Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

1121315171831

Reacties

  • Hoi Hugo, bedankt. Ja we hebben jaarkaarten op 1 persoon na want die is dan begeleider.
  • mei 2019 aangepast
    Zomaar 'een vreemde uit de rij plukken'.
    Wat als er echt iets gebeurd, en je man heeft toch iets van hulp nodig om kalm te blijven ofzo? Dan zit hij daar met een wild vreemde, die helemaal niet weet hoe jou man is en reageert in bepaalde situaties.

    En logisch dat je 6 jarig zoontje geen 'begeleiders' ticket krijgt. Je moet namelijk 18 zijn.
    Werknemers in een pretpark kennen jou niet, dus weten niet hoe jou zoontje met zijn vader kan omgaan als er wat gebeurd.

    Alles is voor de veiligheid.
  • Hoi Hugo, bedankt. Ja we hebben jaarkaarten op 1 persoon na want die is dan begeleider.

    Ik denk al te snappen wat je bedoelt. "Volgens het boekje" zou je iedere dag een nieuwe dagkaart moeten halen bij de Donald Desk, maar ik heb ook een keer meegemaakt dat mij expliciet gevraagd werd naar een boekingsbevestiging om aan te tonen dat ik een overnachtingen heb geboekt voor de komende dagen. De medewerker heeft toen een 3-dagen ticket verstrekt en daarbij vermeld dat ik deze niet moet verliezen op dag 2 of 3, omdat ze geen duplicaat kunnen verstrekken bij verlies. De 3 dagen zijn overigens binnen een periode van 10 dagen te gebruiken, en er wordt pas een nieuwe gratis dagkaart op dag 4 uitgeprint als de pas voor 3 dagen gebruikt is of verlopen is.
  • Zijn hier belgen die recent nog bij Disneyland een priority card kregen voor een kind met autisme? Ik lees ergens op facebook dat je sinds 1 febr dit jaar alleen nog maar een priority card krijgt als je een european disability kaart van het FOD kan voorleggen. Ik heb net zoals vorig jaar enkel een attest van de psychiater... we vertrekken 13/7...
  • Zijn hier belgen die recent nog bij Disneyland een priority card kregen voor een kind met autisme? Ik lees ergens op facebook dat je sinds 1 febr dit jaar alleen nog maar een priority card krijgt als je een european disability kaart van het FOD kan voorleggen. Ik heb net zoals vorig jaar enkel een attest van de psychiater... we vertrekken 13/7...

    Geen ervaring mee omdat wij jaarkaart hebben en ook zo'n Europese gehandicaptenkaart maar eerste week van juli gaan we met vrienden van ons naar Disney waarvan de zoon ass heeft en attest dokter...
    Gaan dan voor hem ook priority kaart aanvragen.
  • Ik heb dan wel geen autisme maar wel een andere chronische ziekte waarbij ik geen mindervaliden kaart of iets dergelijks kan voorleggen. Natuurlijk wel een brief van de reumatoloog. Ik ben 2 weken geleden in Disney geweest, en waar ik normaal een oranje kaart kreeg, kreeg ik nu de groene kaart. Bij mij liep de balie medewerker naar achteren om navraag te doen en ze kwam terug met een groene priority kaart. Dus het is niet onmogelijk zonder ander bewijs. Zelfs de begeleiderskaart was makkelijk aan te komen.
  • Wij zijn diverse malen al in Disney geweest,afgelopen kerst nog.
    Alle 3 onze kinderen hebben adhd en autisme. We nemen elke keer een recente doktersverklaring mee,en de kinderen krijgen een groene kaart.
    Over 3 weken gaan we weer en sluiten dit maal voor de kinderen een abonnement af,en wij maken gebruik van de gratis begeleider tickets. Mijn vraag is,zijn de regels omtrent de aanvraag van de priority card veranderd,of volstaat een recente dokters verklaring nog steeds?
  • Wat dat betreft zijn de regels niet veranderd. Een recente brief (niet ouder dan 3 maanden, getekend, gestempeld en Frans/Engels) volstaat.
  • Weet er iemand voor welke aandoeningen ziektes je een kaart kan aanvragen en waar ik dit eventueel terug vindt.
  • Daar is geen lijst van. Het gaat in principe ook niet om de aandoening maar om de gevolgen ervan en hoe die je eventueel belemmeren om zonder hulp van een bezoek aan Disneyland Paris te genieten.
  • Hugo bedankt voor u reactie.

