Tips, tops en flops voor Disney World (Orlando)

2»

Reacties

  • Ik zou ook aanraden een databundel te activeren voor buiten Europa.

    Als je een dual Sim toestel hebt (zelfs nieuwere iPhones hebben deze functie) dan kun je ook een tweede lijn activeren met een Amerikaans nummer of dataplan.

    Zeker omdat veel via de Disney app gaat (fastpasses sowieso).

    Een goede optie is het t-mobile tourist plan voor $30. Of eventueel AT&T, deze twee werken met onze Europese GSM toestellen.
    Op het vliegveld of in een shopping mall ga je wel een simkaart kunnen kopen:

    https://prepaid.t-mobile.com/prepaid/marketing/prepaid-international-tourist-plan

    Misschien heeft iemand ervaring hiermee in Orlando of ze in Disney Springs te koop zijn? Anders sowieso op het vliegveld.
  • Hoi @thomastol ,

    Dat klopt! Dit wordt de nieuwe 'hotspot' voor gasten op het Disney Dining Plan. Het ontbijt met de figuren is één tafelservice credit, het diner is twee credits (signature dining). Tijdens het diner is er zicht op de avondshows met vuurwerk in Epcot en Disney's Hollywood Studios. Meer informatie en foto's: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/riviera-resort-rooftop-dining-uitzicht-walt-disney-world.

    Groetjes,
    Lars
  • Hè Lars

    Zit dat hotel nu niet naast Caribbean beach.
    Dat zou wel lekker zijn
  • Hè Lars

    Zit dat hotel nu niet naast Caribbean beach.
    Dat zou wel lekker zijn

    Jazeker, is in de plaats gekomen van enkele van de oude gebouwen van Carribbean Beach. Is dus op 200 meter van het hoofdgebouw van Carribbean beach. Hoop dat deze twee hotels dadelijk ook de faciliteiten gaan delen zoals het zwembad bijvoorbeeld, zou het ineens een heel stuk nieuwer maken nog los de recente renovatie van Carribbean beach
  • Dat diner met uitzicht op vuurwerk
    En een lekker ontbijten
    Staan nu op lijstje van te reserveren.
  • Dat diner met uitzicht op vuurwerk
    En een lekker ontbijten
    Staan nu op lijstje van te reserveren.

    Ik begrijp dat jullie naar Carribbean beach gaan? Dan heb ik nog wel een aanrader. Veel avonden worden er films getoond op een groot opblaasbaar bioscoopscherm voor het hoofdgebouw van Carribbean beach met uitzicht op het meer van het hotel. Daar kun je het vuurwerk (van ik dacht Epcot) ook goed zien bij heldere avonden. Is natuurlijk wat anders dan het dakterras van het nieuwe hotel maar wel echt layed-back en gezellig. Drankje d'r bij en Disneyfilms kijken (met de kids) na een dag slenteren door het park. Goed om even af te schakelen.
  • Dave077 zei:

    Dat diner met uitzicht op vuurwerk
    En een lekker ontbijten
    Staan nu op lijstje van te reserveren.

