Shuttlebussen

mei 2017 aangepast in Hotels & Accommodatie
Hallo,
Ik heb gezien dat de meeste partnerhotels een shuttledienst hebben van en naar het park. Nu heb ik een vraagje.
Ik zit er aan te denken om op 30 oktober 2 overnachtingen te boeken met halloween. Het lijkt me dan leuk om naar de halloween party te gaan op 31 oktober 2012. Ik twijfel nog tussen een disneyhotel of een partnerhotel.
Nu zag ik op de meeste site's staan dat de shuttle diensten tot 24.00 uur rijden. Mijn vraag is dus of dat ze met de halloween party ook maar tot 24.00 uur rijden of rijden ze dan langer door zodat je gewoon tot het einde naar de halloween party kunt gaan??
Alvast bedankt.
Groetjes Birgitte

Reacties

  • Hallo allemaal,
    Ter plekke zijn de exacte bus tijden niet aangegeven, enkel het interval tussen de bussen.
    Op deze webpagina zijn de exacte bus tijden van de shuttleservice naar de partnerhotels te vinden.
    Bus 50 gaat naar: Hotel Elysee - Hotel de Ville Adagio - Hipark - Metrostation/Disneyland Paris.
    Bus 54 gaat naar achtereenvolgens: Metrostation/Disneyland Paris - Alginquin Explorers Hotel - Kyriad - Magic Circus - Dream Castle - Hotel B and B - Metrostation/Disneyland Paris.
    Persoonlijk vindt ik dat wel handig, omdat de bussen niet zo frequent rijden tijdens de magische uren.

    Met magische groet,
    Rick
  • Hallo,
    Ik heb gezien dat de meeste partnerhotels een shuttledienst hebben van en naar het park. Nu heb ik een vraagje.
    Ik zit er aan te denken om op 30 oktober 2 overnachtingen te boeken met halloween. Het lijkt me dan leuk om naar de halloween party te gaan op 31 oktober 2012. Ik twijfel nog tussen een disneyhotel of een partnerhotel.
    Nu zag ik op de meeste site's staan dat de shuttle diensten tot 24.00 uur rijden. Mijn vraag is dus of dat ze met de halloween party ook maar tot 24.00 uur rijden of rijden ze dan langer door zodat je gewoon tot het einde naar de halloween party kunt gaan??
    Alvast bedankt.
    Groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,

    Tijdens speciale avondhappenings in de parken blijven de bussen tot 1 uur na sluiting van het laatste park rijden.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Ik heb begrepen dat er een shuttelbus rijd van Hiparkhotel naar Disney.
    Nu mijn vraag:
    Waar is de opstaphalte bij Disney? En welk nummer heeft die halte?
    Hoeveel is de rit prijs?

    Groeten Silvia


  • babbel zei:

    Hallo,

    Ik heb begrepen dat er een shuttelbus rijd van Hiparkhotel naar Disney.
    Nu mijn vraag:
    Waar is de opstaphalte bij Disney? En welk nummer heeft die halte?
    Hoeveel is de rit prijs?

    Groeten Silvia


    Hoi Silvia,

    Hipark rijdt met eigen shuttlebussen tussen het hotel en de Disney parken. Deze vertrekken vanaf het busstation tegenover het treinstation aan de zijde van Disney Village. Optioneel kun je ook lijn 34 of 43 nemen naar Val d'Europe RER station. Van daaruit kun je lopen naar het hotel. Download de plattegrond van het busstation Marne-La-Vallée Chessy om te zien van waaruit ze vertrekken via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/aankomst-paris. De RER zelf is ook een optie (één halte verder dan de Disney parken).

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    babbel zei:

    Hallo,

    Ik heb begrepen dat er een shuttelbus rijd van Hiparkhotel naar Disney.
    Nu mijn vraag:
    Waar is de opstaphalte bij Disney? En welk nummer heeft die halte?
    Hoeveel is de rit prijs?

