Vragen en/of opmerkingen over DiscoverTheMagic.nl

april 2012 aangepast in Algemeen
Stel hier uw vragen en/of opmerkingen over DiscoverTheMagic.nl. Het gaat hierbij om niet om inhoudelijke vragen over Disneyland Paris, maar alleen over de site zelf. Merkt u bijvoorbeeld dat iets niet goed werkt of functioneert, kunt u iets niet vinden, laat het mij dan weten door hier een reactie te plaatsen. Dank voor jullie medewerking!
«1

Reacties

  • Hoe kan ik iemand die op het forum een post plaatst, een rechtstreekse email sturen ?
    Laatst postte iemand dat ze nog stempels nodig had en het enige wat ik kon doen is een reply plaatsen en hopen dat ze nog op het forum keek. Zou makkelijk zijn kon ik ze direct een email hebben gestuurd.
    groetjes
    Leon
  • Leon zei:


    Hoe kan ik iemand die op het forum een post plaatst, een rechtstreekse email sturen ?
    Laatst postte iemand dat ze nog stempels nodig had en het enige wat ik kon doen is een reply plaatsen en hopen dat ze nog op het forum keek. Zou makkelijk zijn kon ik ze direct een email hebben gestuurd.
    groetjes
    Leon

    Hoi Leon,
    Persoonlijke berichten sturen (PM's) is vooralsnog niet mogelijk in de forumsoftware. De komende tijd ben ik nog bezig om alles te perfectioneren en meer functies toe te voegen. Voorlopig zal iedereen zijn of haar mailadres moeten vermelden voor persoonlijk contact buiten het forum om. Bedankt voor de tip!
    Groetjes,
    Lars
  • Net terug uit DLP en was via Google op zoek naar info over jaarkaarten, kwam bij je oude blog tegen en via die site weer hier terecht gekomen. Ziet er top uit, staat gelijk in de bookmarks !
  • hey,
    ik zou met 6 personen naar disneyland willen gaan en overnachten in een hotel (september)
    ik bekeek voor hotels, de site expedia.nl is deze site betrouwbaar?
    want de prijzen zijn héél goedkoop?Confused
    alvast bedankt ;)
    ;)
  • lertn zei:


    hey,
    ik zou met 6 personen naar disneyland willen gaan en overnachten in een hotel (september)
    ik bekeek voor hotels, de site expedia.nl is deze site betrouwbaar?
    want de prijzen zijn héél goedkoop?Confused
    alvast bedankt ;)
    ;)

    Hoi,
    Expedia.nl is één van onze (en Disney's) partners als het gaat om het boeken van losse hotelovernachtingen in en rondom het resort. Absoluut betrouwbaar dus. Kijk voor een compleet overzicht van betrouwbare (hotel)partners op onze Partners pagina met directe links naar de actuele Disney aanbiedingen per reisorganisatie: http://www.discoverthemagic.nl/partners/
    Groetjes,
    Lars
  • Is het mogelijk om ergens instellen om een emailtje te ontvangen waneer er een reactie op topic komt of dat je een topic kunt volgen vwb nieuwe berichten ??
    grt,
    Patrick

  • Is het mogelijk om ergens instellen om een emailtje te ontvangen waneer er een reactie op topic komt of dat je een topic kunt volgen vwb nieuwe berichten ??
    grt,
    Patrick

    Hoi Patrick,
    Als het goed is, krijg je standaard een mailtje zodra er een reactie wordt gepost in het topic waar je zelf ook iets hebt geplaatst. Laat even weten als je van dit bericht geen melding hebt ontvangen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Ik heb nog nooit zo'n bericht gehad!
    Gr. Frank
  • Frank zei:


    Hoi Lars,
    Ik heb nog nooit zo'n bericht gehad!
    Gr. Frank

    Vreemd, Frank! Ik heb het in het systeem nagekeken, maar iedereen hoort gewoon mails te ontvangen van topics waarin zij gepost hebben. Ik ga eens navraag doen bij de maker van de forumsoftware. Bedankt voor je melding.
    Groetjes,
    Lars
  • met mijn late reactie had je het vast in de gaten, geen bericht. (net als frank , nooit gehad)
    wellicht zijn er meer maar ik zie verder geen reactie van wel/niet ontvangen van berichten.
    hopelijk valt er iets aan te doen, zo niet ook geen probleem. Ik probeer regelmatig in te loggen om updates te zien.

