Tripreport: Verjaardagsweekend in DLP Juli 2015

september 2021 aangepast in Algemeen
Afgelopen weekend naar Disneyland geweest. Vrijdag 24 juli was ik jarig. Laatste keer dat ik er was was met Pasen. Toen ben ik er maar 1 dag geweest, dit keer 3 (lees: 2 ½) dag) dagen.

Tijdens mijn Pasen tripje heb ik een jaarpaspoort gehaald. Deze kwam voor dit weekend redelijk vaak goed van pas :)

Verjaardagsweekend juli 2015

Donderdag 23 juli
Mark (mijn vriend) moest eerst nog werken, maar om 12 uur kwam hij naar huis toe. Ik had inmiddels brood klaargemaakt, drinken ingepakt, allemaal voor onderweg. Wij moesten nog even tanken en nog de banden van de auto oppompen, alleen om tegenwoordig een goede pomp te vinden in een klein dorp, valt niet mee. Een half uur later dan gepland gaan we dan toch op weg.

Onderweg af en toe even gestopt om te eten en de benen te strekken. Ook kan ik i.v.m. mijn zwangerschap niet te lang zitten achter elkaar. Nou ja, ik kan het wel, maar is niet zo goed voor m'n bekken/heupen.

Rond een uur of 18 uur kwamen we aan bij ons hotel. We sliepen in het Sejours et Affaires Rive Gauge (of zoiets) hotel. Prima hotel, en goed te doen. En best wel dichtbij Disneyland. :) We hoorden 's avonds "Dreams" in de kamer.

We namen contact op met onze vrienden Dave en Flip. Zij zijn vanochtend om een uur of 6 al vertrokken. Best wel vroeg al zeg ik het zelf, Flip vierde gisteren avond nog zijn eigen verjaardag tot een uur of 1. Gelukkig heeft hij heel even zijn ogen nog dicht kunnen doen onderweg. Flip vond mijn idee om mijn verjaardag in Disneyland te vieren wel leuk, dus besloot hij ook mee te gaan. Wij hebben ’s avonds bij Val d’ Europe een pizza gegeten met z’n 4tjes. Mijn verjaardagscadeau van Flip en Dave kreeg ik al. Het is een Game of Thrones puzzel van 1000 stukjes. Super vet, maar wat zal die moeilijk zijn. Het zijn volgens mij 900 van de 1000 zwarte stukjes!

Ik las op Facebook dat ook Ozzy is gearriveerd in zijn hotel. Ozzy is mijn beste vriend, en wilde mijn verjaardag niet overslaan, dus moest “noodgedwongen” ook naar Disneyland komen :p Ozzy zouden we morgen ochtend pas meeten. Na de pizza gingen Mark en ik mee naar het hotel van de andere 2 mannen om daar even wat te drinken. Hun hotel was op loopafstand van ons hotel af. Das mooi!

Om een uur of 10 besloten wij om ons eigen hotel weer op te gaan zoeken om lekker ons bedje in te gaan. Morgen wordt het een lange magische dag!

Reacties

  • Vrijdag 24 juli
    Vandaag ben ik dan echt jarig. Laat het feest maar beginnen. Na een ontbijtje op bed van Mark en mijn cadeautje (Goede tijden slechte tijden seizoen 13 op DVD). Gingen we douchen, en aankleden. Ik had Flip en Dave laten weten dat wij tussen 9 en 9:15 uur bij hun zouden zijn. Zij reden met ons mee. Ik kan door mijn jaarpaspoort immers gratis parkeren bij Disneyland. Alleen om 9:12 uur kregen wij een whatsappje dat zij net aan het ontbijt zaten. Niet zo netjes om ons te laten wachten, maar ja, was even niet anders. Ik heb Ozzy maar even laten weten dat wij wat later waren. Ik heb met Ozzy afgesproken om 9:30 uur, maar dat gaan we dus niet halen nu.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Uiteindelijk waren we om 10 uur bij de ingang. Mark, Dave en Flip gingen hun vouchers omwisselen, Ozzy en ik gingen in de wachtrij voor de kassa staan. Nou ja rij….. Die moesten wij zelf vormen :p “Bring a Friend” actie is nu van toepassing. Ik kon Ozzy voor 35 Euro mee naar binnen nemen. Snel de andere mannen opzoeken. En gaan.

    Ik ging eerst langs de City hall om een verjaardagsbutton (lees: sticker) te halen. Deze wilde Flip ook. Want ja, hij is toch ook 2 dagen geleden jarig geweest. Ik wilde ook een “tijdelijke invalide” kaart i.v.m. mijn zwangerschap. Ik kan niet te lang wachten/staan. Hiervoor moest ik echter naar “Bureau Passport Annuel” i.v.m. mijn jaarkaart. Zij konden daar de periode aanpassen voor een langere tijd. Ik denk niet dat het nodig is. Ik denk niet dat ik voordat ik ga bevallen nog terug ga, maar ja, je weet het nooit. Altijd handig om een last minute beslissing te kunnen nemen nog. Dus wij naar “Bureau Passport Annuel”. Wij mochten via de uitgang naar binnen. Toch duurde het nog heel lang.

