Jaarkaarten (algemene vragen)

1606163656682

Reacties

  • Hugo zei:

    Dat klopt (nou ja, bij verlengen komen er natuurlijk 12 maanden bij :) ). Je krijgt wel 15% korting als je binnen 2 maanden voor afloop van je jaarkaart verlengt, maar verlengen is nu dus altijd voor 12 maanden.

    Oh helder, dus geen 16 maanden meer, maar korting van 15%.
    Mijn kaart verloopt op 10 november, als ik dus vanaf 10 september verleng, krijg ik korting?

  • Dat klopt!
  • Lars zei:

    Hoi @Esmeralda ,

    Een upgrade is op ieder moment mogelijk (alleen ter plaatse, niet online), maar na een verlenging ben je dan inderdaad het voordeel kwijt, aangezien je het verschil betaald tussen de prijs van de huidige (verlengde) jaarkaart en de reguliere prijs van de hogere jaarkaart. Verlengen met de 15% korting (al is dat met een upgrade op hetzelfde moment niet relevant) kan vanaf 2 maanden vóór de vervaldatum. Verlengen ná de vervaldatum kan alleen voor de reguliere prijs.

    Groetjes,
    Lars

    Duidelijk, dank je wel @Lars
  • Goedemiddag all,
    Een vraag waar het antwoord vast ergens makkelijk te vinden is of op het fora staat maar, hoe kan ik zien hoelang een jaarkaart nog geldig is.
    Ben nu voorbij het jaar maar kan niet helemaal goed bepalen tot wanneer..
    Dank!
    Jefferson
  • september 2021 aangepast

    Goedemiddag all,
    Een vraag waar het antwoord vast ergens makkelijk te vinden is of op het fora staat maar, hoe kan ik zien hoelang een jaarkaart nog geldig is.
    Ben nu voorbij het jaar maar kan niet helemaal goed bepalen tot wanneer..
    Dank!
    Jefferson

    https://pass-annuel.disneylandparis.com/connectpa.php?mk=en
    Hier even je gegevens van je jaarkaart invullen.
  • Hoihoi!

    Ik heb pas een jaarkaart, en kreeg vorige maand een mailtje dat mijn Augustus betaling eind Augustus zou zijn (dit is goed gegaan!), en vanaf September weer op de 10e van de maand.

    Het is nu echter de 14e en ik heb nog steeds niks gezien. Is dit normaal?
  • Mijn afschrijving was wel op de 10e. Ik zou even contact opnemen met DLP.
  • Hugo zei:

    Mijn afschrijving was wel op de 10e. Ik zou even contact opnemen met DLP.

    Dankje! Welk email adres kan ik daar het beste voor gebruiken?
  • CarmenV zei:

    Dankje! Welk email adres kan ik daar het beste voor gebruiken?

    De jaarkaarten afdeling is niet per mail bereikbaar. Bel naar de reguliere Disney reserveringslijn of stuur een privébericht via de officiële Disneyland Paris social media accounts (Facebook: https://www.facebook.com/DisneylandParisNL of Twitter: https://twitter.com/DLPHelp).

    Groetjes,
    Lars
  • Hey, ik dacht dat ik het al ergens had gelezen maar klopt het dat de blokdagen blijven ook al verblijf je in een disney hotel? Vroeger kon je dan toch binnen met je jaarkaart. We willen namelijk in de kerstvakantie gaan mr we hebben een Magic flex
  • Hey, ik dacht dat ik het al ergens had gelezen maar klopt het dat de blokdagen blijven ook al verblijf je in een disney hotel? Vroeger kon je dan toch binnen met je jaarkaart. We willen namelijk in de kerstvakantie gaan mr we hebben een Magic flex

    Hoi tinkebel2,

    Dat klopt. Blockdagen vervallen niet meer bij een verblijf in de Disney hotels. Wel zijn er geen reserveringen voor toegang nodig bij overnachtingen.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    CarmenV zei:

    Dankje! Welk email adres kan ik daar het beste voor gebruiken?

