Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

1679111219

Reacties

  • En het park? Is het daar ook 24 uur of blijft dat 48?
  • Mierik zei:

    En het park? Is het daar ook 24 uur of blijft dat 48?

    Dat blijft 48 uur. Het coronapaspoort voor toegang tot Frankrijk staat los van het coronapaspoort voor toegang tot locaties als pretparken, om het allemaal nog onoverzichtelijker te maken...
  • Ohhh gelukkig. Dat is wel heel fijn! Was anders echt niet te doen ?. Nu zaterdag in Nederland testen. Zondag naar Frankrijk. Maandag eerst opnieuw testen in Village en dan naar park (op Nederlandse test nog) en dan hopen dat op dinsdag de uitslag op tijd binnen is om nog een dag park te doen. Zo moet het lukken. Hopen we ?
  • Hoe zit het met de geldigheid van de test m.b.t. entree van het park. De test mag uiterlijk 48 uur oud zijn, maar betekent dit dat je bij wijze van spreken met een test die nog 1 à 2 uur geldig is het park in kan en dan de hele dag in het park mag zijn of moet de test geldig zijn tot het eind van de dag?
    Als voorbeeld, voor mijn trip hadden we het idee om op woensdag om 11:00 uur een test te doen in NL, daarna naar Frankrijk te rijden, op donderdag met deze geldige test het park in te gaan en zouden we dan op donderdag (indien we voor 11:00 uur het park in zijn) nog de hele donderdag in het park mogen blijven of zouden we dan op donderdag weer een nieuwe test moeten doen?
  • Mierik zei:

    Ohhh gelukkig. Dat is wel heel fijn! Was anders echt niet te doen ?. Nu zaterdag in Nederland testen. Zondag naar Frankrijk. Maandag eerst opnieuw testen in Village en dan naar park (op Nederlandse test nog) en dan hopen dat op dinsdag de uitslag op tijd binnen is om nog een dag park te doen. Zo moet het lukken. Hopen we ?

    Het is de bedoeling dat het testcentrum in Disney Village binnenkort ook antigeen gaat doen (na 15 minuten uitslag), maar onduidelijk is nu wanneer. Dit centrum wordt door een externe partij geëxploiteerd. In de buurt van Disneyland Paris zijn ook apotheken waar je een antigeen test kunt laten afnemen. Bekijk de locaties hier: https://www.sante.fr/cf/centres-depistage-covid.html. Disneyland Paris ligt in departement 77.

    Groetjes,
    Lars
  • Wordt ook alsmaar moeilijker met die testen nu zeg. Wij zijn niet eens gecontroleerd gisteren!.

    Morgen gaan we naar het park ben benieuwd! Ben heel blij dat wij dit weekend zijn gegaan (zouden eerst volgend weekend gaan). Dus ga extra goed genieten.

  • Sjoerd zei:

    Hoe zit het met de geldigheid van de test m.b.t. entree van het park. De test mag uiterlijk 48 uur oud zijn, maar betekent dit dat je bij wijze van spreken met een test die nog 1 à 2 uur geldig is het park in kan en dan de hele dag in het park mag zijn of moet de test geldig zijn tot het eind van de dag?
    Als voorbeeld, voor mijn trip hadden we het idee om op woensdag om 11:00 uur een test te doen in NL, daarna naar Frankrijk te rijden, op donderdag met deze geldige test het park in te gaan en zouden we dan op donderdag (indien we voor 11:00 uur het park in zijn) nog de hele donderdag in het park mogen blijven of zouden we dan op donderdag weer een nieuwe test moeten doen?

    De test moet geldig zijn (binnen de 48 uur) op het moment dat je het testbewijs laat zien/scannen bij Disney, dus in principe kan dat. Het is even de vraag waar ze precies scannen. Als dat bij de bagagecontrole is, dan hoef je de test niet meer te laten zien als je van park wisselt. Als de controle bij de toegangspoortjes van de parken is, dan zul je na het verstrijken van de 48 uur niet meer kunnen wisselen van park, maar wel nog in het park kunnen blijven waar je bent.

