Restaurant tips

oktober 2018 aangepast in Praktische Informatie
Tijdens ons verblijf in Disneyland Parijs willen we altijd 1x eten in een table service restaurant, maar nu is ons favoriete restaurant (Chez Rémy) in november gesloten als we naar Disney gaan. Welk restaurant is nog meer aan te bevelen? Groetjes Petr@
«1

Reacties

  • Petr@ zei:

    Tijdens ons verblijf in Disneyland Parijs willen we altijd 1x eten in een table service restaurant, maar nu is ons favoriete restaurant (Chez Rémy) in november gesloten als we naar Disney gaan. Welk restaurant is nog meer aan te bevelen? Groetjes Petr@

    Hoi Petr@,

    Voor zover ik kan zien in de officiële informatie van Disney is Bistrot Chez Remy gewoon dagelijks geopend in november. Ik ga zelf begin december weer naar Disney en heb gewoon kunnen reserveren.

    Wat betreft tafelservice restaurants zijn dit mijn favorieten: Captain Jack's, Silver Spur Steakhouse, Bistrot Chez Remy, The Steakhouse (Disney Village) en Walt's Restaurant. Bekijk de menukaarten van alle restaurants in Disneyland Paris: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Ons bevalt Annete's diner in de village erg goed; heerlijke burgers in een hele leuke USA diner sfeer

    grz

    MJ
  • Beste,
    We gaan waarschijnlijk een dezer dagen enkele dagen verblijf boeken in hotel Santa Fe met de halfpension optie.
    Vermits we enkel halal geslacht vlees mogen eten zullen we dus geen vleesgerechten eten in Disneyland. Weet er iemand uit ervaring wat er zoal te vinden is op de diner bufetten in hotel Santa Fe, Agrabah Cafe en restaurant des stars?
    Alvast bedankt
  • Hoi @Sowfie ,

    Wij hebben een uitgebreide rondleiding gemaakt door vrijwel alle (populaire) restaurants in Disneyland Paris met foto's en video's zodat je precies kunt zien welke soort gerechten er (bijvoorbeeld) in buffetrestaurants te krijgen zien. Hierbij de links naar de artikelen:

    - Counterservice rondleiding: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/fast-food-counterservice-restaurants-disneyland-paris
    - Buffetservice rondleiding: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/rondleiding-populaire-buffetrestaurants-disneyland-paris
    - Tafelservice rondleiding: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/rondleiding-populaire-restaurants-disneyland-paris
    - Disney Village rondleiding: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/restaurants-disney-village-disneyland-paris

    De buffetrestaurants in de Disney Hotels (zoals Santa Fe, maar met uitzondering van Inventions in het Disneyland Hotel) zijn vergelijkbaar met Plaza Gardens Restaurant.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb toch nog vragen restaurants. Denk dat dt de juiste topic is? Wij hebben Premium vouchers, nu zie ik staan : Colonel Hathi's Pizza Outpost (Disneyland Park - voor aankomsten vanaf 2 april 2019. Onder de Premium vouchers. Wat krijg ik dan precies? Kunnen we dan uit alles kiezen of een menu?
    En dezelfde vraag is voor Annets diner.
    En hoe gaat dat dan? Geef ikl mijn pasje bij binnenkomst waar de vouchers op staan?
  • Hoi @Mo ,

    Wat betreft Colonel Hathi's Pizza Outpost is momenteel nog niets concreets bekend. Disney heeft nog geen openingsdatum bekendgemaakt voor het vernieuwde restaurant met Disney figuren. Op dit moment wordt er gesproken over medio zomer/najaar. Het is nog onduidelijk of dit een all-you-can-eat buffet wordt of tafelservice. Meer informatie wordt komend voorjaar verwacht.

    Bij Annette's Diner kun je met de vouchers dineren en laat je de Magic Pass scannen als de ober bij je langskomt. Dit geldt overigens voor alle restaurants als je met de maaltijdtopties gaat dineren.