  • met mijn late reactie had je het vast in de gaten, geen bericht. (net als frank , nooit gehad)
    wellicht zijn er meer maar ik zie verder geen reactie van wel/niet ontvangen van berichten.
    hopelijk valt er iets aan te doen, zo niet ook geen probleem. Ik probeer regelmatig in te loggen om updates te zien.

    Bedankt voor jullie reactie, Patrick en Miranda,
    Ik ga er achter aan!
    Groetjes,
    Lars
  • Ook nog nooit n mailtje gehad....
    Gr. Saskia
  • Beste forumleden,
    Naar aanleiding van jullie feedback, heb ik de forumsoftware vernieuwd.
    Sinds vandaag is het mogelijk om notificatie emails te ontvangen van topics waar je een reactie in hebt gepost of van topics die je wilt volgen zonder te reageren. In ieder topic staat vanaf nu onderaan een knop 'Subscribe' waarmee je kunt instellen dat je op de hoogte gehouden wordt van nieuwe reacties. Ook als je een reactie plaatst, kun je aanvinken dat je op de hoogte gehouden wilt worden van nieuwe reacties met de optie 'Subscribe to this topic'. Daarnaast kan iedere gebruiker vanaf nu een persoonlijk bericht sturen naar een ander forumlid via de PM functie. Hiervoor is een nieuwe knop 'PM' beschikbaar boven de posts van alle gebruikers.
    Het beheren van notificaties en persoonlijke berichten is mogelijk via de nieuwe knoppen 'Subscribed: x' en 'Inbox: x' (waarbij de x een getal zal zijn corresponderend met het aantal ingestelde notificaties en ontvangen privé berichten). Deze knoppen vind je helemaal bovenaan het forum als je bent ingelogd.
    Laat even weten of het instellen van deze nieuwe functies goed verloopt. Als jullie nog andere wensen/opmerkingen hebben voor het forum (of andere gedeeltes van DiscoverTheMagic.nl), laat het mij dan gerust weten! Jullie feedback is zeer waardevol en ik probeer alle wensen mogelijk te maken. Have a magical day!
    Groetjes,
    Lars
  • Ik ga het gelijk proberen en hou je op de hoogte. Bedankt voor de snelle actie.

  • Ik ga het gelijk proberen en hou je op de hoogte. Bedankt voor de snelle actie.

    Graag gedaan!
  • Het werkt :-)
    Perfect geregeld , Lars

  • Het werkt :-)
    Perfect geregeld , Lars

    Fijn om te horen, Patrick!
  • Van wat ik nu geprobeerd heb, werkt de site prima. Ik doe een opleiding media design, dus heb nog wel een aantal tips over het design. Als je er voor open staat, kun je me een berichtje sturen.Smile
  • Een hele verandering, de nieuwe website. Er zitten nog wel een paar bugs in voor mijn gevoel. het iFrame waar het forum in zit heeft overflow hidden en scrollen no. Hierdoor zijn (lig in Firefox op Linux) de onderste berichten van een pagina niet te lezen. In Safari is het forum (Waarschijnlijk door dezelfde oorzaak) helemaal niet te bekijken (slechts 3 regels hoog) als je er naartoe gaat terwijl je al ingelogd bent.
  • november 2015 aangepast
    Hoi Lars,

