ben ik aan het overwegen om een Disneyjaar (zo niet langer) te proberen en ben ik mij aan het orienteren in de jaarkaarten. Ik heb hier alleen een aantal vragen bij:

    Wij hebben het niet erg breedt, dus op welke wijze kan je voor weinig toch een aantal leuke bezoeken aan Disney brengen (vanuit Noord-Limburg) gekeken naar:

    - vervoer (reistijd en reiskosten)
    - verblijf
    - type kaart
    - thema's / special events
    - momenten en planning om te gaan/verblijven

    Wie heeft hier wat meer ervaring in en zou mij zowel qua planning als kosten wat meer inzicht kunnen krijgen?



  • hoi TidyPear,

    ik ga mijn best doen :-)
    Vervoer:
    Ik ben vanuit Venlo uitgegaan, dan is de rit 474 km, zonder files zou je er een kleine 5 uur over doen (ik neem aan dat jullie zelf een auto hebben). Kosten voor heen en weer rijden (bij een auto die 1 op 10 rijdt) zullen dan (gerekend met Nederlands prijs voor benzine) rond de €130 (474*2/10*1.40)
    Verblijf:
    De disney hotels zelf zijn natuurlijk top om te verblijven, maar ook wel de duurste optie, zelfs met jaarkaart korting.
    Er zijn echter een hoop goedkopere hotels in de buurt (afstand 10-30 km), denk aan F1 (erg goedkoop, heel basis kamers), B&B (goedkoop en iets betere kamers), IBIS Budget, etc.
    Type kaart:
    Wij hebben er voor gekozen om 1 infinity te nemen, en de rest magic plus. Hiermee kan je dus gebruik maken van het parkeren vooraan, en de maximale kortingen bij restaurants en souveniers krijgen, en de speciale ingang kan iedereen dan gebruik van maken. Gespreide betaling is iets duurder dan als je het bedrag in een keer betaald.
    thema's / special events:
    Wij zelf vinden de events te duur om even heen te gaan, dus daar kan ik je niks over zeggen.
    momenten en planning om te gaan/verblijven:
    Dat is een lastige om te beantwoorden, hangt helemaal van jullie zelf af, ben je bijvoorbeeld aan vakantie periodes vastgeplakt, dan zal je in de drukkere periodes heen moeten gaan. Als je echter vrij kan nemen buiten deze periodes dan is het altijd raadzaam om te kijken of er in Frankrijk vrije dagen (1 mei of 14 juli bijvoorbeeld) of vakanties zijn, op die dagen is het meestal erg druk.

    Mocht je nog meer vragen hebben, wij zijn er voor :-)

    Grz

    MJ
  • mcjas zei:

    hoi TidyPear,

    ik ga mijn best doen :-)
    Vervoer:
    Ik ben vanuit Venlo uitgegaan, dan is de rit 474 km, zonder files zou je er een kleine 5 uur over doen (ik neem aan dat jullie zelf een auto hebben). Kosten voor heen en weer rijden (bij een auto die 1 op 10 rijdt) zullen dan (gerekend met Nederlands prijs voor benzine) rond de €130 (474*2/10*1.40)
    Verblijf:
    De disney hotels zelf zijn natuurlijk top om te verblijven, maar ook wel de duurste optie, zelfs met jaarkaart korting.
    Er zijn echter een hoop goedkopere hotels in de buurt (afstand 10-30 km), denk aan F1 (erg goedkoop, heel basis kamers), B&B (goedkoop en iets betere kamers), IBIS Budget, etc.
    Type kaart:
    Wij hebben er voor gekozen om 1 infinity te nemen, en de rest magic plus. Hiermee kan je dus gebruik maken van het parkeren vooraan, en de maximale kortingen bij restaurants en souveniers krijgen, en de speciale ingang kan iedereen dan gebruik van maken. Gespreide betaling is iets duurder dan als je het bedrag in een keer betaald.
    thema's / special events:
    Wij zelf vinden de events te duur om even heen te gaan, dus daar kan ik je niks over zeggen.
    momenten en planning om te gaan/verblijven:
    Dat is een lastige om te beantwoorden, hangt helemaal van jullie zelf af, ben je bijvoorbeeld aan vakantie periodes vastgeplakt, dan zal je in de drukkere periodes heen moeten gaan. Als je echter vrij kan nemen buiten deze periodes dan is het altijd raadzaam om te kijken of er in Frankrijk vrije dagen (1 mei of 14 juli bijvoorbeeld) of vakanties zijn, op die dagen is het meestal erg druk.

    Mocht je nog meer vragen hebben, wij zijn er voor :-)

    Grz

    MJ

    Super bedankt voor deze uitgebreide informatie! Wij beschikken inderdaad over een eigen auto en wonen 20km van Venlo af dus dan zal de afstand redelijk overeenkomen. Volgens de ANWB zag ik dat de tolwegen te vermijden waren, wat weet in de kosten scheelt.

    Wij hebben tot nu toe ervaring met Disney Hotel Kyriad en Disney Hotel Newport Bay, maar nog niet met hotels op afstand. Zijn deze hotels (naar jouw weten) erop voorbereid dat gasten pas laat aankomen/inchecken ivm disneybezoek?

