Voorbereiding bezoek Walt Disney World

178101213121

Reacties

  • Ik heb dit overwogen, eens met de voordelen, heerlijk om 1 a 2 weken lekker luxe te eten!

    Nadelen: honderden dollars aan bijkomende kosten door welverdiende fooien, ja je kunt je $200/300 giftcard er aan opmaken.. (akkoord met het systeem maar kosten lopen wel op).
    Veel tijd kwijt aan het eten zelf + plannen / reserveren.

    Alternatief:
    Quick service is dan voordeliger en flexibeler, eten wanneer je trek hebt, bestellen via app en vooral: ik hoor en lees dat het veel meer is dan fastfood, dat het best oké is. (Dave).

    Na alles te hebben overwogen toch quickservice genomen puur uit praktische en financiële afweging.

    We gaan wel eens a la carte doen, zeker als ze op zouden zijn.
  • Hoi @Macamba ,

    Ik snap de overweging absoluut en het ligt ook zeker aan hoe de samenstelling is van je reisgezelschap en het 'doel' van een bezoek aan Disney World, maar als ik naar onszelf kijk dan is ook het dineren een belangrijk onderdeel van de 'Disney beleving'. Wij kunnen echt genieten van lekker 2 uurtjes rustig te zitten eten, bediend te worden en te proeven van alle lekkere internationale gerechten zonder schreeuwende en rond rennende kinderen/gasten.

    Counterservice restaurants zijn handig om snel te eten als je non-stop attracties wilt doen, maar ze zijn naar onze mening luid, druk, chaotisch en bieden hetzelfde algemene concept in de vorm van fastfood. En met 'fastfood' bedoelen we dan niet alleen hamburgers met friet, want er zijn vele soorten fastfood, maar het concept van de snelle massaproductie maaltijden: afhalen, plaats zoeken, eten en door.

    Uiteraard zit er tevens een financiële afweging bij, want goedkoop is het niet (en dan met name als je met kinderen gaat die bijvoorbeeld maar weinig eten of een hele beperkte smaak hebben), maar het komt er denk ik op neer met welke doelstelling je de parken bezoekt: is het zoveel mogelijk attracties doen, maximale vrijheid hebben en 'veilig' eten nuttigen, dan is counterservice de enige juiste optie. Wil je echter op een rustiger tempo genieten van de hele Disney sfeer inclusief alle fantastische tafelservice restaurants die ze in Disney World hebben, dan is het reguliere Dining Plan naar onze mening de beste keuze.

    In beide gevallen ben je in Walt Disney World om plezier te hebben en geen 'manier' is beter dan de andere, maar het een en ander is afhankelijk van je persoonlijke voorkeur.

    Groetjes,
    Lars
  • Mooi gezegd Lars.
    2-3 keer per dag uit eten is zeker een luxe en totale ervaring.
    Als m’n dochter wat ouder is en dit weet te waarderen gaan we dit zeker meer doen. Thx!
  • augustus 2019 aangepast
    Zit even te lezen op Disney tourist blog
    Dit keer over de dingen die je mee moet nemen als je Disney World bezoekt in de zomer maanden.? nu overdrijven Amerikanen best vaak,maar als ik dit stuk lees moet je bijna bang worden voor de warmte en regen in de zomer tijd.
    Hoe staan de nuchtere Hollanders hier in

    Even aangepast ?
  • Euhmmm spelling maakt alles leuker, hahaha! Check je reactie even!

    On topic: Zonnebrand is zeker noodzakelijk, en voor wat betreft waterpret kan ik je echt van die zwemshirts aanraden. Verkopen ze hier ook bij de surfshop en zo. Dat beschermt tegen de hoge UV waarden en koelt tevens lekker door als je uit het water bent omdat het shirt nog even nat blijft. Tot slot is het in de parken lekker om zo'n ventilator met watersporter d'r in te hebben. Verkopen ze daar voor 15 dollar van Mickey. Die zijn leuk en bieden echt wat verkoeling. Het kan daar gewoon echt heel warm worden en de zon in zo'n pretpark met alleen maar steen om je heen is gewoon onvergevend. Aanrader is dan ook om uit de zon te gaan op het heetst van de dag als je die optie hebt. Je bent anders gewoon gaar aan het eind van zo'n dag en kids worden daar niet leuker van normaliter.
  • Is het echt zo erg ?