    Groetjes,
    Lars
  • Ohhh het word dus eten met Disneyfiguren? Er stond voor aankomsten ná 2 april, wij gaan na 2 april, dus ik ging er van uit dat we daar gewoon terecht konden. ,Als het met de Disneyfiguren is dan laten we die optie vallen,dat kunnen we tenslotte ook gewoon in het Disneylandhotel doen en dat doen we al 2x. Dan staan Annets Diner en PG( al twijfel ik over dat laatste wel erg) nog op de lijst en sowieso Rainforest.
  • Lars, kan je gewoon alles bestellen met je Premium vouchers bij Annets? En klopt het dat ze op rollerskates serveren? Het ziet er superleuk uit!
  • Hoi @Mo ,

    Het restaurant staat al in het overzicht omdat vanaf 2 april een nieuwe periode in gaat, maar het vernieuwde restaurant opent pas later.

    Met de Premium vouchers kun je overal alles à la carte bestellen. Annette's Diner is een Plus locatie, maar met Premium opties op de kaart. Bepaalde obers serveren inderdaad op rolschaatsen. Dit is echter afhankelijk van het beschikbare personeel dat hierin getraind is.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @Mo ,

    Het restaurant staat al in het overzicht omdat vanaf 2 april een nieuwe periode in gaat, maar het vernieuwde restaurant opent pas later.

    Met de Premium vouchers kun je overal alles à la carte bestellen. Annette's Diner is een Plus locatie, maar met Premium opties op de kaart. Bepaalde obers serveren inderdaad op rolschaatsen. Dit is echter afhankelijk van het beschikbare personeel dat hierin getraind is.

    Groetjes,
    Lars

    Dank je wel Lars,
    Als we 2 keer inventions doen ,1 keer rainforest en1 keer Annets denk ik dat we een leuke keuze maken. ?
  • Lars nog 1 vraagje, ik zie dat Annets diner niet te reserveren is. Wat is dan de beste tijd om daar binnen te stappen om te eten zodat ik niet heel lang hoef te wachten? (30 april)
  • Hoi @Mo ,

    Annette's Diner is een 'walk-in' restaurant zonder reserveringen. Dat houdt in dat er met name rond etenstijd (lunch 12:00-13:00 uur en diner 17:00-18:00 uur) en direct na sluiting van (één van) de parken langere wachttijden zijn om een tafel te krijgen. Probeer deze tijden te vermijden.

    Groetjes,
    Lars
  • Thnks ! Ik heb alles op een rij. Dank je wel
  • Voor komende maart heb ik gereserveerd bij Plaza Gardens. Kan iemand me vertellen of de kinderprijs tot of tot en met 11 jaar is. Mijn nichtje gaat mee en is 11, dus dat is wel fijn om te weten. Alvast bedankt!
  • Hoi @larissavanbuul ,

    De prijs voor kinderen van 3 t/m 11 jaar bij Plaza Gardens is €17,99. Bekijk de menukaarten met prijzen voor alle restaurants in Disneyland Paris hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je @Lars
    Zit er een drankje bij of kun je ook bijbestellen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je dat gewoon aan tafel erbij kunt bestellen, maar hoe zit dat dan verder met het afrekenen? Je betaalt toch vooraf?
  • Hoi @larissavanbuul ,

    Plaza Gardens is het enige buffetrestaurant in Disneyland Paris waarbij onbeperkt frisdrank inclusief is. Voor alcoholische dranken moet betaald worden. Dit kan gewoon aan tafel worden besteld en dient direct bij de ober betaald te worden.

    Groetjes,
    Lars
  • Hi Lars,

    Kleine correctie (of dit moet ondertussen veranderd zijn): de alcoholische dranken moet je bij de kassa gaan afrekenen, niet bij de ober :blush:

    Grz

    MJ
  • Hoi @mcjas ,

    Kijk, dat wist ik niet. Dank voor de feedback!

    Groetjes,
    Lars
  • MoMo
    februari 2019 aangepast
    Voor mijn eigen duidelijkheid, als je het restaurant binnenkomt (inventions en annets) geef je je pas die je bij incheck van je hotel krijg, waar je dan ook je diner vouchers op staan, dan ga je eten maar als je nog een extra drankje neem betaal je dat als je weer weggaat?
  • Hoi @Mo ,

    Voor zover bekend dient er bij Inventions en Annette's aan tafel betaald te worden bij de ober als je méér drankjes wilt bestellen dan de eerste gratis ronde.

