Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

17810121319

Reacties

• Hoi!

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het testen buiten Disneyland Parijs? Is dit goedkoper dan via Disney? Zo ja, waar zou je dit het beste kunnen doen?

Groetjes,
    Judith
  • Als ik een online jaarkaart koop kan ik dan gewoon het park in? Of hoe moet ik reserveren voor toegang?
  • augustus 2021 aangepast
    @Rodeni

Ook met een (online) jaarkaart moet je reserveren voor toegang. Toevoeging, van de pagina waarop je je reserveringen maakt: Bought an Annual Pass online? Once you’ve collected your definitive Pass during your first visit to the Parks, you’ll be able to register as many dates as you wish. Until then, you can register for 1 date only.
  • Enrique zei:

Sorry deze vraag zal vaker gesteld zijn.

Moet je een afspraak maken voor het testen in disney Village .

Of mag je op elk moment langs komen voor een test

Hoi Enrique,

Voor een PCR test is altijd een afspraak nodig, voor een antigeen test niet (walk in), maar het wordt wel aangeraden om deze toch te maken waardoor je sneller aan de beurt bent. Meer informatie & links naar het reserveringssysteem voor een test staat in dit artikel onder het kopje 'Testlocaties in Frankrijk': https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris

Groetjes,
    Lars
  • Hoi!

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het testen buiten Disneyland Parijs? Is dit goedkoper dan via Disney? Zo ja, waar zou je dit het beste kunnen doen?

Groetjes,
    Judith

Hoi Judith,

De prijzen zijn in principe overal hetzelfde (door de Franse overheid zo bepaald). Bekijk de lijst met alle testlocaties in en rondom Disneyland Paris in dit artikel onder het kopje 'Testlocaties in Frankrijk': https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars
    Heeft iemand al kinderen laten testen in Frankrijk? Wij hebben hier in Nederland nu natuurlijk testvriendelijke test voor kinderen. Mijn dochter is 11 jaar. Maar ik vroeg me af of iemand ervaring ermee heeft of gehoord heeft dat ze dat in Frankrijk (Village) ook doen? Want als ik zo die ervaring van @koei lees dan maak ik me daar best zorgen om bij een kind.

En hoe zit het met dit:
    Terrassen en restaurants binnen open. Max. 6 personen per tafel. Vanaf 9 augustus wordt een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of een PRC-test/ snelle antigeentest (max. 48 uur oud) verplicht in binnenruimtes en op terras, vanaf 12 jaar. (Tot 31 augustus zijn kinderen van 12 t/m 17 jaar vrijgesteld).

Dit staat op ANWB reiswijzer. Geld dat dan ook voor de restaurants in Disney en in Village?

En heeft iemand al een keer onderweg moeten plassen bij een tankstation? Moet je dan ook zn bewijs aantonen?

En ik vind het ook zo oneerlijk vanaf 11 jaar. Mijn dochter is 11. En het is niet ofzo dat we al in Europa al de keuze hebben om je kind van 11 jaar te laten vaccineren. Ze hadden het vanaf 12 moeten doen. Ik baal hier echt van.
    Zag net de prijzen van Village, 69 of 45 euro! schofterig! En dan moet je nog 2 keer testen ook, anders kan je niet eens door belgie heen om terug naar huis te gaan. pfff.
  • Ik had nog een vraag over het boeken. Ik ben net bezig met het boeken voor de herstvakantie, aangezien je tot 7 dagen gratis mag annuleren. En wie weet verranderd er tegen die tijd wel weer een hoop. Alleen aan het eind van de boeking vragen ze of ik een verzekering wil kopen voor euro per persoon. Als ik die niet neem dan geld het toch nog steeds van die 7 dagen? Ik raakte er een beetje van in de war. Dus ik heb maar even gewacht met boeken.
  • Hoi @tink35 ,

Voor de restaurants in de parken is geen apart bewijs nodig. Op de hub zijn nu controle punten voor het coronapaspoort en dat is het enige moment waarop bewijs noodzakelijk is. De restaurants in de parken zijn daarna gewoon vrij toegankelijk. Het is nog onduidelijk hoe de restaurants in Disney Village hiermee omgaan. Eerst was het de bedoeling dat Disney Village vanaf 1 augustus 2021 ook onder de 'coronapaspoort zone' zou vallen, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Wat betreft de extra verzekering aan het einde van je boeking: dit is optioneel en staat los van Disney's eigen flexibele boekingsvoorwaarden. Iedereen (met of zonder verzekering) kan tot 7 dagen vóór aankomst kosteloos wijzigen of annuleren met volledige terugbetaling zonder opgaaf van reden. De optie om extra te verzekeren is voor de meeste mensen niet nodig.

Bekijk en/of boek alle actuele aanbiedingen online voor Disneyland Paris: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris

Groetjes,
    Lars
  • Tsjah, op elke leeftijd is het "balen".
    Ik ben een heel stuk ouder, en hoef ook zo'n ding niet in mijn neus, en dat is voor mij ook een reden waarom ik nergens heen ga.