    Wij verblijven er twee weken
    Dus we kunnen met gemaak tijdens de warmste momenten het hotel op zoeken om lekker te zwemmen
  • augustus 2019 aangepast

    Is het echt zo erg ?

    Wij verblijven er twee weken
    Dus we kunnen met gemaak tijdens de warmste momenten het hotel op zoeken om lekker te zwemmen

    Dat was mijn idee ook.
    Handig dat @Dave077 er al geweest is en zoveel over schrijft.
    Ondertussen wachten we met spanning het boek af: WDW2020..

    Mijn redenering is: afwisselend een paar keer “rope drop” plannen in het begin, vroeg aan de dag beginnnen (in het begin zit je nog een beetje in de Europese tijd dus ben je vroeg wakker)

    Fastpass plannen tussen 10-12

    In de middag chill naar het hotel of waterpark, ‘s avonds naar de pretparken..

    Later verschuift het dan wat naar “uitslapen” zodat je ‘s avonds niet doodop bent en de vuurwerkshows nog kunt zien..

    Wat mij helpt is een goed ontbijt, veel water drinken en dan na de middag pas weer echt gaan eten..

    Een te grote lunch in de hitte valt zwaar.

    Ik denk dat we er met de WDW guide, touringplans en fastpass / restaurantplanning wel aardig komen.

    Nog een jaar en dan is het zover :)
    Ondertussen veel naar Parijs waar m’n dochter de Amerikaanse termen al gebruikt voor de attracties :)
  • Welke maand ga jij daar heen Macamba?
  • augustus 2019 aangepast

    Welke maand ga jij daar heen Macamba?

    Aug 2020, Port Orleans French Quarter, uiteraard met free dining plan.
    Kleine 2 weken WDW en dan nog een weekje Universal als we er toch zijn.
    Er zijn genoeg mensen die me voor gek verklaren om 3 weken naar pretparken te gaan maar ik denk dat de meesten hier dat iets anders bekijken en er ook genoeg qualitytime gaat zijn zonder massadrukte.

    Ik heb in het begin heel hard allerlei info opgezocht, nu volg ik hier nog mee en kijk ik wel eens iets op Youtube maar verder wacht ik vooral af tot de vluchten te boeken zijn.. daarna parken kiezen via Touringplans en daar de dinner & fastpass reservaties rond maken.
  • Haha 3 weken
    Man dat lijkt me het mooist wat er is.
    Maar net wat je zegt als je ook nog tijd inplant voor qualitytime dan heb je volgens mijn idee een droom vakantie
    Wij gaan na die 2 weken Disney geweld?nog 9 dagen langs de kleinere stranden aan de west kust van Florida.
    We hebben vanochtend de kinderen verteld dat we volgend jaar twee weken naar Disney orlando gaan, ze lopen nu nog te lachen van plezier?
  • Het ligt natuurlijk aan wat voor jou en/of je gezin werkt, maar vroeg beginnen (rope drop) en dan rond middaguur uit de hitte, lekker chillen bij zwembad en hapje doen, en dan tegen de avond weer op pad is echt goed vol te houden. Daarmee ontloop je verreweg de meeste drukte en houd je het normaliter goed vol. De massa's zijn dan ook gewoon minder. Het helpt ook gewoon echt om de drukte waar te ontlopen door goed te plannen en waterattracties met fastpasses te doen als echt het lekker warm wordt. Let dus ook goed op je tijden die je daarvoor kunt reserveren.
    Vooral bij het hotel even naar het zwembad voor 2-3 uurtjes voelt echt als onthaasten en je zou echt vergeten dat je in een onmenselijk druk gebied bent op dat moment. Genoten wij soms nog wel meer van dan van het park zelf! Worden ook leuke dingen georganiseerd voor de kids zoals knutselen, spelletjes, muziek quiz, etc. Dit was tenminste zo in Carribbean beach, weet niet of de andere hotels dat ook hebben maar lijkt me wel.
  • augustus 2019 aangepast
    Ja dat geloof ik!! @thomastol @Dave077
    Ik laat m’n dochter die net als zoveel 10-jarigen op YouTube een beetje rondkijken voor tips enzo en regelmatig vertelt ze me dan dingen.. meestal verschillen tussen Parijs en Orlando.

