Wandelend eten en/of drinken?

Misschien een rare vraag maar aangezien je nu een mondkapje op moet en alleen in de restaurants tijdens het eten af mag vraag ik me af hoe dat zit als je onderweg al lopend wat wilt eten of drinken. Is het dan toegestaan om mondkapje af te doen?

Reacties

• juli 2020 aangepast
    Alle castmembers, zelfs de bestuurders van bijvoorbeeld de paardentram letten hier constant op, alleen al als je kapje afzakt zodat je neus vrij is krijg je een teken om het terug op te zetten. (Ik zie het constant gebeuren).

Natuurlijk als je snel een slok water neemt, dat moet kunnen maar wat ik iedereen zie doen is zich ergens aan de kant zetten of in een rustige hoek om daar even iets te drinken / eten.

De logica blijft ook dat als je lopend, zonder mondkapje, veel mensen kruist dat dat potentieel gevaarlijk of storend kan zijn. Dus enkel afzetten als je stil zit / staat is het advies, vergelijkbaar met restaurants en terrassen dus.

Je moet je voorstellen: Disney is zover ik ervaar de enige plek (voor vrije tijd) waar men zo strikt de maatregelen toepast. Dus je went er ook snel aan en daarom valt het ook direct op als je iemand zonder mondkapje ziet.

Persoonlijk vind ik de gestructureerde, goed georganiseerde werkwijze en handhaving zeer goed en vriendelijk toegepast.
    Castmembers zijn enorm goed getraind en voorbereid.
    We hebben zelfs besloten om langer te blijven nu het hier zo relaxed en veilig aanvoelt.
  • Hoi @airwolf83 ,

Zoals @Macamba al aangeeft zijn de regels voor eten en drinken in alle Disney resorts als volgt:

Alleen als je aan de kant stil staat, afgezonderd van andere mensen, mag je je mondkapje even omlaag trekken als je iets eet of drinkt. Het is niet toegestaan om al lopend te eten en/of te drinken.

Bekijk het complete overzicht van alle maatregelen in Disneyland Paris: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/overzicht-alle-maatregelen-bezoek-disneyland-paris

Groetjes,
    Lars
  • @Macamba en @Lars

Thnx voor het duidelijke antwoord.

• Dus aks je in de wachtrij staat mag je niet even een slok water drinken ?
  • Momenteel ben ik in Bretagne, en sinds maandag geldt ook mondkapjesplicht in alle openbare gelegenheden. Je ziet dat de Fransen dat hier ook zeer gedisciplineerd toepassen. Men draagt hier juist eerder te vaak een kapje. Of dit in de hoofdsteden ook zo gaat, weet ik niet, maar het is in ieder geval veel gedisciplineerder dan wat ik in Amsterdam heb gezien!
  • Dus aks je in de wachtrij staat mag je niet even een slok water drinken ?

Jawel hoor want dan sta je stil en op afstand.
    Maar al etend en drinkend rondlopen zou ik niet doen naarmate het ook steeds drukker gaat worden..
  • Mijn gevoel de afgelopen paar dagen vertelde me dat vooral qua drinken niet echt heel moeilijk gedaan werd; regelmatig mensen gezien die dit deden vlak naast CM's en er niks van gezegd werd. Ik denk ook dat het lastig wordt voor CM's om te bepalen wanneer iemand wel of niet mag drinken, je zal maar diabetes hebben en net even een slok cola moeten nemen om je bloedsuikerspiegel wat op te krikken....
  • Ik ben nu sinds gisteren in disneyland en er wordt idd niet moeilijk gedaan als je even ergens aan de kant gaat zitten en dan even je mondkapje afdoet om te eten en te drinken. Waar wel gelijk op gereageerd wordt is als sommige mensen vlug hun kapje afdoen tijdens een selfie met de disney figuren. Ook denken sommige mensen dat de regels niet voor hun gelden en lopen rond met dat kapje onder hun neus of zelf het kapje op de kin. Ook het afstand houden van elkaar is ver te zoeken. Vooral in de winkels heb ik gemerkt. Ik was gisteren in die grote disney winkel naast planet hollywood en daar was het 1 grote mierenhoop. Ik heb nu zelf 2 keer gehad dat ik ergens op een steen ging zitten en dat er achter mij gewoon iemand op 2 cm van mij komt zitten terwijl er plek genoeg is.

