Budget voor Disney World

januari 2020 aangepast in Algemeen
oké, dit is het verhaal.

We zijn eind van dit jaar 25 jaar getrouwd, na een aantal jaar jaarkaarten te hebben gehad voor DLP zouden we graag een bijzondere reis willen maken met onze meiden van 16 en 18 jaar, Disney World zou dus heul :-) gaaf zijn, maar (er is altijd een maar) als we zo zelf gaan kijken op diverse website komen we voor een 14 dagen al gauw uit op minimaal €10.000, tja en dat gaat dus helaas niet gebeuren.

Wat ook een optie is om 14 dagen in de buurt van Orlando te verblijven en een dag of 7/8 naar WDW te gaan maar ook daar zien we door de bomen het bos niet meer en zijn we tevens bang wat over het hoofd te zien, komt bij dat voor bijvoorbeeld vluchten nog geen prijs in december beschikbaar is.

Onbeschofte vraag: wat hebben jullie zo ongeveer betaald of moeten we "gewoon" rekening houden met 10k en dus op zoek naar een andere bestemming?

Hulp is, zoals je ziet, heel gewenst (@Lars ?)

Groet,

San

Reacties

• januari 2020 aangepast
    1.Villa huren in kissimmee
    2. 14 daagse Ultimate Ticket via https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/tickets-florida ( hier zitten alle (zwem)parken + memory maker inbegrepen + nog wat extras
    3.auto huren

Op deze manier kan je flink besparen en kan je makkelijk hoppen tussen de parken
  • Hoi @sandeman ,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie 25-jarig huwelijk! Je kunt een verblijf in Walt Disney World zo duur (of voordelig) maken als je zelf wilt. Wij zijn zelf doorgaans rond de €4000-€5000 kwijt aan het verblijf (hotel + tickets + Dining Plan) voor 14 dagen in een Value of Moderate Resort (naar gelang de aanbieding) en dan nog de vliegtickets (€500-€700 p.p. naar gelang de periode).

Tip om een indicatie van de prijzen te krijgen en/of voordelig te boeken: Profiteer van onze aanbieding voor Disney World en ontvang tijdelijk tot 4 nachten gratis + tot 7 dagen gratis entree met de Ultimate Tickets + gratis Memory Maker (t.w.v. $199) bij een verblijf in een Disney hotel vanaf 5 nachten via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-nachten-gratis-entree.

Bekijk prijzen door via bovenstaande link te klikken op 'Ontdek prijzen'. Belangrijk: Selecteer vervolgens de optie 'Hotel + Tickets' in de zoekmachine (niet de variant mét vlucht) en vul de gegevens in van je reisgezelschap. De vlucht boek je namelijk het beste apart voor de meeste beschikbaarheid, aanbiedingen en keuze in luchthavens en maatschappijen. Gebruik hiervoor onze handige zoekmachine: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/vervoer-routebeschrijving-florida.

Groetjes,
    Lars
  • Nou wij zijn 14 dagen Caribbean resort met 14 daags ticket met memorymaker en dinning plan voor 4 personen
    Op de kop af 6500,— kwijt dan nog tickets 2100,—
    Ga je toch al snel richting die 10

Maar ja niet te lang bij nadenken 🤔
  • Jullie zijn dan ook met 4 personen, @thomastol ;-) Wij zijn met 2 en als je ons budget verdubbelt dan kom je inderdaad in de buurt van de 10 uit. Voordeliger kan nog altijd door een Value Resort te nemen of een huis/appartement/hotel te boeken buiten Disney (met alle nadelen van dien, maar de prijs is gunstiger).
  • Lars zei:

Jullie zijn dan ook met 4 personen, @thomastol ;-) Wij zijn met 2 en als je ons budget verdubbelt dan kom je inderdaad in de buurt van de 10 uit. Voordeliger kan nog altijd door een Value Resort te nemen of een huis/appartement/hotel te boeken buiten Disney (met alle nadelen van dien, maar de prijs is gunstiger).