    Hadden wie die app / fastpass / magicband systeem ook hier maar zegt ze dan. “Ze zouden een miljoen van die magicbands voor 25 euro kunnen verkopen zegt ze dan” :wink:
  • Lars,

    Heb jij je ingeschreven voor de Skymiles voor Delta? Aangezien jij ook best vaak met hun vliegt?
    Vroeg me af of dat de moeite waard was. Ervaring mee, of iemand anders?
  • tink35 zei:

    Lars,

    Heb jij je ingeschreven voor de Skymiles voor Delta? Aangezien jij ook best vaak met hun vliegt?
    Vroeg me af of dat de moeite waard was. Ervaring mee, of iemand anders?

    Yes, maar je moet toch behoorlijk veel vliegen om er iets aan te hebben.
    Wel meer kans op upgrade.

    Maar ook zonder dat: zeer tevreden over Delta, goede prijs, goed proces (boeking, info, boarding etc), prima eten & drinken, (gratis) WiFi..
    je kunt het eventueel ook via KLM boeken en daar je Miles verdienen.
  • Hallo we hebben vluchten met delta heen vlucht tussenstop 1,30 min tijd om over te stappen, terug vlucht 30 min.volgens klm is dit geen probleem omdat Koffers doorgelabelt worden. Iemand ervaring?
  • In theorie: Als het in 1 boeking staat bij dezelfde maatschappij en dus zo door ze verkocht werd “kan het”. Gaat het mis door vertraging dan boeken ze je op de volgende vlucht (en wat vouchers om te eten / drinken). Geen risico of kosten voor de klant zolang het 1 boeking is met dus maar 1 boekingsreferentie (PNR). Dan is de maatschappij verantwoordelijk.

    Op hun website staat per vliegveld wat de minimale overstaptijd is die moet worden gerespecteerd. Normaal zit dat verwerkt in het systeem en kun je geen “onmogelijke” vluchten boeken.

    1:30 is oké, vaak kom je vroeger aan. Je kunt altijd bij (paspoort)controle aangeven dat je een connectie moet halen dan zetten ze je vooraan in de wachtrij.

    Maar waar is die 30min overstap? Zelfde terminal?
    Want de boarding begint dan al.
    Deze zou ik wel melden aan je airline.

    Wat wij hebben gedaan toen we zo’n boeking hadden is de airline gebeld en zelf aangeboden om een eerdere vlucht te nemen zodat we een uur extra overstaptijd hadden. Uiteraard kosteloos.
    Meestal doen ze dat graag omdat het ze anders een hoop gedoe en kosten oplevert als je je aansluiting mist.

    Succes!


  • Macamba Ik vind half uur ook zeker krap,Minneapolis is waar we over stappen.Heb het heel duidelijk aan klm gevraagd en ook gezegd dat ik moeilijk ter been ben.
  • Hoi @tink35 ,

    Het is wat @Macamba al aangeeft, je moet behoorlijk veel vliegen wil je daar voordeel uithalen. Voor ons heeft dat geen zin. Daar vliegen we relatief gezien te weinig voor.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi @margootje ,

    Dat klinkt krap. Wij hebben doorgaans 1 tot 1,5 uur overstaptijd en dat is prima te doen. Als die 30 minuten echter in jullie vluchtplan staat, dan is dat technisch gezien haalbaar. Je moet natuurlijk geen vertraging oplopen, maar in feite geldt dat voor iedere overstap. Je kunt voor de zekerheid navraag doen bij KLM en eventueel een overstap later nemen mocht je dat fijner vinden?