Als het op 12 jaar was, kreeg je mensen "maar mijn kind is nu net 12" dus op dat gebied gaat het toch echt nooit goed gaan.

En als je die prijzen al schofterig vind, moet je maar in Engeland wonen gelijk ik, ongeveer 100 € per test, en als je al het land uit wilt moet je 3x testen in UK en 2x in België.
    (de andere reden waarom ik niet reis, TE duur, ga ik 3x op en af van)
    Dus ik vind persoonlijk dat andere Europese landen niet zo echt veel te klagen hebben op sommige dingen :-)
  • Tsjah, op elke leeftijd is het "balen".
    Ik ben een heel stuk ouder, en hoef ook zo'n ding niet in mijn neus, en dat is voor mij ook een reden waarom ik nergens heen ga.

Als het op 12 jaar was, kreeg je mensen "maar mijn kind is nu net 12" dus op dat gebied gaat het toch echt nooit goed gaan.

En als je die prijzen al schofterig vind, moet je maar in Engeland wonen gelijk ik, ongeveer 100 € per test, en als je al het land uit wilt moet je 3x testen in UK en 2x in België.
    (de andere reden waarom ik niet reis, TE duur, ga ik 3x op en af van)
    Dus ik vind persoonlijk dat andere Europese landen niet zo echt veel te klagen hebben op sommige dingen :-)

Ik geef tink35 toch gelijk.

Vanaf 12 jaar kan je vaccin krijgen en testen ontlopen.
    Maar 11 jarigen kunnen momenteel geen vaccin krijgen en moeten telkens pcr test krijgen om Frankrijk binnen te gaan.
    Absurd!
  • mieke zei:

Maar 11 jarigen kunnen momenteel geen vaccin krijgen en moeten telkens pcr test krijgen om Frankrijk binnen te gaan.
    Absurd!

Het mag, naast een PCR test, ook een antigeen (snel-) test zijn, Mieke. Maar ik ben het met je eens, die leeftijdgrens had 12 moeten zijn; de leeftijd waarop je een vaccinatie kunt krijgen.
  • Lars zei:

mieke zei:

Absurd!

Het mag, naast een PCR test, ook een antigeen (snel-) test zijn, Mieke. Maar ik ben het met je eens, die leeftijdgrens had 12 moeten zijn; de leeftijd waarop je een vaccinatie kunt krijgen.
    Ja maar blijft ambetante test ?
  • Bedankt @Lars voor uitleg over de verzekering. Dan gaan we toch maar boeken en hopen dat tegen die tijd het er misschien weer wat beter uitziet in Frankrijk. We hebben gewoon dringend wat Disney magie nodig:)
  • ossio zei:

Kinderen jonger dan 12 jaar hoeven niet getest te worden. : https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies

Voor de terugreis naar Nederland geld hetzelfde :
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/nederland-past-aanpak-reizen-aan

Bij verblijf minder dan 48 uur in Belgie is er geen test nodig :
    https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/belgie/reizen/reisadvies

Moet dan heel recent aangepast zijn want paar dagen terug stond het nog vanaf 11 jaar.

Ondertussen ook test vastgelegd voor dochter en zoon. Maar wij zitten in Kreta. Mijn dochter van 13 moet verplicht test bij terugkeer en hebben voor zoon van 11 ook ene vastgelegd. Als testen negatief zijn gaan we nog 2 dagen naar Disney .
    We hebben geboekt hoor! 4 dagen in New Port Bay. Nu maar duimen dat het door kan gaan.

Als je via deze website een arrangement boekt met tickets moet je dan nog los reseveren voor de parken? of heb je dan automatisch toegang?

En we mogen wel gewoon park hoppen toch?

Hoever van te voren moet je denken jullie dat je een afspraak moet maken voor die 15 min test? Want ik zag op de website dat het wel al kon. Maar ik weet niet of je de afspraak ook weer kan annuleren gratis als het niet doorgaat bijvoorbeeld.
  • Hoi @tink35 ,

Wat leuk dat jullie geboekt hebben! Onze arrangementen in de Disney hotels bieden gegarandeerd toegang tot de parken. Extra reserveringen zijn dus niet nodig. Park hoppen is inclusief en onbeperkt mogelijk.

Of een test kosteloos geannuleerd kan worden bij de locatie in Disney Village is ons helaas niet bekend. Antigeen testen kunnen met of zonder afspraak afgenomen worden, maar met afspraak wordt aanbevolen om zo sneller aan de beurt te zijn.

Groetjes,
    Lars
  • Zijn de regels nu terug aangepast ????

Ik dacht om Frankrijk binnen te rijden je pcr test max 72 u oud mocht zijn.

Nu lees ik 24u...

Mijn kids hebben morgen test om 11u. Dit wil dus zeggen dat we dinsdag voor 11 u Disneyland bereikt moeten hebben?

• mieke zei:

Zijn de regels nu terug aangepast ????

Nu lees ik 24u...