Er zitten natuurlijk ook erg veel voordelen aan. ( afstand is in sommige gevallen tot een park maar max 5 min bv)
  • We.gaan met 4 personen Ik heb ook naar de gunstige manier gekeken om deze reis toch mogelijk te maken en prijzen vergeleken.Daarom gaan we 10 nachten.9 dagen park met de aanbieding( gratis free quick dinning 200 dollar giftcard enz).Onze vluchten via KLM geboekt met wereldweken.1 koffer ruimbagage minder erbij.{je mag pp een handbagage 12 kilo en een kleine handtas meenemen en voor een ruimbaggage 23 kilo betaal je 100 euro pp meer}En gebruik gemaakt van KLM service gratis bus vervoer naar Schiphol.Je betaald in wdw voor de kamer en dan komt er de entree parken prijs nog bij.Vervoer naar hotel.is als je rechtstreeks gaat gratis en als je naar de parken gaat ook.
    Met free quick dinning heb je eten ook erin zitten,Als je je kamer niet laat schoonmaken tijdens je verblijf kun je ook geld sparen je krijgt dan per nacht een klein bedrag.
    Met de giftcard die we al bij onze aanbieding hadden is dit weer bedrag wat in park uitgegeven kan worden.Je moet wel rekening houden met aanschaf van visa maar volgens mij was dat tussen 15 en 20 dollar pp.En denken aan annuleringsverzekering en reisverkering..
    Als je onze reis omrekent naar 2 personen dan is dat 1000 euro vluchten 2090 euro kamer Caribbean beach 950 entree parken dus rond de 4100euro.
    Als we een goedkoper hotel genomen hadden was er geen free quick dinning bij gehad maar alleen ontbijt.Als je met 4 personen gaat is de duurdere kamer goedkoper dan de kosten voor het eten.

Let goed op de nieuwsbrief van Discoverthemagic dan zie je wanneer de aanbieding weer is.Dan zijn er door dit forum heel veel nuttige tips te krijgen en kun je altijd vragen stellen.Als je je voor klein bedrag aanmeld bij unofficial guide helpen zij je ook met de planning
    Margo
  • @Lars

Hoelang is de giftcard van de free dining aanbieding geldig?

We hebben 14 daagse kaarten, verblijven 6 nachten on site. Daarna off site
  • Hoi @magicmama ,

Dat is een goede vraag. Volgens mij zijn dat reguliere Disney Giftcards met een geldigheid van een jaar. Als het goed is staat dit vermeld in de boekingsvoorwaarden. Je ontvangt de Giftcard namelijk als een fysieke kaart. Deze wordt niet gekoppeld aan My Disney Experience.

Groetjes,
    Lars
  • Alvast gefeliciteerd met het 25 jarig jubileum

Mijn vriendin en ik gaan 31 augustus tot en met 11 september, zitten in het in All star sports resort, hebben voor €3000 geboekt inclusief de tickets, memorymaker, waterparken en quick service dining plan. We vliegen vanaf Schiphol naar Frankfurt en dan door naar Orlando voor 790 euro. Alles behalve de vlucht is geboekt via de Ierse WDW website waar ik nu trouwens niet meer op kan komen. Durf niet te zeggen of je onze boeken gewoon X2 zou kunnen doen maar dan heb je in iedergeval een beeld van wat wij betalen voor aankomende zomer. Maar dan............ Souvenirs, help dat gaat wat worden. We zullen ook nog wel een paar keer in een sit down restaurant gaan eten dus dat komt er nog bovenop. Het gaat een flinke duit kosten maar oei wat heb ik er een zin in!

Groetjes Mitchell
  • Hoi @MitchellK ,

De Ierse (en alle Europese) aanbiedingen voor WDW zijn gewoon beschikbaar via DiscoverTheMagic.nl: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world. Wat een fijn vooruitzicht! Denk ook aan de verplichte fooien die je moet geven bij tafelbediening ;-)

Groetjes,
    Lars
  • Wij zitten momenteel aan 8000 euro (7 nachten Carraiben Resort + 14 dagen tickets + standaard diner plan, 7 nachten huis met 3 slaapkamers en vluchten. Voor 4 personen.
    Dan komt er nog eten bij tijdens 2de week + uitstappen (kennedy space center enz). dus zal minimum 10.000 euro zijn.