    Na een kwartier wachten heb ik Mark, Dave en Flip maar naar Space Mountain gestuurd. Officieel gaat deze morgen pas open, maar van de week waren er al momenten dat mensen er in konden. Succes mannen. Ozzy bleef bij mij. Vlak daarna waren we dan toch aan de beurt :) Tot 10 november is de ‘tijdelijke pas” geldig. Mocht ik besluiten met Halloween terug te gaan, kan dat :) De mannen zijn inmiddels ook al terug, Space Mountain was op dit moment dicht.

    Nadat alles geregeld is, kunnen we dan toch echt op pad. De mannen halen een Fastpass voor de Big Thunder Mountain. Ze kunnen pas vanmiddag over een paar uur, dus besluiten ze om naar Indiana Jones te gaan. Hier is de wachtrij maar 10 minuten, dus dit gaan ze doen. Ik wacht wel. Ze zijn al zo snel terug dat ze nog een keer gaan. Ja hoor, ik wacht :p. En voor ik het wist zijn ze er weer. Wat gaan we nu doen? Misschien een attractie waar ik ook in kan? Oh ja, dat is wel leuk, zeiden ze alle 4 in koor. Dus we gaan via "Pirates of the Caribbean" naar It’s a small world. Wat een rij!!! Toch staat er dat de wachtrij maar 5 minuten is. Oh waar gaat Dave nou heen? Hij loopt zo langs de rij, deze rij is gewoon open, waarom staat hier niemand? Is deze dan misschien net open? Nou ja, hoe dan ook binnen nog geen 2 minuten zitten we al in zo’n bootje. Het is niet de meest spannende attractie, maar je moet er in zijn geweest bij een bezoek aan Disneyland.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Dave heeft Fantasialand nu wel gezien. “Veel te roze” zegt ie. Nou, hier zijn wel de meeste attracties waar ik ook in mag. Jammer. We gaan naar Buzz Lightyear. Daar mag ik in. We mogen via de invalide ingang. Maar om dat ik een tijdelijke kaart heb, mag ik maar 1 persoon meenemen. Mark gaat met me mee. Hierna koop ik meteen een photopass. Ik dacht dat ik deze ook een jaar kan gebruiken, maar die moet ik waarschijnlijk in een andere winkel kopen? Deze kan ik maar 10 dagen gebruiken. Nou ja, volgend jaar als ik m'n passpoort ga verlengen haal ik wel zo’n andere photopass.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Space Mountain is nu open. Mark, Dave en Flip gaan er in. Ik geef Mark nog even snel een Photopass kaartje mee. Ik weet niet of ze al foto’s maken, maar je weet maar nooit. Als ze in de rij staan, moeten ze door een deurtje van de groene schutting. Er zijn heel veel mensen die voor willen dringen. Die sturen wij weg naar de achterkant van de rij. Wat denken ze wel niet? Zodra Mark, Dave en Flip binnen zijn bemoei ik me er niet meer mee, maar ik vind het asociaal. Dit mag de pret niet drukken :p Ozzy en ik gaan even een plekje zoeken om te zitten en te wachten. Het zonnetje schijnt. Heerlijk! Na een niet al te lange tijd komen de mannen terug. Ze vonden het “Super Vet!”
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Hierna is het tijd om langzaam richting Big Thunder Mountain te lopen, voor die Fastpass die zij eerder hebben gehaald. Eerst gaan Mark, Dave en Flip nog even “schieten” Ozzy en ik gaan een verjaardagscadeau voor mezelf uitzoeken. Stampertje wilde ik hebben als knuffel. Deze zag ik hier liggen, en met mijn korting wordt het nog een leuk prijsje. Hierna is het tijd voor de Big Thunder Mountain. Even snel de foto op de fotopass zetten.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Daarna is het tijd voor mij en Flip om te trakteren. Wij zijn immers verjaart. Wij halen donuts en wat te drinken voor iedereen. Ik ben alleen iets te zwanger voor deze zoete donut, dus Mark krijgt de andere helft :p .

