Compass Club - Disney's Newport Bay Club

april 2017 aangepast in Hotels & Accommodatie
Hallo,

Wij gaan in juli voor het eerst naar het vernieuwde New Port Bay hotel.

Hebben een compass kamer geboekt omdat deze goedkoper uitkwam dan een kamer met ontbijt in New York hotel. Wel jammer want New York Hotel is het enige waar we nog niet overnacht hebben.

Hebben al 2x een Golden Forrest kamer gehad, ben dus benieuwd naar het verschil. Behalve dat New Port Bay dan recent vernieuwd is.

Iemand al overnacht?

Ik vraag mij af of er handdoeken verkrijgbaar zijn als je wil gaan zwemmen of deze zelf moet meenemen van thuis?
We gaan met de tgv dus zijn van plan om weinig bagage mee te nemen :-)

groetjes

Reacties

• mieke zei:

Hallo,

Wij gaan in juli voor het eerst naar het vernieuwde New Port Bay hotel.

Hebben een compass kamer geboekt omdat deze goedkoper uitkwam dan een kamer met ontbijt in New York hotel. Wel jammer want New York Hotel is het enige waar we nog niet overnacht hebben.

Hebben al 2x een Golden Forrest kamer gehad, ben dus benieuwd naar het verschil. Behalve dat New Port Bay dan recent vernieuwd is.

Iemand al overnacht?

Ik vraag mij af of er handdoeken verkrijgbaar zijn als je wil gaan zwemmen of deze zelf moet meenemen van thuis?
    We gaan met de tgv dus zijn van plan om weinig bagage mee te nemen :-)

groetjes

Handdoeken zijn gratis verkrijgbaar bij het zwembad.

Wij gaan in December voor t eerst compass club, laat even weten hoe het was? :)
  • Hoi @mieke ,

Wij hebben al overnacht op de nieuwe Compass Club. Deze is vergelijkbaar met de Golden Forest Club in Disney's Sequoia Lodge maar dan nu met de prachtige nieuwe kamers van Newport Bay Club (iets ander design dan de reguliere kamers) en een heerlijke lounge waar je een exclusief ontbijt krijgt en in de middag snacks en drank. Met name tijdens het ontbijt is het doorgaans druk in de reguliere restaurants, maar de Compass Club Lounge is lekker relaxt. Deze is gelegen in de gang richting de liften, tegenover de bar. Meer informatie: https://discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneys-newport-bay-club-opent-compass-club-met-eigen-recept. Er zijn inderdaad handdoeken verkrijgbaar als je gaat zwemmen.

Groetjes,
    Lars
  • @ Lars, bedankt voor de uitleg. Kijk er naar uit.

@ Sabrina, zal ik zeker doen!

groetjes
  • Goedemiddag,
    Wij logeren van de zomer in een 6 persoons familiekamer van de compass club in New Port Bay. Mijn vraag is of er een klein koelkastje ( en dan bedoel ik niet de minibar) aanwezig is op de slaapkamer?
    Groetjes, Ingrid
  • ing zei:

Goedemiddag,
    Wij logeren van de zomer in een 6 persoons familiekamer van de compass club in New Port Bay. Mijn vraag is of er een klein koelkastje ( en dan bedoel ik niet de minibar) aanwezig is op de slaapkamer?
    Groetjes, Ingrid

Hoi Ingrid,

Er is geen koelkast aanwezig in de Compass Club kamers van Disney's Newport Bay Club.

Groetjes,
    Lars
  • juli 2017 aangepast
    @ Sabrina: beetje laat maar was dit topic uit het oog verloren.