    ik moet erg wennen aan het nieuwe forum. Op dit moment vind ik het (nog) geen verbetering.
    Het is moeilijk te zien waar de laatste reacties zijn geplaatst (je ziet alleen de laatste reactie per hoofditem) en de link onderaan de pagina werken maar gedeeltelijk (de threadtitel werkt wel, maar "lees verder" werkt niet (dan kom je op de forum-index-pagina).
    Verder vind ik het forum erg smal, en zit er een heel groot stuk wit onderaan het forum - dat scrolt niet prettig. Ook op een iPhone 6 Plus werkt het forum nog niet prettig - klikken op een link gaat naar een pagina midden in de link - je komt dus niet netjes bovenaan de pagina terecht.
    Los daarvan vind ik de layout nog niet helemaal gelukt. Onderaan iedere pagina staat een heel groot stuk met alle links van de hele site - kan dat niet op een in-/uitklapbasis? Ik kan niet helemaal inschatten wat het doel van de nieuwe site is (maar dat kan helemaal aan mij liggen): wil je meer verkoper worden van Disney-reizen en is het forum een "bijproduct"?

    Dit is een eerste en persoonlijke reactie - het is geen kritiek of "ik weet het beter"-stelling, maar meer (hopelijk) bedoeld als opbouwende kritiek en testbevindingen. Als je meer input wilt hoor ik dat graag!
  • Hugo zei:

    Hoi Lars,

    ik moet erg wennen aan het nieuwe forum. Op dit moment vind ik het (nog) geen verbetering.
    Het is moeilijk te zien waar de laatste reacties zijn geplaatst (je ziet alleen de laatste reactie per hoofditem) en de link onderaan de pagina werken maar gedeeltelijk (de threadtitel werkt wel, maar "lees verder" werkt niet (dan kom je op de forum-index-pagina).
    Verder vind ik het forum erg smal, en zit er een heel groot stuk wit onderaan het forum - dat scrolt niet prettig. Ook op een iPhone 6 Plus werkt het forum nog niet prettig - klikken op een link gaat naar een pagina midden in de link - je komt dus niet netjes bovenaan de pagina terecht.
    Los daarvan vind ik de layout nog niet helemaal gelukt. Onderaan iedere pagina staat een heel groot stuk met alle links van de hele site - kan dat niet op een in-/uitklapbasis? Ik kan niet helemaal inschatten wat het doel van de nieuwe site is (maar dat kan helemaal aan mij liggen): wil je meer verkoper worden van Disney-reizen en is het forum een "bijproduct"?

    Dit is een eerste en persoonlijke reactie - het is geen kritiek of "ik weet het beter"-stelling, maar meer (hopelijk) bedoeld als opbouwende kritiek en testbevindingen. Als je meer input wilt hoor ik dat graag!

    Hoi Hugo,

    Dank voor je feedback. Op dit moment wordt er nog volop gesleuteld aan het forum. Vanwege de overgang naar een nieuw software systeem voor de website, was het niet mogelijk om het oude forum in dezelfde stijl over te zetten. Hiervoor hebben we een export moeten doen naar software van Vanilla, waar het forum nu op draait. Aangezien het hier om externe software gaat, zijn we nu druk bezig om te bekijken hoe het forum het beste in de website geïntegreerd kan worden.

    Het onderste gedeelte van de website wordt de footer genoemd, waar een aantal links staan per bestemming. Dit is de moderne versie van een sitemap. Dit 'systeem' wordt door alle grote websites gebruikt, waaronder Disney zelf.

