Frozen Experience (art of animation)

Zoals aangekondigd is “ Art of Disney animation“ omgebouwd tot een frozen experience:

https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/frozen-experience-art-of-disney-animation-disneyland-paris

Wij hebben deze bezocht en vonden het vanwege 3 punten teleurstellend voor kinderen:

1. Tegen alle verwachtingen in is deze show volledig gebaseerd op frozen 1 (!).
Dus de oude liedjes en kostuums. Bizar.
Anna en Elsa die wat liedjes zingen bij een (mooi bewegend) rendier. Olaf is enkel op een scherm te zien.

2. De wachttijd is de hele dag gemiddeld 1 uur, er is een bijkomende wachtrij bijgeplaatst, enkel de mensen binnen de metalen hekken kunnen naar binnen tijdens de volgende voorstelling. Check dit desnoods even bij de cast member zodat je weet waar je aan toe bent.

3. Enkel op de eerste rij kun je iets zien, er zijn vooral staanplaatsen, mensen vertrappelen elkaar en vooral bij het wisselen / doorstromen naar de volgende zaal loopt het vast.

Als kers op de taart kun je in theorie ook met Olaf op de foto. Dit gaat door je plekje te reserveren via een app: Lineberty. Ik juich dit toe maar in de praktijk komt het er op neer, woorden van een cast member: de plaatsten zijn binnen 5 seconden gereserveerd, er zijn er maar 80 per dagdeel, dus 160 in totaal.

Nee sorry dit is echt totaal onder het niveau dat we van Disneyland gewend zijn. Als je dan ziet hoe fantastisch ze een show als Mickey and the Magician opvoeren of vroeger de frozen shows in het oude theater dat was prima voor kinderen maar deze show is een grote teleurstelling.

Uiteindelijk als ze een andere jurk aandoen en een ander liedje zingen is het aangepast aan frozen 2 maar dan nog blijft het een chaotische toestand gezien de beperkte capaciteit.

Ieder z’n ding, weet wat te verwachten, ik zou deze “experience” niet aanraden ;-)

Reacties

  • Beetje jammer. eind januari ga ik met mijn kleindochtertje speciaal voor de
    Frozen Editie voor haar 4e verjaardag. Gaan het meemaken.
  • Hoi @Macamba en @dreetje56 ,

    Jammer dat de attractie niet is bevallen. Wij vonden hem juist erg leuk en geslaagd. Met name het feit dat je bijna bovenop de acteurs zit en je interactief meegenomen wordt in het verhaal dragen bij aan een geslaagde show. Het feit dat alles live wordt gezongen is ook een plus.

    Wat betreft de 'guest flow' ben ik het wel met je eens. Ik snap dat ze de stoelen hebben weggehaald om zo méér mensen per show binnen te laten, maar de verdeling is wat onhandig. En die Lineberty app... wij zijn geen fan, maar het is momenteel wel de enige manier om bepaalde meet & greets te reserveren. Uiteindelijk zal deze functionaliteit worden toegevoegd aan de officiële Disney app (vergelijkbaar met FastPass+ in My Disney Experience).

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @Macamba en @dreetje56 ,

    Jammer dat de attractie niet is bevallen. Wij vonden hem juist erg leuk en geslaagd. Met name het feit dat je bijna bovenop de acteurs zit en je interactief meegenomen wordt in het verhaal dragen bij aan een geslaagde show. Het feit dat alles live wordt gezongen is ook een plus.

    Wat betreft de 'guest flow' ben ik het wel met je eens. Ik snap dat ze de stoelen hebben weggehaald om zo méér mensen per show binnen te laten, maar de verdeling is wat onhandig. En die Lineberty app... wij zijn geen fan, maar het is momenteel wel de enige manier om bepaalde meet & greets te reserveren. Uiteindelijk zal deze functionaliteit worden toegevoegd aan de officiële Disney app (vergelijkbaar met FastPass+ in My Disney Experience).

    Groetjes,
    Lars

    Wij hebben de frozen attractie ook als heel leuk ervaren! Vooral Sven!! Zo geweldig mooi gemaakt!
    Omdat er buiten een mega rij staat, lijkt het of je 3 uur moet wachten. Maar er gaan zoveel mensen elke keer in, dat het best wel meevalt.

    Lars, is het de bedoeling dat uiteindelijk alle meet en Greets via de “Lineberty” manier gaan?
    Groetjes Martine
  • Hoi @martinekerssens ,

    Het is de bedoeling dat het reserveren van meet & greets op termijn volledig digitaal gaat (via de officiële app) met een aparte 'standby' wachtrij en een 'reserved' wachtrij à la FastPass+ in Disney World. Momenteel wordt er enkel bij bepaalde ontmoetingen getest met Lineberty.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik vond de ervaring ook erg tegenvallen.

    Wij zijn om 9h40 ongeveer gaan aanschuiven voor de show van 10h25 omdat de rij toen nog niet lang was, en ik zoiets had van, dat dit waarschijnlijk het minst lang zal wachten zijn gedurende de dag.
    We stonden best wel vooraan in de rij eigenlijk.
    Tot we het gebouw binnen kwamen, en de rij was weg. Mensen die ver achter ons in de rij stonden, stonden nu opeens voor ons, want iedereen stond gewoon in 1 grote groep voor de deur te wachten.

    Dan kom je binnen, en is het allemaal rechtstaan.
    Vermits de oranje kaar niet geldig is, enkel de groene, mogen ze wel ergens melden dat je ook binnen nog eens moet rechtstaan? (Want ik heb namelijk gevraagd aan een CM als de oranje kaart geld, en buiten een "nee" kwam er ook geen andere info uit)
    En dan moet je geluk hebben, ben je klein, of als kind zijnde, zie je niets tenzij je eerste of tweede rij staat.
    Ga je naar de tweede zaal, moet je weeral geluk hebben dat je wat kan zien.

    Dus op dat gebied voor mij geen fijne ervaring, de rij die opeens weg valt en mensen die "net aan komen lopen" nog voor je staan uiteindelijk, en niet wetende dat het binnen ook rechtstaan was.

    De show zelf, het was leuk, maar hoefde maar 1 keertje voor ons, maar dat is elk zijn goesting natuurlijk.
    Was wel blij dat het net ietsje anders was dan elke andere Frozen show die er al overal geweest is, vanwege wat je ziet in de eerste zaal.
  • januari 2020 aangepast
    Lars zei:

    Hoi @martinekerssens ,

    Het is de bedoeling dat het reserveren van meet & greets op termijn volledig digitaal gaat (via de officiële app) met een aparte 'standby' wachtrij en een 'reserved' wachtrij à la FastPass+ in Disney World. Momenteel wordt er enkel bij bepaalde ontmoetingen getest met Lineberty.

    Groetjes,
    Lars

    Oké... nou benieuwd hoe dat gaat. Want ik ben helaas nog nooit in Disney World geweest dus geen idee hoe dat systeem precies werkt.
    Groetjes Martine

Log In of Registreer om te reageren.