Per trein naar Disneyland Parijs

13»

Reacties

• Ik denk dat de promotie algemeen bekend is maar je kunt nu ook al boeken voor de kerstvakantie.
    Vanuit België 29 euro voor een volwassene, vanuit Nederland 35 euro.
    Kinderen 15 euro.. soms nog minder.

En ik wil maar zeggen: wij reizen in principe altijd tegen deze prijzen door “op tijd” te boeken. Dwz langer dan 1 a 2 maanden op voorhand is het meestal dat tarief. Je hoeft er niet ‘s nachts voor klaar te gaan zitten.

In verhouding is dit vooral voor 1 of 2 personen, zeker bij 1 volw. 1 kind, interessant qua prijs & comfort als je uitrekent wat de tol en brandstof kost. We zijn er zo tevreden over dat we nog geen gebruik hebben gemaakt van onze infinity parkeerplaatsen. Beetje zonde eigenlijk, maar goed :-)

Als je naar of vanuit Parijs zou willen reizen, ook last minute dan heeft IZY (tot Brussel) tickets voor 19 euro op di/wo/do, ze zeggen dat dat een vaste prijs is. Mogelijk een langdurige promotie.
    Voor mensen die naar Nederland willen blijft de Thalys dan het meest interessant.
  • Dat klopt Macamba maar als je vanuit limburg wilt gaan is er geen goedkope verbinding met de trein.Jammer!
  • Dat klopt Macamba maar als je vanuit limburg wilt gaan is er geen goedkope verbinding met de trein.Jammer!

Ja inderdaad dan moet je eerst naar Brussel en die verbinding is niet optimaal.
    Wij wonen in België (dichtbij Maastricht) en dan kun je via Bilzen / Genk of Hasselt wel vrij snel naar Brussel.. maar als je die reistijd / overstaptijd er allemaal bijneemt ben je niet echt sneller dan met de auto.

Zodra je met meer dan 2 personen bent is de auto meestal ook goedkoper. Zeker voor de mensen met een tankkaart van het werk.

Het is wel makkelijk & comfortabel natuurlijk om met de trein te gaan, daar is het mij vooral om te doen :-)
  • Macamba zei:

Dat klopt Macamba maar als je vanuit limburg wilt gaan is er geen goedkope verbinding met de trein.Jammer!

Ja inderdaad dan moet je eerst naar Brussel en die verbinding is niet optimaal.
    Wij wonen in België (dichtbij Maastricht) en dan kun je via Bilzen / Genk of Hasselt wel vrij snel naar Brussel.. maar als je die reistijd / overstaptijd er allemaal bijneemt ben je niet echt sneller dan met de auto.

Zodra je met meer dan 2 personen bent is de auto meestal ook goedkoper. Zeker voor de mensen met een tankkaart van het werk.

Het is wel makkelijk & comfortabel natuurlijk om met de trein te gaan, daar is het mij vooral om te doen :-)
    Ik ga al jaren met de Thalys naar Parijs Gare du Nord en dan met 2 overstappen op RER B of D en daarna RER A naar Disney.
    Maar nu is het helemaal ideaal, ik woon in Barendrecht, dat is 13 min met de trein naar Rotterdam Centraal en daar stap ik op de Thalys naar Disney in 3 uurtjes.
    Je kan trouwens 4 maanden van tevoren de Thalys boeken dan ben je zeker dat je €35 betaalt voor een enkeltje.
    Ik mag in september weer!

Groetjes,
    Silvia
  • Ik ben zo benieuwd. Ik ga in februari voor het eerst met de Thalys naar DLP. We gaan kijken hoe "relaxed" dit is. Als het me bevalt kan ik een keer alleen met mijn dochter gaan :)
  • november 2019 aangepast
    Inmiddels zijn we een kleine 10x met de Thalys op en neer geweest naar Marne la Vallee / Disneyland en ik kan bevestigen dat dit keer op keer prima is verlopen, in alle comfort.
    Omdat het prijsverschil vaak maar 5 euro is tussen uitstappen in Brussel of Amsterdam hebben we laatst de rit tot Amsterdam uitgezeten en ook dat was een heerlijke reis.

Je hebt stopcontacten bij iedere zitplaats, schone toiletten, genoeg plaats voor je bagage en zelfs een bar.
    Er is Nederlands(talig) personeel.