    Ik heb in beide voeten een hielspoor zitten en als ik lang moet staan of lopen krijg ik een opstoot van pijn en een ontsteking. Daarnaast draag ik steunkousen en heb ik last van een stollingsziekte. Ook mijn schildklier is te traag en is er onlangs bij mij diabetes vastgesteld, nu nog in een lichte vorm gelukkig maar dit kan altijd voor schommelingen zorgen in mijn suiker.

    Wat ik me nu afvraag is of ik hiervoor in aanmerking kom voor een invalidekaart.

  • Het enige advies dat ik je kan geven is een verklaring te vragen van een arts en die te overleggen aan een Cast Member. Zij nemen uiteindelijk de beslissing om een verklaring te interpreteren en al dan niet een oranje of groene kaart af te geven.
    Het is gebleken dat voorspellen hoe zij reageren op een verklaring, helaas haast onmogelijk is.
  • Je zou kunnen overwegen om een autipas aan te schaffen bij de NVA. Deze heeft geen einddatum en daardoor hoef je niet iedere keer langs de arts voor nieuwe brieven. Verder biedt de autipas wel meer gemakken, ook bij veel andere parken geldig.
    ashleyb zei:

    Wij zijn diverse malen al in Disney geweest,afgelopen kerst nog.
    Alle 3 onze kinderen hebben adhd en autisme. We nemen elke keer een recente doktersverklaring mee,en de kinderen krijgen een groene kaart.
    Over 3 weken gaan we weer en sluiten dit maal voor de kinderen een abonnement af,en wij maken gebruik van de gratis begeleider tickets. Mijn vraag is,zijn de regels omtrent de aanvraag van de priority card veranderd,of volstaat een recente dokters verklaring nog steeds?

  • Hoihoi,

    Komende zomer gaan we voor het eerst naar disneyland.
    Een vraag: ik heb een complete dwarslaesie, dus zit in een rolstoel. We gaan met zijn vijven naar disneyland. Wanneer ik 4 kaarten elders bestel en met deze en een medische verklaring naar het park ga, kan ik dan vóór de kassa een priority card ophalen en is mijn begeleider dan gratis?

    Want ik zie dat je zo'n kaart kunt ophalen bij City Hall, maar dat is al IN het park (dus na de kassa's) en niet daarvoor.

    Dank voor de reactie alvast!!

  • Hoi Suzanneg,

    Je kunt (als je in een DLP-hotel verblijft) de EAC/DPC-kaart ook bij je conciërge aanvragen.
    Zonder jaarkaart kan dat verder voor zover ik weet alleen bij City Hall of Studio Services. In dat geval moet je daarna dus even terug naar buiten om bij de kassa’s je begeleiderkaart op te halen.
  • hoi Suzanneg.

    Voor zover ik begrepen heb kan je een begeleiders kaart halen bij de kassa's voor invaliden, dus dat is nog voor de ingang van het park. Zolang je een gedlig entree kaartje hebt voor degene met de beperking, en de benodigde verklaring van de arts in het Frans of Engels, gestempeld en voorzien van een datum korter dan 3 maanden geleden. Als je dit dan geregeld hebt kan je bij city hall een EAC/DPC kaart halen, zodat je gebruik kan maken van de invalideningangen bij de attracties. In de counter restaurants heb je ook speciale kassa's waar je (bijna) gelijk geholpen wordt op vertoon van je EAC/DPC kaart.

