Drukte informatie

1456810

Reacties

  • Lars zei:

    Mo zei:

    Lars, ik heb ook zitten kijken, wij zijn er van zondag 28-4 t/m woensdag 1 mei. Nu is in FR. zone C ( parijs dus en montpellier / touluse ) vanaf 21-4 twee weken vrij. De rest van het land niet. Belgie is ook niet vrij en er is dan alleen nog dag van de arbeid op 1 mei. Ik neem aan dat zondag de 28e de drukste dag is maar de 3 doordeweekse dagen vrij rustig zal zijn ? Of is hetjuist heel erg druk omdat Parijs vrij is?

    Hoi Mo,

    Als een deel van Frankrijk vrij heeft dan zal het niet heel erg druk zijn, maar ook niet rustig. Zondag zal de drukste dag zijn, gevolgd door maandag. Dinsdag zal het minst druk zijn. Woensdag is dan weer vrij druk vanwege de feestdag.

    Groetjes,
    Lars
    Oke niet stikdruk maar " gezellig" druk zoals men dan noemt dus hahaha ik dacht doordat Parijs vrij is juist de drukte op een hoogtepunt zou zijn,
    Maar Het zal vast niet zo druk zijn dan als toen met de kerstdagen. Fijn !
  • Hoi,

    Wij willen binnenkort voor de eerste keer naar Disneyland Parijs. Ivm schoolgaande kinderen zijn we gebonden aan de vakanties. We overwegen te gaan van 4 t/m 6 januari. Heb op een druktekalender gezien dat het dan rustig is. Maar het is dan nog vakantie en de dagen vallen in het weekend. Wat is jullie ervaring?
    Andere optie zou zijn in de krokusvakante van 25 t/m 27 feb, maar vrees dat het dan ook druk is.... Verrassend genoeg vind ik de accomodaties in die periode heel erg meevallen qua prijs. Ben benieuwd naar jullie reactie!

    Groetjes,
    Charlotte
  • Hoi,

    Wij willen binnenkort voor de eerste keer naar Disneyland Parijs. Ivm schoolgaande kinderen zijn we gebonden aan de vakanties. We overwegen te gaan van 4 t/m 6 januari. Heb op een druktekalender gezien dat het dan rustig is. Maar het is dan nog vakantie en de dagen vallen in het weekend. Wat is jullie ervaring?
    Andere optie zou zijn in de krokusvakante van 25 t/m 27 feb, maar vrees dat het dan ook druk is.... Verrassend genoeg vind ik de accomodaties in die periode heel erg meevallen qua prijs. Ben benieuwd naar jullie reactie!

    Groetjes,
    Charlotte

    Hoi Charlotte,

    De eerste week van januari is bovengemiddeld druk aangezien er dan nog (school)vakanties in heel Frankrijk zijn. Je hebt echter veel extra entertainment vanwege het kerstseizoen, de parken zijn langer open én er zijn maar weinig attracties in onderhoud. In jullie periode in februari heeft alleen regio C in Frankrijk vrij, de rest heeft gewoon school, vandaar de voordeligere prijzen. Daarnaast zijn er in die periode meer attracties gesloten voor onderhoud.

    Ons advies (zeker bij een eerste keer Disney): kies voor 4-6 januari en profiteer van onze winteraanbieding met €200 cadeaukaart via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-nl.

    Groetjes,
    Lars
  • Beste Lars,

    Wij proberen een nieuwe trip te plannen in okt 2019, weet jij toevallig wanneer Halloween (waarschijnlijk) begint?
    Hoe ziet het drukte verloop door de weeks eruit? Is het qua drukte handiger om van zo-do te gaan of bijv. van di-za?
    We denken aan de 1e (30 sept) of 2e (7 okt) week van oktober 2019

    Alvast dank!
    Groet Mysci
  • Hoi @Mysci ,

    Het Halloween seizoen start ieder jaar op 1 oktober en duurt t/m de eerste week van november. De minst drukke dagen zijn maandag tot/m donderdag, dus in jullie geval zou ik kiezen voor zondag t/m donderdag. Probeer, als het gaat, de herfstvakantie (eind oktober) te vermijden.

