Jaarkaarten (algemene vragen)

1555658606182

Reacties

  • Laten we hopen dat dat hele reserveersysteem dan uit kan, want ik vind het een verschrikking, zeker als je tussen nu en dan nog één of meerdere jaarkaarten moet verlengen en dus nu niet kunt reserveren.
  • Is er als geweten vanaf wanneer de jaarkaarten terug kunnen verlengd worden (verkoop en verlenging zou tijdelijk stopgezet zijn)?
  • MisterC zei:

    Is er als geweten vanaf wanneer de jaarkaarten terug kunnen verlengd worden (verkoop en verlenging zou tijdelijk stopgezet zijn)?

    De verkoop (en verlenging) van jaarkaarten wordt op 17 juni 2021 weer hervat. Dit kan online via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris
  • Lars zei:

    MisterC zei:

    Is er als geweten vanaf wanneer de jaarkaarten terug kunnen verlengd worden (verkoop en verlenging zou tijdelijk stopgezet zijn)?

    De verkoop (en verlenging) van jaarkaarten wordt op 17 juni 2021 weer hervat. Dit kan online via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris
    Bedankt voor de info, via de chat van de website van Disney zeiden ze me dat ze niet wisten wanneer het weer mogelijk was. Dus in principe zouden wij als we gaan (25 juni) onze jaarkaarten kunnen verlengen?
  • Graag gedaan, @MisterC . Voor zover wij weten start de verkoop weer zodra de parken fysiek open zijn.
  • Hallo,

    Mijn dochter heeft een groene prioritypass bij haar jaarpas. Hoe zit het ook alweer met de caretakers ticket? Moeten we die ook van tevoren bestellen en reserveren of kan dat zo als gewoon aan de kassa opgehaald worden en zonder reservering met mijn dochter mee naar binnen?

    Groetjes,
    Lin
  • Hoi @Lappekat ,

    Tijdens de vorige heropening was het niet noodzakelijk om deze tickets op voorhand aan te schaffen, maar kon dit gewoon ter plaatse bij de kassa's. Hoe dat nu zit, is niet bekend. Disney zal binnenkort meer informatie bekend maken over de tweede heropening.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @Lappekat ,

    Tijdens de vorige heropening was het niet noodzakelijk om deze tickets op voorhand aan te schaffen, maar kon dit gewoon ter plaatse bij de kassa's. Hoe dat nu zit, is niet bekend. Disney zal binnenkort meer informatie bekend maken over de tweede heropening.

    Groetjes,
    Lars

    Bedankt voor je reactie. We wachten af.
  • Geen idee of het lukt..

    Maar ik had 23, 24, 25 juli gereserveerd voor 5 personen.
    Als iemand dat weekend zou willen kunnen we misschien proberen dat ik ze inlever en dan iemand ze dan kan reserveren.
    Laat maar weten als iemand het wil proberen, dan hou ik ze nog even vast.
  • Meara zei:

    Geen idee of het lukt..

    Maar ik had 23, 24, 25 juli gereserveerd voor 5 personen.
    Als iemand dat weekend zou willen kunnen we misschien proberen dat ik ze inlever en dan iemand ze dan kan reserveren.
    Laat maar weten als iemand het wil proberen, dan hou ik ze nog even vast.

    Ik denk niet dat dat op die manier gaat lukken, vorig jaar ook een keer geprobeerd, maar geen succes ?

  • BREAKING: Belangrijke wijzigingen in het beleid voor jaarkaarthouders van Disneyland Paris:

    - 60 dagen extra geldigheid, bovenop de reeds doorgevoerde verlenging, ter compensatie
    - Mogelijkheid tot het annuleren van de jaarkaart met terugbetaling van de overgebleven dagen (peildatum: 30 oktober 2020)
    - Maximaal 3 reserveringen voor toegang per jaarkaarthouder op ieder moment. Alle boventallige reserveringen worden per 4 juni 2021 automatisch geannuleerd. Heb je nu méér dan 3 reserveringen en wil je zelf bepalen welke je daarvan houdt, annuleer de boventallige reserveringen dan zelf tot 3 juni 2021.
    - Privilege tickets kunnen vanaf 1 juni 2021 worden besteld via het online platform.
    - Reserveringen voor de soft openings voor jaarkaarthouders op 15 & 16 juni 2021 kunnen vanaf 1 juni 2021 worden gemaakt via het online platform. Deze reserveringen tellen niet mee in de maximum van 3 per jaarkaarthouder.

    Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/compensatie-jaarkaarten-disneyland-paris-extra-geldigheid
  • Ik snap werkelijk waar niet waarom dit wordt gedaan. Zo blijft die stress van “wanneer kan ik mijn kaart gebruiken”. Het voelt als willekeur, dit beleid.
    Maar goed, we gaan het beleven in juli/augustus.
  • Komen die 60 dagen dan weer bovenop de huidige datum die pas bekend is gemaakt? Mijn jaarkaart liep tot 24 augustus 2020, was inmiddels 11 september 2021 geworden, en daar komen dan nog 60 dagen bovenop of waren die er al bij inbegrepen?
  • Maximaal 3 reserveringen dan kun je maar 1 weekend kiezen, begrijp ik dat zo goed?
    Dat is dan wel weer een gedoe als je langer wil blijven. Dan ist maar gokken/hopen dat er nog een groen vakje is op de kalender ?
  • Nee, dit zijn weer “extra” 60 dagen.

    Komen die 60 dagen dan weer bovenop de huidige datum die pas bekend is gemaakt? Mijn jaarkaart liep tot 24 augustus 2020, was inmiddels 11 september 2021 geworden, en daar komen dan nog 60 dagen bovenop of waren die er al bij inbegrepen?

  • Meara zei:

    Maximaal 3 reserveringen dan kun je maar 1 weekend kiezen, begrijp ik dat zo goed?
    Dat is dan wel weer een gedoe als je langer wil blijven. Dan ist maar gokken/hopen dat er nog een groen vakje is op de kalender ?

    De dagen hoeven niet perse achter elkaar gereserveerd te worden, maar als je een weekend wilt gaan, dan kan dat. Als de eerste dag is gebruikt, kun je weer een volgende dag reserveren voor degene die langer willen blijven.
  • Ik snap die annulatie van je abo niet helemaal, wat houd dat precies in, weet iemand dat?

    Het zou fijn zijn om wat geld terug te krijgen toen ze gesloten waren van de eerste lockdown.

    Mij abo zou vervallen 29/06/2020, en met alle extra dagen geldig tot 17/07/2021.
    Maar gewoon compleet nutteloos!!

    WDW kon wel de eerste sluiting terug betalen aan hun abo-houders die hun abo niet meer wouden voortzetten.

    Mijn abo is sinds 11/2019 dus al niet meer gebruikt.
    We kunnen het land niet uit (Engeland) zonder quarantine bij terugkomst, en vele honderde extra Euro's uit te geven aan PCR testen (zelfs al ben je volledige gevaccineerd), want die testen kosten tussen de 80-110 € per stuk, en je moet er al zeker 3 kopen wil je het land uit/en weer in.
  • Ik snap die annulatie van je abo niet helemaal, wat houd dat precies in, weet iemand dat?

    Het zou fijn zijn om wat geld terug te krijgen toen ze gesloten waren van de eerste lockdown.

    Mij abo zou vervallen 29/06/2020, en met alle extra dagen geldig tot 17/07/2021.
    Maar gewoon compleet nutteloos!!

    WDW kon wel de eerste sluiting terug betalen aan hun abo-houders die hun abo niet meer wouden voortzetten.

    Mijn abo is sinds 11/2019 dus al niet meer gebruikt.
    We kunnen het land niet uit (Engeland) zonder quarantine bij terugkomst, en vele honderde extra Euro's uit te geven aan PCR testen (zelfs al ben je volledige gevaccineerd), want die testen kosten tussen de 80-110 € per stuk, en je moet er al zeker 3 kopen wil je het land uit/en weer in.

    Ik vrees dat in uw geval, je niet echt geld kan terugkrijgen van uw jaarkaart.
    Dit is vooral bedoeld voor mensen waarvoor hun jaarkaart nog lange tijd loopt maar gezien de beperkte mogelijkheden om naar Disneyland te gaan, hun geld kunnen terugvragen.

    Onze jaarkaart loopt ongeveer gelijklopend... Nu als je geen geld terugvraagt, krijg je 60 dagen erbij. Dus zal de jaarkaart uiteindelijk tot half september lopen. Maar ja zolang er negatieve pcr test nodig is, zullen wij ook niet meer gaan.
  • juni 2021 aangepast
    Potverdikkie... startklaar voor privilegetickets... ligt de site eruit!
    Of zijn er mensen die het wel lukt?
  • Hoi @moorhunhe ,

    Het idee is dat Disney pro rato geld teruggeeft voor de resterende dagen van je jaarkaart met 30 oktober 2020 als peildatum. Dus het aantal dagen vanaf 30 oktober 2020 tot de vervaldatum van de jaarkaart worden terugbetaald. Als je niet annuleert, dan krijg je later in juni 60 dagen extra geldigheid bovenop de verlenging vanwege de tweede sluiting.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @moorhunhe ,

    Het idee is dat Disney pro rato geld teruggeeft voor de resterende dagen van je jaarkaart met 30 oktober 2020 als peildatum. Dus het aantal dagen vanaf 30 oktober 2020 tot de vervaldatum van de jaarkaart worden terugbetaald. Als je niet annuleert, dan krijg je later in juni 60 dagen extra geldigheid bovenop de verlenging vanwege de tweede sluiting.