    Groetjes,
    Lars
  • Oke duidelijk! Dank je wel :-)
  • Hallo, weet iemand watvoor soort eten ze hebben in La Catina?
    Ik kan dat nergens vinden.
  • Hoi @Wendydepoeh ,

    La Cantina heeft een all-you-can-eat buffet met internationale keuken, vergelijkbaar met Plaza Gardens / Restaurant des Stars, maar dan wat minder uitgebreid: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/rondleiding-populaire-buffetrestaurants-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Wendydepoeh,

    toevallig zijn we tijdens de Meivakantie in/bij La Cantina gaan eten.
    De keuken is voornamelijk Mexicaans georiënteerd. Denk dan aan wraps die je zelf kunt vullen met kip of vegetarisch, pasta, friet, kipkluifjes, saladebar, chili con carne of lasagne, pizza en een verbazingwekkend uitgebreid dessertbuffet.

    Wij waren aangenaam verrast door de keuken, de restaurantindeling is m.i. iets onhandiger dan bij bijvoorbeeld Plaza Gardens waardoor je het idee hebt langer in de rij te staan, maar voor ons is het zeker voor herhaling vatbaar!
  • Petr@ zei:

    Tijdens ons verblijf in Disneyland Parijs willen we altijd 1x eten in een table service restaurant, maar nu is ons favoriete restaurant (Chez Rémy) in november gesloten als we naar Disney gaan. Welk restaurant is nog meer aan te bevelen? Groetjes Petr@

    Rainforest Cafe is altijd goed: leuke jungle sfeer en het eten smaakt altijd.
    Bij Bill Bob heb je een tex mex buffet, daar kom ik regelmatig terug.
    Ik zou in ieder geval niet bij planet Hollywood gaan eten, dat is mij al 2x erg tegen gevallen.
  • Ik moet toch zeggen dat ik de laatste tijd het rainforest café erg vind tegenvallen..... Heb mijn gerecht 2 van de 3x terug moeten sturen omdat deze over gaar was en ook niet zo’n beetje. Als ik om een medium rare biefstuk vraag is het niet de bedoeling dat ik een well done biefstuk krijg. Ook de smaak van de gerechten is het afgelopen jaar slechter geworden. En ook als ik daar zit heb ik toch vaak bij de tafels om mij heen gezien dat de gerechten terug gestuurd worden. Ik ben om die reden ook de laatste keer dat ik er was bewust niet meer gaan eten.
  • juni 2019 aangepast
    Mee eens, veel is overpriced voor matige kwaliteit en service. Rainforest café is wel eens leuk voor kinderen.

    Andere (prijs)classe maar Earl of Sandwich vinden we geweldig.
    Boven altijd genoeg plaats, mooi uitzicht op het water en de luchtballon.

    Five Guys super goede friet & burgers.

    Vapiano, mooi gedaan, lekker eten maar belachelijk lang wachten.

    In Disney zelf vind ik het buffet in Plaza Gardens goede “value for money”.

    Tot slot, zeker tijdens de allerdrukste momenten van het jaar kun je ook 1 halte met de RER A trein naar Val d’europe gaan, daar zijn tientallen restaurants waar je voordelig en rustig kunt eten.
  • Update / waarschuwing i.v.m. Plaza Gardens: onbeperkt drinken is hier nu niet meer inbegrepen, wel kun je gratis een kan water krijgen.

    Je betaalt vanaf nu de absurde prijs van €5,10 na je eerste inbegrepen drankje.

    De restaurant ervaring is voorlopig wel nog heel positief omdat het rustig was en men het eten aan tafel komt brengen. Je kunt zowel bij plaza als agrabah onbeperkt van de kaart bestellen.

    Reserveren is ten zeerste aangeraden.
  • Hoihoi!

    Een vraagje van mijn moeder: Zij heeft een gastric bypass gehad, en kan nu dus niet zoveel meer eten, waardoor de Disney restaurants wel heel erg duur worden als je (meer dan) de helft moet laten staan. Is het dan voor haar toch mogelijk om een kindermenu te bestellen? We zaten bijvoorbeeld te kijken naar het menu van Annette's Diner, en met dat kindermenu zou ze super vooruit kunnen, maar ik had ook gehoord dat ze heel streng zijn met de kindermenu's voor volwassenen.
Log In of Registreer om te reageren.