Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

145791019

Reacties

  • augustus 2020 aangepast
    Lars zei:

    Vervelend om te horen, @moorhunhe . Ik zou zeker contact opnemen met Kyriad zelf. Niet geschoten is altijd mis. Wellicht kunnen zij iets voor jullie betekenen.

    We zijn nu eind augustus, en ookal heeft de website begin augustus gezegd dat ik toch geld ga terug krijgen, is er nu opeens een nieuw probleem. Campanille zou een annuleringskost vragen, en daardoor kan ik mijn geld niet terug krijgen.

    Ik vond dit wel erg vreemd eigenlijk.
    Heb het een week gegeven, nogmaals contact met bookingsite, ze hadden nog niets gehoord van het hotel.

    Als ze al uberhaupt het hotel een mail gestuurd hebben, hun zeggen van wel natuurlijk, maar ik geloofde er eigenlijk ook al niet zoveel van.

    Vanmorgen, toch maar naar Frankrijk gebeld, de jongeman aan de lijn moest niet eens nadenken, NEEN wij hebben geen annulatie kost in rekening gebracht, de site waar je bij geboekt hebt, liegt!

    Klaar en duidelijk (en ik geloof hem eerder, dan de site waar ik boekte). We zijn nu aan het wachten op een live chat, maar er zijn +500 mensen voor ons, haha! Vind je't gek? Hoe zou het komen.
    Dus we kunnen nu een uurtje of 3 wat anders doen (vorige week 530 voor mij, en duurde 2,5 uur eer ik iemand te spreken kreeg).

    In de UK kan je een small claims court openen, kost je wel 75 £ maar als je wint, betaald de andere partij dat.
    Screenshots van live chats, alle chats gekopieerd, en mail van Campanille waarin staat dat er geen kost wordt aangerekend, moet me wel genoeg lijken om dat te winnen!
    Vermits ik daar woon, en mijn eigen VISA company mij niet wilt helpen, is dit nog een laatste poging om m'n geld terug te krijgen;
  • Wat een gedoe, @moorhunhe . Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.

    Ter informatie: Mede door al deze verschillende regels inzake annuleringen per hotel/accommodatie, hebben wij samen met Disney nieuwe flexibele boekingsvoorwaarden gelanceerd bij een verblijf in de Disney hotels met de laagste prijsgarantie, gratis annuleren en géén boekingskosten voor alle aankomsten via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-laagsteprijsgarantie-nl.

    Groetjes,
    Lars
  • augustus 2020 aangepast
    Ja, pff, en het stopt duidelijk nog niet.
    Ze bleven gisteren volhouden dat het bij het hotel ligt.
    We waren het beu, en melden dat we een small claims court gaan openen.

    Wat ze daarop te zeggen hadden?
    'Kan ik verder nog wat voor u doen?'
    En ze sluiten de chat af.

    Zegt genoeg dus.
    Dus ik ga vandaag op zoek instanties die ons kunnen helpen of advies geven.
  • september 2020 aangepast
    Update: Nederland past de kleurcode voor het departement waar Disney in ligt aan naar oranje. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/frankrijk-opent-grenzen-15-juni-2020-bezoekers-europa
  • Beste Lars,

    Ik heb een vraagje in verband met een reservering.
    Wij zijn in het bezig van een magic flex pas. Nu hebben wij een reservering gemaakt voor de herfstvakantie (18-20 oktober) via het reserveringsplatform. voor ons stond deze week in het groen op het reserveringsplatform en konden we dus boeken. Achteraf ben ik gaan kijken naar de blockdagen en zie ik dat voor de magic flex jaarpas 18-20 oktober eigenlijk blockdagen zijn. ondertussen is de rest van deze week ook grijs geworden in het reserveringssysteem en niet meer te boeken met magic flex jaarpas(ligt dit aan dat de kaarten al weg zijn, of dat ze de blockdagen niet goed hadden ingesteld). Gaan wij nu problemen krijgen om binnen te komen omdat het eigenlijk een blockdag is, maar mogelijk verkeerd in het systeem heeft gestaan?

    Groetjes,
    Jeroen
  • Hoi allemaal,

    Disney past de openingstijden van de parken en Disney Village vanaf 4 oktober aan. Bekijk ons complete overzicht van alle wijzigingen in Disneyland Paris: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/overzicht-alle-maatregelen-bezoek-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi @venno ,

    De blockdagen blijven van toepassing (ook als het reserveringssysteem die data op groen heeft staan), dus als jullie een reservering voor toegang hebben gemaakt op blockdagen van de Magic Flex, dan is toegang niet mogelijk, tenzij je ter plaatse upgrade naar een Magic Plus (die geen blockdagen heeft in de periode van 18 t/m 20 oktober).