    Het forum was ook op de oude website een ondersteunende service waar iedereen terecht kon voor vragen (en antwoorden). Als reisagent voor Disney ligt de focus natuurlijk op het verkopen, maar DiscoverTheMagic.nl is er vooral als portal voor alle vragen omtrent reizen naar Disneyland Paris en nu ook Disney Cruise Line en Walt Disney World.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    bedankt voor je inhoudelijke reactie op mijn tips m.b.t. de website.
    Als aanvulling op mijn bericht heb ik een vergelijking gemaakt tussen de footer van disneylandparijs.nl en discoverthemagic.nl.
    http://picpaste.com/dlp_dtm-xHBPnQ6I.jpg
    Wat ik bedoelde is dat jouw footer relatief groot is en dus veel ruimte vraagt. En verder hoop ik dat het forum meer kan gaan lijken op hoe het was - want volgens mij werkte dat heel prettig. Verandering hoeft tenslotte niet per se verbetering te betekenen.
  • Hugo zei:

    Hoi Lars,

    bedankt voor je inhoudelijke reactie op mijn tips m.b.t. de website.
    Als aanvulling op mijn bericht heb ik een vergelijking gemaakt tussen de footer van disneylandparijs.nl en discoverthemagic.nl.
    http://picpaste.com/dlp_dtm-xHBPnQ6I.jpg
    Wat ik bedoelde is dat jouw footer relatief groot is en dus veel ruimte vraagt. En verder hoop ik dat het forum meer kan gaan lijken op hoe het was - want volgens mij werkte dat heel prettig. Verandering hoeft tenslotte niet per se verbetering te betekenen.

    Graag gedaan, Hugo! Ik waardeer het enorm dat je de moeite neemt om aan te geven wat voor jou nog niet goed/prettig werkt. Mag ik vragen hoe je nu berichten plaatst? Heb je een nieuw account aangemaakt of je bestaande inloggegevens gebruikt? Van Vanilla, die de migratie hebben doorgevoerd, begreep ik dat de oude wachtwoorden niet meer geldig zijn en er spoedig een mail naar alle leden wordt gestuurd met instructies om het wachtwoord te wijzigen en het oude account weer te gebruiken.

    Disney kan in hun eigen footer de volledige breedte gebruiken voor alleen Disneyland Paris. Ik zal daarnaast ook nog dezelfde links moeten tonen voor zowel Disney Cruise Line en Walt Disney World, vandaar de iets langere footer.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars,

    ik gebruik dezelfde inloggegevens die ik ook op het "oude" forum gebruikte. Ik weet trouwens niet wat je vanochtend hebt aangepast, maar met Firefox kan ik nu het forum helemaal niet meer gebruiken. Ik zie dan dit:
    http://picpaste.com/Image1-HsTaCXYg.jpg en kan niet scrollen. Dit bericht typ ik dus noodgedwongen in Internet Explorer.
    Ik vind het raar dat een "moderner" (tenminste dat neem ik dan maar even aan) forum zoveel moeite heeft om bruikbaar te zijn.
    En wat je footer betreft, dat zou natuurlijk ook zo kunnen: http://picpaste.com/Image2-MQiemw4n.jpg (heel snel even gemaakt).
    Mocht je trouwens nog tips willen over taalfouten en "scheve" zinnen, dan hoor ik het wel :)
  • Hugo zei:

    Lars,

    ik gebruik dezelfde inloggegevens die ik ook op het "oude" forum gebruikte. Ik weet trouwens niet wat je vanochtend hebt aangepast, maar met Firefox kan ik nu het forum helemaal niet meer gebruiken. Ik zie dan dit:
    http://picpaste.com/Image1-HsTaCXYg.jpg en kan niet scrollen. Dit bericht typ ik dus noodgedwongen in Internet Explorer.
    Ik vind het raar dat een "moderner" (tenminste dat neem ik dan maar even aan) forum zoveel moeite heeft om bruikbaar te zijn.
    En wat je footer betreft, dat zou natuurlijk ook zo kunnen: http://picpaste.com/Image2-MQiemw4n.jpg (heel snel even gemaakt).
    Mocht je trouwens nog tips willen over taalfouten en "scheve" zinnen, dan hoor ik het wel :)

    Hoi Hugo,

    Dank weer voor je bericht. Die 'oude' inloggegevens horen eigenlijk niet te werken. Apart! Alle bestaande leden ontvangen vandaag een mail met een nieuw wachtwoord. Ik heb zojuist het forum getest met Firefox, Chrome en Internet Exlorer (Edge) en alles werkt, op het 'scrollen na een klik op een topic' na. Dit is bekend en hier wordt naar gekeken.

