Autisme pas

november 2013 aangepast in Praktische Informatie
Hallo,
Vraagje, wij zijn van plan om ergens in Maart met ons 6 jarig zoontje naar Disney te gaan..maar hij is autistisch. Gediagnosticeerd en al.
Nu weet ik dat Euro Disney stond aangescheven als een autisme vriendelijk park.
Maar ik hoorde van de week dat de speciale pas die verkregen kan worden is opgeheven, maar het is voor mijn zoon absoluut niet mogelijk om bv een half uur in de rij te gaan staan laat staan langer:(
Het is niet dat hij t niet wil maar niet kan, laat dat wel even duidelijk zijn.
Kan iemand mij nu vertellen wat er nu nog mogelijk is want ik weet het nu niet meer, en anders ben ik bang dat Disney niet langer een optie is en daar zou ik erg verdrietig om worden want ben er zelf voorheen vaak geweest, en wil hem dit ook graag laten mee maken.,
Alvast bedankt voor de reacties;)

Reacties

  • miss zei:


    Hallo,
    Vraagje, wij zijn van plan om ergens in Maart met ons 6 jarig zoontje naar Disney te gaan..maar hij is autistisch. Gediagnosticeerd en al.
    Nu weet ik dat Euro Disney stond aangescheven als een autisme vriendelijk park.
    Maar ik hoorde van de week dat de speciale pas die verkregen kan worden is opgeheven, maar het is voor mijn zoon absoluut niet mogelijk om bv een half uur in de rij te gaan staan laat staan langer:(
    Het is niet dat hij t niet wil maar niet kan, laat dat wel even duidelijk zijn.
    Kan iemand mij nu vertellen wat er nu nog mogelijk is want ik weet het nu niet meer, en anders ben ik bang dat Disney niet langer een optie is en daar zou ik erg verdrietig om worden want ben er zelf voorheen vaak geweest, en wil hem dit ook graag laten mee maken.,
    Alvast bedankt voor de reacties;)

    Hoi miss,
    Disneyland Parijs kent twee verschillende kaarten voor mindervalide bezoekers: Easy Access Card en Disabled Priority Card. Download de officiële handleiding voor mindervalide bezoekers voor meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/wp-content/uploads/2012/12/catalogue-mindervalide.pdf. Als je verder specifieke vragen hebt over of een bepaalde aandoening in aanmerking komt voor een dergelijke kaart, stuur dan een e-mail naar de Nederlandse klantenservice van Disney: dlp.clientenservice@disney.com. Deze informatie heb ik helaas niet voorhanden.
    Groetjes,
    Lars
  • miss zei:


    Hallo ,
    Wij hebben drie kinderen met een auti pas ,deze kan nog steeds aangevraagd worden .
    Wij hebben de auti pas altijd bij en we hebben een jaar kaart want als begeleider mag je gratis binnen bij Euro Disney.
    Daar naast hebben wij ook altijd een verklaring van de huis arts en kinderarst in het franse bij waar in staat wat ze mankeren en ze echt niet kunnen wachten in de gewonnen rij.
    Deze brief hebben we nog nooit hoeven te gebruiken omdat ze de auti pas al goed vinden .
    Maar je moet wel rekening houden dat bij drukte een tijd wordt af gesproken om terug te komen naar de attractie.
    Je krijgt dan een brief je met de tijd ... soms moet je dan nog 15 Min wachten.
    Onze ervaring is heel fijn de kinderen weten waar ze aan toe zijn ,en voelen gewaardeerd ze zijn altijd blij als we er zijn.
    Maar soms krijg je van andere mensen vervelende opmerkingen .
    Hopelijk kan je iets met deze info succes er meeSmile
    Groetjes Patricia
    Hallo,
    Vraagje, wij zijn van plan om ergens in Maart met ons 6 jarig zoontje naar Disney te gaan..maar hij is autistisch. Gediagnosticeerd en al.
    Nu weet ik dat Euro Disney stond aangescheven als een autisme vriendelijk park.
    Maar ik hoorde van de week dat de speciale pas die verkregen kan worden is opgeheven, maar het is voor mijn zoon absoluut niet mogelijk om bv een half uur in de rij te gaan staan laat staan langer:(
    Het is niet dat hij t niet wil maar niet kan, laat dat wel even duidelijk zijn.
    Kan iemand mij nu vertellen wat er nu nog mogelijk is want ik weet het nu niet meer, en anders ben ik bang dat Disney niet langer een optie is en daar zou ik erg verdrietig om worden want ben er zelf voorheen vaak geweest, en wil hem dit ook graag laten mee maken.,
    Alvast bedankt voor de reacties;)

  • Hai Lars,
    Hartstikke bedankt voor je antwoord, ik heb er zeker wat aan:)
    En Patricia, super.
    Die Autipas heb ik idd ook al, en dat andere mensen opmerkingen maken zal mij echt een zorg zijn..die zouden ze nl ook maken als ik met mijn zoontje in de rij zou staandaar worden ze nog veel minder blij van:(..ze doen maar.
    15min is miss nog te doen..word afwachten hoe t gaat..
    ik dacht er wel aan miss een soort van gameboy te kopen zodat hij wat afgeleid is tijdens het wachten maar das weer een ander verhaal;)
    Iig super bedankt voor jullie snelle antwoord!
    Ik hoop maar dat het een succes gaat worden!
    groetjes Helen
  • miss zei:


    Hai Lars,
    Hartstikke bedankt voor je antwoord, ik heb er zeker wat aan:)
    En Patricia, super.
    Die Autipas heb ik idd ook al, en dat andere mensen opmerkingen maken zal mij echt een zorg zijn..die zouden ze nl ook maken als ik met mijn zoontje in de rij zou staandaar worden ze nog veel minder blij van:(..ze doen maar.
    15min is miss nog te doen..word afwachten hoe t gaat..
    ik dacht er wel aan miss een soort van gameboy te kopen zodat hij wat afgeleid is tijdens het wachten maar das weer een ander verhaal;)
    Iig super bedankt voor jullie snelle antwoord!
    Ik hoop maar dat het een succes gaat worden!
    groetjes Helen

    Hoi helen,
    Ik ga al jaren met mijn zoontje na eurodisney en hij heeft ook autisme. Ik heb de autipas en een brief in engels van een arts, waar zijn diagnose instaat. We halen dan in main street de pas. Het werkt voor mijn zoontje geweldig. Soms moeten we wachten maar daar staan dan bankjes om even te gaan zitten. Een gameboy zou voor dat goed idee zijn. De pas werkt niet alleen bij de attracties maar ook bij de poppen waar je foto kunt maken. Voor de parades heb je speciale plekken waar je dan kunt gaan staan zodat je niet zo tegen elkaar staat, want daar kan mijn zoontje ook niet tegen. Wij gaan ook weer in maart. Hoop dat jullie en je zoontje het ook geweldig zullen ervaren zoals wij altijd doen.
    gr angelique
Log In of Registreer om te reageren.