Wij zitten wel in duurste periode... juli - aug...
  • Om een idee te geven, wij zijn van 31/10 tot 14/11 naar Disney World geweest met verblijf in Coronado springs resort. Voor het hotel, 14 dagen park hopper tickets, quick service dining plan 100$ voucher, memory maker en de vluchten (rechtstreekse vlucht amesterdam-orlando met delta + ruimbagage) waren wij in totaal 4.900 euro kwijt met twee personen. De vluchten hebben we nadien nog goedkoper gezien, dus het kon nog iets minder zijn ook. Het is wel een serieus bedrag, maar op de reis zelf hebben we bijna niets uitgegeven omdat we met dat dining plan meer dan toekwamen. Hierbij wil ik ook zeggen dat we dus niet de goedkoopste vluchten/hotel genomen hebben dus dat het nog wel goedkoper kan.
  • Ik begrijp je wel... wij gaan in de toekomst die reis ook maken. Eigenlijk is het idee bij mij ontstaan 2 jaar geleden toen we met de kinderen voor de eerste keer naar DLP zijn geweest. Heb toen eens gekeken naar Disney World en zag dat dit echt ongelooflijk duur was. Vorig jaar in mei heb ik de knoop doorgehakt en beslist dat we in 2024 (wanneer we 15 jaar getrouwd zijn) met ons 4 naar Disney World gaan. Echter vind ik het zonde van de lange vlucht om dan enkel Disney te doen, dus maken we er een heuse rondreis van die ongeveer een maand zal duren. We starten in Miami en eindigen in Orlando met 12 dagen Disney World. Aangezien dit een once in a lifetime zal zijn ben ik in Mei vorig jaar gestart met een permanente maandelijkse spaaropdracht zodat ik tegen dan een mooi bedrag bij elkaar heb... als we dit doen willen we dit goed doen zonder stress over de centen. Daarom wachten wij liever nog even en sparen we een mooi bedrag bij elkaar. Ik geef persoonlijk liever meer uit en alles naar mijn wensen dan dat ik moet tellen om er te geraken om het toch vlugger te kunnen doen... en jah de totale kostprijs van de reis schat ik op de waarde van een auto...
  • Wij gaan rond Pasen voor 2 weken en konden dus geen gebruik maken van het free dining plan. Daarom kozen we voor een villa met zwembad en kochten 4 ultimate tickets voor 14 dagen. Wij starten onze reis ook met een kleine rondreis en dan 9 dagen in Orlando. In totaal betaalden we 1800 euro voor huur villa (maar kon ook veel goedkoper), 230 euro huur auto voor 2 weken, hotels/motels onderweg 400 euro, tickets 1800 euro en vliegtuigtickets met Delta incl baggage voor iedereen 2100 euro. In totaal dus 6330 Euro voor 4 personen. Is dus echt wel doenbaar voor veel minder dan 10 000 euro. Ik begrijp dat veel mensen liever in een disneyresort zitten maar in ons geval zou dat alleen maar werken als er een dining plan inbegrepen was. Ik zie me niet voor 10 dagen elke maaltijd op restaurant gaan met 2 volwassenen en 2 kinderen.
  • Wij gaan rond Pasen voor 2 weken en konden dus geen gebruik maken van het free dining plan. Daarom kozen we voor een villa met zwembad en kochten 4 ultimate tickets voor 14 dagen. Wij starten onze reis ook met een kleine rondreis en dan 9 dagen in Orlando. In totaal betaalden we 1800 euro voor huur villa (maar kon ook veel goedkoper), 230 euro huur auto voor 2 weken, hotels/motels onderweg 400 euro, tickets 1800 euro en vliegtuigtickets met Delta incl baggage voor iedereen 2100 euro. In totaal dus 6330 Euro voor 4 personen. Is dus echt wel doenbaar voor veel minder dan 10 000 euro. Ik begrijp dat veel mensen liever in een disneyresort zitten maar in ons geval zou dat alleen maar werken als er een dining plan inbegrepen was. Ik zie me niet voor 10 dagen elke maaltijd op restaurant gaan met 2 volwassenen en 2 kinderen.

je zit ook niet in hoogseizoen, dus je huur van auto en vliegtuig is al minder. Als voorbeeld in juli betaal ik 375 euro voor 1 week voor auto (wel suv). ik kon dit wel goedkoper maar dan zat ik met vrijstelling bij eventuele schade of platte band en ik heb geen zin om te moeten betalen voor huurauto. Ook zijn we met 2 chauffeurs.