    Groeten Silvia


    Hoi Silvia,

    Hipark rijdt met eigen shuttlebussen tussen het hotel en de Disney parken. Deze vertrekken vanaf het busstation tegenover het treinstation aan de zijde van Disney Village. Optioneel kun je ook lijn 34 of 43 nemen naar Val d'Europe RER station. Van daaruit kun je lopen naar het hotel. Download de plattegrond van het busstation Marne-La-Vallée Chessy om te zien van waaruit ze vertrekken via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/aankomst-paris. De RER zelf is ook een optie (één halte verder dan de Disney parken).

    Groetjes,
    Lars
    Dank je wel Lars
  • Ik hoorde dat sinds deze maand de route en tijden (frequentie) van de shuttle bussen van en naar Magny-le-Hongre aangepast werden omdat de lijnnummers zijn veranderd, weet iemand waar deze informatie te vinden is?
  • Ik hoorde dat sinds deze maand de route en tijden (frequentie) van de shuttle bussen van en naar Magny-le-Hongre aangepast werden omdat de lijnnummers zijn veranderd, weet iemand waar deze informatie te vinden is?

    Hoi Maria-Anna,

    Het bestaande busstation van Marne-La-Vallée Chessy wordt momenteel verbouwd en flink uitgebreid met extra haltes en perrons. Daarnaast komt er een tweede busstation naast Disney Village, ter hoogte van de parkeergarage. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/uitbreiding-busstation-disneyland-paris. Er gaat dus op korte termijn flink wat veranderen. Wij hebben nog geen informatie ontvangen over de routes en tijden in de nieuwe situatie en zullen dit uiteraard in de gaten houden. Zodra er nieuws is, plaatsen wij dat op onze website (https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/aankomst-paris) en via onze social media kanalen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Zojuist terug gekomen uit Disney we hadden een overnachting in een partner hotel B&B.
    De bus tijden zijn sinds dit weekend aangepast.
    De shuttledienst vertrekt nu pas om 8:14 uur van het station, en gaat dan pas rijden naar de partnerhotels.
    Dit wil zeggen dat de eerste bus pas om 8:41 uur bij het B&B hotel is, dan is deze bus wel alle partner hotels al langs geweest.
    Dit is voor abonnement houders niet zo fijn want dan ben je al het eerste uur kwijt van de magische uren..
    De frequentie van de shuttlebussen is 10 minuten. in de ochtend.
    Groetjes Patrick.
  • Hallo,
    Zojuist terug gekomen uit Disney we hadden een overnachting in een partner hotel B&B.
    De bus tijden zijn sinds dit weekend aangepast.
    De shuttledienst vertrekt nu pas om 8:14 uur van het station, en gaat dan pas rijden naar de partnerhotels.
    Dit wil zeggen dat de eerste bus pas om 8:41 uur bij het B&B hotel is, dan is deze bus wel alle partner hotels al langs geweest.
    Dit is voor abonnement houders niet zo fijn want dan ben je al het eerste uur kwijt van de magische uren..
    De frequentie van de shuttlebussen is 10 minuten. in de ochtend.
    Groetjes Patrick.

    De EMH gaan veranderen, dus het eerste uur mis je dan niet meer.

  • Hallo,
    De bus tijden zijn sinds dit weekend aangepast.
    De shuttledienst vertrekt nu pas om 8:14 uur van het station, en gaat dan pas rijden naar de partnerhotels.
    Dit wil zeggen dat de eerste bus pas om 8:41 uur bij het B&B hotel is, dan is deze bus wel alle partner hotels al langs geweest.

    We zagen dat het ook geen paarse Pep bussen meer zijn, maar witte met de logo's van de hotels aan de zijkant.
    Ook is het lijnnummer veranderd, de lijnnummer zoals ze op het overzichtje http://bit.ly/2vLnYHO
    staan kloppen niet meer
  • Er staan flink wat veranderingen op stapel voor het busvervoer in en rondom Disneyland Paris, Maria-Anna. Dit najaar opent het fors uitgebreide busstation naast het treinstation en een nieuw busstation naast Disney Village. Zodra deze gereed zijn, ontvangen wij de plattegrond van de nieuwe situatie. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/uitbreiding-busstation-disneyland-paris. Dank voor de feedback!