Op de terugweg staat de trein al een uur van te voren klaar aan het perron, je kunt al eerder instappen in alle gemak.
    Zeker nu ze in december alles een uur gaan vervroegen komt het nog beter uit en zou je zelfs een dagtrip kunnen doen (voor de liefhebbers of als het niet anders kan).

Je kunt net als in de luchtvaart 'Miles' sparen voor korting of gratis tickets.

Wat wij nu ook wel eens doen is de latere trein nemen in de middag, lekker rustig uitgerust en uitgeslapen aankomen, iets eten, attractie doen en vuurwerk kijken en dan de volgende dag er echt aan beginnen.

Zo lang de de prijzen interessant blijven kan het (zeker gezien de klimaatdiscussie) een alternatief zijn voor de auto, zowel qua reistijd, comfort als kosten.

Voor een kind jonger dan 12jr betaal je trouwens maar 15 euro, ongeacht de klasse.
  • Qua tijd en comfort kan ik me voorstellen dat het ideaal is om met de trein te gaan, maar qua kosten hangt het helemaal van je reisgezelschap af denk ik. Wij zijn met z'n drieën (2 volwassenen en 1 17 jarige) op zijn goedkoopst €210 per reis (heen en terug voor €35 p.p.) kwijt, terwijl we met de auto niet meer dan €110 aan benzine kwijt zijn (afschrijving etc even niet meegerekend)
    Reken daar ook nog bij dat je dan eigenlijk ook nog in een Disney (of partner) hotel moet overnachten, want de goedkopere hotels liggen allemaal redelijk ver van het park, dus een auto is dan het comfortabelste na een dagje park.
  • @mcjas mee eens als je de rekening maakt. Ik zou dan zelf wel nog de tol meetellen maar inderdaad zoals ik al aanhaalde is de trein al snel duurder dan de auto bij gezelschappen van meer dan 2 personen.

Aangaande de hotels, wat wij zelf doen is een hotel nemen pal naast een RER station, dan heb je ieder kwartier of vaker een trein naar val d'Europe (Ibis) of Torcy B&B Hotel en daar overnacht je voor 50-70 per nacht per kamer.
    Daarmee ontloop je ook een hoop drukte (shuttlebussen, overvolle ontbijtzalen etc).

We hebben nu eens Sequoia Lodge geboekt met de hoogste korting, en dat kost dan nog 200 euro per nacht room Only.

Als je 1 of 2 keer per jaar naar DLP gaat valt het allemaal wel mee, maar met een jaarkaart kan het wel een verschil maken hoe je het structureel aanpakt natuurlijk :-)
  • Wat ons vooral beviel, was de reistijd. Wij hadden op de heenweg 1,5 uur vertraging ivm een onbeheerde koffer. Maar ondanks de vertraging was het nog sneller dan met de auto. En ja het is wel iets duurder dan met de auto, maar dit is zo veel relaxter. Ook mijn man kwam uitgerust aan.
  • Enig idee wanneer de rechtstreekse treinen weer gaan rijden?
  • tess81 zei:

Enig idee wanneer de rechtstreekse treinen weer gaan rijden?

Nee, helaas nog geen indicatie over wanneer de rechtstreekse trein weer gaat rijden. Voor nu zijn de opties via Paris-Nord en dan de RER of via Brussel-Zuid en dan de TGV via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/vervoer-routebeschrijving-paris

Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel Lars, deze had ik inderdaad al gezien. Ik hoop dat ze weer rijden in februari als wij gaan. Anders gaan we met de auto. Overstappen vinden we niet zo'n pretje :)
  • Hoi allemaal,

Treintickets voor de rechtstreekse Thalys naar Disneyland Paris vanuit Amsterdam en Brussel in 2022 zijn vanaf vandaag weer beschikbaar via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/thalys-trein-amsterdam-disneyland-paris-keert-terug-2022

Groetjes,
    Lars
  • Ligt het aan mijn of is de verbinding heel raar die ze gaan rijden alleen op de vrijdag ochtenden heen en op de zaterdag avonden terug
  • William zei:

Ligt het aan mijn of is de verbinding heel raar die ze gaan rijden alleen op de vrijdag ochtenden heen en op de zaterdag avonden terug

Voor nu inderdaad alleen vrijdag en zaterdag. Dat zal op termijn worden uitgebreid.
Log In of Registreer om te reageren.