DAS card

Wij gaan in augustus met de kids naar Orlando en hebben er heel veel zin in. Helaas heeft mijn dochter nogal flinke last van zonneallergie en ekzeem. Heeft iemand tips of ervaring met de DAS card? Ik weet wel dat augustus geen handige maand is om te gaan maar wij zijn gebonden aan de zomervakantie ...

Reacties

  • Mijn zus heeft ook last van zonneallergie en wij zijn toen in November geweest. Opzich is het wel goed te doen, flink smeren wel maar de wachtrijen zijn over het algemeen allemaal overdekt zoals in Parijs dus een DAS card heb je daar niet voor nodig.

    Het is alleen erg opletten in zembaden (ook als je geen zonne alergie hebt).
  • Hallo,

    We zouden volgende zomer naar Disneyland in Orlando gaan.
    Ik heb al eens opgezocht hoe de regels daar zijn voor mensen met beperking.
    Blijkbaar is het daar ander systeem dan in Parijs?
    In Parijs heeft mijn zoon groene kaart en verloopt het daar vlot.

    Iemand ervaringen hoe het in Orlando verloopt?

    Groetjes,
    Mieke
  • Volgens mij hetzelfde als in DLR.

    Waar je naar een kiosk gaat met iedereen die bij je is, en vraagt om een 'return time' voor een bepaalde attractie.

    Er wordt ook daar rekening gehouden met de wachttijd, en je zal een tijd krijgen vanaf wanneer jullie bij de attractie terecht kunnen.

    Verschillend met DLRP, kan je hiervan geen gebruik maken bij figuren.
  • Heb je doktersattest nodig om gebruik te maken van DAS?

    Of is een EDC (European Disability kaart) voldoende?
  • mei 2019 aangepast
    Nee, Amerika is vooral "don't tell, don't ask" policy (wet op privacy werkt daar anders), waar het in Europa heel anders ander "do tell!" vooral hier.

    Ik had voor de zekerheid een brief van de dokter mee (ik krijg in DLRP de oranje kaart), en je kan misschien ook maar voor in geval van de documentatie de eerste dag bij hebben misschien?
    Ik had deze niet nodig, en heb ook enkel maar de eerste x verteld wat er aan de hand was, omdat de vriendin waar ik bij mee was ook niet echt op de hoogte was van het systeem.
    De rest van de dag, en de andere dagen, je vraagt gewoon netjes een uur, en er wordt niet gevraagd waarom.

    Je moet alle tickets hebben van de personen die mee naar de attractie gaan, omdat deze gescand worden als je de tijd aanvraagt, en ze worden weer gescand als je bij de attractie toe komt.

    In WDW heb ik het systeem zelf niet gebruikt, enkel in DLR, maar van wat ik al hoorde van vele, is het hetzelfde.

    Je vraagt een return time bij de kiosk, en dan kan je normaal vanaf het uur je krijgt gaan. Niet -op- het uur gelijk in DLRP! Maar -vanaf- het uur, al is dat 5 uur later (maar je kan binnen die 5 uur niets anders doen, tot je bij de attractie geweest bent waar je een tijd voor had).

    Zoveel fijner dan in DLRP, want de "tijdsdruk" is bij mij vooral ook hetgene dat erin hakt :neutral:
  • Waar moet je de DAS card aanvragen?
    Kan je dit in je hotel of moet je het aanvragen in één van de parken?
  • Info op de officiële site heeft het over guest relations buiten het park / aan de ingang.

    “How will guests get DAS?
    DAS will be issued at Guest Relations main entrance locations. Guests will participate in a registration process, which also includes having their photo taken.”

    https://disneyparks.disney.go.com/blog/disney-parks-disability-access-service-card-fact-sheet/
  • januari 2020 aangepast
    Gewoon bij Guest Relations vragen om die kaart, zoals eerder gezegd gaan ze niet vragen wat de reden is en mochten ze het toch doen dan geef je als reden claustrofobie op ofzo. Je DAS kaart is in principe een setje extra fastpassen gedurende de dag.

    Stel je komt bij Big Thunder Mountain aan en er staat een rij van 60 minuten. Je meldt je bij de medewerkers voor de ingang ( hier hoeft de persoon waar de DAS kaart voor is niet eens bij te zijn ) en je krijgt 60 minuten later toegang tot de FP+ rij met je groep ( nu moet de DAS kaart houder er wél bij zijn én deelnemen aan de attractie ).

    Mijn zoon heeft autisme, zij het in een heel lichte vorm en hij kan prima in wachtrijen staan alleen zijn emmertje loopt gedurende de dag een beetje over. 100% dat ik zo'n DAS kaart tijdens ons verblijf ga aanvragen.
  • Hallo iedereen,
    we zijn van plan om naar wdw te gaan, ik heb een jaarpas van eurodisney alsook een groene kaart aangezien ik wegens een rugletsel niet lang rechtop kan staan. Nu vraag ik me af hoe dit precies werkt in wdw? Moet je dat op voorhand aanvragen, welke attesten heb je nodig (dezelfde als parijs?), en hoe gaat het systeem daar precies in zijn werk?, want ik heb hier al wat zitten lezen en het systeem is toch behoorlijk anders. Mijn dochtertje heeft ook adhd.
    Alvast bedankt
  • Deze discussie is gecreeërd van reacties die gesplitst zijn van: Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers.
  • Hallo iedereen,
    we zijn van plan om naar wdw te gaan, ik heb een jaarpas van eurodisney alsook een groene kaart aangezien ik wegens een rugletsel niet lang rechtop kan staan. Nu vraag ik me af hoe dit precies werkt in wdw? Moet je dat op voorhand aanvragen, welke attesten heb je nodig (dezelfde als parijs?), en hoe gaat het systeem daar precies in zijn werk?, want ik heb hier al wat zitten lezen en het systeem is toch behoorlijk anders. Mijn dochtertje heeft ook adhd.
    Alvast bedankt

    Hallo,
    Voor lichamelijke klachten krijg je geen groene kaart.WDW staat gebruik van rolstoel scootmobiel toe.
    ADHD weet ik niet hoe ze hiermee omgaan.
    De mensen die wel gebruik mogen maken van groene kaart systeem staan in de fast passes wachtrij.Dus 60 dagen voor bezoek mag je 3 vast leggen via het systeem. Als de 3 vroeg in de dag legt kun je erna proberen weer een te maken op de dag zelf.
    Margo
Log In of Registreer om te reageren.