    De jaarkaarten afdeling is niet per mail bereikbaar. Bel naar de reguliere Disney reserveringslijn of stuur een privébericht via de officiële Disneyland Paris social media accounts (Facebook: https://www.facebook.com/DisneylandParisNL of Twitter: https://twitter.com/DLPHelp).

    Groetjes,
    Lars
    Hopelijk reageren ze snel!
  • Lars zei:

    Hey, ik dacht dat ik het al ergens had gelezen maar klopt het dat de blokdagen blijven ook al verblijf je in een disney hotel? Vroeger kon je dan toch binnen met je jaarkaart. We willen namelijk in de kerstvakantie gaan mr we hebben een Magic flex

    Hoi tinkebel2,

    Dat klopt. Blockdagen vervallen niet meer bij een verblijf in de Disney hotels. Wel zijn er geen reserveringen voor toegang nodig bij overnachtingen.

    Groetjes,
    Lars
    Bedankt!
  • Hallo, wij overwegen een jaarkaart plus voor ons gezin (2 volwassenen en een 8 jarige). Bedoeling is dat we dan regelmatig met onze camper een bezoekje brengen voor een weekendje.
    Als ik het goed begrijp mogen wij dan voor 10€ per dag gebruik maken van de camper parking met toegang tot een sanitair gebouw. Is dit nog allemaal van toepassing?

    Ik heb ook nog een 2de vraagje ivm het rijden naar het park. Nemen wij best een tolweg (we wonen in België) en hoe betalen we die tol het beste, daar misschien ook een pas voor nemen en welke nemen we dan het beste?

    Alvast bedankt
  • Hoi @Chundo ,

    Ja, dat is nog altijd van toepassing. De tolweg kan gewoon bij de tolpoortjes betaald worden. Daar hoef je niet op voorhand iets voor te doen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo alle disneyfans,

    Enige tijd geleden ben ik door jullie goed geadviseerd m.b.t. de aanschaf van een jaarkaart. Hieruit hebben wij besloten een E-ticket te gaan boeken, en op de dag van bezoek een jaarkaart te halen.

    Echter heb ik nog steeds een aantal vragen, met name het reservering systeem.

    Huidig plan:
    Bezoek een partner hotel (2 nachten, reeds geboekt).. en 3 dagen park:
    waarvan dag 1 E-ticket (daarna omzetten naar abo).. en vervolgens dag 2 en 3 met abo naar binnen te gaan.
    Het plan is om 10-11-12 december naar Disney te gaan.

    Echter hoe zit het nu met het reservering systeem.
    Wanneer wij 10 december pas ophalen, kunnen wij dan direct voor 11 En 12 december reserveren (maar zal hier dan ook plaats voor zijn). Dit zou onze voorkeur hebben,

    Maar ik kan me ook bedenken dat dat wat riskant wordt, stel dat er geen plek meer is voor deze dagen.

    Vervolg vragen op dit systeem:
    hoeveel dagen van te voren kun en mag je reserveren?
    en hoeveel dagen kun je maximaal tegelijk reserveren?

    Nu kan ik 2 opties bedenken.
    1) Boeking van partner hotel (zonder entree) annuleren, en een Disney hotel boeken incl. entree voor deze tijd (2 nachten, 3 dagen).

    2) wij gaan voor deze tijd een dagtrip maken naar Disney (E-ticket + omzetting naar abo). Waarna we ruim op tijd een reservering voor 10,11 en 12 december kunnen maken. en hierbij de overnachting bij het partner hotel kunnen aanhouden.
    Dit ligt natuurlijk ook aan het antwoord, hoeveel dagen er maximaal gereserveerd kunnen worden.

    of wellicht hebben jullie een ander beter plan of idee.

    alvast bedankt
  • Hoi @Goofy_82 ,

    Hele terechte vragen, want voor jaarkaarthouders is het momenteel allemaal wat ingewikkeld. Hierbij de antwoorden:

    Met de E-voucher voor een nieuwe jaarkaart kun je voor één dag toegang reserveren. Vervolgens haal je de definitieve jaarkaart op en kun je voor maximaal 3 dagen toegang reserveren. Iedere jaarkaarthouder (met een definitieve jaarkaart) mag ten alle tijden maximaal 3 reserveringen open hebben staan. Als één van die dagen is geweest, mag je opnieuw een andere datum reserveren, etc. zolang het maar maximaal 3 reserveringen tegelijkertijd zijn.