    Bekijk de actuele aanbiedingen voor alle periodes en boek eenvoudig online via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Iemand ervaring met de effectieve drukte in juli? We zouden misschien van 15/07 tem 18/07 gaan maar ben nog nooit in juli geweest... wel eind augustus en dan viel het steeds mee... druk maar doenbaar. 3x in maart geweest en dan was het steeds drukker dan in augustus... 15/07 is ook de dag na de nationale feestdag waardoor ik weer extra ga twijfelen over de drukte ? Merci!
  • Iemand ervaring met de effectieve drukte in juli? We zouden misschien van 15/07 tem 18/07 gaan maar ben nog nooit in juli geweest... wel eind augustus en dan viel het steeds mee... druk maar doenbaar. 3x in maart geweest en dan was het steeds drukker dan in augustus... 15/07 is ook de dag na de nationale feestdag waardoor ik weer extra ga twijfelen over de drukte ? Merci!

    Hoi melissa18,

    Ik ga zelf nooit in de zomer, dus een concreet antwoord moet ik je schuldig blijven, maar op basis van ervaringen van andere bezoekers is alleen 14 juli zelf merkbaar drukker. De grootste drukte in de zomerperiode is namelijk pas begin augustus als vrijwel alle landen tegelijk schoolvakantie hebben. Bekijk de kalender met drukte indicatie op onze Verblijf pagina met stappenplan: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel Lars. Ik had de kalender bekeken en zag dat juli nog in de gele periode valt, maar ervaring leert dat dat niet altijd iets te zeggen heeft ? We wagen het er op... We gaan ook 4 dagen gaan waardoor we wel wat kunnen hebben denk ik. Zag nu alleen dat "it's a smal world" dan in renovatie zit en de cars autootjes ook. Spijtig en vreemde periode... 2 van onze kids hun favoriete attracties. ?‍♀️
  • Hallo,
    Niet dat het iets toevoegt, maar ik kon het niet laten om het even te posten:
    Historisch gezien is juli geen extreem drukke maand (plaats 4), gemiddelde wachttijd is 27.4 minuten tegenover: 28.9 min in december en 28.4 in april en 30.8 in augustus. Het rustigst is het in september met 20.5 minuten wachten.
    https://queue-times.com/parks/4/stats
  • Hoihoi
    Volgens de drukte kalender van wereld vol magie en de drukte kalender van hier die ik had gevonden, lijkt het rustig te zijn als wij er.zijn. aankomst dag 28 april is drukste en dan t/m 1 mei rustig. Kan ik hier dan ook van uitgaan?want dat Zou mooi zijn! En zijn er.dan geen dingen en reastaurants gesloten omdat het rustig is? Groetjes Mo
  • Mo zei:

    Hoihoi
    Volgens de drukte kalender van wereld vol magie en de drukte kalender van hier die ik had gevonden, lijkt het rustig te zijn als wij er.zijn. aankomst dag 28 april is drukste en dan t/m 1 mei rustig. Kan ik hier dan ook van uitgaan?want dat Zou mooi zijn! En zijn er.dan geen dingen en reastaurants gesloten omdat het rustig is? Groetjes Mo

    Hoi Mo,

    De kalender op onze Verblijf pagina is slechts ter indicatie. Dit is geen officiële drukte-kalender, aangezien Disney die niet publiceert. Het gaat hier om de kalender met prijsseizoenen die een indicatie kunnen geven van de verwachte drukte. Eind april heeft een deel van Frankrijk nog altijd vakantie, dus het zal drukker zijn dan normaal. 1 mei is daarnaast Dag van de Arbeid en ook dat is een drukke dag.