    Groetjes,
    Lars
  • Iemand een lijstje van de nieuwe vertrek tijden van de partner hotels naar Disney parken? Vorige tijden waren namelijk maar tot 3 september "geldig"
  • Hallo,
    Over ruim 2 weken gaan mijn dochtertje en ik naar Disneyland. Wij logeren in Hotel Cheyenne en zouden ook nog graag naar het winkelcentrum willen (Val d'Europe).
    Heeft iemand enig idee hoe wij daar het makkelijkste kunnen komen? Gaat er een bus vanaf het hotel die kant op? En wat zijn de kosten?
    Robine
  • Robine zei:

    Hallo,
    Over ruim 2 weken gaan mijn dochtertje en ik naar Disneyland. Wij logeren in Hotel Cheyenne en zouden ook nog graag naar het winkelcentrum willen (Val d'Europe).
    Heeft iemand enig idee hoe wij daar het makkelijkste kunnen komen? Gaat er een bus vanaf het hotel die kant op? En wat zijn de kosten?
    Robine

    Hoi Robine,

    Het handigst is om de RER vanuit Disney (Marne-La-Vallée Chessy) te nemen naar Val d'Europe (eerstvolgende halte) en dan een korte wandeling naar het winkelcentrum. Ik weet niet precies wat het kost, maar ik schat zo rond de €2 per persoon.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Robine zei:

    Hallo,
    Over ruim 2 weken gaan mijn dochtertje en ik naar Disneyland. Wij logeren in Hotel Cheyenne en zouden ook nog graag naar het winkelcentrum willen (Val d'Europe).
    Heeft iemand enig idee hoe wij daar het makkelijkste kunnen komen? Gaat er een bus vanaf het hotel die kant op? En wat zijn de kosten?
    Robine

    Hoi Robine,

    Het handigst is om de RER vanuit Disney (Marne-La-Vallée Chessy) te nemen naar Val d'Europe (eerstvolgende halte) en dan een korte wandeling naar het winkelcentrum. Ik weet niet precies wat het kost, maar ik schat zo rond de €2 per persoon.

    Groetjes,
    Lars
    Wat fijn zo'n snelle en duidelijke reactie. Heel erg bedankt!
  • Bekijk hier hoeveel de reis kost, de rit prijs is goedkoper als je een veelvoud van 10 kaartjes koopt.
  • Hoi allemaal,

    Sinds 2 januari 2018 is het vernieuwde busstation Marne-La-Vallée Chessy volledig in gebruik met gewijzigde buslijnen en opstapplekken. Bekijk en download de plattegrond van nieuwe indeling van de perrons bij busstation Nord: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/aankomst-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Wordt er ook rekening gehouden met evenementen wat betreft het rijden van de Shuttlebussen? Ik heb onverwachts 2 tickets voor een avondevenement gewonnen wat duurt van 22:45 tot 02:00 uur. Ik ben met de Thalys en verblijf in het B&B hotel, dus afhankelijk van de shuttlebus. Wat is een andere optie om buiten parktijden naar het hotel te komen? Taxi?

    Groetjes, Conny
  • Hoi @connystaal ,

    Jazeker. De shuttlebussen rijden tot één uur na sluiting van het park met de langste openingstijden, ook met speciale evenementen. Optioneel zijn er taxi's beschikbaar of kan er zelfs gelopen worden naar de partner hotels (wel een flink stukje doorlopen).

