Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

1568101119

Reacties

  • Goed nieuws, mensen! We mogen weer! Nederland zet Frankrijk op code geel met vrij reizen naar Disneyland Paris. Lees meer + openingsaanbiedingen: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/frankrijk-code-geel-reisadvies-vrij-reizen-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars
  • En gaan ze nou vanaf 30 juni op volle capaciteit? Of zal reserveren nodig blijven. En hoe druk zal het dan zijn eind juli verwachten juliie? Qua dagen, beter maandag en dinsdag of beter maandag en woensdag ?
  • Hoi @Mierik ,

    Reserveringen voor toegang zullen voorlopig blijven, net als in alle andere Disney parken wereldwijd, ondanks verhogingen in de capaciteit. De verwachting is dat dit systeem waarschijnlijk in 2022 zal worden beëindigd.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal,

    Frankrijk stelt het Europese coronapaspoort (Passeport Sanitaire) vanaf 21 juli 2021 verplicht voor toegang tot pretparken, waaronder Disneyland Paris. Het paspoort was al verplicht voor toegang tot Frankrijk zelf. Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Geen idee hoe ze dit willen organiseren, alle kinderen zullen niet gevaccineerd zijn dus moeten zich elke 2 dagen laten testen. Verwacht dan ook grote rijen met huilende kinderen, zo prettig zijn die testen niet. PCR test uitslag duurt te lang en is vrij duur, zal dus antigeen test moeten worden, maar lees nergens dat ze die ook in disneyland afnemen. Kijk nog even aan hoe ze het gaan opzetten, anders wordt het weer annuleren.

    grt

    Ossio
  • las dit op nu.nl : Het is nog onduidelijk of Nederlanders die naar Frankrijk willen reizen de QR-code in hun CoronaCheck-app kunnen gebruiken om aan te tonen dat ze gezond zijn. De ANWB liet weten dit te onderzoeken.
  • Pff, €60 extra aftikken per persoon voor een bezoek aan Disney… wij gaan komende week. Ik wacht nog even wat Village Nature gaat doen qua verplicht testen voor het zwembad, maar wij zijn aan het heroverwegen, en dan wordt het cancelen ipv verplaatsen.

    Beetje belachelijk ook dit soort dingen omdat ze de vaccinatiegraad omhoog willen krijgen. Wij hebben nog niet eens de kans gehad om volledig gevaccineerd te zijn, en bij een meerdaags verblijf ben je dan verplicht om te testen lijkt me.
  • Macron zei gister nog dat deze regel van toepassing zou worden voor iedereen vanaf 12 jaar, maar vanmiddag zei een woordvoerder van de regering dat voor kinderen van 12 tot 18 jaar ‘soepelere’ regels zullen gelden. Wat dat precies betekent, wordt nog toegelicht (mogelijk vanavond).

    https://www.frankrijk.nl/2021/07/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/

    Afwachten maar weer......
  • Hoi allemaal,

    Goed nieuws! Frankrijk heeft de regels voor het coronapaspoort aangepast na kritiek. De wijzigingen:

    - GEEN test of vaccinatie nodig voor kinderen t/m 17 jaar tot 30 augustus 2021 (was eerst 21 juli 2021)
    - Erkenning volledig gevaccineerd 7 dagen na tweede prik (was eerst 14 dagen)
    - Mogelijke afschaffing van de mondkapjesplicht op alle locaties die het coronapaspoort vereist (wordt later bepaald)

    Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Zeker goed nieuws Lars.

    Wat gebeurd er eigenlijk als je vlak voor vertrek positief blijkt te zijn? welke verzekering dekt dit? krijg je je geld terug? ik lees wel dat je 7 dagen van te voren kan annuleren, maar in 7 dagen kan er van alles gebeuren. :(
  • Hoi @Dori ,

    Dat zou je moeten navragen bij je verzekering. Disney biedt een annuleringsbeleid aan tot 7 dagen vóór aankomst, zonder opgaaf van reden. Binnen de 7 dagen vóór aankomst ben je afhankelijk van wat de verzekering dekt.

    Groetjes,
    Lars
  • Heeft er iemand een tip voor een sneltestlocatie in de buurt van Disney? De uitslag van de PCR-test bij Buffalo Bill duurt voor ons te lang en zou ervoor zorgen dat we tijdens ons verblijf 1 a 2 keer extra moeten testen (ook omdat we zonder een negatieve test Village Nature niet meer terug op kunnen, dus we kunnen niet even ergens testen omdat we dan niet in ons huisje mogen afwachten). We hebben in principe donderdagochtend en vrijdagmiddag een testuitslag nodig, dus woensdagavond testen + uitslag zou mooi zijn ivm de 48 uur. De mevrouw aan de telefoon raadde aan om dan maar vanaf aankomst te blijven testen, dus dinsdag, woensdag en donderdag, en dat vind ik zowel organisatorisch als geldtechnisch (3x €60 x 2 personen) geen optie. We hebben een auto ter beschikking.