    Groetjes,
    Lars

    Hoi Lars,

    In ons geval lopen ze door de verlenging tot sept 2021.

    Ik kan dus evt het bedrag van 11 maanden terug krijgen?
    Of begrijp ik het verkeerd?
  • Hoi @magicmama ,

    Het gaat hier om de einddatum inclusief de eerste verlenging zoals die op 30 oktober 2020 in het systeem te zien was. De huidige tweede verlenging telt niet mee.

    Groetjes,
    Lars
  • Bij het reserveren van privilege tickets, moet je dan meteen betalen of betaal je bij het ophalen van de tickets aan de kassa? En als je meteen moet betalen, heb je daar dan een creditcard voor nodig? Ik wilde gaan kijken, maar momenteel kom ik niet verder op de betreffende site
  • Hoi @larissavanbuul ,

    Dat is nog onduidelijk. Afgaande op vorig jaar reserveer je eerst een ticket online en betaal je ter plaatse bij de kassa's van het Walt Disney Studios Park. Het systeem ligt echter al sinds vanochtend plat, dus het is momenteel niet mogelijk om Privilege tickets te reserveren.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @magicmama ,

    Het gaat hier om de einddatum inclusief de eerste verlenging zoals die op 30 oktober 2020 in het systeem te zien was. De huidige tweede verlenging telt niet mee.

    Groetjes,
    Lars

    Ah kijk. Dacht al dat ik het niet helemaal snapte.
    Weet je toevallig hoelang de eerste sluiting ook alweer was? ?
  • Lars zei:

    Hoi @Lappekat ,

    Tijdens de vorige heropening was het niet noodzakelijk om deze tickets op voorhand aan te schaffen, maar kon dit gewoon ter plaatse bij de kassa's. Hoe dat nu zit, is niet bekend. Disney zal binnenkort meer informatie bekend maken over de tweede heropening.

    Groetjes,
    Lars

    Bedankt voor je reactie. We wachten af.
    Hallo Lars,

    Is er al wat meer info over de caretakers tickets? Kunnen we die weer gewoon zonder reservering ophalen of moet daar ook voor worden gereserveerd en zo ja hoe dan?

    Groetjes,
    Lin
  • juni 2021 aangepast


    Ah kijk. Dacht al dat ik het niet helemaal snapte.
    Weet je toevallig hoelang de eerste sluiting ook alweer was? ?

    De eerste sluiting duurde 123 dagen (+ je kreeg 30 dagen extra cadeau, dus 153 in totaal).

  • Hallo Lars,

    Is er al wat meer info over de caretakers tickets? Kunnen we die weer gewoon zonder reservering ophalen of moet daar ook voor worden gereserveerd en zo ja hoe dan?

    Groetjes,
    Lin

    Voor zover bekend kunnen de tickets voor begeleiders gewoon aan de kassa afgehaald worden, net als vorig jaar. Alleen de Privilege tickets moeten op voorhand gereserveerd worden via het online jaarkaarten platform.
  • juni 2021 aangepast
    Lars zei:


    Ah kijk. Dacht al dat ik het niet helemaal snapte.
    Weet je toevallig hoelang de eerste sluiting ook alweer was? ?

    De eerste sluiting duurde 123 dagen (+ je kreeg 30 dagen extra cadeau, dus 153 in totaal).
    Dank je wel

    Net even gerekend maar het loont denk ik niet om uit te laten betalen.

    Weet je misschien ook of met de verlenging van je jaarkaart een groene kaart ook verlengd wordt?
  • Lars zei:


    Hallo Lars,

    Is er al wat meer info over de caretakers tickets? Kunnen we die weer gewoon zonder reservering ophalen of moet daar ook voor worden gereserveerd en zo ja hoe dan?

    Groetjes,
    Lin

    Voor zover bekend kunnen de tickets voor begeleiders gewoon aan de kassa afgehaald worden, net als vorig jaar. Alleen de Privilege tickets moeten op voorhand gereserveerd worden via het online jaarkaarten platform.
    Heel erg bedankt. En zeer dankbaar voor dit forum!
Log In of Registreer om te reageren.