    Groetjes,
    Lars
  • Wordt ook alsmaar moeilijker met die testen nu zeg. Wij zijn niet eens gecontroleerd gisteren!.

    Morgen gaan we naar het park ben benieuwd! Ben heel blij dat wij dit weekend zijn gegaan (zouden eerst volgend weekend gaan). Dus ga extra goed genieten.

    Frankrijk heeft al aangegeven voornamelijk te controleren bij vervoershubs voor bus, trein en vliegtuig. Met eigen vervoer is controle nauwelijks te doen. Ze gaan niet de grenzen 24 uur per dag dichtgooien om toeristen te controleren. Veel plezier morgen!
  • Lars zei:

    Mierik zei:

    Ohhh gelukkig. Dat is wel heel fijn! Was anders echt niet te doen ?. Nu zaterdag in Nederland testen. Zondag naar Frankrijk. Maandag eerst opnieuw testen in Village en dan naar park (op Nederlandse test nog) en dan hopen dat op dinsdag de uitslag op tijd binnen is om nog een dag park te doen. Zo moet het lukken. Hopen we ?

    Het is de bedoeling dat het testcentrum in Disney Village binnenkort ook antigeen gaat doen (na 15 minuten uitslag), maar onduidelijk is nu wanneer. Dit centrum wordt door een externe partij geëxploiteerd. In de buurt van Disneyland Paris zijn ook apotheken waar je een antigeen test kunt laten afnemen. Bekijk de locaties hier: https://www.sante.fr/cf/centres-depistage-covid.html. Disneyland Paris ligt in departement 77.

    Groetjes,
    Lars
    Ja, mijn dochter gaat zonder ons en wilde alles duidelijk hebben dus we hebben al een pcr test gereserveerd (en betaald, helaas (duurder) maar ja. Nu is dat in ieder geval duidelijk en staat het vast allemaal.
  • Lars zei:

    Sjoerd zei:

    Hoe zit het met de geldigheid van de test m.b.t. entree van het park. De test mag uiterlijk 48 uur oud zijn, maar betekent dit dat je bij wijze van spreken met een test die nog 1 à 2 uur geldig is het park in kan en dan de hele dag in het park mag zijn of moet de test geldig zijn tot het eind van de dag?
    Als voorbeeld, voor mijn trip hadden we het idee om op woensdag om 11:00 uur een test te doen in NL, daarna naar Frankrijk te rijden, op donderdag met deze geldige test het park in te gaan en zouden we dan op donderdag (indien we voor 11:00 uur het park in zijn) nog de hele donderdag in het park mogen blijven of zouden we dan op donderdag weer een nieuwe test moeten doen?

    De test moet geldig zijn (binnen de 48 uur) op het moment dat je het testbewijs laat zien/scannen bij Disney, dus in principe kan dat. Het is even de vraag waar ze precies scannen. Als dat bij de bagagecontrole is, dan hoef je de test niet meer te laten zien als je van park wisselt. Als de controle bij de toegangspoortjes van de parken is, dan zul je na het verstrijken van de 48 uur niet meer kunnen wisselen van park, maar wel nog in het park kunnen blijven waar je bent.

    Groetjes,
    Lars
    De Nederlandse test heeft ze zo laat mogelijk gereserveerd dus om kwart voor 9 s avonds. Dan is studio's al dicht dus zal ze sowieso in het andere park zitten ?
  • Lars zei:

    Wordt ook alsmaar moeilijker met die testen nu zeg. Wij zijn niet eens gecontroleerd gisteren!.

    Morgen gaan we naar het park ben benieuwd! Ben heel blij dat wij dit weekend zijn gegaan (zouden eerst volgend weekend gaan). Dus ga extra goed genieten.