    Ik begrijp dat jullie naar Carribbean beach gaan? Dan heb ik nog wel een aanrader. Veel avonden worden er films getoond op een groot opblaasbaar bioscoopscherm voor het hoofdgebouw van Carribbean beach met uitzicht op het meer van het hotel. Daar kun je het vuurwerk (van ik dacht Epcot) ook goed zien bij heldere avonden. Is natuurlijk wat anders dan het dakterras van het nieuwe hotel maar wel echt layed-back en gezellig. Drankje d'r bij en Disneyfilms kijken (met de kids) na een dag slenteren door het park. Goed om even af te schakelen.
    Bij deze genoteerd
  • Ik heb ook nog een tip. De vuurwerkshow van Magic Kingdom buiten het park zien. Er zijn meerdere locaties buiten het park waar je een prachtig uitzicht hebt over de vuurwerkshow van Magic Kingdom. Ik heb zelf 2 favorieten:
    1) Dinner bij California Grill. Dit is een restaurant op de bovenste etage van the Contemporary resort. Als je hier gaat avondeten rond vuurwerktijd (21.00u), heb je een fantastisch uitzicht op de Happily Ever After vuurwerkshow. Ze hebben namelijk 2 grote balkons beschikbaar waar restaurantgasten op kunnen gaan staan tijdens de show. Ze stoppen dan ook met het uitserveren van eten, en spelen de muziek af in het hele restaurant. Voor ons was dit de meest fenomenale keer dat we de show hebben gezien. Echt een hele grote aanrader! Echter eten bij California Grill is vrij kostbaar (2 TS credits, of +/- 100 dollar p.p. aan eten + drinken - kwaliteit van eten maakt het wel dubbel en dwars waard.
    2) Een van mijn andere favorieten is de show bekijken op het strand van the Polynesian resort. Dit resort beschikt over een groot (gratis toegankelijk!) strand aan het meer. Je hebt hier een prachtig uitzicht richting Magic Kingdom, en ziet het vuurwerk boven het park uit schitteren. Er zijn genoeg relaxte stoeltjes waar je in kan loungen, of parkeer jezelf lekker in het zand. Lekker drankje of snack erbij van het Quickservice Restaurant Captain Cooks, en je hebt gegarandeerd een magische show :smiley: !
  • Ik heb ook nog een tip. De vuurwerkshow van Magic Kingdom buiten het park zien. Er zijn meerdere locaties buiten het park waar je een prachtig uitzicht hebt over de vuurwerkshow van Magic Kingdom. Ik heb zelf 2 favorieten:
    1) Dinner bij California Grill. Dit is een restaurant op de bovenste etage van the Contemporary resort. Als je hier gaat avondeten rond vuurwerktijd (21.00u), heb je een fantastisch uitzicht op de Happily Ever After vuurwerkshow. Ze hebben namelijk 2 grote balkons beschikbaar waar restaurantgasten op kunnen gaan staan tijdens de show. Ze stoppen dan ook met het uitserveren van eten, en spelen de muziek af in het hele restaurant. Voor ons was dit de meest fenomenale keer dat we de show hebben gezien. Echt een hele grote aanrader! Echter eten bij California Grill is vrij kostbaar (2 TS credits, of +/- 100 dollar p.p. aan eten + drinken - kwaliteit van eten maakt het wel dubbel en dwars waard.
    2) Een van mijn andere favorieten is de show bekijken op het strand van the Polynesian resort. Dit resort beschikt over een groot (gratis toegankelijk!) strand aan het meer. Je hebt hier een prachtig uitzicht richting Magic Kingdom, en ziet het vuurwerk boven het park uit schitteren. Er zijn genoeg relaxte stoeltjes waar je in kan loungen, of parkeer jezelf lekker in het zand. Lekker drankje of snack erbij van het Quickservice Restaurant Captain Cooks, en je hebt gegarandeerd een magische show :smiley: !

    Nice! Dat strand ga ik zeker doen. Vind dat resort sowieso al te gek (maar domweg te duur) dus dit lijkt me heel erg chill vuurwerk kijken;-)
    Bedankt voor dit diamantje!
  • Hoi @Dave077 ,

    De faciliteiten van Disney's Riviera Resort gaan niet gedeeld worden, aangezien dit een DVC Resort is (Disney Vacation Club). Alleen het restaurant boven zal ook toegankelijk zijn voor niet-gasten van het hotel (mits gereserveerd). Gelukkig heeft Caribbean Beach diverse mooie zwembaden, met name het hoofdbad bij Center Town is heerlijk.

    Groetjes,
    Lars
  • december 2019 aangepast
    Ik zie zojuist iets voorbij komen over 'Beaches & Cream Soda Shop'. Ik heb deze de vorige keer wel zien zitten en ziet er echt uniek uit maar ben er niet aan toegekomen om er ook echt binnen te gaan kijken. Aangezien het buiten de parken ligt zou het een bestemming op zich zijn voor ons. Iemand daarom ervaringen en/of tips? Werkt het met het quick service dining plan? Zijn er vergelijkbare alternatieven elders in de Disney world? Wij zijn echt ijs liefhebbers dus alle tips daarover zijn sowieso welkom.
  • Hoi @Dave077 ,

    Wij hebben er zelf geen ervaring mee maar dit restaurant heropent op 26 december 2019 haar deuren met een vernieuwd concept. Meer informatie: https://disneyparks.disney.go.com/blog/2019/12/beaches-cream-soda-shop-set-to-reopen-at-disneys-beach-club-resort.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik ben trouwens heel erg benieuwd hoe (voor die genen die net zijn geweest en binnenkort gaan)het gaat bij galaxy edge en Dan met nam die nieuwe attractie the resistance.
    Hoelaat(hoe vroeg) moet je voor de deuren staan bij de studio’s
  • Hoi @thomastol ,

    Momenteel moet je fysiek in Disney's Hollywood Studios zijn op het moment dat het park officieel opent (07:00 uur de komende weken; check de actuele tijden voor je eigen periode). Vanaf dat moment kunnen Boarding Passes via de My Disney Experience app worden aangevraagd. Doorgaans zijn deze snel vergeven, dus zorg dat je op tijd bij Hollywood Studios bent.