    Op mobiele devices is het forum tevens op een normale manier zichtbaar, met uitzondering van enkele specifieke toestellen in combinatie met bepaalde besturingssystemen. Ook hier wordt naar gekeken. Ook hier zit de 'scroll-issue' nog in. Staat op de to-do-list ;-)

    De nieuwe forumsoftware is vrij complex en dient samen te werken met een zelf ontwikkeld CMS systeem. De websitebouwer kon pas aan de slag met het implementeren van het nieuwe forum toen het door Vanilla 'live' werd gezet. Vandaar dat we nu even door een testperiode moeten dat alleen 'live' kan. Vervelend natuurlijk, maar dat is nu even niet anders.

    De footer wordt door het CMS automatisch gegenereerd en dat kan, op die manier zoals je aangeeft, niet aangepast worden. Is mijns inziens ook niet nodig. Het verschil in grootte is verwaarloosbaar en voor de vindbaarheid in Google is z'n grote footer juist uitstekend.

    'Taalvoutjes' en andere zaken die je opvallen, mag je altijd doorgeven :)

    Groetjes,
    Lars
  • november 2015 aangepast
    Hoi Lars,

    ik weet niet op welk OS met welke versie van Firefox jij getest hebt maar ik zie op Windows 10 met Firefox 42.0 toch echt wat ik hier al liet zien. http://picpaste.com/Image1-HsTaCXYg.jpg. Ik kan niet scrollen en het forum dus gewoon niet gebruiken.
    Ik snap dat je niet alle browsers op alle OS-en kunt "bedienen" maar Windows 10 en Firefox zijn echt geen exotische, niet veel voorkomende uitzonderingen.
    Wat inloggen betreft: ik kan nog steeds inloggen met mijn gegevens uit het "oude" forum. Dat is dus wel nog mogelijk.
  • Hugo zei:

    Hoi Lars,

    ik weet niet op welk OS met welke versie van Firefox jij getest hebt maar ik zie op Windows 10 met Firefox 42.0 toch echt wat ik hier al liet zien. http://picpaste.com/Image1-HsTaCXYg.jpg. Ik kan niet scrollen en het forum dus gewoon niet gebruiken.
    Ik snap dat je niet alle browsers op alle OS-en kunt "bedienen" maar Windows 10 en Firefox zijn echt geen exotische, niet veel voorkomende uitzonderingen.
    Wat inloggen betreft: ik kan nog steeds inloggen met mijn gegevens uit het "oude" forum. Dat is dus wel nog mogelijk.

    Hoi Hugo,

    Dat is vreemd. Ik gebruik ook Windows 10 en Firefox 42.0 en krijg het forum toch echt correct in beeld: http://picpaste.com/forum3-fpDc2JHz.png. Probeer eens een harde refresh (CTRL+R) als je op de Forum pagina bent. We hebben verder ook geen melding ontvangen van anderen die problemen ondervinden met W10 en Chrome/Fireforx/IE/Edge.
  • Op Google Chrome werkt deze website niet, ik kan dan niet inloggen en niet scrollen. Met Firefox werkt dit dan weer wel.
    Groetjes
  • stitch zei:

    Op Google Chrome werkt deze website niet, ik kan dan niet inloggen en niet scrollen. Met Firefox werkt dit dan weer wel.
    Groetjes

    Hoi Stitch,

    Dank voor je feedback. Mobiel of via de desktop en welk besturingssysteem gebruik je?

    Groetjes,
    Lars
  • via desktop en besturingssysteem Windows 10.
    groetjes
Log In of Registreer om te reageren.