    Je betaalt hier het prijsverschil tussen het bedrag dat op je Magic Flex pas staat en de nieuwprijs van een Magic Plus. In normale omstandigheden kost je dat €40 per persoon voor een upgrade (€259 versus €299). Dit is mogelijk bij de meest rechter kassa's van het Walt Disney Studios Park.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @venno ,

    De blockdagen blijven van toepassing (ook als het reserveringssysteem die data op groen heeft staan), dus als jullie een reservering voor toegang hebben gemaakt op blockdagen van de Magic Flex, dan is toegang niet mogelijk, tenzij je ter plaatse upgrade naar een Magic Plus (die geen blockdagen heeft in de periode van 18 t/m 20 oktober).

    Je betaalt hier het prijsverschil tussen het bedrag dat op je Magic Flex pas staat en de nieuwprijs van een Magic Plus. In normale omstandigheden kost je dat €40 per persoon voor een upgrade (€259 versus €299). Dit is mogelijk bij de meest rechter kassa's van het Walt Disney Studios Park.

    Groetjes,
    Lars

    Bedankt Lars!
  • venno zei:



    Bedankt Lars!

    Graag gedaan!
  • Lars zei:

    Hoi allemaal,

    Disney past de openingstijden van de parken en Disney Village vanaf 4 oktober aan. Bekijk ons complete overzicht van alle wijzigingen in Disneyland Paris: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/overzicht-alle-maatregelen-bezoek-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars

    Ik vind de openingstijden echt een lachtertje!!! Studio’s zijn maar 5 uurtjes open op een dag! Is toch belachelijk?! En wij maar de volle mep betalen voor de jaarpassen en ondertussen mag je maar een halve dag de studio’s in.
    We hebben er over nagedacht om te verlengen maar begin nu steeds meer te twijfelen.
    Vind dit echt jammer. Want ik was juist zo blij hoe ze het nu in de parken allemaal hebben geregeld ivm de nieuwe maatregelen enzo.
  • Hoi @martinekerssens ,

    Alleen tijdens weekdagen (buiten schoolvakanties) zijn de tijden voor het Studios Park beperkt. In het weekend en alle dagen tijdens schoolvakanties is het park regulier geopend. Dit zijn ongekende tijden en Disney zal de openingstijden moeten aanpassen naar gelang bezoekersaantallen om te kunnen blijven draaien. Het alternatief is dat parken dicht gaan. De internationale Disney parken hebben eveneens hun tijden aangepast.

    Zeker niet leuk, maar op dit moment noodzakelijk. Met de huidige capaciteit van de parken kunnen bezoekers met gemak alle attracties in de Studios doen, ook op dagen met beperkte openingstijden. De wachttijden zijn immers laag.

    Groetjes,
    Lars
  • Update: Frankrijk plaatst de regio van Disneyland Paris in de lagere 'licht rode code' zonder beperkingen, vergelijkbaar met de Nederlandse code 'geel'. Bekijk alle actuele reisadviezen en maatregelen in ons overzicht: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/code-oranje-geel-rood-reisadvies-disneyland-paris
  • Maar mag je als Nederlander (Noord-Hollander) ook Frankrijk in en/of hotels? Zou niet zo goed weten hoe dat werkt.
  • Ja hoor, maar houd wel rekening met het Nederlandse reisadvies dat op dit moment geldt: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies#anker-veiligheidsrisico’s

    (29-09-2020, 10:45 uur)
  • Hoi @Mierik ,

    Zoals Hugo al aangeeft, is toegang tot Frankrijk gewoon mogelijk. Ook het bezoeken van oranje gebieden (zoals Disneyland Paris) is mogelijk met aanvullende adviezen bij terugkomst. Bekijk alle actuele reisadviezen: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/code-oranje-geel-rood-reisadvies-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij hebben mail gehad dat we zijn omgeboekt naar het dreamcastle. Magic circus gaat weer sluiten
  • Ik heb volgende maand een bezoekje gepland, ik vrees alleen dat ik dit moet annuleren.
  • BEVESTIGD: Disneyland Paris sluit de parken van 30 oktober 2020 t/m 12 februari 2021 met mogelijke heropening in de kerstvakantie. Lees alles over de sluiting + informatie voor bestaande en nieuwe reserveringen: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneyland-paris-sluit-parken-covid-corona-frankrijk
  • oktober 2020 aangepast
    Hallo Lars,

    Vanwaar de sluiting van 4 januari t/m 12 februari? Ze hopen met de kerst open te mogen, dus de sluiting erna heeft dan geen betrekking op de coronamaatregelen? Waarom zijn ze dan wel gesloten? Als het wel al uit voorzorg voor corona is, dan is het vreemd dat ze open willen gaan in de kerstperiode.

