Jaarkaarten (algemene vragen)

1484951535482

Reacties

  • Vooralsnog zijn er inderdaad geen wijzigingen bekend gemaakt.
  • Hoi allemaal,

    Inmiddels heb ik mijn Magic Plus jaarkaart online verlengd.
    Nu moet ik het contract ondertekenen en samen met een kopie van mijn ID kaart en een RIB opsturen. Hoe kan ik aan een RIB komen? Dit moet toch een bewijs zijn dat ik rekeninghouder ben bij de bank waar de maandelijkse termijnen worden afgeschreven?
  • november 2019 aangepast
    Hoi demybrekhof,

    een RIB als zodanig kennen we niet in Nederland (ik doe de aanname dat je in Nederland woont).
    Je kunt echter ook gewoon zelf een RIB opstellen, het gaat er alleen om dat de DLP wat informatie doorgeeft.

    Ik heb zelf een Word-document gemaakt met de volgende informatie:

    ING Bank N.V. (in mijn geval, even bij je eigen bank controleren als dat niet ING is)
    Foreign Operations
    PO Box 1800
    1000 BV Amsterdam

    Relevé d'identité bancaire édité le 02/11/2019
    *je voorletters en naam
    *straat + huisnummer
    *postcode + woonplaats
    the Netherlands

    IBAN (International Bank Account
    *je iban-rekeningnummer
    Code BIC (Bank Identification Code)
    *de BIC-code van je bank

    Waar een * staat moet je dus zelf even je eigen informatie invullen.
  • Hoi,
    Vraagje .... ik lees op deze website dat de Donald duck
    Bureau bij Disney studio’s alleen in de vakantie en in het weekend geopend is ... klopt dat? Ik ga namelijk 6 december naar Disney en wil gelijk een jaarkaart aanschaffen... anders pak ik een goedkoop kaartje online zodat ik gelijk door kan...
    Alvast bedankt
  • Dat klopt, de Donald Desk is alleen geopend bij (verwachte) drukte.
    Je kunt makkelijk hier een kaartje kopen (https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris), de prijs daarvan wordt dan verrekend bij de aankoop van je jaarkaart.
  • Hugo zei:

    Hoi demybrekhof,

    een RIB als zodanig kennen we niet in Nederland (ik doe de aanname dat je in Nederland woont).
    Je kunt echter ook gewoon zelf een RIB opstellen, het gaat er alleen om dat de DLP wat informatie doorgeeft.

    Ik heb zelf een Word-document gemaakt met de volgende informatie:

    ING Bank N.V. (in mijn geval, even bij je eigen bank controleren als dat niet ING is)
    Foreign Operations
    PO Box 1800
    1000 BV Amsterdam

    Relevé d'identité bancaire édité le 02/11/2019
    *je voorletters en naam
    *straat + huisnummer
    *postcode + woonplaats
    the Netherlands

    IBAN (International Bank Account
    *je iban-rekeningnummer
    Code BIC (Bank Identification Code)
    *de BIC-code van je bank

    Waar een * staat moet je dus zelf even je eigen informatie invullen.

    Dankjewel! Moet de post gefrankeerd worden of is het terugsturen gratis?
  • Ik weet niet precies of er een antwoordenvelop wordt bijgeleverd maar als het aan een BP (boîte postale, postbus) wordt gestuurd moeten er gewoon postzegels op.
  • dotty03 zei:

    Hoi,
    Vraagje .... ik lees op deze website dat de Donald duck
    Bureau bij Disney studio’s alleen in de vakantie en in het weekend geopend is ... klopt dat? Ik ga namelijk 6 december naar Disney en wil gelijk een jaarkaart aanschaffen... anders pak ik een goedkoop kaartje online zodat ik gelijk door kan...
    Alvast bedankt

    Je kan ook je jaarkaart kopen aan kassa 12 van studio's ?
  • mieke zei:

    dotty03 zei:

    Hoi,
    Vraagje .... ik lees op deze website dat de Donald duck
    Bureau bij Disney studio’s alleen in de vakantie en in het weekend geopend is ... klopt dat? Ik ga namelijk 6 december naar Disney en wil gelijk een jaarkaart aanschaffen... anders pak ik een goedkoop kaartje online zodat ik gelijk door kan...
    Alvast bedankt

    Je kan ook je jaarkaart kopen aan kassa 12 van studio's ?
    Oh echt ? Dat zou heel fijn zijn.... want volgens mij is het daar een stuk rustiger heb ik gehoord

  • Het “nadeel” van die kassa is dat er in principe maar één kassa beschikbaar is. Als je daar achter twee gezinnen komt te staan, kun je zomaar een wachttijd van 30+ minuten hebben. Bij het jaarkaartenbureau in het Disneyland Park zijn bijna altijd meerdere balies open.
  • Hugo zei:

    Het “nadeel” van die kassa is dat er in principe maar één kassa beschikbaar is. Als je daar achter twee gezinnen komt te staan, kun je zomaar een wachttijd van 30+ minuten hebben. Bij het jaarkaartenbureau in het Disneyland Park zijn bijna altijd meerdere balies open.