    Grz

    MJ
  • OK, dank jullie wel!
    Als ik tevoren kaarten via centerparcs bestel lijkt me dat geen probleem toch? Zolang ik een geldig ticket heb en een verklaring. Of adviseren jullie tickets via kassa disneyland zelf (lang wachten??)
    Ik heb geen idee wat ik kan verwachten
  • Hoi @suzanneg ,

    Tip: Gewoon tickets bestellen via https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris waarbij je kunt kiezen uit alle beschikbare voorverkooptickets, niet alleen die van Center Parcs. Ontvang tot 50% korting ten opzichte van de prijs aan de kassa. Je ontvangt de tickets direct per mail zodat je niet meer in de rij hoeft te staan bij de kassa. De dagkaarten kunnen daarnaast direct op je smartphone worden gescand, dus je hoeft ze niet meer te printen. De meerdaagse tickets ontvang je als vouchers die je éénmalig dient om te wisselen voor de definitieve tickets.

    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel Lars voor de info. Super.
    Wij gaan 2 dagen dus omwisselen begrijp ik. 4 tickets (zijn met 5, waarvan ik dwarslaesie)
    En als ik het goed begrijp ga ik hiermee en medische verklaring naar guest relations rechts van de kassa's voor een priority card voor mijn begeleider en heeft hij gratis entree?

    Alvast bedankt voor het antwoord
  • Hoi @suzanneg ,

    Graag gedaan! Als je een 2-dagen ticket aanschaft, dan zul je inderdaad éénmalig de vouchers moeten omwisselen voor de definitieve jaarkaarten bij de speciale ticketautomaten onder het Disneyland Hotel.

    Met de medische verklaring ga je inderdaad naar een loket van Guest Relations (rechts van de kassa's bij beide parken) en ontvang je, naast een Priority Card / Easy Access Card, een gratis dagkaart voor de volwassen begeleider. Je zult dit ticket iedere dag opnieuw moeten aanvragen bij hetzelfde loket, tenzij je in een Disney hotel verblijft, dan krijg je direct gratis begeleiderstickets voor alle dagen van het verblijf.

    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel!!!
  • Dankjewel!!!

    Hoewel niet iedere medewerker hier aan mee werkt, kun je proberen om meteen een 2-dagen kaart te krijgen door het overleggen van een boekingsbewijs van center parcs. Bij mij was dit gelukt bij de kassa van het studio park.
  • Er is zijn nieuwe plekken om je PC of EAC te halen: de receptie van je Disney hotel.

    Dat klinkt heel handig, maar.... de receptionisten zijn zeer "beperkt" geïnstrueerd. Zij vragen naar een invalide kaart, maar het type bewijs dat zij bedoelen bestaat in Nederland niet.

    Hierdoor kregen wij in de eerste instantie geen groene, maar een oranje kaart . Toen ik zei dat op de website heel duidelijk staat dan mijn kinderen (beide ADHD) vallen onder de criteria van een groene kaart en dat ik eerder altijd een groene kaart kreeg, gingen ze toch maar even bellen. Uiteindelijk kregen we gelukkig toch een groene kaart en hebben we genoten van magische Disney tripje.

    Je moet hier dus rekening mee houden en op je strepen staan als het niet klopt!
  • Hoi,
    Weet iemand of de rolstoelen die je kunt huren een soort 'houder' hebben om je krukken in vast te zetten? Dat hebben de rolstoelen in de Efteling bijvoorbeeld, heel handig met een klittenbandje eromheen.
    En kan je de rolstoel gewoon 4 dagen achterelkaar huren, dus ook meenemen naar je Disney hotel? Of moet je elke dag opnieuw eentje halen..
  • Hoi Gusta,

    De rolstoelen hebben geen houder voor krukken helaas.
    Ook mag je volgens mij officieel niet de rolstoel voor meerdere dagen huren, maar dit kan je altijd aan de cast member vragen. Zoals met veel dingen is het ook hiermee net wie je treft, de ene CM is coulanter dan de andere......

