Voorbereiding bezoek Walt Disney World

11718202223118

Reacties

  • Dus wel wat fout gegaan ?
    Fantasmic had ik op aanstaand vrijdag staan.
    Zag net optijd dat in julli nog hellemaal geen reservering mogelijk is.
    Weten jullie wanneer dat wel mogelijk is

    En voor mijn resterende dagen moet ik zeker 10 dagen wachten
    Of kan dat nu per dag

    Volgens mij nu per dag vooruit.
  • Vraagje

    Als je je dag doorbrengt in animal kingdom park,is het dan ver qua afstand naar het Animal kingdom resort ivm restaurant Sanaa aldaar.
    Is het te lopen of gewoon z’n bus pakken.
  • Hoi @thomastol ,

    Lopen is niet mogelijk tussen Animal Kingdom en Animal Kingdom Lodge omdat er geen voetpad is. Neem de bus.

    Groetjes,
    Lars
  • Dat is toch wel te doen neem ik aan
    Sanaa lijkt ons z’n mooi restaurant
    Even weg uit de drukte en dan weer terug naar Animal kingdom voor de avond show.

    Op papier klopt onze vakantie wel
    Ben zo benieuwd hoe het straks uitpakt na een jaar voor pret
  • Veel plezier gewenst aan iedereen die binnenkort gaat.
    Benieuwd naar jullie ervaringen.
    Ik heb hier (en elders) heel veel info kunnen verzamelen en ik een “Touringplan” gegoten.

    Planning is inderdaad voorpret en maakt het in orlando zeker een stuk relaxter nu je al zoveel kennis hebt..
  • Corona virus nu ook in Amerika

    Dat zal toch geen roet in de reisplannen gooien

    Ik ben in de tijd in Hong Kong geweest ten tijde van sars.
    Dit was toen een tussenstop
    Maar onder militaire toezicht mochten we het vliegveld niet verlaten,heb toen drie dagen op vliegveld doorgebracht.
    In mijn herinnering was het best eng allemaal.nadien werden we bij aankomst in nieuw Zeeland onder quarantaine gezet.
    Gelukkig was dat snel voorbij.

    Maar nu dit nieuws bekend is uit Amerika slaat de schrik wel toe.
    Als het ernstig word zal er een negatief reisadvies afgeven worden.
    Hoppelijk niet
  • Ik moet morgen onze restaurants vastleggen.
    Ik heb al vastgelegd welke dagen we welk park doen + welke restaurants.
    Maar ik vind het heel moeilijk om te bepalen 's middags of 's avonds...

    's middags: ben je eventjes uit de warmte / drukte maar heb je dan wel veel honger?
    's avonds: als je dan ga eten, gaat al minder druk zijn in de parken, dus misschien minder lange wachtrijen.

    Iemand die kan helpen?
  • Het ligt er aan: gaan jullie aan het begin van je vakantie veel “rope-drop” doen? (Je gaat vroeger wakker zijn de eerste dagen, biologische klok, spanning)..
    Dan zou je bijvoorbeeld ook vroeger kunnen gaan eten buiten de drukke tijden 16:30 bijv.

    Rond 13u is topdrukte voor lunch en de hele avond natuurlijk voor diner.

    Je kunt ook eens kijken naar touringplans en zien wat in jullie schema past.

    In grote lijnen komt dit steeds terug:

    Vroeg beginnen loont.
    Piektijden vermijden dus een tafel restaurant rond die tijd of terug naar je hotel tussen 12-16u kan interessant zijn als je genoeg tijd hebt.

    In de middag kan het heet zijn of even regenen in de zomer..

    Avonden kunnen vaak nuttig zijn voor attracties en natuurlijk het vuurwerk.

    Ik zou zelf de eerste dagen inplannen voor een vroege start maar na 2-3 dagen rust inbouwen en meer richting avond werken.

    Ik lees in ieder geval dat ze voor lunch en dinner dezelfde prijzen en menu’s hanteren.