    Ikzelf keek vooral naar de Magic Plus pas, met oog op gratis parkeren, goedkope photopass, enkele kortingen en ruime mogelijkheid tot bezoeken van de parken. Wat is voor u het grootste voordeel van de infinity pas, waardoor je het geld eruit kan halen?
  • Hallo @TidyPear61 ,
    ik weet niet of je er nog veel aan hebt maar ik wil even mijn ervaringen toevoegen.
    - vervoer (reistijd en reiskosten)
    Wij komen uit Zuid-Limburg en zijn in 4,5 uur naar het hotel gereden, tolweg hebben wij gewoon gebruikt. De tol was €14,40 enkel (dus heen en terug €14,40), dit vonden we goed te doen. Ook moet je rekening houden met het omrijden van tol of het niet duurder wordt in benzine/diesel prijzen.
    - verblijf
    Pas één keer geweest met de jaarkaart, gekocht eind oktober maar 3 februari pas gelukt om te gaan en de jaarkaart is gelukkig vanaf 3 februari nu een jaar geldig. Was in het Kyriad hotel blijven slapen. Vond het een prima hotel, wel zou ik proberen te boeken voor specifiek een kamer met enkel een 2persoonsbed. Dit had ik gedaan en in eerste instantie kregen we een kamer met 2 1persoonsbedden en een stapelbed, hierdoor was er minder loopruimte in de kamer. We zijn teruggegaan naar de receptie en hebben gewoon een andere kamer gekregen die perfect was, zijn ze heel makkelijk in. Ook, als je er gebruik van wilt maken, zou ik een boeking met ontbijt inbegrepen zoeken. Toen ik ging boeken vond ik de goedkoopste kamers voor bijvoorbeeld €250 voor 4 nachten, hier zou dan per persoon per nacht €13 bij komen voor ontbijt (€250+4*2*€13=€354). Uiteindelijk vond ik een andere kamer inclusief ontbijt voor €263 voor 4 nachten, is toch flink wat bespaard. Kyriad heeft een 24-uurservice dus ik weet dat je hier gewoon dag en nacht aan kunt komen, Kyriad was ook bij mijn boeken de goedkoopste optie bijna altijd, terwijl ik ook naar B&B en de andere partnerhotels keek. Ik raad aan om op z'n minst een partnerhotel te nemen, dat is toch in mijn ogen goedkoper dan een hotel op iets meer afstand. Die afstand zal toch weer elke dag gereden worden, en met de Magic Plus en Infinity kaarten is er natuurlijk wel gratis parkeren, maar de benzine zal toch doorlopen. De partnerhotels hebben allemaal een shuttle bus die ongeveer om het kwartier komt (soms nog vaker, merkte ik toen we een keer een hadden gemist en binnen 5 minuten de volgende er alweer was). Ook is er een service die je souvernirtjes naar het hotel stuurt zodat je er niet mee door het park hoeft te lopen (let wel op dit is niet bij elk hotel en voor een bepaalde tijd, ik dacht voor 15.00).
    - type kaart
    Ik heb een Magic Plus jaarkaart. In mijn ogen heeft deze kaart de beste prijs-kwaliteits verhouding. Je krijgt veel meer dan de goedkoopste kaarten, maar niet veel minder dan de Infinity die dan wel weer €150 duurder is. De 15 extra dagen die je krijgt bij Infinity zijn vooral feestdagen, dan zal ik toch niet naar Disney gaan. Ook de paar andere voordelen als zwembaden, exclusieve parkeerplaatsen en VIP plekken bij shows vond ik deze prijs niet waard.
    Als je de kaart aanschaft, kijk dan in het topic over de korting op jaarkaarten, je zult dan een normaal toegangsticket moeten kopen en afspreken met iemand op dit forum die al een jaarkaart heeft. Diegene zal dan met je meegaan naar het Bureau Passeport Annuel waar je de jaarkaart haalt en hierdoor krijg jij 10% korting (weer geld bespaart!), degene die meegaat zal per jaarkaart een stempel krijgen, bij 3 stempels krijg je een halfjaar jaarkaart gratis! Ook interessant voor jou natuurlijk want dit bespaart eigenlijk weer geld, je krijgt een half jaar gratis (dit kan wel pas vanaf je de jaarkaart een maand hebt). De prijs van het normale toegangsticket wordt ook van de prijs van de jaarkaart afgetrokken, je bent dus niet nog extra geld kwijt voor het normale toegangsticket.
    - thema's / special events
    Ik heb nog niet veel meegemaakt, maar ik raadt je in ieder geval aan met een jaarkaart naar ieder nieuw thema een keer te gaan. Nu ik er was waren de thema's Festival van Princessen en Piraten en het Legends of the Force van Star Wars. Ik heb in de 4 dagen dat ik er was alle shows en parades kunnen zien en ik vond het geweldig! Ik kan nu al niet wachten om te zien hoe het volgende thema eruit zal zien, bij Disney is gewoon altijd ALLES in het thema dat vind ik zo geweldig. Dit jaar komen nog het Marvel Season of Super Heroes (Van 23 maart t/m 16 juni 2019), The Lion King and Jungle Festival (Van 30 juni t/m 22 september 2019), Disneys Halloween Festival (in oktober 2019) en Disneys Magische Kerst.
    Qua evenementen heb ik nog niks meegemaakt, wel heb ik pasgeleden een mail gekregen met daarin informatie over het eerste evenement waar ik naartoe kan met mijn jaarpas (deze mails komen wel in het Frans). Dit evenement is op 22 maart, het is een evenement dat gaat over het Princess and Pirates thema, dit evenement duurt van 21.00 tot 1.00 en kost €42 per persoon.
    - momenten en planning om te gaan/verblijven
    De beste momenten zijn vooral buiten de vakantie, vooral van de Fransen. Ik was er zondag-woensdag en ik merkte al een wereld van verschil van zondag tegenover maandag. Dus ook buiten de weekenden is het beste te doen. De wachtrijen waren de zondag nog makkelijk een uur lang, maandag tot woensdag was een half uur wachten al lang.

    Nou, ik hoop dat je ergens wat aan hebt, sorry voor het lange bericht :blush:
    Groetjes, Femke
Log In of Registreer om te reageren.