    Groetjes,
    Lars
  • Is Minneapolis je eerste luchthaven waarin je de VS binnenkomt?
    Feit is dat de vluchten uit Europa meestal wat vroeger aankomen dan gepland maar zelfs dan moet je nog door de grenscontrole en dat kost echt wat tijd in Amerika, dus dan is 30 min echt wel krap, zeker als je nog naar een andere terminal of gate moet.

    Wat je KUNT doen is assistentie vragen, dat ze je door de paspoortcontrole loodsen en met een karretje naar de gate voor aansluitende vlucht brengen, haal je ‘m dan heb je geluk, mis je ‘m dan zetten ze je op de volgende.

    In welke periode vlieg je? Want tijdens vakanties of feestdagen / bepaalde weekenden kan het erg druk zijn en zitten de vluchten ook vol.

    Om geen stress te hebben zou je kunnen kiezen voor een latere aansluitende vlucht..
  • Nee Het is de terugvlucht, dus vanaf Orlando.Zal maar eens naar klm bellen en navragen.
  • Nee Het is de terugvlucht, dus vanaf Orlando.Zal maar eens naar klm bellen en navragen.

    Ja verstandig, als ze een uurtje eerder ook een vlucht hebben zou dat ideaal zijn, natuurlijk wil je ook niet een halve dag kwijt zijn met eerder vertrekken (minder Orlando tijd :-)
  • Bedankt Macamba en lars. Dan ga ik er nog even over nadenken.
  • Het kan ook in je financiële voordeel werken.... Het betreft één boeking. Lukt de aansluiting niet en kunnen ze je niet snel genoeg alsnog op de plek van bestemming krijgen betekent dat gezien de totale afstand van de reis dat je dan ineens recht hebt op een schadevergoeding van grofweg 500-600 euro pp. Dus lukt het wel is het prima en heb je snelle aansluiting, lukt het niet ben je later thuis maar heb je mogelijk je reis gratis. Het is het overwegen waard of je dat risico daarvoor wilt lopen. Dit gaat niet op als de vluchten afzonderlijk geboekt zijn van elkaar maar dat is niet het geval begrijp ik uit je verhaal.
  • Geregelt,ik wordt met begeleiding gebracht want volgens klm is het makkelijk te halen.
  • Fijn zo!
    Dat wat @Dave077 dus zei daar dacht ik ook steeds aan. Vertraging / overboeking levert meestal goed geld op. Goede ervaringen mee.
    In dit geval met die binnenlandse vlucht weet ik niet of je die 600 pp zou krijgen maar in het algemeen is het eens goed om deze regels te kennen:

    https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_nl.htm
  • Update: het boek “ The unofficial guide to Walt Disney World 2020” is vandaag aangekomen.
    Dus het zal binnenkort wel op meer plekken te koop zijn.
  • Macamba zei:

    Update: het boek “ The unofficial guide to Walt Disney World 2020” is vandaag aangekomen.
    Dus het zal binnenkort wel op meer plekken te koop zijn.

    Netjes, waar heb jij het vandaan gehaald dan? Ik heb het bij Bol.com in de wachtrij staan namelijk.
  • Dave077 zei:

    Macamba zei:

    Update: het boek “ The unofficial guide to Walt Disney World 2020” is vandaag aangekomen.
    Dus het zal binnenkort wel op meer plekken te koop zijn.

    Netjes, waar heb jij het vandaan gehaald dan? Ik heb het bij Bol.com in de wachtrij staan namelijk.
    Ja ik had het daar besteld via de link die (ik dacht jij) hier eens had gepost, vandaag geleverd. Flink boek.
    Leesvoer!
  • Hai mijn dochter heeft het boek van 2019 helemaal doorgenomen.Staan er andere plannen in de nieuwe uitgave?We hebben namelijk bij het boeken van de reis 2 boeken van 2019 gekocht.Mijn engels is niet zo goed dat ik alles kan vertalen en het is geen boek dat je vlug uitleest.Maar wel handige tips.We zijn goed bezig met plannen.Moeten nu alleen nog kijken hoe we de dagen in plannen.Maar er is veel tijd in gaan zitten.
Log In of Registreer om te reageren.