    Bijvoorbeeld ook dat veel mensen naar Epcot gaan om te eten omdat daar zoveel keuze is.

    Mij lijkt het dat er niet niet 1 perfecte keuze is maar persoonlijk hebben we vroeger honger als we zo vroeg zijn begonnen (gebaseerd op DLP dan).

    Veel plezier alvast!
  • Hoi allemaal,

    Mijn broer en ik willen in april voor een aantal dagen naar Disney World en willen dan Animal Kingdom, Magic Kingdom en Hollywood Studios bezoeken (1 park per dag).

    Aangezien dit de eerste keer gaat zijn voor ons beide, heb ik wel een aantal vragen:

    - Wij zullen waarschijnlijk verblijven in het Legacy Vacation Resort. Hoe kunnen we het beste aanpakken wat betreft vervoer van/naar de parken.
    We zullen dan landen op Stanford en zijn van plan om vanuit hier een Uber te nemen naar het resort.

    - Vanwege mijn lichamelijke beperking maak ik gebruik van een rolstoel en beschik in DLP over een Priority Card. Hoe werkt het in Orlando wat betreft toegankelijkheid van de attracties?

    Verder is ons budget niet super ruim, dus alle tips zijn wat dat betreft welkom ?

    Groetjes,

    Demy
  • Hoi allemaal,

    Mijn broer en ik willen in april voor een aantal dagen naar Disney World en willen dan Animal Kingdom, Magic Kingdom en Hollywood Studios bezoeken (1 park per dag).

    Aangezien dit de eerste keer gaat zijn voor ons beide, heb ik wel een aantal vragen:

    - Wij zullen waarschijnlijk verblijven in het Legacy Vacation Resort. Hoe kunnen we het beste aanpakken wat betreft vervoer van/naar de parken.
    We zullen dan landen op Stanford en zijn van plan om vanuit hier een Uber te nemen naar het resort.

    - Vanwege mijn lichamelijke beperking maak ik gebruik van een rolstoel en beschik in DLP over een Priority Card. Hoe werkt het in Orlando wat betreft toegankelijkheid van de attracties?

    Verder is ons budget niet super ruim, dus alle tips zijn wat dat betreft welkom ?

    Groetjes,

    Demy

    In WDW zijn alle wachtrijen zo gemaakt dat je er met een rolstoel in kan. Dus daar krijg je geen prioriteiten kaart voor lichamelijke beperking.

    Voor de rest kan ik je weinig tips geven want gaan deze zomer ook voor het eerst naar wdw.
  • Macamba zei:

    Het ligt er aan: gaan jullie aan het begin van je vakantie veel “rope-drop” doen? (Je gaat vroeger wakker zijn de eerste dagen, biologische klok, spanning)..
    Dan zou je bijvoorbeeld ook vroeger kunnen gaan eten buiten de drukke tijden 16:30 bijv.

    Rond 13u is topdrukte voor lunch en de hele avond natuurlijk voor diner.

    Je kunt ook eens kijken naar touringplans en zien wat in jullie schema past.

    In grote lijnen komt dit steeds terug:

    Vroeg beginnen loont.
    Piektijden vermijden dus een tafel restaurant rond die tijd of terug naar je hotel tussen 12-16u kan interessant zijn als je genoeg tijd hebt.

    In de middag kan het heet zijn of even regenen in de zomer..

    Avonden kunnen vaak nuttig zijn voor attracties en natuurlijk het vuurwerk.

    Ik zou zelf de eerste dagen inplannen voor een vroege start maar na 2-3 dagen rust inbouwen en meer richting avond werken.

    Ik lees in ieder geval dat ze voor lunch en dinner dezelfde prijzen en menu’s hanteren.

    Bijvoorbeeld ook dat veel mensen naar Epcot gaan om te eten omdat daar zoveel keuze is.

    Mij lijkt het dat er niet niet 1 perfecte keuze is maar persoonlijk hebben we vroeger honger als we zo vroeg zijn begonnen (gebaseerd op DLP dan).

