Oud en Nieuw

124

Reacties

• 1 Januari is voor DLP-begrippen inderdaad een “normale” dag.
  • Hoi @Macamba ,

Ja, alleen op 24 & 31 december zijn er speciale menu's en speciale prijzen. Op alle andere dagen tijdens het kerstseizoen worden de reguliere prijzen gehanteerd.

Groetjes,
    Lars
  • Bedankt @Hugo en @Lars!
    Het valt me op dat de reserveringen eerder open gaan dan de aangegeven 2 maanden (tot een kleine 3 maanden vooruit?) dus dan zal ik een tafel reserveren zodra het kan.
  • Hoi @Macamba ,

De reserveringsperiode voor de meeste restaurants is recent verlengd van 60 naar 90 dagen vóór aankomst, dus doe er je voordeel mee!

Groetjes,
    Lars
  • A kijk dat verklaart het! Super!
  • september 2019 aangepast
    Hugo zei:

Magic Plus: 10% korting.
    Infinity krijgt 15% korting.

Begrijp ik hieruit dat je kaarten moet kopen voor de jaarwisseling in t park ook al heb je een magic plus pas?

Geld dat ook voor de studios?

Ff budget besparend kan je dan 31-12 overdag naar Disney park tot 18.00. Daarna studios in en om 24.00 klein vuurwerkshow bij het meer kijken??
  • Je moet inderdaad kaartjes kopen voor het O&N-feest in het Disneyland Park. Of er vuurwerk is bij het meer om 00:00 uur weet ik niet zeker.
  • Lars zei:

Hoi @Macamba ,

In principe kun je kiezen uit alle restaurants die niet in de brochure staan. Alleen de genoemde locaties doen mee aan de 'speciale prijzen'. Wees er wel op tijd bij om de overige restaurants op voorhand te reserveren.

Groetjes,
    Lars

Inmiddels kunnen restaurants tot begin januari online / telefonisch of via studio services & City hall gereserveerd worden.
    Tot onze teleurstelling gaan er dit jaar (volgens studio services) meer a la carte restaurants meedoen met de speciale (ik noem het: absurde) prijzen.
    Anderzijds lukt het niet om deze via de website te reserveren, ook niet op 1 januari, wat dit verhaal dus kan bevestigen.

Enige optie die overblijft voor iedereen die geen zin heeft om honderden euro's te betalen is om naar de counterservice restaurants te gaan. Nu zal dat tijdens deze periode ook niet de meest aangename ervaring zijn, dus we kijken het wel even aan. Beetje op tijd proberen te eten in het park of in de Village en anders een kort ritje naar Val d'Europe.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben een loyale Disneyfan maar hiermee overschrijden ze in mijn ogen de redelijke grens.
    Dus we gaan hier principieel niet aan meedoen, dat is het beste signaal dat je kunt geven denk ik...

• Hoi Macamba,

ik ben bang dat sinds de overname/aandelenopkoop door Disney Amerika, je vaker zult gaan merken dat er ook geld verdiend moet worden in de parken. Die investering van €2 miljard moet ergens worden terugverdiend :)

Het is natuurlijk een beetje kip-en-ei: als de vraag groter is dan het aanbod aan "dure" dineropties, zal DLP die vraag proberen te vervullen. Zeker als dat meer geld oplevert. De wijziging van counter-service naar buffet-restaurant is daar m.i. ook een teken van.
  • Ik snap de commerciële gedachte inderdaad en vind dat ik al vrij loyaal ben. Ik begrijp niet dat mensen het ervoor over hebben om dit soort absurde bedragen neer te tellen voor een diner.
    Het is nu ook niet van het niveau dat ze die prijzen kunnen verdedigen maar blijkbaar vinden ze genoeg “gekken” die er geld voor over hebben.
  • Ik las op de Disney site dat er dit jaar 2 parades zullen zijn op oudejaarsavond. Weet iemand of 1 daarvan, weer zo’n hele lange parade is net als vorig jaar met oude wagens en oude parade-liedjes?
    Of zijn dit 2 nieuwe parades?
    Groetjes Martine
  • Ik dacht zelf gelezen te hebben dat de Oud&Nieuw-parade twee keer wordt opgevoerd....
    @Lars : jij kunt ons vast helpen! :)
  • Hoi @martinekerssens en @Hugo ,

Het gaat om twee keer dezelfde parade: de grootste die Disney ooit heeft opgevoerd. Zo heeft iedereen de kans om de parade goed te zien.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @martinekerssens en @Hugo ,

Het gaat om twee keer dezelfde parade: de grootste die Disney ooit heeft opgevoerd. Zo heeft iedereen de kans om de parade goed te zien.

Groetjes,
    Lars

Oh super!! Daar hoopte ik al op! Dank je wel voor het antwoord!
  • Lars, ED92 meldt nu dat er twee parades zijn:
    Disney's New Year's Eve Parade en The new Countdown to Fun Parade.

Worden die dan ieder 2 keer opgevoerd?
  • Hoi @martinekerssens en @Hugo ,

Inmiddels is er bekend gemaakt dat er toch twee verschillende parades te zien zullen zijn: de grote New Year's Eve Parade en de nieuwe Countdown to Fun Parade. Verdere inhoudelijke details wat betreft de parades zijn (nog) niet bekendgemaakt. Daarnaast zijn er twee DJ Party's: ééntje met Stitch in Discoveryland en de tweede op Central Plaza met Afrojack. Er zullen tevens zeldzame figuren te ontmoeten zijn.