    Alvast bedankt,

    Saskia
  • Hoi @saskia_d ,

    De sluiting na het kerstseizoen heeft te maken met de momenteel zeer lage vraag naar Disney vakanties. Die periode is altijd al laagseizoen geweest en nu met alle maatregelen en beperkingen is het niet levensvatbaar voor Disney om dan te openen. Het heeft voor hun geen zin om het resort te openen als er te weinig mensen komen. Hong Kong Disneyland heeft hetzelfde gedaan tijdens hun tweede sluiting.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor de uitleg. Dat klinkt in ieder geval logisch.
  • Hi Lars,

    Ik had een arrangement geboekt voor 2-3-4 December bij Santa Fe en we waren geüpgrade naar Newport Bay Club (ivm beperkte opening van de hotels). Nu zullen we dit moeten gaan verzetten natuurlijk. Ik lees het volgende in jouw post: Gasten met een arrangement in de Disney hotels (verblijf + tickets) met aankomsten van 30 oktober t/m 18 december 2020 en van 4 januari t/m 12 februari 2021 kunnen deze kosteloos wijzigen naar aankomsten van 13 februari t/m 31 maart 2021 (op basis van dezelfde prijs) óf wijzigen naar aankomsten in de periode van 1 april t/m 30 september 2021 voor dan geldende voorwaarden.

    Op de site van Disneyland lees ik hier geen verschil in, klopt dat? Want uit jouw bericht begrijp ik dat als ik zou omboeken naar NBC in de periode van 13 feb t/m 31 maart zouden we vrij zijn om te kiezen qua datum, ongeacht de prijs? En als we kijken naar 1 april t/m 30 september geldt de prijs van de aanbieding die op dat moment is? Klopt dat?

    Hoor het graag, thanks!

    Judith
  • Hoi @MrsJudith ,

    Dat is correct. Bij het wijzigen van een verblijf naar de periode van 13 februari t/m 31 maart 2021 blijf je dezelfde prijs houden, ongeacht de aankomstdag. Dit kan alleen telefonisch geregeld worden en komt dus niet overeen met de prijzen die je nu ziet in het boekingssysteem. Wil je het verblijf echter verplaatsen naar de periode van 1 april t/m 30 september 2021, dan zijn de prijzen via de vroegboekvoordeel aanbieding geldig via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-nl.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @MrsJudith ,

    Dat is correct. Bij het wijzigen van een verblijf naar de periode van 13 februari t/m 31 maart 2021 blijf je dezelfde prijs houden, ongeacht de aankomstdag. Dit kan alleen telefonisch geregeld worden en komt dus niet overeen met de prijzen die je nu ziet in het boekingssysteem. Wil je het verblijf echter verplaatsen naar de periode van 1 april t/m 30 september 2021, dan zijn de prijzen via de vroegboekvoordeel aanbieding geldig via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-nl.

    Groetjes,
    Lars

    Goed om te weten Lars, dankjewel voor het verstrekken van deze info!
  • Hi Lars,

    Enig idee of de info hierboven nog actueel is? Ik heb al 2x telefonisch contact gehad met de reserveringslijn en zij gaan gewoon uit van de actuele prijzen, ook voor 13 februari t/m 31 maart 2021. Deze info is op de officiële website van DLP ook niet terug te vinden dus weet niet hoe ik alsnog gebruik kan maken van deze 'aanbieding'.

    Hoor het graag!

    Groetjes,
    Judith
  • Hoi @MrsJudith ,

    Navraag bij Disney leert ons dat die 'aanbieding' maar voor korte tijd beschikbaar was. Momenteel kan er inderdaad alleen omgeboekt worden naar de actuele prijzen voor die periode. Bekijk de voordeligste periodes in onze kalender met prijsseizoenen voor de beste prijzen: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • BREAKING: Disneyland Paris opent de parken en hotels vanaf 17 juni 2021. Lees alles over de heropening: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneyland-paris-opent-17-juni-2021-parken-hotels-village
  • Hi, zijn er al mensen naar Disney geweest? Hoe was het?

    Zijn de parades er weer (stars in parade?) en Illimunations in de avond?

    Ben benieuwd wat je er nu kunt doen, begreep dat er een nieuwe theater show is in Disney Studio (vervanger van Mickey and magician?)


    Groetjes
  • Hey, ik ben er momenteel, er zijn geen parades en ook geen illuminations. Er zijn ook geen shows, die zijn vervangen door een soort selfie spots, waar je dus foto's van op afstand kan nemen. Overig staan er veel figuren overal om foto's mee te nemen, op afstand natuurlijk. Mondmasker moet op blijven, ook tijdens nemen van foto's met figuren. Het is niet zo heel druk, maar dat is wss door de beperkte capaciteit.
  • Hoi @Fantilussion1988 ,

    Groot entertainment (als in de dagparade, theatershows en vuurwerk) is momenteel niet mogelijk vanwege de Franse maatregelen. Daarvoor in de plaats zijn er de hele dag door korte cavalcades in beide parken en kun je meer dan 60 Disney figuren ontmoeten op 15 selfie spot locaties. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/selfie-spots-disneyland-paris-uitgebreid-60-disney-figuren.

    Vanaf 1 juli gaat Disney weer beginnen met theatershows, waarbij de nieuwe Dream Factory show de spits zal afbijten. Deze show is te zien in het vernieuwde Club D theater (voorheen Disney Junior). Mickey and the Magician in het Animagique Theater keert later terug. Meer informatie over de terugkeer van shows en parades: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/shows-en-parades-keren-terug-in-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.