    Veel plezier alvast!

    Macamba zei:

    Het ligt er aan: gaan jullie aan het begin van je vakantie veel “rope-drop” doen? (Je gaat vroeger wakker zijn de eerste dagen, biologische klok, spanning)..
    Dan zou je bijvoorbeeld ook vroeger kunnen gaan eten buiten de drukke tijden 16:30 bijv.

    Rond 13u is topdrukte voor lunch en de hele avond natuurlijk voor diner.

    Je kunt ook eens kijken naar touringplans en zien wat in jullie schema past.

    In grote lijnen komt dit steeds terug:

    Vroeg beginnen loont.
    Piektijden vermijden dus een tafel restaurant rond die tijd of terug naar je hotel tussen 12-16u kan interessant zijn als je genoeg tijd hebt.

    In de middag kan het heet zijn of even regenen in de zomer..

    Avonden kunnen vaak nuttig zijn voor attracties en natuurlijk het vuurwerk.

    Ik zou zelf de eerste dagen inplannen voor een vroege start maar na 2-3 dagen rust inbouwen en meer richting avond werken.

    Ik lees in ieder geval dat ze voor lunch en dinner dezelfde prijzen en menu’s hanteren.

    Bijvoorbeeld ook dat veel mensen naar Epcot gaan om te eten omdat daar zoveel keuze is.

    Mij lijkt het dat er niet niet 1 perfecte keuze is maar persoonlijk hebben we vroeger honger als we zo vroeg zijn begonnen (gebaseerd op DLP dan).

    Veel plezier alvast!

    thx voor tips

    groetjes
  • Weet iemand een antwoord op het volgende;

    Als ik los een hotel boek ( POP ) en los ergens anders mijn Ultimate Ticket boek, krijg ik dan ook 60 dagen vooraf Fastpass+ reserveringen mogelijk of is dat alleen als je alles in 1 keer via Disney boekt?
  • Hoi @Lizzzard ,

    Dat kan. Zolang er een verblijf in een Disney hotel is gekoppeld kunnen er FP+ reserveringen worden gemaakt vanaf 60 dagen vóór aankomst. Bestel de Ultimate Tickets eenvoudig online via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/tickets-florida. Je ontvangt de E-tickets direct per mail zodat je ze kunt koppelen aan My Disney Experience en zo op voorhand reserveringen kunt maken voor restaurants en FastPass+.

    Groetjes,
    Lars
  • Op 10 minuutjes tijd heb ik al mijn diner reserveringen kunnen maken, op het uur dat ik wilde :-)

    Ben super blij....
  • Hallo een weetje Smuggler run nu als fast pas (19 februari) te verkrijgen, maar zet het als je wilt vast zetten als eerste vast omdat binnen 2 minuten tijd alle fastpasses weg waren.
  • Hallo een weetje Smuggler run nu als fast pas (19 februari) te verkrijgen, maar zet het als je wilt vast zetten als eerste vast omdat binnen 2 minuten tijd alle fastpasses weg waren.

    ?

    Vraagje IVM wdw app.
    Wij hebben 1 profiel van wdw my experience.
    Deze staat op mijn man en mijn smartphone.
    Werkt ook goed.
    Maar kunnen we tegelijk fastpass reserveren ? Elk op eigen smartphone of lukt dit niet?
    Weliswaar voor andere data... Bv dat ik start met reserveren begin verblijf en hij start vanaf laatste dag ?
  • Hoi @mieke ,

    Goede vraag, geen idee. Waarschijnlijk zou het kunnen als één van jullie via de MDE app reserveert en de ander via de MDE website, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen aangezien er dan twee keer op hetzelfde account is ingelogd. Kwestie van proberen. Het lijkt me handiger om ook voor je man een profiel aan te maken. Zo kunnen jullie ook beiden ter plaatse reserveringen maken/wijzigen/annuleren.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @mieke ,

    Goede vraag, geen idee. Waarschijnlijk zou het kunnen als één van jullie via de MDE app reserveert en de ander via de MDE website, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen aangezien er dan twee keer op hetzelfde account is ingelogd. Kwestie van proberen. Het lijkt me handiger om ook voor je man een profiel aan te maken. Zo kunnen jullie ook beiden ter plaatse reserveringen maken/wijzigen/annuleren.