    Bekijk altijd of er feestdagen zijn tijdens je verblijf én wanneer (delen van) Frankrijk vakantie heeft op de Verblijf pagina onder de kopjes 'Schoolvakanties' en 'Feestdagen': https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Mo zei:

    Hoihoi
    Volgens de drukte kalender van wereld vol magie en de drukte kalender van hier die ik had gevonden, lijkt het rustig te zijn als wij er.zijn. aankomst dag 28 april is drukste en dan t/m 1 mei rustig. Kan ik hier dan ook van uitgaan?want dat Zou mooi zijn! En zijn er.dan geen dingen en reastaurants gesloten omdat het rustig is? Groetjes Mo

    Hoi Mo,

    De kalender op onze Verblijf pagina is slechts ter indicatie. Dit is geen officiële drukte-kalender, aangezien Disney die niet publiceert. Het gaat hier om de kalender met prijsseizoenen die een indicatie kunnen geven van de verwachte drukte. Eind april heeft een deel van Frankrijk nog altijd vakantie, dus het zal drukker zijn dan normaal. 1 mei is daarnaast Dag van de Arbeid en ook dat is een drukke dag.

    Bekijk altijd of er feestdagen zijn tijdens je verblijf én wanneer (delen van) Frankrijk vakantie heeft op de Verblijf pagina onder de kopjes 'Schoolvakanties' en 'Feestdagen': https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Groetjes,
    Lars
    Ik zie dat Belgie geen vakantie heeft, Nederland heeft dan wel vakantie en Frankrijk alleen zone C.( parijs en regio Montpellier- Toulouse ) Alleen 1 mei dan,dat is onze vertrekdag.
  • klopt voor België, enkel 1 mei is hier een vrije dag. Wij hebben 2 weken vakantie voor Pasen en dan enkel nog hier en daar een vrije dag (1 mei, Hemelvaart, Pinksteren en Pinkstermaandag) tot aan het begin van de zomervakantie (1 juli)
  • klopt voor België, enkel 1 mei is hier een vrije dag. Wij hebben 2 weken vakantie voor Pasen en dan enkel nog hier en daar een vrije dag (1 mei, Hemelvaart, Pinksteren en Pinkstermaandag) tot aan het begin van de zomervakantie (1 juli)

    Dan hebben we het goed uitgekiend hihihi dank je wel!
  • Hoi iedereen,
    Volgend weekend (9 en 10 februari) gaan we met z'n vieren naar DLP. Ik vroeg me af, afgezien van het feit dat het weekend is, of dit weekend erg druk zal zijn (met de weersomstandigheden)
  • Hoi @Debbie_VDVelde1996 ,

    Een deel van Frankrijk krijgt vanaf dat weekend vakantie, dus verwacht meer drukte dan normaal tijdens het weekend. De piek in drukte zal zijn in de laatste twee weken van februari als meer regio's in Frankrijk vrij hebben. Bekijk de (Franse) schoolvakanties op onze Verblijf pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal,

    Heeft iemand ervaring met de drukte in de laatste week van maart en de eerste week van april? Wij willen of 24-03 tot 26-03 of 31-03 tot 02-04 gaan. Ik vraag me af of die week in april erg druk is, aangezien deze website al oranje aangeeft, dus gemiddeld druk. En wij komen op zondag aan, omdat dat goedkoper is dan op maandag aankomen. Is het dan te doen op zondag?

    https://queue-times.com/parks/4/calendar/2019/04
    Alvast bedankt.
  • Hoi @Loesie ,

    In die periode hebben de Fransen nog geen (school)vakantie, dus zou de drukte op gemiddeld uitkomen. De beste graadmeter voor drukte is nagaan of er Franse feestdagen en/of schoolvakanties zijn in de periode dat je een bezoek wilt brengen aan Disney. Bekijk de schoolvakanties van alle Europese landen via onze Verblijf pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Zaterdag is doorgaans de drukste dag van de week (buiten feestdagen en schoolvakanties), daarna komt de zondag.

    Groetjes,
    Lars
  • februari 2019 aangepast
    Hallo allemaal,

    Iemand ervaring met de drukte rond de wintervakantie? Is zaterdag 23 februari dan extra druk of is de drukte dan meer verdeeld over de vakantiedagen?

    Alvast bedankt!

    Groetjes
    Nikki
  • Hoi @nikki ,

    Van 23 februari t/m 10 maart zal het gemiddeld gezien (een stuk) drukker zijn de in parken, ongeacht of dit nu een weekend is of niet. Het overgrote deel van Frankrijk heeft dan namelijk (school)vakantie.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @nikki ,

    Van 23 februari t/m 10 maart zal het gemiddeld gezien (een stuk) drukker zijn de in parken, ongeacht of dit nu een weekend is of niet. Het overgrote deel van Frankrijk heeft dan namelijk (school)vakantie.

