Tower of Terror

Zondag gaan we naar Disney. Mijn zoontje is nu ruim 3,5. Qua lengte is hij groot genoeg om in de Tower of terror te gaan. Maar mijn vriendin vraagt zich af of het verstandig is om hem mee te nemen hierin. Ik zelf denk dat het geen probleem is. Zijn er mensen met ervaring hiermee?

Reacties

  • Hoi AdiDassler,

    onze zoon van 4-en-een-beetje vond deze attractie tijdens de Kerstdagen erg leuk. Waar hij het meeste moeite mee had was het feit dat hij het niet goed snapte - de toelichting in het Engels kan hij niet volgen en in tegenstelling tot de Toy Story Parachute Drop zie je natuurlijk feitelijk niet wat er gebeurt. Dus de eerste keer is misschien een beetje moeilijker - probeer hem vantevoren goed uit te leggen wat er gaat gebeuren, dan komt het allemaal niet zo "onverwacht". Veel plezier!
  • Hoi Hugo, dank voor je snelle reactie. Het verhaal kan ik hem wel een beetke uitleggen. Mijn gedachte was juist, als ik niet zeg wat er gaat gebeuren dan kan hij ook niet bang zijn van tevoren. En tot nu toe werkt dat bij de attracties in de Efteling ook. Bob slee, schommel schip en Villa Volta. En die vind hij allemaal heel erg leuk. Dus naar mijn idee kan ik hem maar beter niet vooraf al bang maken.
  • Sowieso is het niet slim om kinderen bang te maken, als je al zegt dat het eng is dan durven ze al snel niet meer. Maar het is een aparte attractie, het is als volwassene al nauwelijks te bevatten wat er gebeurt, maar als je een beetje uitlegt zal het vast goed komen.
  • als je zoontje geen problemen heeft met een spookhuis dan is het super, mijn kinderen vinden de sensatie van vallen geweldig, (je komt echt los van de stoel) maar willen er niet meer in omdat ze het filmpje van de geesten eng vinden. (zijn 11 en 7 jaar) maar dit is per kind natuurlijk verschillend.
  • Ik ken de attractie zelf wel. En ik denk dat mijn zoontje het wel supergaaf zal vinden. Dus ik denk dat ik het gewoon laat ervaren hoe het is :) Het is net als met eten. Je kan niet van tevoren zeggen dat je iets niet lust, als je het nooit hebt geproefd. Dus het gaat wel goed komen.
  • misschien kan je een filmpje op you tube laten zien hoe de attractie gaat. dan kan je het rustig uitleggen wat het verhaal erachter is. en als hij het echt wil gewoon doen!!!!
  • Info voor de liefhebbers aangaande de 3 nieuwe verhalen in de Tower of Terror:
    https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/nieuwe-versie-tower-of-terror-disneyland-paris

    Men beweert in persberichten / informatie die werd verspreid dat de verhalen compleet random zijn, dus dat je (zoals bij star tours) in iedere lift een ander verhaal kunt beleven. We hebben dit uitgebreid getest en kunnen het volgende melden:

    1. De cast members hebben geen invloed hierop, het is te zeggen, ze kunnen je wel naar lift 1, 2 of 3 sturen (als je het vraagt) maar:

    2. Iedere lift blijkt zijn eigen verhaal te hebben, dus als je ze alledrie wilt beleven probeer dan alledrie de liften te hebben gehad:
    Lift 1 (links) = Horror 1: The Malevolent Machine
    Lift 2 (midden) = Horror 2: The Shaft Creatures
    Lift 3 (rechts) = Horror 3: The 5th Dimension

    Dit was alleszins het geval in de periode 2 t/m 5 oktober dat wij aanwezig waren.

    Dit is de beste upgrade ooit, alledrie de verhalen lijken wat op elkaar, er zijn meer 'drops', de attractie is nu veel leuker en spannender geworden.

    Ze is nu ook tweetalig, dus geen engelse of franse versie meer maar altijd multi-language.
    De pre-show is het zelfde en kan (op verzoek) ook in het engels afgespeeld worden, wat bij ons sowieso al veel het geval was door de week.
  • Dank voor de update, @Macamba . Wel een kleine correctie. Er is nooit beweert dat de verhalen 'random' zouden zijn, alleen het 'valprogramma' is random, net als in Walt Disney World. Iedere schacht heeft zijn eigen verhaal en dat wijzigt niet, wel de ritbeleving met random drops.

    Wij gaan in december weer en zijn reuze benieuwd naar de drie verhalen. Klinkt in ieder geval erg goed!
  • Lars zei:

    Dank voor de update, @Macamba . Wel een kleine correctie. Er is nooit beweert dat de verhalen 'random' zouden zijn, alleen het 'valprogramma' is random, net als in Walt Disney World. Iedere schacht heeft zijn eigen verhaal en dat wijzigt niet, wel de ritbeleving met random drops.

    Wij gaan in december weer en zijn reuze benieuwd naar de drie verhalen. Klinkt in ieder geval erg goed!

    Het waren inderdaad verschillende castmembers die dat beweerden maar inderdaad je hebt random drops en natuurlijk weet je in principe niet in welke lift je terecht gaat komen al zou je dat laatste wel kunnen vragen.

    Wij hebben alledrie de liften meermaals gedaan op een paar dagen tijd, en zoals gezegd het is echt een geweldige upgrade. Je 'valt' direct in de actie zullen we maar zeggen. Eigenlijk hebben we ook geen favoriete versie, ze zijn alledrie goed en veel leuker dan de vorige.
    Zeker aan te raden dus!

Log In of Registreer om te reageren.