    Groetjes,
    Lars

    Als hij zelf een profiel aanmaakt, dan moet hij waarschijnlijk ook alles linken aan zijn profiel? Ons hotel, tickets, restaurant reservaties of niet?

    Sorry voor de vele vragen :-)
  • Geen probleem, @mieke . Het forum is juist bedoelt voor alle vragen ;-)

    Ja, dat klopt. Test eerst even uit of het werkt als jij ingelogd bent via de app en je man tegelijk op hetzelfde account via de MDE website. Als dat lukt, dan kun je ook op die manier de reserveringen voor FP+ en restaurants maken.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Geen probleem, @mieke . Het forum is juist bedoelt voor alle vragen ;-)

    Ja, dat klopt. Test eerst even uit of het werkt als jij ingelogd bent via de app en je man tegelijk op hetzelfde account via de MDE website. Als dat lukt, dan kun je ook op die manier de reserveringen voor FP+ en restaurants maken.

    Groetjes,
    Lars

    Hallo,

    Dat lukt. We hebben beide de app en kunnen beide erin op het zelfde moment.
    Maar weet niet of we beide op zelfde moment fp kunnen reserveren.
    De restaurants heb ik gisteren via pc gereserveerd.
  • Hoi @mieke ,

    Je kunt het uittesten door beiden een willekeurige restaurant reservering te maken (en daarna weer annuleren). Zo weet je nu al of het werkt en ben je bij de start van de FP+ reserveringen klaar voor de start.

    Groetjes,
    Lars
  • Wel een goed idee dit
  • januari 2020 aangepast
    Lars zei:

    Hoi @mieke ,

    Je kunt het uittesten door beiden een willekeurige restaurant reservering te maken (en daarna weer annuleren). Zo weet je nu al of het werkt en ben je bij de start van de FP+ reserveringen klaar voor de start.

    Groetjes,
    Lars

    Zal ik doen Lars. En laat mijn bevindingen hier dan weten.

    Ik heb nog een vraagje.

    Kan je ergens terugvinden wat de transporttijden zijn binnen wdw.
    Bv. voor skyliner weet ik dat het 5 min is vanuit Carraiben Resort en 12 min naar Epcot.
    Maar hoelang je bv op de bus zit naar Animal Kingdom of hoelang je op de boot of monorail zit vanaf Epcot tot Magic Kingdom vind ik nergens terug.

    groetjes

    Mieke
  • Hoi @mieke ,

    Er zijn geen exacte tijden bekend, omdat dit van meerdere factoren afhankelijk is. In het boek The Unofficial Guide to Walt Disney World staan actuele metingen vanuit alle resorts zodat je een beeld kunt krijgen. Voor Caribbean Beach moet je rekening houden met om en nabij de 30 minuten naar alle themaparken en waterparken (+ Disney Springs) die met de bus te bereiken zijn (even los van de Skyliner).

    Als gast van alle Disney hotels kun je, als je in het resort zelf bent, via de MDE app live actuele bus tijden bekijken zonder naar een halte te hoeven lopen om op de digitale borden te kijken. Zo kun je zien wanneer de volgende bus arriveert bij de dichtstbijzijnde halte en weet je wanneer je vanuit je kamer naar de halte moet lopen.

    Groetjes,
    Lars

  • Lars zei:

    Hoi @mieke ,

    Er zijn geen exacte tijden bekend, omdat dit van meerdere factoren afhankelijk is. In het boek The Unofficial Guide to Walt Disney World staan actuele metingen vanuit alle resorts zodat je een beeld kunt krijgen. Voor Caribbean Beach moet je rekening houden met om en nabij de 30 minuten naar alle themaparken en waterparken (+ Disney Springs) die met de bus te bereiken zijn (even los van de Skyliner).