    Dat is met de optie partner hotel boeken riskant, want als er voor dag 2 en 3 geen plaatsen meer zijn voor jaarkaarthouders, dan kom je niet binnen. Dat risico wordt nog groter als je op drukke dagen (weekend, feestdagen en schoolvakanties) wilt gaan. De opties die je aangeeft zijn goede mogelijkheden (eerst dagtrip met jaarkaart die je online besteld via https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris, daarna regulier arrangement in de Disney hotels met verblijf + tickets via https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris).

    Er is echter nog een mogelijkheid: Bestel een jaarkaart online, wissel deze om tijdens jullie dagtrip en boek daarna via de reserveringslijn een 'room only' verblijf in een Disney hotel voor de periode 10-12 december. Die optie geeft gegarandeerd toegang tot de parken en die dagen (met overnachtingen in een Disney hotel) geen niet af van je maximum van 3 reserveringen. Het probleem kan de beschikbaarheid in de hotels zijn, aangezien niet alle hotels open zijn en weekenden in december heel populair zijn. Hoe langer je wacht met boeken, des te kleiner de beschikbaarheid en hoger de prijzen.

    Het zijn dus afwegingen die je moet maken. De verwachting is dat de maximale capaciteit van de parken volgend jaar weer gebruikt mag worden waardoor er altijd voor toegang gereserveerd kan worden. Voor dit jaar is dat dus nog riskant voor bovenstaande redenen.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt Lars voor je duidelijke snelle reactie.

    Nog steeds geen duidelijk advies, maar jouw mening maakt in ieder geval wel duidelijk dat het risicovol is, om met ons huidige plan door te gaan.
    Voor ons nu tijd om de opties beter te bekijken.
    Na hier een nachtje over geslapen te hebben, heb ik nog een mogelijke optie bedacht.

    De huidige boeking in het partner hotel laten staan. en voor deze data een meerdaags ticket kopen (en reserveren).
    Zodat we deze dagen met standaard tickets kunnen bezoeken, met overnachting in partner hotel + ontbijt. Wanneer we voor deze data hotel chyenne boeken betalen we meer dan bovenstaande optie. en daarbij zit bij een disney hotel, standaard geen ontbijt meer.

    Eenmaal in het park, kunnen we een abonnement regelen.
  • Graag gedaan, @Goofy_82 . Dat is inderdaad ook een optie, maar bedenk wel dat meerdaagse tickets niet gebruikt kunnen worden als 'upgrade' naar een jaarkaart. Je betaald dan én voor de 3-dagen tickets én de volle mep voor de jaarkaarten. Er is nog een optie:

    Je zou voor 10 december een losse dagkaart met gegarandeerde toegang online kunnen bestellen via https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris en deze kunnen gebruiken voor het aanschaffen van een jaarkaart op dezelfde dag (voordeel: prijsverschil wordt verrekend). Voor 11 en 12 december neem je dan 2-dagen tickets en reserveer je toegang via bovenstaande pagina. Zo bespaar je toch nog geld én heb je direct jaarkaarten.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Wij hebben een tripje geboekt via Oad, de "magic over Disneyland Paris' aanbieding in hotel Marvel / New York inclusief tickets enzo.. (2 nachten, 3 dagen entree)

    Nu is mijn vraag. Is het mogelijk om deze tickets 'te upgraden' naar een jaarkaart?, dus dat je korting krijgt ter waarde van de tickets? en hoeveel korting krijg je dan eventueel?