    Wij hebben daar meestal ook min 30 min moeten wachten. Ze zijn daar ook niet van de rapste ?? (bureau jaarkaarten)
  • mieke zei:

    Hugo zei:

    Het “nadeel” van die kassa is dat er in principe maar één kassa beschikbaar is. Als je daar achter twee gezinnen komt te staan, kun je zomaar een wachttijd van 30+ minuten hebben. Bij het jaarkaartenbureau in het Disneyland Park zijn bijna altijd meerdere balies open.

    Wij hebben daar meestal ook min 30 min moeten wachten. Ze zijn daar ook niet van de rapste ?? (bureau jaarkaarten)
    Ik kom rond 11 uur aan ... zou het dan nog steeds zo druk zijn ? Maar goed ... ik gok het er maar op dat ik dan een goedkope online ticket voor 1 park aan schaf en in het park mijn jaarkaart regel....


  • Tip voor iedereen: Ik zou sowieso online een dagkaart aanschaffen of je nu bij het jaarkaarten loket van de Studios gaat of naar BPA in het Disneyland Park. Is het niet druk bij de Studios dan sluit je daar aan. Is het daar te druk, dan direct het Disneyland Park in met de dagkaart en naar BPA. In beide gevallen wordt de prijs van de dagkaart verrekend en kies je de snelste variant (WDS of DLP). Bestel de E-tickets eenvoudig online via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Tip voor iedereen: Ik zou sowieso online een dagkaart aanschaffen of je nu bij het jaarkaarten loket van de Studios gaat of naar BPA in het Disneyland Park. Is het niet druk bij de Studios dan sluit je daar aan. Is het daar te druk, dan direct het Disneyland Park in met de dagkaart en naar BPA. In beide gevallen wordt de prijs van de dagkaart verrekend en kies je de snelste variant (WDS of DLP). Bestel de E-tickets eenvoudig online via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris.

    Groetjes,
    Lars

    Waar kan ik dan een bring your friend kaart halen voor mijn moeder ?
  • Die (privilege tickets, afhankelijk van het type jaarkaart dat je daar kopen) haal je bij een kassa bij één van de parken.
  • november 2019 aangepast
    Hallo,

    Onze jaarkaarten verlopen op 25 januari 2020. Ik lees op de site dat je kan verlengen vanaf 2 maanden van tevoren. Nu lees ik hier dat je voor 2 maanden van tevoren moet verlengen om 4 maanden extra te krijgen. Wat klopt nu? Ik ben een beetje verward nu....

    Groetjes
    Lin
  • Hallo Lars,

    Onze jaarkaarten verlopen op 25 januari 2020. Ik lees op de site dat je kan verlengen vanaf 2 maanden van tevoren. Nu lees ik hier dat je voor 2 maanden van tevoren moet verlengen om 4 maanden extra te krijgen. Wat klopt nu? Ik ben een beetje verward nu....

    Groetjes
    Lin

    Neen vanaf 2 maand voor vervaldatum kan je verlengen met de 4 maand extra.
    Normaal krijg je hier email over.
    Maar indien je geen mail krijgt, kan je ook in park verlengen en krijg je de gratis 4 maand extra als je pas nog niet vervallen is.

    groetjes
  • mieke zei:

    Hallo Lars,

    Onze jaarkaarten verlopen op 25 januari 2020. Ik lees op de site dat je kan verlengen vanaf 2 maanden van tevoren. Nu lees ik hier dat je voor 2 maanden van tevoren moet verlengen om 4 maanden extra te krijgen. Wat klopt nu? Ik ben een beetje verward nu....