    Frankrijk heeft al aangegeven voornamelijk te controleren bij vervoershubs voor bus, trein en vliegtuig. Met eigen vervoer is controle nauwelijks te doen. Ze gaan niet de grenzen 24 uur per dag dichtgooien om toeristen te controleren. Veel plezier morgen!
    Dank Lars! Zo dat scheelt wel haha!.. Kan niet wachten tot morgen :) ..
  • Lars zei:

    Hoi @martinekerssens ,

    De Franse minister van Volksgezondheid heeft bekend gemaakt dat de periode 7 dagen wordt. Zo melden alle Franse media het ook, zoals hier: https://www.lemonde.fr/planete/article/2021/07/13/covid-19-de-la-souplesse-demandee-pour-le-passe-sanitaire-a-partir-de-12-ans_6088148_3244.html

    Waarom Disney nog de "oude" informatie deelt is vreemd. DLP moet gewoon volgen wat de Franse overheid aangeeft. Ze kunnen niet zelf aanpassingen doen.

    Groetjes,
    Lars

    Dan ben ik benieuwd of ze dit snel aanpassen naar 7 dagen. Dit erg verwarrend.
  • ossio zei:


    Weet je zeker da je voor Village Nature een negatieve uitslag nodig hebt, het is een vakantiepark geen pretpark en bij campings is het ook niet nodig. Ik zou trouwens kiezen voor een antigeentest dan heb je binnen een kwartier de uitslag. In theorie zou het zo moeten zijn dat als je dinsdagmiddag de test doet je donderdagochtend nog het park in mag, hij is immers 48 uur geldig. Buffalo Bill doet nu alleen PCR test, maar ik kan me niet voorstellen dat Disney ook geen antigeentesten gaat doen anders wordt het helemaal een chaos.

    Ja, weet ik zeker. Is vanwege het zwembad. Wij gaan de week erna naar een andere Center Parcs, daar geldt dezelfde regel. Vreemd genoeg zijn we daarvan wel per mail op de hoogte gesteld, maar via Disney over village nature niet (die hebben we via Disney geboekt, de tweede week direct bij CP).

    Maar ze vertelden hier dat het mogelijk gaat zijn s ochtends voor opening bij Disney te testen, dus ik vermoed dat ze daar ook met antigeen-testen gaan komen, en een afspraak maken was niet nodig. Maar we gaan denk ik gewoon op woensdag eind van de middag naar een pharmacy, geen zin om donderdagochtend in een rij te moeten wachten, en ik vermoed dat we dan een stuk goedkoper uit zijn.

    Verder hadden wij ook geen controle op de snelweg oid (maar bij de grens stonden wel een politieauto en meerdere motoragenten).

  • Mijn zoon is zaterdagavond de naar Frankrijk gereden, ook geen controle.
    Maar je zult zien , als je geen test doet dat ze je aanhouden.
    Lijkt me ook niet dat ze de mankracht hebben om aan elke grensovergang iemand neer te zetten om elke buitenlandse auto aan te houden.
    En het zou megalange files opleveren.
  • Goed nieuws! Disneyland Paris volgt de soepele Franse regels met volledige vaccinatie na 7 dagen én antigeen testen in Disney Village zonder afspraak. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris
  • Het zal vast al wel op 100 sites gemeld zijn maar ik kan nergens overduidelijk vinden of de nederlandse Coronacheck-app met international QR-code nou wel of niet geaccepteerd wordt:
    - aan de Franse grens
    - bij de controle in DLP
    - vanaf augustus in supermarkten en restaurants etc.

    Heeft iemand hier al ervaringen mee of een duidelijke (liefst officiële) site met informatie?
  • juli 2021 aangepast
    Hoi @Hugo ,