    Aansluitend hierop:
    Omdat ik in een Disney Hotel overnacht, hoef ik neem ik aan dan ook niet te reserveren?
  • Hoi Stefan,

    nee en klopt.
    Je kunt meerdaagse tickets niet verrekenen bij de aankoop van een jaarkaart, dat kan alleen met eendaagse toegangskaartjes.
    Inderdaad: wanneer je in een DLP-hotel verblijft, hoef je je toegang niet te reserveren.
  • Hallo, wij willen weer jaarkaarten (Infinity en Magic Plus) gaan kopen, maar ik lees op pixiedust.be over grote wijzigingen van het systeem en/of vermindering van voordelen van de jaarpassen i.v.m. 30ste verjaardag. Denken jullie dat dit al na 3 november zal gebeuren? Want dan gaan we zeker voor die datum nwe passen aanschaffen. Of zal het juist een verbetering worden ( je weet het nooit ?) en moeten we juist wachten.

    Groet Mich
  • Jeetje, zit dat net te lezen wat Mich zegt.. Als dat allemaal gaat gebeuren ga je je toch afvragen wat zo'n bedrijf probeert te bereiken door hun loyale gasten/fans weg te blijven duwen. We zullen zien, en hopelijk zorgen de mensen die de surveys ingevuld hebben ervoor dat het meevalt *fingers crossed*
  • Ik verwacht in ieder geval geen prijsdalingen (en upgraden kan altijd nog) dus als je even uitgaat van het feit dat je nu sowieso weinig van de extra’s kunt gebruiken, zou ik zeggen “nu aanschaffen”.
  • september 2021 aangepast
    Dank voor je antwoord Hugo.
    Wat bedoel je met weinig gebruik maken vd extra's? Welke dingen kun je nog niet gebruiken?
  • Op dit moment heb je niets aan de vip-plekken bij parade en Illuminations (want die vinden niet plaats) en kun je niet zwemmen in de hotel-zwembaden. Die extra's zitten bij een Infinity-jaarkaart.
  • Lars zei:

    Hoi @magicmama ,

    Ik denk dat hier weinig aan te doen is. De extra dagen die je krijgt bij een reguliere verlenging zijn "€0 dagen" (tijd voor tijd) waar je niet voor hebt betaald. Disney vergoed alleen de betaalde dagen. Uiteraard staat het je vrij om met hen hierover contact op te nemen.

    Groetjes,
    Lars

    Ik denk dat veel mensen hun hiermee misrekend zullen hebben.

    Heeft u een idee wanneer die 60 dagen verlenging toegevoegd worden aan de jaarkaarten?
    Hugo zei:

    Op dit moment heb je niets aan de vip-plekken bij parade en Illuminations (want die vinden niet plaats) en kun je niet zwemmen in de hotel-zwembaden. Die extra's zitten bij een Infinity-jaarkaart.

    En ook geen 365 dagen toegang waarvoor je wel betaald
  • Hoi @mieke ,

    De extra dagen zijn al een hele tijd geleden toegevoegd aan alle jaarkaarthouders die niet hebben geannuleerd. De nieuwe einddatum is te bekijken via het online platform voor jaarkaarthouders: https://www.discoverthemagic.nl/dlp-jaarkaarten-platform-nl

    Groetjes,
    Lars
  • Over twee weken is het dan eindelijk zover… na 3 jaar weer naar Disneyland. Nu had ik laatst al wat vragen, maar nog even een vraag: we gaan dinsdags richting parijs en hebben reservatie voor woensdag en mijn partner ook voor donderdag.

    Zou ik dinsdags al mijn tijdelijke jaarpas kunnen omruilen voor een definitieve pas? Van hoe laat tot hoe laat is bureau passport open en ik begreep dat het tegenwoordig bij de entree van het studios park is?

    Ik hoor graag!
  • Hoi @bassiej5 ,

    Nee, je kunt de tijdelijke jaarkaart alleen omwisselen voor de definitieve op de dag waarop je toegang hebt gereserveerd. Vanwege de renovatie van Bureau Passeport Annuel in het Disneyland Park, zijn de loketten voor jaarkaarthouders nu gelegen bij de Studios (meest rechter kassa's; dit staat aangegeven). Deze loketten zijn beschikbaar vanaf het moment dat de parken open gaan.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.