    Groetjes
    Lin

    Neen vanaf 2 maand voor vervaldatum kan je verlengen met de 4 maand extra.
    Normaal krijg je hier email over.
    Maar indien je geen mail krijgt, kan je ook in park verlengen en krijg je de gratis 4 maand extra als je pas nog niet vervallen is.

    groetjes
    Oh gelukkig. Dus ik ben nog niet te laat!
    Bedankt voor de reactie
  • Moet je eigenlijk pas fotos meenemen voorop je jaarkaart?
  • Hoi Ikkeiet,

    Nee jehoeft geen foto mee te nemen, die wordt ter plekke gemaakt.
  • Hooooi,
    Ik heb een vraag over mijn jaarpas. Deze heb ik gratis kunnen verlengen, omdat ik 3 mensen had aangedragen. Maar kan ik nu weer opnieuw 10 kaartjes met korting krijgen (want technisch gezien heb ik een nieuwe pas voor een half jaar gekregen)

    Weet iemand dit?
  • In principe is het een gratis verlenging maar met een nieuw jaarkaartnummer. Ik weet niet zeker hoe DLP hier mee omgaat. Volgens mij heeft Lars deze vraag al eens beantwoord, maar het exacte antwoord kan ik me niet meer herinneren.
  • Hugo zei:

    In principe is het een gratis verlenging maar met een nieuw jaarkaartnummer. Ik weet niet zeker hoe DLP hier mee omgaat. Volgens mij heeft Lars deze vraag al eens beantwoord, maar het exacte antwoord kan ik me niet meer herinneren.

    Dankjewel, oke en hoe kom ik hier achter?
  • Hooooi,
    Ik heb een vraag over mijn jaarpas. Deze heb ik gratis kunnen verlengen, omdat ik 3 mensen had aangedragen. Maar kan ik nu weer opnieuw 10 kaartjes met korting krijgen (want technisch gezien heb ik een nieuwe pas voor een half jaar gekregen)

    Weet iemand dit?

    Hoi Beaubeau,

    Nee, bij een gratis verlenging wordt de huidige jaarkaart verlengd en blijft het originele aantal van 10 tickets (of wat daar nog van over is) staan, ook voor de extra 6 maanden. Alleen bij een volledig nieuwe (betaalde) jaarkaart wordt dit aantal gereset vanaf de start van de nieuwe jaarkaart.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hooooi,
    Ik heb een vraag over mijn jaarpas. Deze heb ik gratis kunnen verlengen, omdat ik 3 mensen had aangedragen. Maar kan ik nu weer opnieuw 10 kaartjes met korting krijgen (want technisch gezien heb ik een nieuwe pas voor een half jaar gekregen)

    Weet iemand dit?

    Hoi Beaubeau,

    Nee, bij een gratis verlenging wordt de huidige jaarkaart verlengd en blijft het originele aantal van 10 tickets (of wat daar nog van over is) staan, ook voor de extra 6 maanden. Alleen bij een volledig nieuwe (betaalde) jaarkaart wordt dit aantal gereset vanaf de start van de nieuwe jaarkaart.

    Groetjes,
    Lars
    Oke helaas, bedankt in ieder geval voor het antwoord
  • Krijg je alleen de 4 maanden extra bij verlengen indien je dit doet voordat je jaarkaart vervallen is? De mijne vervalt precies in een block periode, en ik ga net 4 dagen erna.
  • Dat zijn wel de voorwaarden: verlengen binnen de laatste twee maanden geldigheid. Je kunt geluk hebben als je 4 dagen later gaat, maar garantie durf ik daar niet op te geven.
  • Hallo,

    Ik kan mijn Infinity jaarkaart verlengen. Ik heb een mail gekregen met daarin de code om te verlengen. Helaas krijg ik bij het invoeren hiervan de melding: u heeft al geprofiteerd van het aanbod. Komt dit misschien omdat ik vorig jaar ookal dezelfde code had ontvangen per mail?

    En als ik mijn pas heb verlengd, worden al mijn voordelen dan weer gereset? Dus kan ik dan weer 20x iemand voor €39,- het park mee in nemen?

    Groetjes Robine
  • Hoi Robine,

    Als de code niet werkt kun je misschien even bellen met DLP om te vragen wat er misgaat.
    En inderdaad, een nieuwe jaarkaart geeft inderdaad weer recht op nieuwe voordelen: privilegetickets maar ook weer een PhotoPass.
  • Goedemorgen allemaal,

    Mijn broer heeft tijdens ons laatste bezoek van begin deze maand een jaar kaart aangeschaft. Nu kreeg hij tot zijn verbazing een brief dat zijn IBAN gegevens met een kopie van het contract en identiteitsbewijs op moet sturen, terwijl dit allemaal in het park geregeld is.

    Heeft iemand dit ook meegemaakt en is dit te vertrouwen? De brief ziet er overigens wel betrouwbaar uit.
Log In of Registreer om te reageren.