Het was een fantastisch verblijf in hotel Newport Bay Club.
    Het weekend van 7 - 8 juli was het snik heet. Gezien we jaarkaarten hebben, hebben we dus maar ingecheckt rond 16 u. Onmiddellijk werd er ons een drankje aangeboden tijdens het inchecken. Toen we aan het praten waren met CM kwam ter sprake dat we net die dag 10 jaar getrouwd waren. De CM verdween uit beeld en bleef lang weg. Ik naar toilet. Toen ik terug kwam waren mijn kids weg, hij was er achter gekomen. Ze kwamen beiden terug met mooi cadeau: mijn dochter een pop van Rapunzel en mijn zoon een tas van R2D2. Van de CM krijgen mijn man en ik, elk een tas cadeau voor onze huwelijksverjaardag.
    Hierna naar onze kamer, 8ste verdiep. Dit was terug een mooie verrassing, hadden een kamer in het midden van de gang, met een balkon en uitzicht op het meer. Op het bed lagen nog 2 knuffels van Nemo voor de kids.

Tea Time was super. Ik kan niet vergelijken met GFC omdat we daar de Tea Time nooit gedaan hebben (jammer).

Ontbijt was ook super. De ronde tafeltjes zijn inderdaad wel krap als je met 4 bent. Op je tafel staat in het midden een rekje met confituur, choco en sausjes voor het ontbijt.

Zwembad was groot en verfrissend met warm weer (buiten zwembad). Ook leuk dat er een drijvende mat in het zwembad lag waar de kids en volwassenen konden op lopen. Op vertoon van je Easypas krijg je handdoeken. Ook voordeel hier was dat je aparte kleedhokjes hebt waar je met je gezin je kan omkleden. Dit vond ik negatief punt in New York hotel, daar is er één kleedruimte voor vrouwen en één voor de mannen.

Wij gaan zeker nog terug gaan naar een compass kamer. Is op dit moment mijn favoriete hotel geworden. Alleen niet echt goedkoop...

Zie hier de cadeautjes:
    (Het varkentje met tsum tsum en de mickey oortjes van Star wars hebben wij zelf gekocht)

[img]http://i66.tinypic.com/24qu8og.jpg[/img]

[img]http://i68.tinypic.com/27zgpwx.jpg[/img]
  • juli 2017 aangepast
    Wat leuk om te horen! Fijn dat het zo bevallen is, en wat een leuke verrassing zeg! Voor zowel jullie als de kids. Zo zie je maar, Disney magie :)
  • Krijg je bij de compass club nou ook vip fastpasses of is dit enkel bij het disneyland hotel?
  • Krijg je bij de compass club nou ook vip fastpasses of is dit enkel bij het disneyland hotel?

Hoi kussies_anne,

Bij een verblijf in de Compass Club krijg je de Disney Hotel FastPass per persoon, per dag. De VIP FastPassen zijn alleen beschikbaar voor gasten van de suites en de Castle Club (Disneyland Hotel). Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/disney-fastpass-paris.

Groetjes,
    Lars
  • hoi allen,

Verbleven voor 4 dagen in een compass club suite. ( 6193)
    zeer mooie, ruime kamer waar men 's avonds de gordijnen al had dicht gedaan bij aankomst na dagje park.
    koelkast ( leeg, dus voor eigen gebruik) aanwezig, een bad met jetstralen, Nespresso machine met capsules, kamerjassen en sloffen, haardroger, strijkplank, ...
    kortom, alles wat nodig was of zou kunnen zijn.

Het ontbijt was zeer lekker en gezellig tafelen in de lounge.

De drankjes van 11u tot 22u in de lounge mochten we meenemen, richting park en kamer ( men zei wel dat dit niet mocht officieel, maar gaven ons wel toestemming.

de namiddag snacks niet geproefd( hadden 3 maaltijden per dag) ,maar zagen er verzorgd uit.

En mogelijks 1 der mooiste dingen: het personeel.
    Altijd vriendelijk, behulpzaam en vrolijk. hoedje af om dit dagelijks vol te houden.