    We verblijven tot vrijdag bij Village Nature en gaan daarna door naar een ander park waar we ook een negatief testbewijs voor nodig hebben.
  • Hoi @koei ,

    Een overzicht van testlocaties in Frankrijk (zowel PCR, als antigeen) kunnen hier opgezocht worden: https://www.sante.fr/cf/centres-depistage-covid.html. Disneyland Paris ligt in departement 77.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal,

    Weet iemand hoe het zit als je met de auto naar Frankrijk gaat en Disney? Heb net de Coronacheck app geïnstalleerd en heb 24 juno 1 vaccinatie gehad en in november 2020 corona. Maar ik krijg wel een internationale qr code zie ik.

    Dien ik nu alsnog OOK een negatieve test te overhandige?
    De anwb site en rijksoverheid lijken elkaar tegen te spreken?
  • Hoi @Fantilussion1988 ,

    Het is óf bewijs van vaccinatie, óf een negatieve test, óf immuniteit (zoals in jouw geval). Je hoeft dus geen extra test te doen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hi Lars,

    Enorm bedankt! Las dat elk land zijn eigen maatregelen erbij heeft. Dus met een qr internationaal kan ik gewoon rustig naar Dianey? Hoewel. Nederland vandaag rood kleurt.

    Wij gaan morgen naar Disney ben scht benieuw, zijn er mensen nubdaar of van de week geweest?
    Nog eventuele goede tips voor ons (reizen met een baby van twee maanden en een meisje van 6).

    Groetjes
  • Goede morgen allemaal,

    Stomme vraag misschien, maar ik stel hem toch.
    Wij gaan met het gezin, 9 augustus 5 dagen heen. Vader en moeder allebei al maanden gevaccineerd, zoon (13) en dochter (15) 1 keer gevaccineerd. Nu is het toch zo dat wij alleen voor vertrek een test voor de kids moeten maken? En niet tijdens de 5 dagen dat we in Disney zijn?
    Het is allemaal een beetje onduidelijk.

    Alvast bedankt voor de reactie!
    Groetjes Stefan
  • Hoi @Fantilussion1988 ,

    Graag gedaan! Nederland is rood op de EU kaart, maar vooralsnog wijzigt Frankrijk niets aan de voorwaarden voor Nederlanders om het land te betreden (ook voor Spanje en Griekenland blijven Nederlanders gewoon welkom). Het reguliere coronapaspoort (bewijs van vaccinatie, bewijs van immuniteit of recente negatieve test) blijft de norm voor alle bezoekers vanuit de EU.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi @stefanverduijn ,

    Dat is correct. Om Frankrijk binnen te komen is het coronapaspoort nodig in de vorm van óf bewijs van vaccinatie, óf bewijs van immuniteit, óf een negatieve test van maximaal 72 uur oud.

    Vanaf 21 juli 2021 gaat het paspoort ook in voor toegang tot Disneyland Paris (met de wijziging dat een test nu maximaal 48 uur oud mag zijn) voor alleen volwassenen vanaf 18 jaar. Voor kinderen van 12 t/m 17 jaar gaat deze verplichting pas op 30 augustus 2021 in, dus voor jullie is geen extra test tijdens het verblijf vereist. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Heb je niet ook een schriftelijke verklaring op erewoord dat je geen aan Covid-19 gerelateerde symptomen vertoont nodig als je de grens over gaat ?
  • koei zei:

    Heeft er iemand een tip voor een sneltestlocatie in de buurt van Disney? De uitslag van de PCR-test bij Buffalo Bill duurt voor ons te lang en zou ervoor zorgen dat we tijdens ons verblijf 1 a 2 keer extra moeten testen (ook omdat we zonder een negatieve test Village Nature niet meer terug op kunnen, dus we kunnen niet even ergens testen omdat we dan niet in ons huisje mogen afwachten). We hebben in principe donderdagochtend en vrijdagmiddag een testuitslag nodig, dus woensdagavond testen + uitslag zou mooi zijn ivm de 48 uur. De mevrouw aan de telefoon raadde aan om dan maar vanaf aankomst te blijven testen, dus dinsdag, woensdag en donderdag, en dat vind ik zowel organisatorisch als geldtechnisch (3x €60 x 2 personen) geen optie. We hebben een auto ter beschikking.

    We verblijven tot vrijdag bij Village Nature en gaan daarna door naar een ander park waar we ook een negatief testbewijs voor nodig hebben.

