Wanneer gaat Disneyland Paris weer open?

Hoi allemaal,

Met de aanstaande heropening van Shanghai Disneyland en Hong Kong Disneyland (zie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disney-start-heropening-parken-shanghai-disneyland), is het tijd om te kijken wanneer Disneyland Paris weer open gaat.

In het volgende artikel verzamelen we alle actuele informatie van de Franse overheid en Disney: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/wanneer-gaat-disneyland-paris-euro-disney-weer-open.

In dit nieuwe topic kan gediscussieerd worden over de heropening van DLP. Het bestaande topic over het coronavirus en Disneyland Paris (hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyforum/index.php?p=/discussion/1186/coronavirus-en-een-reis-naar-disneyland-paris#latest) blijft behouden voor mensen met vragen die reeds een verblijf (of tickets) hebben geboekt en deze willen wijzigen of annuleren.

Groetjes,
Lars
«13456

Reacties

  • Voorzichtig goed nieuws in de pers vandaag. Frankrijk wil deze zomer de grenzen openen:

    Als het virus het toelaat, gaan de grenzen van Frankrijk deze zomer opnieuw open voor Europese toeristen. Dat heeft de Franse staatssecretaris van Europa en Buitenlandse Zaken Jean-Baptiste Lemoyne aangekondigd. Wanneer toeristen juist welkom zijn, daarover kan hij nog geen zekerheid geven. Maar dat Belgen welkom zijn, dat staat vast.

    De staatssecretaris verwacht dat het midden juni duidelijk zal zijn wanneer, in welke mate en onder welke voorwaarden Europeanen de grens mogen oversteken. Dat moet gecoördineerd worden tussen de Europese landen. Lemoyne sprak zelf de hoop uit dat de Europese binnengrenzen open zullen zijn voor toeristen als in juli het hoogseizoen begint. Hij verwacht dat rond 15 juni knopen worden doorgehakt binnen de Europese Unie.

    Grote slag om de arm is de verspreiding van het virus: als corona toch opnieuw meer gaat rondsluipen dan momenteel wordt verwacht, staat de heropening van de grenzen op losse schroeven. De voorgenomen versoepeling geldt overigens alleen voor de binnengrenzen tussen de landen. De buitengrens van de Schengenzone blijft gesloten tot nader order.

    Lemoyne maakte van de gelegenheid gebruik om zich specifiek tot de Nederlanders en Belgen te richten. “Tegen de Belgen en Nederlanders, zeker tegen zij die een tweede huis in ons land hebben, zou ik willen zeggen: wees welkom in Frankrijk. Dat zijn mensen die een band met ons land hebben, en er belasting betalen. We willen deze mensen kunnen verwelkomen.”

    “Maar daar wordt nog aan gewerkt”, zo voegde hij toe. “We moeten een evenwicht vinden tussen de volksgezondheid en de economie. Het is nog te vroeg om nu al duidelijkheid te geven. Mijn ideaal zou zijn dat iedereen straks weer kan gaan reizen. Maar het zal anders zijn dan voorheen.’’

    Lemoyne liet ook nog weten dat de Europese Commissie binnenkort met een online platform komt waarop alle reis- en vakantie-informatie komt te staan voor alle lidstaten.

    Bron: https://www.hln.be/reizen/frankrijk-wil-deze-zomer-de-grenzen-openen-tegen-de-belgen-zeggen-we-wees-welkom~a804b227/
  • Hoi allemaal,

    Center Parcs heeft bekendgemaakt dat vanaf juni stapsgewijs vakantieparken open zullen gaan in Frankrijk. Momenteel staat Villages Nature op de planning om vanaf 12 juni 2020 weer open te gaan. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/hotels-accommodatie-paris/villages-nature-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hi Lars,

    Dat is echr goed nieuws! Echt een mooi begin hoop ik. Nog een weekje ongeveer en dan zitten we in juni ben echt benieuwd naar Franrkijk. Vandaag ook te horen gekregen dat Spanje zijn grenzen open stelt aan toeristen per juli!

