Wat zijn de nieuwe richtlijnen voor eigen scootmobiel

Weet iem. De nwe eichtlijnen van het mee willen nemen van een eigen scootmobiel naar wdw Usa. Ik wil ip 11 dgn gaan en heb uitgerekend dat het qua prijs goedkoper is om een eigen scootmobiel mee te nemen en dat je niet misgrijpt aangezien je niet kan reserveren. En zonder kan ik niet. Maar nu weet ik dat de richtlijnen laatst zijn aangepast maar kan niet vinden hoe of wat. Nu weet ik dat er ook verschillende passen verkrijgbaar zijn. In Nl zit ik ook in een rolstoel. Ik kan wel staan maar heel kort. Ik bezit een europees invalide kaart. Maar is dat genoeg of is er een artsen verklaring nodig. Ik hen EDS, een bindweefsel aandoening. En ik mag niet in elke attractie maar kan alleen vinden hoe lang je voor bepaalde attractie moet zijn. Weet iem een lijst per attractie wat de voorwaarde zijn. Ik wil naar epcot , kingdom, studios

Reacties

  • Hoi @ZoeBakker ,

    Ik heb je vraag ook al via de mail beantwoordt, maar wellicht heb je deze niet ontvangen? ;-) Hierbij nogmaals ter informatie:

    Wij hebben persoonlijk geen ervaring met het bezoeken van Walt Disney World als gast met beperkingen, maar voor meer informatie over het gebruik van een scootmobiel in Disney World, verwijzen wij je door naar het volgende uitgebreide artikel op WDW Prep School: https://wdwprepschool.com/using-ecv-scooter-at-disney-world/. Hier staat alles wat je moet weten als je als gast gebruik moet maken van gemotoriseerd vervoer.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars, ik heb het gelezen maar gaat mn over het huren van een scootmobiel. En over mensen zoals oma die niet altijd in rolstoel zitten. Maar over afmetingen van eigen scootmobiel staat niks. Betekend dat er geen afmetingrestricties bestaan want had vernomen dat ze dat juist zouden aanpassen.
  • Hoi @ZoeBakker ,

    Dan zul je even contact op moeten nemen met Disney zelf, want meer informatie hebben wij helaas ook niet.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb contact gehad met Disney en dit is het nwe beleid. Rules

    GENERAL WALT DISNEY WORLD PROPERTY RULES
    Strollers that are greater than 31" (79 cm) in width and 52" (132 cm) in length. Stroller wagons are also prohibited.
    Wagons are prohibited at any theme park or water park. Wagons are prohibited at indoor venues at ESPN Wide World of Sports Complex.
    Any trailer-like object that is pushed, pulled or towed by an Electric Conveyance Vehicle, wheelchair, stroller or person.
    Wheeled mobility devices with less than 3 wheels or devices that cannot maintain stability and balance when stopped, unpowered and/or unoccupied. Training wheels and/or modifications are not permitted. Devices must be manually or electrically powered and operated at a walking pace. Devices should be single rider and not exceed 36" (92 cm) in width and 52" (132 cm) in length.
    Suitcases, bags, coolers or backpacks, with or without wheels, larger than 24" long x 15" wide x 18" high (61 cm x 38 cm x 46 cm) wed in any theme park
    Guest Courtesy and Attire Policies
    Animal Policies
    Company Rights
  • juni 2019 aangepast
    Hallo ZoeBakker! Ik ben in Mei 2 weken naar WDW geweest en kan je zeggen dat er heel veel mensen in een scootmobiel rijden daar. De meeste waren gehuurd, en ik kan me herinneren dat ik veel stickers heb gezien van https://www.buenavistascooters.com/rentals/. Als je hun site bekijkt zie ik ook dat ze een aantal verschillende type scootmobielen verhuren. Ik verwacht dat deze allemaal geschikt zijn om te gebruiken in Disney, gezien ik ze overal heb zien rondrijden.

    WDW is trouwens heel gebruikersvriendelijk voor mensen met een beperking. Alle bussen, de monorail en een groot gedeelte van de transporation boten zijn allemaal geschikt voor mensen in een scootmobiel. Ze laten deze passagiers meestal altijd als eerste instappen, en zorgen ervoor dat ook het reisgezelschap comfortabel mee kan reizen.

    Er is meestal ook een speciale ingang voor mensen in een rolstoel of scootmobiel bij attracties. Ik heb geen idee hoe het zit met de wachttijd en dergelijke of hoeveel mensen mee mogen als begeleider. Maar volgens mij is Disney daar heel coulant en toegankelijk in.

    Hopelijk heb je wat aan deze info! Laat wat weten of het gelukt is :)
  • Hoi Pascalletje. Huren kost min. 50€ per dag. En je kunt de scoormobiel alleen in het park gebruiken. Dat is dus geen optie voor mij. Huren bij een offpark company zijn de kosten vaak hoger. Uitgerekend zijn die kosten best veel. Daarvoor kan ik hier een goede tweedehands kopen en weer verkopen bij terugkomst. Zo is het qua geld nog te doen. Ik heb 3000€ voor 9 dgn en 5 dgn parken. Daarbij wil ik graag in een Disneyhotel. Ik moet betalen voor mijn dochter van 7 en voor mij dus kan geen gebruik maken van bv kinderkorting. Omdat ik hen gezien dat dit een zeer min budget is moet ik kijken waarop te bezuinigen. En dan reken ik mee dat ik zelf( via alie) voor de souvenirs zorg. Een jaartje doorsparen kan helaas niet dan ben ik te ziek om te gaan. Dus as mei is echt nu of nooit.
  • Hoi, een vraagje Wij gaan in april met mijn schoonouders naar Disney world.
    Nu wilt mijn schoonvader een evc huren voor de eerste keer .
    hij kan wel lopen alleen geen lange stukken en niet te lang stil staan. Heeft iemand nog tips welke ik dan het beste kan huren ? En waar ik op moet letten ?

    Groetjes gina
Log In of Registreer om te reageren.