je eten en drinken en parking disneyland (parkeren is 25 dollar per dag) zit er ook nog niet in... dus zal hoger uitkomen dan 6330 euro.
  • Ah ja, je geeft ter plaatse uiteraard ook nog geld uit maar dat doe je op elke vakantie hé. Parking kunnen we niet buiten maar we gaan in principe ook maar 5 dagen in de parken doorbrengen (maar zelfs dan was het 14 dagen ticket voordeliger omdat we ook nog een waterpark willen doen). En eten maak je zo duur als je zelf wil. Thuis moet je ook eten :-)
    We hebben ook nog even overwogen om in juli te gaan en dan waren de tickets met TUI zelfs goedkoper dus hangt er echt vanaf wanneer je boekt denk'k. Bovendien genoot Delta m'n voorkeur tov van TUIfly.
    Wat betreft auto: we huren steeds met AVIS. Via de telefoon krijg je meestal de beste rate (ter plaatse te betalen en steeds annuleerbaar) en met korting via ofwel Mastercard gold/platinum of 1 of ander frequent flyer programma (waar dan een tweede gratis bestuurder bijzit). We nemen alleen basisverzekering en via de mastercard wordt het eigen risico verzekerd. Heb zowel in Afrika als Amerika al wel eens iets voorgehad (bedrag dat achteraf van m'n creditcard ging wegens 'zogezegde' schade) en is steeds mooi door mastercard opgelost. Dus daar maak ik me niet teveel zorgen in.
  • ja natuurlijk moet je eten maar dat zit in mijn budget er ook ingerekend hierboven.
    wij hebben wel standaard dinnerplan dus in disneyland niks van extra kosten, wel geluk van bonuskaart van 300 dollar.

Op zich zijn onze vliegtuigtickets inderdaad niet veel duurder maar wij hebben extra beenruimte erbij genomen en dit kwam wel redelijk duur uit met 4. Maar is ook nodig want mijn man is 2 m.

Ons disney hotel (Carraiben Beach resort) komt op 4200 euro (hotel, standaard dinnerplan en 14 dagen tickets). Dus op zich niet zoveel duurder dan jullie met villa + tickets zonder eten. Kon nog 560 euro goedkoper als ik quick dinnerplan genomen had maar mijn eten graag eens aan tafel met bediening of buffet. Als ik 8 dagen fastfood moet eten, kom ik vermagerd naar huis denk ik :-)
  • Ik had ook graag dinerplan genomen en dan toch in disneyresort gezeten maar gratis kon dat niet met die actie omdat de paasperiode eruit valt. Als ik het er dan bij rekende was het toch een stuk duurder en dit was dan in een partner hotel zoals Doubletree of Wyndham. Als ik het disneyhotel voor de paasperiode boekte dan was het een stuk duurder dus jullie prijs lijkt me meer dan ok! Lijkt me wel leuk om je voeten onder tafel te kunnen schuiven :-) Geniet ervan!
    Ik denk echt dat je periode per periode moet kijken wat het beste uitkomt. En ook wat je voorkeuren zijn. Zo zie ik het niet zitten om bv met 4 in 1 ruimte te slapen (want dan hebben we elkaar na 2 nachten vermoord ;-)). Maar Disney heeft zeker ook opties waar toch een aparte slaapkamer is aan de hotelkamer zodat je kinderen en volwassenen kan splitsen. Alleen zijn die meestal wel iets duurder. Vergelijken, vergelijken, vergelijken dus!
  • Ik had ook graag dinerplan genomen en dan toch in disneyresort gezeten maar gratis kon dat niet met die actie omdat de paasperiode eruit valt. Als ik het er dan bij rekende was het toch een stuk duurder en dit was dan in een partner hotel zoals Doubletree of Wyndham. Als ik het disneyhotel voor de paasperiode boekte dan was het een stuk duurder dus jullie prijs lijkt me meer dan ok! Lijkt me wel leuk om je voeten onder tafel te kunnen schuiven :-) Geniet ervan!
    Ik denk echt dat je periode per periode moet kijken wat het beste uitkomt. En ook wat je voorkeuren zijn. Zo zie ik het niet zitten om bv met 4 in 1 ruimte te slapen (want dan hebben we elkaar na 2 nachten vermoord ;-)). Maar Disney heeft zeker ook opties waar toch een aparte slaapkamer is aan de hotelkamer zodat je kinderen en volwassenen kan splitsen. Alleen zijn die meestal wel iets duurder. Vergelijken, vergelijken, vergelijken dus!