    Als gast van alle Disney hotels kun je, als je in het resort zelf bent, via de MDE app live actuele bus tijden bekijken zonder naar een halte te hoeven lopen om op de digitale borden te kijken. Zo kun je zien wanneer de volgende bus arriveert bij de dichtstbijzijnde halte en weet je wanneer je vanuit je kamer naar de halte moet lopen.

    Groetjes,
    Lars

    ok bedankt.

    ik ga het boek niet meer kopen, ik denk dat heel veel op internet ook terug te vinden is en ik heb wel abonnement op touringplans.

    ik ga mijn dagplanningen maken via touringplans. Ik wil gepersonaliseerde maken. Dan moet je zelf je attracties aanduiden die je wilt doen.
    Maar bv. voor magic kingdom zijn er meer attracties dan we kunnen doen op 1 dag (hoogseizoen).
    Ik denk er dus aan om de attracties op te splitsen per parkdeel. Vb. Adventureland, Fantasyland enz.
    Dit om te voorkomen dat we van ene kant van park naar andere kant moeten lopen in de hitte. Zou dit goede strategie zijn of eerder niet?
    Ik heb er geen idee van gezien het onze eerste trip naar daar is.

    groetjes

    Mieke
  • mieke zei:

    ok bedankt.

    ik ga het boek niet meer kopen, ik denk dat heel veel op internet ook terug te vinden is en ik heb wel abonnement op touringplans.

    ik ga mijn dagplanningen maken via touringplans. Ik wil gepersonaliseerde maken. Dan moet je zelf je attracties aanduiden die je wilt doen.
    Maar bv. voor magic kingdom zijn er meer attracties dan we kunnen doen op 1 dag (hoogseizoen).
    Ik denk er dus aan om de attracties op te splitsen per parkdeel. Vb. Adventureland, Fantasyland enz.
    Dit om te voorkomen dat we van ene kant van park naar andere kant moeten lopen in de hitte. Zou dit goede strategie zijn of eerder niet?
    Ik heb er geen idee van gezien het onze eerste trip naar daar is.

    groetjes

    Mieke

    Hoi Mieke,

    Dat zou ik niet doen. Als jullie TouringPlans hebben, check dan de handige 1-day plans als je maar één dag de tijd hebt in een park. Het systeem selecteert dan automatisch de meest populaire attracties en soms bespaar je juist tijd door van de ene kant van het park, naar de andere kant te lopen omdat de wachttijden in een ander land lager zijn. Je kunt via hun app ook zelf favoriete attracties aangeven waarna het systeem een planning daaromheen maakt. Super handig!

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    mieke zei:

    ok bedankt.

    ik ga het boek niet meer kopen, ik denk dat heel veel op internet ook terug te vinden is en ik heb wel abonnement op touringplans.

    ik ga mijn dagplanningen maken via touringplans. Ik wil gepersonaliseerde maken. Dan moet je zelf je attracties aanduiden die je wilt doen.
    Maar bv. voor magic kingdom zijn er meer attracties dan we kunnen doen op 1 dag (hoogseizoen).
    Ik denk er dus aan om de attracties op te splitsen per parkdeel. Vb. Adventureland, Fantasyland enz.
    Dit om te voorkomen dat we van ene kant van park naar andere kant moeten lopen in de hitte. Zou dit goede strategie zijn of eerder niet?
    Ik heb er geen idee van gezien het onze eerste trip naar daar is.

    groetjes

    Mieke

    Hoi Mieke,

    Dat zou ik niet doen. Als jullie TouringPlans hebben, check dan de handige 1-day plans als je maar één dag de tijd hebt in een park. Het systeem selecteert dan automatisch de meest populaire attracties en soms bespaar je juist tijd door van de ene kant van het park, naar de andere kant te lopen omdat de wachttijden in een ander land lager zijn. Je kunt via hun app ook zelf favoriete attracties aangeven waarna het systeem een planning daaromheen maakt. Super handig!