    Was wel benieuwd hoeveel bezoekers er in Disney kunnen? Vermoed dat als ze met 30% capaciteit beginnen het wel eens een drama kan worden met reserveren. Maar goed we zullen het zien.

    Thanks voor de update!
  • Hoi @Fantilussion1988 ,

    Het Disneyland Park kan maximaal 75.000 bezoekers aan en het Walt Disney Studios Park 35.000. Dit zal in het begin worden gelimiteerd tot 30% van de maximale capaciteit, net als in Shanghai en Hong Kong. Vervolgens wordt dit percentage geleidelijk verhoogt als de Franse overheid dit toestaat.

    Overigens: In Shanghai en Hong Kong is de capaciteit sowieso gemiddeld over een heel jaar zo'n 40% per dag, uiteraard met pieken tijdens schoolvakanties en feestdagen waardoor het op de meeste dagen geen probleem zal zijn om een bezoek te brengen voor iedereen die dat wilt.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @Fantilussion1988 ,

    Het Disneyland Park kan maximaal 75.000 bezoekers aan en het Walt Disney Studios Park 35.000. Dit zal in het begin worden gelimiteerd tot 30% van de maximale capaciteit, net als in Shanghai en Hong Kong. Vervolgens wordt dit percentage geleidelijk verhoogt als de Franse overheid dit toestaat.

    Overigens: In Shanghai en Hong Kong is de capaciteit sowieso gemiddeld over een heel jaar zo'n 40% per dag, uiteraard met pieken tijdens schoolvakanties en feestdagen waardoor het op de meeste dagen geen probleem zal zijn om een bezoek te brengen voor iedereen die dat wilt.

    Groetjes,
    Lars

    Hoi Lars,

    Dank je wel voor je reactie. In totaal 110.000 bezoekers.
    30% x 110.000 = 33.000 bezoekers,

    Maar even afwachten wat de plannen van Disney zijn. Ik was vorig jaar in Disney Hong Kong en het was daar inderdaad lekker rustig (periode begin september 2019). Dit is natuurlijk niks vergeleken met een :P arijs, waarbij bezoekers vanuit Spanje, Engeland, Nederland en België komen.

    Dank voor de update Lars.

    Groetjes
  • Hi,

    Zojuist op rtl het nieuwsbericht gelezen dat de kans groot is dat de grenzen van Frankrijk 15 juni open gaat per 15 juni op voorwaarde dat de virus niet opnieuw oplaait.

    Rutte zei gisteren wel om niet naar landen te gaan met een hogw risico (wat Frankrijk nu wel is).

    Blijft toch nog spannende weken nu! Geen gehoord van Disney helaas.

    Groetjes
  • Hoi allemaal,

    Zoals @Fantilussion1988 al aangeeft gaat Frankrijk er nu vanuit dat de grenzen voor Europese bezoekers vanaf 15 juni 2020 weer open gaan. Disneyland Paris krijgt vanaf 'fase 3 van de heropening van Frankrijk' 22 juni 2020 de mogelijkheid om onder voorwaarden te openen, mits de besmettingen de komende tijd onder controle blijven. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/wanneer-gaat-disneyland-paris-euro-disney-weer-open.

    Groetjes,
    Lars
  • BREAKING: Informatie van toeleveringsbedrijven geven aan dat Disneyland Paris op 11 juli 2020 open zal gaan voor het publiek (vergelijkbaar met Walt Disney World). Essentiële cast members keren vanaf 3 juni 2020 weer terug en de overige operationele cast members vanaf 20 juni 2020 voor trainingen en voorbereidingen. Vooralsnog geen officiële bevestiging van Disney zelf, maar deze wordt binnenkort verwacht. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/wanneer-gaat-disneyland-paris-euro-disney-weer-open
  • Lars, dat is fantastisch nieuws. Ben echt benieuwd hoe zij het gaan regelen en of wij in Nederland een kans maken om dagen te reserveren.

    Gisteren naar de Efteling geweest, moet zeggen dat zij het wel goed geregeld hebben.