Mijn kids hebben morgen test om 11u. Dit wil dus zeggen dat we dinsdag voor 11 u Disneyland bereikt moeten hebben?

De 24-uurs regel geldt alleen voor Nederlanders aangezien ons land rood kleurt op de Europese corona kaart en enkel voor toegang tot Frankrijk zelf Voor groene landen, zoals België, is het 'gewoon' 72 uur. Toegang tot Disneyland is voor iedereen mogelijk met een test die niet ouder is dan 48 uur

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

mieke zei:

Zijn de regels nu terug aangepast ????

Nu lees ik 24u...

De 24-uurs regel geldt alleen voor Nederlanders aangezien ons land rood kleurt op de Europese corona kaart en enkel voor toegang tot Frankrijk zelf Voor groene landen, zoals België, is het 'gewoon' 72 uur. Toegang tot Disneyland is voor iedereen mogelijk met een test die niet ouder is dan 48 uur

Groetjes,
    Lars
    Bedankt voor verduidelijking.

Met al die verschillende regels wordt het voor iedereen wel heel onduidelijk...

Nu ja ik hoop dat de testen negatief zijn dan kunnen we voor 2 dagen richting Disney ?
  • mieke zei:

Bedankt voor verduidelijking.

Met al die verschillende regels wordt het voor iedereen wel heel onduidelijk...

Nu ja ik hoop dat de testen negatief zijn dan kunnen we voor 2 dagen richting Disney ?

Graag gedaan, Mieke. Ja, het is heel begrijpelijk als het soms onduidelijk is, voor ons ook, want het lijkt alsof alle maatregelen de hele tijd wijzigen naar gelang de voortgang van de pandemie. In ieder geval een goede reis en veel plezier!

Groetjes,
    Lars
  • Goed nieuws! De Franse overheid en Disney hebben bekend gemaakt dat een negatieve test voor toegang tot Disneyland Paris vanaf 9 augustus 2021 niet 48 uur, maar 72 uur geldig is. Hierdoor hoeft er niet extra getest te worden tijdens een 3-daags verblijf. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris
  • Het coronapaspoort is vanaf 9 augustus 2021 ook nodig voor toegang tot Disney Village en de Disney hotels. Gasten van de hotels krijgen bij aankomst een armband voor de duur van het paspoort. Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/hoe-werkt-het-coronapaspoort-voor-disneyland-paris-uitleg
  • Lars zei:

mieke zei:

Absurd!

Dus als ik het nu goed lees op jullie website dan is het dus vanaf 30 aug vanaf 12 jaar en niet meer 11 jaar. Want dat is wel super goed nieuws! En ook een stuk eerlijker. Hopelijk blijft het zo tot de herfstvakantie.
  • Hoi @tink35 ,

Dat is correct. Het staat nu ook op de website van de Franse overheid: https://www.gouvernement.fr/en/coronavirus-covid-19 en op de informatie pagina voor Frankrijk van de Nederlandse overheid: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies/continenten/europa/country

Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal,

Goed nieuws! Disneyland Paris heeft zojuist bekend gemaakt dat de mondkapjes plicht gefaseerd wordt afgeschaft; als eerste bij officiële fotolocaties in de parken. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneyland-paris-stopt-met-mondkapjes-plicht-fotolocaties

Groetjes,
    Lars
  • Oh wat super nieuws! Had er zelf niet enorm veel problemen mee, maar het is wel leuk dat de foto's al weer zonder mondkapje mogen! Nog meer zin nu in onze komende trip (nadat eind augustus in het water is gevallen door een enorm vertraagde bus) :D
  • Wat fijn om te lezen!

Heb je toevallig geruchten gehoord in de wandelgangen over wanneer de buffetten weer normaal gaan worden?
    Of ze daar een tijdsplan voor hebben?
  • Hoi @tink35 ,

Disney zelf wilt dit graag in het najaar (medio oktober) terugbrengen, maar dat is afhankelijk van wat tegen die tijd mag van de Franse overheid. In ieder geval staat terugkeer van character dining hoog op de prioriteiten lijst. Meer hierover wordt eind deze maand verwacht.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hoi @tink35 ,

Disney zelf wilt dit graag in het najaar (medio oktober) terugbrengen, maar dat is afhankelijk van wat tegen die tijd mag van de Franse overheid. In ieder geval staat terugkeer van character dining hoog op de prioriteiten lijst. Meer hierover wordt eind deze maand verwacht.

Groetjes,
    Lars

Dank je. Ik twijfel nog steeds over het ontbijt in New port bay. Vooral de kids vinden het normaal geweldig dat ze kunnen pakken wat ze willen. Weet niet zo goed wat het nou precies moet voorstellen het ontbijt. Ik kan alleen maar vinden dat ze het aan je tafel brengen. Maar als ik kijk naar filmpjes van bijv Plaza Gardens dan zie ik dat mensen kunnen kiezen uit verschillende optie's van samenstellingen. Enig idee of het dan bij het ontbijt ook zo werkt?
Log In of Registreer om te reageren.