    Groetjes,
    Lars

    Hoi Lars,

    Dankjewel voor je antwoord.

    Groetjes Nikki
  • Hallo,

    Wij willen graag een bezoek brengen aan DLP op ma 14-10 t/m vrij 18-10. Zuid NL en een deel van Duitsland hebben dan herfstvakantie. Op de drukte kalender staat aangegeven dat het rustig is, het zijn ook licht blauwe voordeel dagen. Klopt dit? Anders kunnen we nog uitwijken naar 3-11 t/m 7-11 maar dan is het bonfire festival. Las ergens op het forum dat dit festival veel Engelse bezoekers trekt, drukte dus. Alvast bedankt!

    Mvg Minnie
  • Hoi @Minnie86 ,

    De drukte is met name afhankelijk van Franse (school)vakanties. De herfstvakantie in Frankrijk loopt van 21 oktober t/m 1 november 2019. Van beide perioden (14 t/m 18 oktober of 3 t/m 7 november) zal die in november rustiger zijn dan in oktober. Bekijk alle vakanties in Europa: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik ben weer druk aan het voorbereiden voor een nieuwe disneytrip.
    Ik denk eraan om rond februari / maart te gaan.
    Ik heb al naar de voorjaarsvakantie gekeken van nl en Engeland (vorige keer hadden we een gypsy invasie ?)
    Maar ik zie dat Frankrijk bijna heel februari vrij heeft??

    Iemand een tip wanneer we kans hebben dat het niet mega druk is?

  • Hoi @Kawaii ,

    In de regel kun je het beste kijken naar de vakanties en vrije dagen in Frankrijk. Probeer daar zoveel mogelijk omheen te plannen. Vakanties in andere Europese landen hebben minder effect op de drukte dan Frankrijk.

    Groetjes,
    Lars
  • Als ik inderdaad naar Frankrijk kijk blijft er weinig in die periode over denk ik.
    9 febr - 8 mrt vakantie
    14 febr
    1 mrt
    19 mrt
    20 mrt
    29 mrt

    Lang vakantie (verspreid over de delen van Frankrijk) en veel vrije dagen. Even goed kijken wat we het beste kunnen doen.
  • Hallo!

    Ik zou graag eind januari naar Disneyland gaan, leek mij een rustige periode. Nu heb ik ergens gehoord dat er een veronica event is.. Is het dan erg druk, iemand ervaring mee? Ik wilde gaan van woensdag 29 januari t/m zaterdag of zondag 1/2 februari. Mijn zoontje is nog jong, dus wanneer het event vooral in de avonduren is, maakt dat niet uit, dan zijn we alweer weg. Maar vroeg het me af voor de drukte overdag.. Alvast bedankt!
  • Hoi @Natalie ,

    Het Veronica Event heeft weinig invloed op de drukte overdag, aangezien het evenement op 1 februari in de avond plaatsvindt in het Studios Park buiten de reguliere openingstijden. Jullie bezoek valt grotendeels doordeweeks, dus de drukte zal meevallen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo, we gaan dit weekend 11-12 januari naar Disneyland, het is de eerste keer voor ons. Iemand een idee van de drukte op deze dagen?
  • tonebe zei:

    Hallo, we gaan dit weekend 11-12 januari naar Disneyland, het is de eerste keer voor ons. Iemand een idee van de drukte op deze dagen?

    Hoi tonebe,

    Dat weekend is lancering van het laatste Star Wars seizoen Legends of the Force in het Studios Park én het eerste Frozen Celebration seizoen in het Disneyland Park dus het zal drukker zijn dan normaal, maar het blijft laagseizoen, dus verwacht geen topdrukte zoals in de zomer- of kerstvakanties.

    Tip: Maak gebruik van ons handige stappenplan met advies van de Disney expert voor kortere wachttijden bij populaire attracties in beide parken: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/handige-tips-korte-wachttijden-attracties-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.