    Groetjes
  • De Efteling heeft het zeker goed geregeld, @Fantilussion1988 .

    Tip: Profiteer van voordeel op De Efteling en ontvang tot 15% korting op tickets én arrangementen in de hotels & vakantieparken via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/voordelig-naar-de-efteling-korting-tickets-verblijf-hotels.
  • Dank je wel Lars voor de tip.

    Groetjes en veel plezier met het weer.
  • Hopelijk verloopt het reserveren wel soepeler dan voor de Efteling ;-)
    Wij hebben 19 juli in de planning staan.

    Benieuwd hoe “infinity” een infinity kaart gaat zijn.
    Spannend!
  • Macamba zei:

    Hopelijk verloopt het reserveren wel soepeler dan voor de Efteling ;-)
    Wij hebben 19 juli in de planning staan.

    Benieuwd hoe “infinity” een infinity kaart gaat zijn.
    Spannend!

    Ja daar zijn wij ook heel erg benieuwd naar. Wat is de kans dat je überhaupt kaartjes kan gaan reserveren met een infinity pas?
  • Macamba zei:

    Hopelijk verloopt het reserveren wel soepeler dan voor de Efteling ;-)
    Wij hebben 19 juli in de planning staan.

    Benieuwd hoe “infinity” een infinity kaart gaat zijn.
    Spannend!

    Ja daar zijn wij ook heel erg benieuwd naar. Wat is de kans dat je überhaupt kaartjes kan gaan reserveren met een infinity pas?
    Ik ben ook wel benieuwd of iemand al weet hoe dat in zijn werking gaat met kaarten bestellen via de jaarpassen. En mogen eerst de Fransen? Of ook jaarkaarthouders?
  • Wanneer beginnen de Halloween festiviteiten in Parijs eigenlijk
    En zijn daar ook aanbiedingen voor
  • Hoi @thomastol ,

    Het Halloween seizoen in Disneyland Paris loopt normaal gezien van eind september t/m begin november, maar exacte data zijn nog niet bekend. In ieder geval de hele maand oktober. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/seizoenen-paris/disneys-halloween-festival-paris.

    De Tol Deal aanbieding (tot 25% korting + €200 cadeaukaart) is geldig in deze periode en online te boeken via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-nl.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,

    Goed nieuws vanuit her kabinet, er mag ook gereisd worden naar Frankrijk zonder dat je bij terugkomst weer aan maatregelen vastzit.

    Als alles gewoon gunstig gaat qua besmettingen e.d. dan ligt alles nu bij Disney zelf.

    Wanneer gaan zij open en veel belangrijker: hoe gaan de reserveringen eruit zien?

    Met al veel goed nieuws afgelopen weken!

    Groetjes
  • Inderdaad, @Fantilussion1988 ! Nu nog een officiële openingsdatum (mogelijk 11 juli 2020) en dan kunnen er weer plannen gemaakt worden.
  • Laten we hopen dat er werkbare afspraken en regels komen, die ook voor bezoekers van iets verder weg realistisch zijn. En dat de ICT die er voor nodig is, op orde is..... :)
  • Hugo zei:

    Laten we hopen dat er werkbare afspraken en regels komen, die ook voor bezoekers van iets verder weg realistisch zijn. En dat de ICT die er voor nodig is, op orde is..... :)

    Dat klinkt allemaal als een hele uitdaging.
    Dat Disney een protocol heeft daar vertrouw ik wel op, dat ze het organiseren ook..
    ..maar het (wan)gedrag van de bezoekers en het gebrek aan handhaving (kijk bijv. naar het rookbeleid) maakt dat je in de praktijk veel regels kunt verzinnen en nog meer signalisatie kunt plaatsen, de bezoekers zullen het moeten respecteren of er op worden aangesproken.