Ja raar dat het rond Pasen zo duur is? Maar wij hebben wel onmiddellijk geboekt als die free dinner actie beschikbaar was en ook standaard kamer. Voor mij hoeft speciale kamer in hotel niet, voor zoveel we daar zijn.
    Omdat we standaard dinnerplan bijgenomen heb, heb ik wel iedere dag character dinner gereserveerd, kwestie van alles eruit te halen.
    Daar heb je wel gelijk in, van die ruimte met 4 :-)
    Op zich gaan we heel weinig op de kamer zijn denk ik en als we op kamer zijn gaan onze kids vlug in dromenland zijn :-)
    Maar tweede week heb ik ook huisje met 3 slaapkamers geboekt voor onze uitstappen buiten Disney. Dus gaan kids dan elk hun eigen kamer hebben.

Alleszins heel veel plezier gewenst, april is niet zolang meer... Bij ons is nog meer dan 5 maanden wachten en dat duurt zolang... (reis geboekt begin mei 2019...)

groetjes
  • Oh tof, zowel hotel als huis...zo combineer je het beste van beide werelden! Juli zal er zijn voor je het weet! Veel plezier
  • Overigens loont het wel om diverse kanalen te bekijken.. Zo hebben wij voor aankomende meivakantie een aanbieding van BritischAirways.. 10 dagen hotel (geen Disney-hotel, maar 10 min buiten de poorten langs de 535) met vlucht (incl. voor iedereen 23kg ruimbagage) voor 3400 euro totaal. (dat is voor 5 personen). Aangezien wij ons niet beperken tot Disney maar ook erg graag naar Universal en BushGardens willen hebben we tickets bij attractionticketsdirect (.co.uk of .de of .ie.. even checken welke het voordeligst is op het moment). Maar goed, die zijn wel weer duurder dan alleen Disney-tickets. Wij eten met onze kinderen regelmatig bij GoldenCorral etc.. zijn we zo'n 60 dollar kwijt, dus dat is prima te doen.

Het wordt natuurlijk nooit echt goedkoop, naar Florida maar het is wel echt de moeite waard :)
  • Enkele tips...

Wij hebben het twee weken geleden gedaan met 4 overnachtingen in één van de gerenoveerde value resorts (All Star Movies). Ik vond de kwaliteit van dit zogenaamde value resort veel hoger dan pakweg het zogenaamde vijf sterren Disneyland hotel in Parijs en dit voor een fractie van de prijs. Er is een koelkast op de kamer. Ontbijt, brood en beleg voor de lunch hebben we gekocht in een supermarkt in de buurt. Dinner in een goed quick service restaurant vond ik best meevallen en zeker de nieuwere quick service restaurants in Star Wars Galaxy's Edge en Avatar Pandora zijn super lekker en allesbehalve dure pretpark fastfood. In elk restaurant kan je gratis een beker water vragen (zelfs al verbruik je er niks).

Persoonlijk vond ik 5 parkdagen met een parkhopper voldoende om alles te zien. Met heel jonge kinderen gaat dit moeilijker denk ik, maar met tieners en snelle benen lukt dit zeker. Er zijn echt wel een paar truukjes om veel te doen op korte tijd. En hoe meer je kan doen op minder tijd, hoe minder dure parkdagen je nodig hebt en hoe minder duur je reis wordt. Dan heb je nog tijd om in Florida ook wat andere (goedkopere) dingen te gaan die minstens even leuk zijn.

Enkele tips om veel te doen op korte tijd:
    1) Als je verblijft in een Disney hotel kan je 60 dagen op voorhand je fastpasses inplannen. Als je dit echt doet van zodra je kan, dan lukt het goed om fastpasses te krijgen voor de topattracties. Misschien niet voor de beste uren, maar...
    2) Eigenlijk kan je ter plaatse zoveel fastpasses krijgen als je wil. Als je ter plaatse probeert om een fastpass te krijgen voor pakweg Avatar Flight of Passage, krijg je sowieso eerst een melding dat alle fastpasses weg zijn voor die dag. Echter, als je de pagina pakweg 200 keer na elkaar herlaadt, dan krijg je uiteindelijk toch die felbegeerde fastpass. En gaat het om een laat uur waardoor je de rest van de dag geen extra fastpass meer zou kunnen krijgen? Neem 'm dan toch en probeer het uur ook nog een keer of 200 te veranderen. Je bent er misschien 10 minuten mee kwijt, maar die attracties hebben soms wachtrijen van pakweg 180 minuten! Lukt het toch niet direct? Doe dan een attractie met een kortere wachttijd en blijf in de rij proberen om iets beter of een vroeger tijdstip te krijgen. Zo hebben we op één dag o.a. 3 keer Avatar Flight of Passage en 2 keer Seven Dwarfs Mine Train gedaan zonder aan te moeten schuiven in de reguliere rij.
    - Maak slim gebruik van het eerste en laatste uur van de dag. In pakweg Magic Kingdom kan je het eerste uur makkelijk een paar keer Space Mountain, Big Thunder Mountain, etc. doen zonder lang aan te schuiven.
    - Als je toch geen goede fastpasses hebt kunnen bemachtigen, wacht dan met de absolute toppers tot het laatste uur. De aangegeven wachttijden in het laatste uur kloppen voor geen meter, zeker in een park met extra magic hours. In het laatste uur konden we bijvoorbeeld Rock 'n Rollercoaster, Smugglers Run, Toy Story Midway Mania en Slinky Dog Dash doen met amper wachttijden. Al deze attracties hadden een aangegeven wachttijd van meer dan een uur.