Bij vertrek vroeg men vriendin: " wanneer komen we terug?"
    Woorden die genoeg zeggen.

groetjes
  • Heeft iemand een idee hoe de prijslijst er uit ziet mbt champagne bestellen voor op de kamer etc?
  • Net via vroegboeken dit hotel geboekt voor april 2019. Ik kreeg online niet de optie voor Compass club. Zou dat alsnog mogelijk zijn ? En wat zou het prijsverschil zijn ?
  • Hoi kevinpetra,

mogelijk is de Compass club in de door jou geboekte periode niet beschikbaar - maar je kunt altijd even bellen met de reserveringslijn en navragen of een upgrade nog mogelijk is. Wat dat kost hangt af van de periode, het aantal personen, de verblijfsduur etc. Moeilijk te voorspellen dus :)
  • Komend weekend voor het RunWeekend New Port Bay Club geboekt, maar volgens mij een standaard kamer (geen idee of er verschil in zit), ik vroeg me echter af of er (net als vorig jaar in New York Hotel) een waterkoker op de kamer aanwezig is. En eventueel een koelkastje? Ik zie het hier wel terug bij Compass club, maar volgens mij heb ik dat dus niet...wie kan me helpen? ☺️
  • Hoi @larissavanbuul ,

Op de reserveringsbevestiging kun je zien welk type kamer je hebt. Superior zijn de 'reguliere kamers', anders staat er Compass Club vermeld. Standaard zijn er geen waterkokers in de Superior kamers, maar die kun je wel bij de receptie aanvragen. Compass Club kamers hebben standaard het hele koffie- en theepakket.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @larissavanbuul ,

Op de reserveringsbevestiging kun je zien welk type kamer je hebt. Superior zijn de 'reguliere kamers', anders staat er Compass Club vermeld. Standaard zijn er geen waterkokers in de Superior kamers, maar die kun je wel bij de receptie aanvragen. Compass Club kamers hebben standaard het hele koffie- en theepakket.

Groetjes,
    Lars

Hoi Lars en forumleden,
    Ik logeer in januari in Newport Bay hotel in Disney.
    Wat is de Compass club? En hoe kom je daar aan.
    Het staat vast ergens beschreven maar kan het nu niet vinden.

Voor iedereen een magisch nieuw jaar!

Groetjes

Silvia
  • Hoi @babbel ,

De Compass Club is een apart 'club level' deel van het hotel met ruimere kamers, meer services, een aparte ontbijtlounge, een aparte check-in, gratis drank en snacks in de middag en een Disney hotel FastPass. Bekijk ons artikel over de Compass Club: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/compass-club-disneys-newport-bay-club-disneyland-paris. Dergelijke kamers kunnen gewoon online worden geboekt.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @babbel ,

De Compass Club is een apart 'club level' deel van het hotel met ruimere kamers, meer services, een aparte ontbijtlounge, een aparte check-in, gratis drank en snacks in de middag en een Disney hotel FastPass. Bekijk ons artikel over de Compass Club: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/compass-club-disneys-newport-bay-club-disneyland-paris. Dergelijke kamers kunnen gewoon online worden geboekt.

Groetjes,
    Lars

Hoi Lars,

Dank je wel
  • Hoi

Wij hebben voor het 1e een compass kamer geboekt, dit omdat wij 12.5 jaar getrouwd zijn. Wij hadden tijdens boeken gekeken of je ergens kon aangeven dat we het voor een speciale gelegenheid was. Kan je dat als nog ergens melden? En is het ook mogelijk om bij aankomst iets op je kamer te laten zetten? Heb ooit gelezen ergens dat het wel mogelijk is.
    Bedankt alvast!
  • Hoi Sabrien,

Die mogelijkheid is er zeker, je kan hierover contact opnemen met Disney Special Activities. Telefoonnummer voor deze afdeling is +33160305060

Reken wel op pittige prijzen.....
  • Hoi @Sabrien ,

Dit kan bij iedere boeking worden aangegeven in de laatste fase vóór de betaling. Wil je dat naderhand toevoegen, bel dan even de reserveringslijn of neem direct contact op met het hotel zelf.

Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.