    Let erop dat Disney momenteel de openingstijd van dit park per maand vervroegd vanwege de grote populariteit van de attractie. Normaal opent Hollywood Studios namelijk om 09:00 uur, maar dit is voor de komende weken al vervroegd om de drukte te verspreiden. Hou de actuele openingstijden dus goed in de gaten. FastPass+ is momenteel niet beschikbaar voor beide Star Wars attracties.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik ben trouwens heel erg benieuwd hoe (voor die genen die net zijn geweest en binnenkort gaan)het gaat bij galaxy edge en Dan met nam die nieuwe attractie the resistance.
    Hoelaat(hoe vroeg) moet je voor de deuren staan bij de studio’s

    Ik lees wel veel dat er weinig verschil zit tussen 6.00 uur voor de poort staan of om 6.55 uur naar binnen lopen. Als je maar zorgt dat je met opening ín het park bent. De boarding passes gaan niet op 'first come first serve' dus iemand die om 7.00 binnen komt heeft net zoveel kans op een pass dan iemand die om 6.00 uur al voor de turnstiles stond.

    Momenteel zijn de boarding passes binnen een half uur op. Ben je vroeg, dan is de kans dat je vroeg mag boarden ook groot. Ben je later, zeg 7.15 uur dan is de kans dat je pas aan het einde van de middag of avond aan de beurt bent.
  • Wat ons erg goed beviel was 's morgens vroeg naar een park gaan tot een uur of 2 en hierna naar een Disney waterpark verplaatsen. Dan waren we het geslenter in de hitte zat en konden we even afkoelen. Vanaf 15.00 zijn de kluisjes in de waterparken ook goedkoper ;-) Dan even twee uurtjes tot sluitingstijd lekker plonsen en glijbanen doen. Ergens wat eten (meestal buiten het park) en dan opgefrist terug naar de Disneyparken voor de avond-editie :) Heerlijk :)

    Ow, en vergeet Disney Springs niet!
  • Goedenmiddag,

    In september vliegen wij naar Florida voor een rondreis en zullen dan ook een paar nachten rondom Orlando blijven.
    Wij hebben een dochter van dan bijna 5 en wij willen waarschijnlijk 1 dag naar een park. Welk park zou je adviseren op basis van ervaringen? Onze voorkeur gaat voor nu uit naar Magic Kingdom.
    Ik heb al aardig wat reseach gedaan maar schrik wel van de entree prijzen maar voor 1 dag zijn er denk ik geen acties/kortingen te vinden, mijn voorkeur gaat wel uit naar vanuit huis al boeken ivm de fastpassen die we dan kunnen boeken.
    En is het net als in Parijs goed te doen om een buggy te huren aangezien ik die niet voor slechts 1 dag park vanuit Nederland mee wil nemen.
    En nog een laatste vraag beetje off topic ;-), iemand nog leuke tips & tricks wat te doen met een kleuter rondom Orlando :-)

    Alvast bedankt!

    Groetjes! Marcella
  • Hoi @Marcella ,

    Als jullie één dag naar Walt Disney World gaan, dan is Magic Kingdom de enige juiste keuze, zeker als ze fan is van de prinsessen. Een buggy huren is vrij eenvoudig. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/praktische-informatie-florida/diensten-services-florida/buggy-rolstoel-verhuur-florida.

    Buiten Disney is Legoland of SeaWorld leuk voor kleuters. Bekijk alle E-tickets voor attractieparken in Orlando: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/tickets-florida.

    Groetjes,
    Lars
  • Aangenaam verrast door de techniek en mogelijkheden van de My Disney Experience app, je kunt er veel meer mee dan gedacht.

    Leuke samenvatting hier,



    sowieso veel DFB Guide video’s zijn leerzaam vermaak ter voorbereiding van je trip.



Log In of Registreer om te reageren.