    Weet je zeker da je voor Village Nature een negatieve uitslag nodig hebt, het is een vakantiepark geen pretpark en bij campings is het ook niet nodig. Ik zou trouwens kiezen voor een antigeentest dan heb je binnen een kwartier de uitslag. In theorie zou het zo moeten zijn dat als je dinsdagmiddag de test doet je donderdagochtend nog het park in mag, hij is immers 48 uur geldig. Buffalo Bill doet nu alleen PCR test, maar ik kan me niet voorstellen dat Disney ook geen antigeentesten gaat doen anders wordt het helemaal een chaos.
  • juli 2021 aangepast
    Hoi @ossio ,

    We hebben het even nagevraagd en in principe is de gezondheidsverklaring 'noodzakelijk', maar voornamelijk voor forenzen die reizen met openbaar vervoer (trein, bus, vliegtuig) en zo via een transport hub Frankrijk binnen komen. We hebben het Engelstalige document ter volledigheid als PDF toegevoegd aan het artikel: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi!
    Ik lees nu weer dat je 2e vaccinatie 14 dagen geleden moet zijn… Dat was afgelopen week toch 7 dagen?
    Groetjes Martine
  • Hoi @martinekerssens ,

    De Franse minister van Volksgezondheid heeft bekend gemaakt dat de periode 7 dagen wordt. Zo melden alle Franse media het ook, zoals hier: https://www.lemonde.fr/planete/article/2021/07/13/covid-19-de-la-souplesse-demandee-pour-le-passe-sanitaire-a-partir-de-12-ans_6088148_3244.html

    Waarom Disney nog de "oude" informatie deelt is vreemd. DLP moet gewoon volgen wat de Franse overheid aangeeft. Ze kunnen niet zelf aanpassingen doen.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @martinekerssens ,

    De Franse minister van Volksgezondheid heeft bekend gemaakt dat de periode 7 dagen wordt. Zo melden alle Franse media het ook, zoals hier: https://www.lemonde.fr/planete/article/2021/07/13/covid-19-de-la-souplesse-demandee-pour-le-passe-sanitaire-a-partir-de-12-ans_6088148_3244.html

    Waarom Disney nog de "oude" informatie deelt is vreemd. DLP moet gewoon volgen wat de Franse overheid aangeeft. Ze kunnen niet zelf aanpassingen doen.

    Groetjes,
    Lars

    Oké dank je wel!
    Het is af en toe allemaal gewoon erg verwarrend. Dan denk je dat je het snapt en dan lees je weer ergens andere dingen.
    Groetjes Martine

  • Oké dank je wel!
    Het is af en toe allemaal gewoon erg verwarrend. Dan denk je dat je het snapt en dan lees je weer ergens andere dingen.
    Groetjes Martine

    Wij hebben precies hetzelfde. Het is soms zo onoverzichtelijk, verwarrend en onduidelijk. De gebrekkige en vaak wijzigende communicatie van de Franse overheid helpt ook niet. Hopelijk snel duidelijkheid.
  • Hey allemaal,
    Ik heb wat nieuws ontdekt haha! Ubber eats? Kennen jullie dat en ia het betrouwbaar? Was eenange rit en room service heeft niet echt wat met kip op het menu, dus ze zeiden met ubber eats kan je eten bestellen. Heb dat nu gedaan ben benieuwd. Paypal als betaalmethode gekoppeld.
  • Lars zei:

    Hoi @stefanverduijn ,

    Dat is correct. Om Frankrijk binnen te komen is het coronapaspoort nodig in de vorm van óf bewijs van vaccinatie, óf bewijs van immuniteit, óf een negatieve test van maximaal 72 uur oud.

    Vanaf 21 juli 2021 gaat het paspoort ook in voor toegang tot Disneyland Paris (met de wijziging dat een test nu maximaal 48 uur oud mag zijn) voor alleen volwassenen vanaf 18 jaar. Voor kinderen van 12 t/m 17 jaar gaat deze verplichting pas op 30 augustus 2021 in, dus voor jullie is geen extra test tijdens het verblijf vereist. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars

    Dank je wel Lars voor je duidelijke uitleg! Is best verwarrend maar nu weet ik waar we an toe zijn. Ik hou deze pagina in de gaten, voor je het weet veranderd er weer wat! ?

  • Dank je wel Lars voor je duidelijke uitleg! Is best verwarrend maar nu weet ik waar we an toe zijn. Ik hou deze pagina in de gaten, voor je het weet veranderd er weer wat! ?

    Graag gedaan, Stefan!
  • Hoi allemaal,

    Zojuist bevestigd: Nederlanders blijven gewoon welkom in Frankrijk ondanks code rood met de aanpassing dat niet-gevaccineerden nu een negatieve test (PCR of antigeen) moeten kunnen overleggen die niet ouder is dan 24 uur (voorheen 72 uur). Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/nederlanders-blijven-welkom-frankrijk-disneyland-code-rood

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.