    grz

    MJ
  • mcjas zei:

    Hoi Gusta,

    De rolstoelen hebben geen houder voor krukken helaas.
    Ook mag je volgens mij officieel niet de rolstoel voor meerdere dagen huren, maar dit kan je altijd aan de cast member vragen. Zoals met veel dingen is het ook hiermee net wie je treft, de ene CM is coulanter dan de andere......

    grz

    MJ

    Bedankt voor je antwoord MJ. Dan ga ik zelf iets bedenken om een mobiele krukkenhouder te maken.
  • Iemand bekend met hoe het gaat bij de nieuwe lionkingshow met je prioritycard ? Ook via een andere rij ?
  • Hoi @Hannie030664 ,

    Mindervalide bezoekers kunnen zich melden bij de cast members aan de ingang van het Frontierland Theater.

    Groetjes,
    Lars
  • juli 2019 aangepast
    Ik ga eens eens zeggen / een vraag stellen hierover.. alle begrip en respect voor mensen in een situatie van een handicap, goed dat dit systeem bestaat..
    Maar: ik krijg sterk de indruk dat er een deel bezoekers is dat hier misbruik van maakt en dus op een ordinaire manier in groep probeert voor te dringen.
    Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig iets heeft, psychisch of somatisch / lichamelijk.
    Zou het misschien kunnen dat er mensen zijn zonder geduld en hiermee een soort premium fastpass willen scoren?

    Het is niet de bedoeling om hiermee mensen te schofferen en zolang je aandoening erkend is sta ik met alle plezier mijn plekje in de wachtrij aan je af of en zou ik met alle plezier willen helpen als begeleider maar wat ik bedoel zijn die hele groepen er omheen.. het lijkt bijna alsof het ze praktisch goed uitkomt om iemand met zo’n kaart bij zich te hebben.

    Je ziet het ook aan de populariteit van dit topic.
    Moraal van het verhaal: het is goed dat Disney dit steeds strenger aanpakt zodat enkel nog de mensen die er echt recht of nood aan hebben een kaart krijgen want ze verpesten het voor de rest.

    Laten we niet doorslaan hierin of er een dubbele moraal op nahouden..
    enerzijds willen mensen niet uitgesloten of anders bekeken worden, krijgt iedereen dezelfde kansen en worden we ondanks een eventuele beperking meestal ook gewoon geacht om te kunnen werken.. maar zodra we naar Disneyland gaan komt het goed uit :-)
  • Hoi macamba,

    Laat ik beginnen met te stellen dat ik je gevoel hierover snap.
    Je krijgt niet zo maar een groene kaart, hier heb je toch echt een medische verklaring voor nodig, en ik kan me niet voorstellen dat er artsen zijn die zo'n verklaring zo maar ongegrond geven, maar helaas weet je dat nooit zeker.

    Wij hebben zelf altijd een groene kaart i.v.m. autisme bij onze dochter, en aangezien dit verder geen uiterlijke kenmerken vertoont zien we vaak mensen wel een beetje raar kijken als wij de hele rij voorbijlopen en gebruik maken van de groene kaart.
    Voor ons is het leven met een autistisch kind niet altijd even makkelijk, laat staan voor haar zelf. Wij zijn dan ook erg blij dat deze optie er is om voor haar en ons het leven in DLP te vermakkelijken met de groene kaart. Zonder deze optie zou het ondoenelijk zijn voor onze dochter om naar DLP te kunnen gaan, in de gewone rij staan leverd voor haar zo veel prikkels op dat ze vrij snel een paniek aanval zal krijgen.

    Dus ja voor ons komt het goed uit dat deze optie er is, en dan niet i.v.m. premium fastpass (wij slaan zelfs vaak attracties over als daar een lange wachttijd is, ook al hebben we de groene kaart), maar gewoon omdat onze dochter, en dus wij ook, kunnen genieten van DLP, zonder paniek aanvallen.

    grz

    MJ

Log In of Registreer om te reageren.