    Je ziet nu ook de reacties van mensen in de winkelstraten en de horeca(bezoekers) waarbij velen zeggen: heerlijk, eindelijk wat structuur en ruimte i.p.v. dat proppen.
    DAT is dus iets wat ik in Disney ook toejuich: wat meer structuur in de looprichtingen en routes, stromen bezoekers die ze beter sturen.
    En natuurlijk het feit dat mensen niet meer tegen je aanleunen / hoesten, dat ik de onaangename lichaamsgeur van een ander niet meer hoef in te ademen..
    (We hebben het allemaal al meegemaakt, dat moment dat je bijna over je nek gaat).

    Moraal van het verhaal: distancing en respect voor elkaar heeft ook voordelen en die zijn erg welkom in parken zoals Disney.

    Ik denk dat met een gezonde balans van een commercieel acceptabele capaciteit waarbij het toch nog aangenaam en veilig blijft voor iedereen, dat Disney (nog) veel magischer zal zijn!

    Ik hoop ook dat dit gaat blijken uit enquêtes en dat bepaalde maatregelen blijvend zullen zijn zonder dat het een negatieve impact heeft.
  • Iemand enig idee of ook in DLP de mondkapjes verplicht gaan worden?
  • Lijkt me best om daarmee te wachten tot er een officieel bericht van komt, want vragen "iemand een idee van dit of dat", dat weet gewoon niemand niet, tot dat er bericht komt :)
  • Hoi @tink35 ,

    Daar is op dit moment nog niets over te zeggen aangezien Disney nog geen officiële mededeling over de heropening heeft gedaan. Zodra de datum bekend is, zal er ook informatie worden vrijgegeven over de maatregelen in Parijs. Ter indicatie is dit wat we nu weten over de procedures en maatregelen in Walt Disney World: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/walt-disney-world-opent-11-juli-2020-parken-hotels. Dat hoeft niet perse vergelijkbaar te zien met Parijs, maar geeft wel een richting.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal,

    Disneyland Paris maakt de eerste maatregelen bekend als de parken binnenkort weer openen voor de veiligheid van bezoekers en cast members. Bekijk het complete overzicht: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/wanneer-gaat-disneyland-paris-euro-disney-weer-open

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi allemaal,

    Disneyland Paris maakt de eerste maatregelen bekend als de parken binnenkort weer openen voor de veiligheid van bezoekers en cast members. Bekijk het complete overzicht: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/wanneer-gaat-disneyland-paris-euro-disney-weer-open

    Groetjes,
    Lars

    Ik vraag mij af hoe het in zijn werk zal gaan als je met gratis tickets begeleider gaat of friends tickets jaarkaart.
    Wij hebben maar 3 jaarkaarten, mijn man heeft er geen meer.
  • Ik vraag mij af hoe het in zijn werk zal gaan als je met gratis tickets begeleider gaat of friends tickets jaarkaart.
    Wij hebben maar 3 jaarkaarten, mijn man heeft er geen meer.

    Ja, dat vraag ik me ook af, mijn moeder gaat altijd mee naar binnen als begeleider voor papa, omdat hij invalide is, mijn vader en ik hebben allebei een jaarkaart (ik heb Infinity en papa MagicPlus)
  • Hoi @mieke en @larissavanbuul ,

    Op dit moment zijn dit soort praktische zaken nog niet bekend. Pas als Disney de officiële heropening bekendmaakt, zal er meer bekend worden gemaakt.

    Groetjes,
    Lars
  • Groetjes en veel plezier met het weer
  • 11 uur geleden op blog van nu.nl

    Frankrijk versoepelt definitief grensbeleid
    Het was al zo goed als zeker, maar nu ook definitief: vanaf 15 juni verwelkomt Frankrijk weer toeristen uit EU-landen. 

    Ook heeft het land meer bekendgemaakt over toeristen van buiten het Schengengebied: vanaf 1 juli zullen de grenzen voor landen buiten de Schengenzone geleidelijk opengaan.
  • Inderdaad goed nieuws, @steef . Diverse landen openen hun grenzen vanaf 15 juni 2020 waardoor er weer vrije doorgang is naar Frankrijk en Disneyland Paris. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/frankrijk-opent-grenzen-15-juni-2020-bezoekers-europa

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.