Groetjes,
    Lars
  • Hugo zei:

Lars, ED92 meldt nu dat er twee parades zijn:
    Disney's New Year's Eve Parade en The new Countdown to Fun Parade.

Worden die dan ieder 2 keer opgevoerd?

Nee, één keer de New Years Eve Parade en één keer de Countdown to Fun Parade. Verdere details zijn nog niet bekendgemaakt.
  • Wow dat klinkt wel super cool!
    Twee parades, stitch en Afrojack!
    Blij dat we tickets hebben. Nu maar hopen dat het niet regent :-)
  • Hoi allemaal,

De laatste losse tickets voor de New Years Eve Party op 31 december 2019 zijn nu online verkrijgbaar via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/entertainment-paris/avondhappenings-paris/new-years-eve-party-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Onze ervaringen tijdens de New Years Eve party 2019-2020:

De kaartjes raken dus echt uitverkocht, Wil je dit meemaken koop ze dan een paar maanden / weken op voorhand.

De dag zelf krijg je op vertoon van je ticket een polsbandje zodat je na 18u nog in het park mag blijven.
    Hier controleert men steeds op. Dit verloopt wel georganiseerd.

In tegenstelling tot onze verwachtingen was het niet te druk: overdag niet en tijdens de speciale avond ook niet, dwz Halloween was erger, een reguliere 30 dec was de hel maar dit viel mee.. dwz je kunt de parades zien, kunt je normaal door het park bewegen en in de attracties gaan. Enkel na 23u beginnen mensen zich rond het kasteel te verzamelen en is het proppen, maar dat is dagelijks sowieso het geval.

Tip: je kunt je ticket of jaarkaart dat overdag geldig was blijven gebruiken voor fastpass. Ook het new Years eve ticket werkt hiervoor dus je hebt dubbele pret :-) mag ook wel voor dat geld.

Wil je de parade zien: op het plein bij de ingang bij de kerstboom is het een stuk rustiger dan rond het kasteel.

Zorg dat je gekleed bent op de koude en ga tussendoor lekker binnen opwarmen..

Het vuurwerk (hele show) was prachtig en nog veel uitbundiger dan de dagelijkse shows.

De feestsfeer is goed!
    Een ervaring om eens mee te maken.

In 2019-2020 was er een staking waardoor er geen openbaar vervoer reed, daarom hadden we file vandaag de parking tot zelfs op de snelweg door alle drukte ‘s nachts. Maar uiteindelijk was het oponthoud door langzaam rijden maar een kwartier.

Weet dus wat te verwachten. Bij droog weer heb je echt geluk en is het een geslaagde avond, dat was editie 2019/2020 zeker voor ons!

• Hoi allemaal,

Vuurwerk keert terug in Disneyland Paris tijdens Oudejaarsavond. Tickets voor de New Year's Eve Part op 31 december 2021 zijn nu in de verkoop via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/entertainment-paris/avondhappenings-paris/new-years-eve-party-paris

Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Dat zijn goede berichten.
    Krijg je met je jaarpassen (infinity) nog wel korting op het oud en nieuw feest? Want ik zag het nergens staan toen ik de tickets in het winkelmandje had gedaan.
    Groetjes Martine

• Hoi @martinekerssens ,

Als het goed is kunnen dergelijke tickets voor jaarkaarthouders met korting worden aangeschaft door de reserveringslijn te bellen of door ze ter plaatse bij de kassa of Guest Relations aan te schaffen.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @martinekerssens ,

Als het goed is kunnen dergelijke tickets voor jaarkaarthouders met korting worden aangeschaft door de reserveringslijn te bellen of door ze ter plaatse bij de kassa of Guest Relations aan te schaffen.

Groetjes,
    Lars

Oké dank je wel.
    Alleen is de reserveringslijn echt zo slecht bereikbaar. Vanmiddag ook maar na ruim 1,5 uur opgehangen. Ik had nog meer te doen namelijk :-)
    Weet jij ook hoeveel korting je krijgt met Infinity?
    Groetjes Martine

• Oké dank je wel.
    Alleen is de reserveringslijn echt zo slecht bereikbaar. Vanmiddag ook maar na ruim 1,5 uur opgehangen. Ik had nog meer te doen namelijk :-)
    Weet jij ook hoeveel korting je krijgt met Infinity?
    Groetjes Martine

Exacte korting durf ik niet te zeggen, maar afgaande op vorige jaren krijgen jaarkaarthouders 5-15% korting met de hoogste voor Infinity.

Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal,

Mijn broer en ik hebben allebei een MP jaarpas en willen graag met de familie naar de New Years Eve Party. Is dit wel mogelijk aangezien dit blokdagen zijn?

Groetjes,

Demy
  • augustus 2021 aangepast
    Je kaartje is een apart toegangsbewijs. Je hebt dan dus vanaf 17:00 uur, op vertoon van je polsbandje, toegang tot het park. Tot 17:00 uur mag je dus NIET het park in, omdat het voor jouw jaarkaarttype een blokdag is.
  • Hoi allemaal,

Tickets voor Disney's New Year's Eve Party op 31 december 2022 in het Disneyland Park zijn nu online verkrijgbaar via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/entertainment-paris/avondhappenings-paris/new-years-eve-party-paris

Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

Heb je enig idee wanneer het programma voor de New Years eve party bekend wordt gemaakt?
    Groetjes martine
  • Hoi Lars,

Heb je enig idee wanneer het programma voor de New Years eve party bekend wordt gemaakt?
    Groetjes martine

Normaal in de week vóór de 31e.
Log In of Registreer om te reageren.