    Nederlanders kunnen inderdaad de CoronaCheck app of het gele boekjes gebruiken als bewijs. Hier de informatie van de ANWB via Nu.nl: https://www.nu.nl/coronavirus/6145366/nederlanders-kunnen-met-coronacheck-app-en-gele-boekje-naar-frankrijk.amp. In dit artikel staan nog de oude voorwaarden van 14 dagen na de tweede prik. Dat is inmiddels aangepast naar 7.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    dank voor je antwoord. Met een 15-jarige dochter die pas afgelopen zaterdag haar eerste vaccinatie heeft ontvangen kun je je mogelijk voorstellen dat het de afgelopen twee weken een behoorlijk onduidelijke situatie was of de vakantie überhaupt nog (praktisch) te doen was. Nu is het alleen nog even zweten of de uitslag van de antigeentest op tijd is en dan zou, eenmaal over de Franse grens, alles "d'accord" moeten zijn.
  • Er blijven mensen beweren dat je om grens over te gaan wel 14 dagen geleden 2de vaccin moet gehad hebben.
    Maar dit is toch ook verkort naar 7 dagen. Anders had Disney het vast ook niet aangepast naar 7 dagen.
  • juli 2021 aangepast

    Er blijven mensen beweren dat je om grens over te gaan wel 14 dagen geleden 2de vaccin moet gehad hebben.
    Maar dit is toch ook verkort naar 7 dagen. Anders had Disney het vast ook niet aangepast naar 7 dagen.

    Hier is het officiële persbericht van de Franse overheid dat de termijn is aangepast naar 7 dagen: https://cabinetpm.hosting.augure.com/Augure_CabinetPM/default.ashx?WCI=EmailViewer&id=3d9ae5b7-63ec-4cc0-ae7f-bc085a6d01c4

    Verder een overzicht van de actuele maatregelen die Frankrijk hanteert (met de 7 dagen in plaats van 14 dagen) via Nu.nl: https://www.nu.nl/op-vakantie-in-coronatijd/6145508/op-vakantie-naar-frankrijk-met-deze-maatregelen-krijg-je-te-maken.html
  • Hoi allemaal,

    Vanaf vandaag (21 juli 2021) is het coronapaspoort noodzakelijk voor toegang tot de parken van Disneyland Paris. Toegang tot Disney Village en de Disney hotels is nog altijd mogelijk zonder paspoort. Bekijk de controle vandaag en ontdek wat er voor Nederlanders noodzakelijk is: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/hoe-werkt-het-coronapaspoort-voor-disneyland-paris-uitleg

    Groetjes,
    Lars
  • Is er al iemand getest bij Disney? Ik ben wel benieuwd of het allemaal een beetje snel gaat en waar vervolgens het bewijs wordt gecontroleerd?
  • Yvje zei:

    Is er al iemand getest bij Disney? Ik ben wel benieuwd of het allemaal een beetje snel gaat en waar vervolgens het bewijs wordt gecontroleerd?

    Hoi Yvje,

    Wat wij horen is dat het gemiddeld 1 tot 2 uur duurt voordat je aan de beurt bent voor de antigeen test. Het coronapaspoort wordt gecontroleerd op de resort hub. Bekijk de foto's van de controle + meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/hoe-werkt-het-coronapaspoort-voor-disneyland-paris-uitleg

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Yvje zei:

    Is er al iemand getest bij Disney? Ik ben wel benieuwd of het allemaal een beetje snel gaat en waar vervolgens het bewijs wordt gecontroleerd?

    Hoi Yvje,

    Wat wij horen is dat het gemiddeld 1 tot 2 uur duurt voordat je aan de beurt bent voor de antigeen test. Het coronapaspoort wordt gecontroleerd op de resort hub. Bekijk de foto's van de controle + meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/hoe-werkt-het-coronapaspoort-voor-disneyland-paris-uitleg

    Groetjes,
    Lars
    Bedankt voor je reactie Lars!
    Dat is nog een beste tijd als je het doet voor je het park in gaat :(
  • juli 2021 aangepast
    Wij zijn woensdagmiddag geweest, uiteindelijk toch bij Buffalo Bill (voor entree op donderdag). We hebben een antigeentest gedaan en ondanks dat het niet druk was, moesten we toch nog een half uur wachten. Vooral omdat je nog online formulieren in moet vullen. Mensen die gereserveerd hadden konden direct ‘inchecken’.