    Groetjes,
    Lars
    Lars zei:

    mieke zei:

    ok bedankt.

    ik ga het boek niet meer kopen, ik denk dat heel veel op internet ook terug te vinden is en ik heb wel abonnement op touringplans.

    ik ga mijn dagplanningen maken via touringplans. Ik wil gepersonaliseerde maken. Dan moet je zelf je attracties aanduiden die je wilt doen.
    Maar bv. voor magic kingdom zijn er meer attracties dan we kunnen doen op 1 dag (hoogseizoen).
    Ik denk er dus aan om de attracties op te splitsen per parkdeel. Vb. Adventureland, Fantasyland enz.
    Dit om te voorkomen dat we van ene kant van park naar andere kant moeten lopen in de hitte. Zou dit goede strategie zijn of eerder niet?
    Ik heb er geen idee van gezien het onze eerste trip naar daar is.

    groetjes

    Mieke

    Hoi Mieke,

    Dat zou ik niet doen. Als jullie TouringPlans hebben, check dan de handige 1-day plans als je maar één dag de tijd hebt in een park. Het systeem selecteert dan automatisch de meest populaire attracties en soms bespaar je juist tijd door van de ene kant van het park, naar de andere kant te lopen omdat de wachttijden in een ander land lager zijn. Je kunt via hun app ook zelf favoriete attracties aangeven waarna het systeem een planning daaromheen maakt. Super handig!

    Groetjes,
    Lars
    Hallo Lars,

    Ik ben meer voor persoonlijk plan. Want de kinderattracties doen wij sowieso niet (dumbo, vliegende tapijtjes).
    Maar als ik persoonlijk plan wil aanmaken moet ik de attracties ingeven dat ik wil doen, allemaal ingeven op één dag gaat niet, dus moet ik sowieso de attracties verdelen over 2 dagen. De vraag is dan welke attracties ik op één dag ga combineren.

    groetjes
  • Hoi @mieke ,

    Als je het 1-day plan aangepast, dan kun je het zo persoonlijk maken als je zelf wilt. Verwijder de kinderattracties en voeg andere rides toe die jullie wel willen zien. Het systeem maakt de volgorde dan zelf op basis van de kortste wachttijden waardoor je tijd bespaart.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @mieke ,

    Als je het 1-day plan aangepast, dan kun je het zo persoonlijk maken als je zelf wilt. Verwijder de kinderattracties en voeg andere rides toe die jullie wel willen zien. Het systeem maakt de volgorde dan zelf op basis van de kortste wachttijden waardoor je tijd bespaart.

    Groetjes,
    Lars

    Ok ik zal het eens bekijken.
    Op zich kan ik zoveel plannen maken als ik wil en beste eruit nemen.
    Maar in geval ik een 1 dag plan van touring neem, wat doe ik dan de 2de dag in Magic Kingdom?

    Sorry voor misschien domme vragen maar wij hebben nog nooit een dag gepland om naar pretpark te gaan.
    In Disneyland Parijs hebben we jaarkaart en gaan maandelijks. Dus we doen attracties waar we zin in hebben.

    Natuurlijk gezien de drukke periode we gaan in wdw en de kostprijs ervan, is het wel de bedoeling dat we zoveel mogelijk kunnen doen...

    groetjes

  • Hoi @mieke ,

    Het handigste is om eerst per park een lijst te maken met attracties, shows en parades die jullie perse willen doen. Vervolgens bekijk je hoeveel dagen je per park hebt en verdeel je die attracties over de periode dat je in dat park bent. Als jullie twee dagen naar Magic Kingdom gaan, kies dan voor een 2-dagen plan of maak twee zelf gemaakte plans waarbij je de attracties verdeeld en Touring Plans laat bepalen wanneer je in de dag een bepaalde attractie doet.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.