Conclusie, laat de meiden van 16 en 18 de app installeren op hun smartphone en geef hen de taak om tussendoor als een gek die fastpasses te refreshen. Gebruik dan nog eens het eerste en laatste uur goed en je staat amper in een wachtrij. Het langste dat we gewacht hebben was een reguliere wachtrij van 20 minuten voor Star Tours. En dat was dan nog omdat er een technisch probleem was.

Enige kanttekening is dat een 5-dagen pas in verhouding duur is ten opzichte van langere toegangskaarten. 5 dagen Disney t.o.v. 10 dagen Disney zorgt er dus niet voor dat je het bedrag zomaar door twee kan delen. En uiteraard geef je de andere dagen ook nog geld uit.
  • Oh, een nog een tip voor als je ook naar Universal zou gaan. Daar kan je wel gaan voor een duurder hotel (bijvoorbeeld Royal Pacific). Je krijgt er dan een Unlimited Express Pass bij, waardoor je alle attracties zo veel kan doen als je wil zonder aan te schuiven. Nu de Harry Potter attracties (op Hagrid na) erin zitten, is dat echt een aanrader! Op één dag tijd kan je zo makkelijk alle attracties in beide parken doen en de toppers meerdere malen.

Zo krijg je opnieuw meer tijd om ook andere dingen te doen in Florida die minstens even mooi en minder duur zijn. Op anderhalf uur rijden ten noorden van Orlando heb je bijvoorbeeld de Silver River. Een heerlijk rustige plaats om te kayakken tussen de alligators, zeekoeien en andere dieren. Ten noorden van Orlando zijn er echt een paar verborgen parels die veel goedkoper zijn dan de meeste dingen die langs de kust of in het zuiden liggen. De Everglades zijn bijna een tourist trap in vergelijking met de natuur die een uur rijden boven Orlando ligt.
  • @Mathieu geweldig dit!
    Wij hebben inderdaad voor universal dat hotel geboekt vanwege die express card.

Als het vlot verloopt willen we de tijd in Disney & Universal inderdaad gaan besteden aan een relaxed dagje hotel hoppen / pool hoppen in universal of inderdaad eens Orlando zelf zien, Kennedy space center..

Zeer geruststellend en motiverend dat je met de juiste slimme tactiek er meer uit kunt halen. Want inderdaad zoals je zegt, die wachttijden dat is waanzin en niet ons ding. Blijkbaar ook niet nodig.
    Fijn om te weten!
  • Macamba zei:

@Mathieu geweldig dit!
    Wij hebben inderdaad voor universal dat hotel geboekt vanwege die express card.

Als het vlot verloopt willen we de tijd in Disney & Universal inderdaad gaan besteden aan een relaxed dagje hotel hoppen / pool hoppen in universal of inderdaad eens Orlando zelf zien, Kennedy space center..

Zeer geruststellend en motiverend dat je met de juiste slimme tactiek er meer uit kunt halen. Want inderdaad zoals je zegt, die wachttijden dat is waanzin en niet ons ding. Blijkbaar ook niet nodig.
    Fijn om te weten!

Die express pass is misschien niet altijd nodig, maar ik vond het wel handig. De laatste paar weken is het echt wel abnormaal druk in Orlando met ook in Universal hogere wachttijden dan normaal. Wellicht dat Galaxy's Edge na een aarzelende start uiteindelijk toch een impact heeft op de drukte in Orlando?
Log In of Registreer om te reageren.