    Mijn ervaring was verder niet zo positief. De test zelf was erg onprettig (en wij hadden de pech om vanwege de veranderde regels vorige week vrijdag en zaterdag nog getest te zijn in Nederland, dus genoeg vergelijkingsmateriaal), met staafjes porren ze erg grondig in je neus, bij mij beide neusgaten bij mijn man 1. Wij zijn daarna village ingegaan in afwachting van het resultaat. Mijn man had deze na ca 15 minuten maar die van mij kwam maar niet dus na een uur (resultaat zou 15-20 min duren) maar teruggegaan, waren ze de test kwijt en moest ik nog een keer. Deze keer gelukkig maar 1 neusgat maar nog steeds, voor mijn gevoel, een stuk dieper en grondiger dan in Nederland. En toen, rond 18:00 uur, stond er ook een flinke wachtrij voor de ‘inloop’.

    Mijn advies is dus maak een afspraak, houd alsnog rekening met minimaal 45 minuten wachten en ga Village niet uit zolang je nog geen uitslag hebt.

    En zorg dat je het landnummer invult bij je telefoonnummer op het online invulformulier, dan krijg je (ook) een sms als je uitslag er is en een code waarmee je die uitslag zo in de Franse Corona-app (AntiCovid) importeert, op dezelfde manier als Nederlandse uitslagen. Mijn man had dat niet gedaan en moest elke keer het (digitale) formulier laten zien en dat duurde langer.

    Verder hier geen extra wachttijd bij de ingangscheck, maar we waren er rond 8:45 (met Magic hours), dus niet tijdens topdrukte.

    Park zelf was goed te doen qua drukte en wachttijden, alleen was het voor ons net te warm waardoor de kinderen al vroeg ‘op’ waren. Afstand houden deden de meesten ook heel netjes, maar in 1 wachtrij hadden we mensen die dat niet deden achter ons staan. De mini parades hebben we een paar keer gezien en vielen hier in de smaak, en er stonden heel veel figuren voor foto’s. En qua eten kan ik de bbq cookout in frontierland aanraden. Relatief rustig, veel schaduw en Minnie (en aan de overkant Goofy) staat er, vaak zonder wachtrij.
  • Ter aanvulling op de uitgebreide feedback van @koei . Ook een antigeen test in Disney Village kan nu op voorhand online ingepland worden via: https://disney.loxamed.fr/prendre-rdv/. Ondanks dat het niet perse nodig is om voor zo'n test een afspraak te maken (wel voor PCR), blijkt dit uit ervaring ter plaatse wel sneller te werken.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi hoi,

    Nemen ze in Disneyland nog gewoon contant geld aan, nu met Corona? Anders moet ik de spaarpot even bij de bank legen, maar daar moet voor betaald worden tegenwoordig, vind ik een beetje jammer. Dus als contanten gewoon aangenomen worden, gaat de spaarpot lekker mee :)
  • Hoi hoi,

    Nemen ze in Disneyland nog gewoon contant geld aan, nu met Corona? Anders moet ik de spaarpot even bij de bank legen, maar daar moet voor betaald worden tegenwoordig, vind ik een beetje jammer. Dus als contanten gewoon aangenomen worden, gaat de spaarpot lekker mee :)

    Ik was daar twee weken geleden, kan je gewoon mee betalen hoor.
  • Hoi hoi,

    Nemen ze in Disneyland nog gewoon contant geld aan, nu met Corona? Anders moet ik de spaarpot even bij de bank legen, maar daar moet voor betaald worden tegenwoordig, vind ik een beetje jammer. Dus als contanten gewoon aangenomen worden, gaat de spaarpot lekker mee :)

    Ik was daar twee weken geleden, kan je gewoon mee betalen hoor.
    Fijn, dank je wel?

  • Sorry deze vraag zal vaker gesteld zijn.

    Moet je een afspraak maken voor het testen in disney Village .

    Of mag je op elk moment langs komen voor een test
Log In of Registreer om te reageren.