    Groetjes.
    Lars
  • Hallo allemaal,

    Begin juni staat er weer een Disney trip voor ons op de planning. Wij hebben een appartement geboekt vlakbij het kyriad hotel. Nu is mijn vraag, kunnen wij dan ook gebruik maken van de shuttledienst of is deze uitsluitend voor mensen die hier logeren? Wij hebben namelijk een abonnement op Disney en kunnen gewoon gratis parkeren op het parkeer terrein, maar aangezien ik chronisch ziek ben heb ik erg veel moeite met lange afstanden lopen. Tegen de tijd dat wij na sluiting naar het appartement terug willen kom ik bijna niet vooruit van de pijn. Hiervoor krijg ik in Disney ook een oranje kaart. Maar heb geen mindervalidenkaart in Nederland. Afgelopen keer deden ook nog eens de loopbanden het niet waardoor het stuk naar de auto lopen echt een hel was. Aangezien wij deze keer wat vaker overdag terug willen keren naar het appartement moet ik dus regelmatig dat stuk van de village naar de auto lopen, kijk ik hier erg tegenop. En hoopte dat ik dan wel eens de shuttlebus kan nemen.

    Groetjes Yvette
  • Officieel zijn de bussen alleen voor hotel gasten, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat daar op gecontroleerd wordt, dus kan je, denk ik, gewoon met je auto naar een hotel met shuttle service rijden en dan de bus pakken ;-)

    grz

    MJ
  • Hoi @Yvetje88 ,

    Dat is geen probleem. Je kunt gewoon de shuttlebus naar het Kyriad Hotel nemen en van daaruit lopen naar jullie appartement.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank jullie wel voor de info
  • Hallo allemaal,

    Ik ga met mijn nichtje in juli naar Disney , we logeren in Kiriad / Campanile Disneyland.
    Met welke shuttlebus ga je naar het hotel van uit Marne La Vallee? En waar is de instaphalte?
    Als je gebruik wilt maken van de Disney Express moet je dat vooraf boeken of kan het ook ter plaatsen?
    Alvast bedankt.
    Met vriendelijke groet,
    Silvia
  • Hoi @babbel ,

    De shuttlebussen voor de partner hotels liggen tegenover de haltes voor de Disney hotels naast de zij-ingang van het treinstation. Dit staat duidelijk aangegeven.

    De Disney Express bagageservice kan ook ter plaatse worden geboekt voor €15 per persoon (alleen via elektronische betaling, dus niet contant) en alleen als je geen extra's hebt geboekt, zoals maaltijdopties. Het wordt echter aanbevolen om dit op voorhand te regelen zonder deze beperkingen. De service kan tot 2 weken vóór aankomst worden toegevoegd aan je arrangement. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/disney-express-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @babbel ,

    De shuttlebussen voor de partner hotels liggen tegenover de haltes voor de Disney hotels naast de zij-ingang van het treinstation. Dit staat duidelijk aangegeven.

    De Disney Express bagageservice kan ook ter plaatse worden geboekt voor €15 per persoon (alleen via elektronische betaling, dus niet contant) en alleen als je geen extra's hebt geboekt, zoals maaltijdopties. Het wordt echter aanbevolen om dit op voorhand te regelen zonder deze beperkingen. De service kan tot 2 weken vóór aankomst worden toegevoegd aan je arrangement. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/disney-express-paris.

    Groetjes,
    Lars

    Hoi Lars,
    Dank je wel voor je antwoord,
    Ik heb mijn hotel bij Amoma geboekt, en verder geen extra's geboekt. Kan ik dan wel op de dag van aankomst gebruik maken van de Disney express? Of kan dat toch ergens vooraf bij boeken?
    Met vriendelijke groet,
    Silvia
  • Hoi @babbel ,

    Dan zou je dat even bij Amoma moeten navragen. Alleen als je een compleet arrangement hebt geboekt (hotel + tickets) via Disney of directe partners zoals wij, zonder extra's, kan er ook op de dag van aankomst (zonder reservering) gebruik worden gemaakt van deze service. Heb je alleen een los hotel geboekt en losse tickets, dan is de service sowieso niet beschikbaar.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal,

    Wij zijn op dit moment onderweg met Thalys naar Disney. Weet iemand toevallig het nummer van de bus naar het B&B hotel? Kan het op de plattegrond niet zo snel terug vinden.

    Groetjes,

    Demy
  • Hoi @demybrekhof ,

    Hopelijk ben je al aangekomen ;-) De namen van de hotels staan bij de bushaltes vermeld.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.