Qua drukte weet ik niet hoe het vorige week is maar op zich is het nog best druk. Bij big thunder mountain was er bijv een moment dat er 50 min wachtrij was. Of dit precies klopt weet ik niet omdat ik iemand in een rolstoel bij heb dus ik sta in een andere rij

Maar alles bij elkaar heb ik het super naar mijn zin. Ik heb in de andere keren dat ik in disneyland ben geweest nog nooit zoveel disney figuren in het park gezien. Je wordt bij het sluiten van het park zelfs uitgezwaaid door verschillende disnet figuren.
  • Ik ben nu sinds gisteren in disneyland en er wordt idd niet moeilijk gedaan als je even ergens aan de kant gaat zitten en dan even je mondkapje afdoet om te eten en te drinken. Waar wel gelijk op gereageerd wordt is als sommige mensen vlug hun kapje afdoen tijdens een selfie met de disney figuren. Ook denken sommige mensen dat de regels niet voor hun gelden en lopen rond met dat kapje onder hun neus of zelf het kapje op de kin. Ook het afstand houden van elkaar is ver te zoeken. Vooral in de winkels heb ik gemerkt. Ik was gisteren in die grote disney winkel naast planet hollywood en daar was het 1 grote mierenhoop. Ik heb nu zelf 2 keer gehad dat ik ergens op een steen ging zitten en dat er achter mij gewoon iemand op 2 cm van mij komt zitten terwijl er plek genoeg is.

Qua drukte weet ik niet hoe het vorige week is maar op zich is het nog best druk. Bij big thunder mountain was er bijv een moment dat er 50 min wachtrij was. Of dit precies klopt weet ik niet omdat ik iemand in een rolstoel bij heb dus ik sta in een andere rij

Maar alles bij elkaar heb ik het super naar mijn zin. Ik heb in de andere keren dat ik in disneyland ben geweest nog nooit zoveel disney figuren in het park gezien. Je wordt bij het sluiten van het park zelfs uitgezwaaid door verschillende disnet figuren.

Vraagje, als er iemand met rolstoel bij is, met hoeveel mag je dan mee via rolstoel ingang. Wij gaan 6 aug en zoon heeft rolstoel mee. We zijn met 3.

Vraagje, als er iemand met rolstoel bij is, met hoeveel mag je dan mee via rolstoel ingang. Wij gaan 6 aug en zoon heeft rolstoel mee. We zijn met 3.
    Dat zou normaal gesproken moeten lukken, je moet een groene kaart gaan halen, daar komt op te staan hoeveel mensen er mee mogen. Er wordt gevraagd met hoeveel jullie zijn en dat zetten ze op de kaart, maximum van vier begeleiders/metgezellen voor parades en shows weet ik uit mijn hoofd. Attracties dacht ik dat er maximaal twee mee mogen, dus dan zou het moeten lukken.

• Vraagje, als er iemand met rolstoel bij is, met hoeveel mag je dan mee via rolstoel ingang. Wij gaan 6 aug en zoon heeft rolstoel mee. We zijn met 3.

Vorig jaar Per kaart mocht je 4 begeleiders meenemen in een attractie. Nu zijn wij ook maar met zijn 3-en en iedereen mag mee in alle attracties. In jouw situatie met 1 Rolstoel en 2 begeleiders is dus geen probleem
  • @airwolf83 gisteren / zaterdag 25 juli was het idd bijna vervelend druk in vergelijking met andere dagen.
    Idd nog altijd mensen die het niet snappen. En ik vrees dat dat nog gaat toenemen in augustus.
Log In of Registreer om te reageren.