WDW Restaurants reserveren

Hoi!
Ik vertrek over een paar dagen naar WDW Orlando en heb al een aantal restaurants gereserveerd via de app met een creditcard, maar wil die kaart niet gebruiken voor de betaling.

Weet iemand hoe dat gaat? Gebruiken ze de kaart van de reservering automatisch om je rekening te betalen?

Reacties

  • maxpep zei:

    Hoi!
    Ik vertrek over een paar dagen naar WDW Orlando en heb al een aantal restaurants gereserveerd via de app met een creditcard, maar wil die kaart niet gebruiken voor de betaling.

    Weet iemand hoe dat gaat? Gebruiken ze de kaart van de reservering automatisch om je rekening te betalen?

    Hoi maxpep,

    De creditcard die je gebruikt voor de reservering wordt alleen gebruikt voor de 'boete' als je niet tijdig annuleert. In het restaurant zelf kun je gewoon met een andere kaart (of ander betaalmiddel) de rekening betalen. Hier wordt verder niets mee gedaan.

    Goede reis en veel plezier!

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Wij hebben het Disney Dining Plan bij onze reis geboekt maar het is me niet geheel duidelijk wat dat inhoud. Wij hebben 14 nachten een Disney hotel geboekt, dus voor 14 dagen het Disney Dining plan. Hoeveel credits/points krijgen we dan per maaltijd/dag. Ik heb ook een aantal diners geboekt met een show (Fantasmic en Lion KIng) betaal je die shows appart of gaat dat van je credits af?

    Groetjes Inge
  • Hoi @Egni ,

    Het Disney Dining Plan in Walt Disney World werkt in principe hetzelfde als de maaltijdopties/vouchers in Disneyland Paris en is per persoon, per nacht. Bij een verblijf van 14 nachten ontvang je per persoon 14 counterservice credits, 14 tabel service credits, 28 snack credits en één resort beker voor onbeperkt drank in het hotel. Je mag zelf bepalen wanneer je deze gebruikt. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/praktische-informatie-florida/disney-dining-plan-florida.

    Bekijk de deelnemende restaurants + het aantal credits voor iedere locatie in deze lijst: http://www.disneyfoodblog.com/2019-disney-dining-plan-restaurants/. Ook de Dining Packages in combinatie met een show (zoals Fantasmic) vallen onder het Disney Dining Plan met een tabel service credit.

    Groetjes,
    Lars
  • Super bedankt Lars! Hier kan ik weer mee verder plannen.

    Groetjes Inge
  • Hoi Lars,

    Ik lees e.e.a. over fooien in de restaurants. Je betaald met maaltijd credits, leg je dan contant je fooi op tafel?
  • Daar ben ik ook wel benieuwd naar
  • Hoi @Egni en @thomastol ,

    Fooien kun je met cash, creditcard of giftcards betalen. Wij betalen altijd eerst met de Disney Giftcard (die je bijvoorbeeld krijgt bij de Free Dining aanbieding) en als dit bedrag verbruikt is, met creditcard. Handig en snel. De creditcard kan tevens aan je Magic Band worden gekoppeld (met pincode) voor nog meer gemak.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars, vanwege mijn uitkering kan ik geen creditcard krijgen. Betekend dit dan ook dat ik geen reservering kan doen mijn dochter zou graag ook een caractermeal willen meemaken. Maar wat als je geen creditcard hebt.
  • Hoi @ZoeBakker ,

    Restaurant reserveringen zijn alleen mogelijk met een creditcard in verband met eventuele annuleringskosten. Dit is enkel ter verificatie. Er wordt niets van de creditcard afgeschreven, tenzij je niet komt opdagen in het restaurant. Heb je wellicht vrienden of familieleden met een creditcard?

    Groetjes,
    Lars
  • Dat is een goed idee. Thanx voor de tip.
  • Als je nu door, weet ik veel, het gewoon niet haalt en je komt niet opdagen,wat halen ze dan van je rekening af.
  • Hoi @thomastol ,

    Dit kost doorgaans $10 per persoon, maar is afhankelijk van het restaurant. Bij het reserveren van een restaurant via My Disney Experience krijg je te zien hoeveel een bepaald restaurant van je creditcard afhaalt als je zonder afmelding niet komt opdagen.

    Groetjes,
    Lars
  • O
    Nou afmelden is natuurlijk het minst wat je kunt doen.
    Dus dat lijkt geen probleem te worden.

    Denk ook gerust dat het soms qua planning net anders loopt dan je 180 dagen ervoor gedacht had.
    Geen honger.
    Iets ander tegen lomen wat ook leuk is.
    Het weer.
    EnZ
  • Toevallig een idee tot hoe ver van te voren je kunt annuleren?

    Zoals @thomastol zegt: andere plannen, geen trek?
    Laatst in DLP ook gedaan maar daar vragen ze geen creditcard garantie.
  • Hoi @Macamba ,

    Restaurant reserveringen kunnen tot 23:59 uur op de dag ervóór kosteloos geannuleerd worden via My Disney Experience (app of website).

    Groetjes,
    Lars
  • Oke Lars dat is dan duidelijk.Geld dan ook voor Oga canteen?
  • Hoi @margootje ,

    Alles in Star Wars: Galaxy's Edge staat hier momenteel los van, dus je zult even moeten checken wat de annuleringsvoorwaarden zijn voor de bar in dit land.

    Groetjes,
    Lars
  • Oke dan weten we dat.
  • Ik heb vanmorgen gereserveerd voor Oga canteen. Blijkbaar krijg je 45 minuten en max 2 drankjes. Had ik van Dfb guide. Annuleren is ook tot 24h op voorhand.
Log In of Registreer om te reageren.