    Ozzy heeft van de week 178 Disney kerstballen opgehaald die ik gekocht heb via Marktplaats. Deze heeft hij meegenomen en deze ga ik even overzetten in onze eigen auto. Ook zet ik stampertje maar in de auto, anders wordt het zo sjouwen. Mark loopt ook even mee.
    Verjaardagsweekend juli 2015
  • Vervolg 24 juli 2015
    Dave en Flip gaan even shoppen in Disney Village. En daarna meeten we hun weer in een Disney winkel of in het Sports Cafe. Ze zijn nog in de shop. Zij willen al dingen gaan kopen, maar willen niet nog eens teruglopen naar de auto, maar ook sjouwen met die spullen willen ze niet, dus toch maar niets kopen nog. We gaan even wat drinken in het Sports Cafe. Hierna gaan we nog wat winkeltjes in in Disney Village. Mark geeft er niet zo om. Hij is nog niet betoverd door Disney. Flip en Dave daar in tegen zijn helemaal gek van de lego winkel. Maar ja, ze willen ook dol graag een Anna pop. Dave wil ook Elsa, maar die is voor z'n nichtje. Anna is voor zichzelf. Wij gaan even wat eten. Alles is best prijzig, en zin in Tapas hebben een paar van ons niet. Sommige menu's staan ons ook niet aan, dus dan besluiten we maar wat te gaan eten bij McDonald's.

    Hierna gaan we weer richting het Disneyland park. Wat is het druk! Volgens mij gaat er iets gebeuren. Volgens mij komt er een parade. Er zitten al heel wat mensen klaar. Wij gaan ook maar even kijken. Het is de “Frozen: A Royal Welcome” parade. Dave en Flip zijn helemaal in hun nopjes. Mark heeft echt geen idee. Hij kent de classics van Disney, maar verder heeft hij de films nooit gezien. Ozzy heeft 2 kleine nichtjes, stuk ouder dan het nichtje van Mark, dus hij weet er wel iets van af. Ozzy is met Pasen dan ook die ene dag met mij meegegaan. Deze parade is wel heeeeeeeeeeel kort, maar wel heel leuk!
    Verjaardagsweekend juli 2015

    De mannen willen nog een keer in de Big Thunder Mountain. Ik besluit alvast plek te gaan nemen op de stoep voor het kasteel voor “Dreams”.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Het is wel belachelijk vroeg! Maar ja, ik kan niet meer. Ik ben blij als ik even kan zitten. Ozzy weet ongeveer waar ik ga zitten, daar zaten we met pasen ook. Hij brengt de mannen mijn kant op. Hierna gaat Ozzy ons verlaten. Hij gaat weer naar huis. Dave en Flip hebben geen zin om al die tijd te wachten. Zij gaan nog even Buzz Lightyear doen. Ik geef hun de Photopass mee.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Mark blijft bij mij. Hij vindt het lullig om mij alleen te laten. Super lief natuurlijk. Hoeft niet hoor, als hij graag mee wilt met de jongens, moet ie dat doen, maar hij is ook wel blij om even te kunnen zitten. Hij haalt nog even een kopje koffie en thee voor ons. Daarna is het wederom tijd voor “Frozen: A Royal Welcome” parade. Dave en Flip zijn net op tijd terug. Hierna gaan ze toch weer even hun eigen score verbeteren in Buzz Lightyear. Mark en ik proberen met man en macht onze plekjes te bewaren, maar ook ondertussen nog even naar het toilet. Uiteindelijk wordt het best wel druk. Het wordt steeds lastiger om plekjes te bewaren. Dave en Flip komen er toch maar bij zitten.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Eerst krijgen we een licht en water show te zien. Er zijn een aantal mensen die denken dat dit al “Dreams” is, waaronder ik, maar niets is minder waar. Dit is een “Frozen” show. Het is ook eigenlijk nog te vroeg voor “Dreams”. Het is iets na half 11. “Dreams begint pas om 11 uur. En er is ook nog niets aangekondigd. Ze tellen af. Nog 15 minuten, nog 10 minuten, nog 5 minuten! Ja hoor, om 11 uur is het dan tijd voor “Dreams”. Dave vond de show super mooi, zeker de moeite waard, maar niet om zo lang te wachten. Morgen gaan we dan ook geen “Dreams” meer kijken. Flip vond het ook wel mooi. Mark is niet overtuigd. Wel mooi, maar geen Disney fan. En hij vindt het veel te druk. Hij is meer iemand die doordeweeks naar een pretpark zou moeten. Volgende keer maar op een maandag en dinsdag gaan ofzo. Ozzy heeft hem wel al gewaarschuwd voor morgen. Dan is het zaterdag, het zal dan nog wel drukker zijn. We wachten af. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :p Snel weg lukt niet, daar is het inderdaad wat druk voor, maar we zijn redelijk vroeg aangekomen vandaag, dus we staan redelijk ver vooraan op de parkeerplaats. We hoeven niet al te ver te lopen. En dan zijn we wel al heel snel van het terrein af. Daar waren Mark, Dave en Flip ook een beetje bang voor dat we heel lang in de file zouden staan, ondanks dat ik zei dat dat wel goed geregeld was. Ze geloofden mij niet door de vele festivals waar ze zijn geweest. Maar ja, ze merkten al snel genoeg dat ik gelijk had hihi. Snel Dave en Flip afzetten bij hun hotel. Snel naar ons hotel. ’s Avonds staat de auto gratis buiten. Vanaf 8 uur geldt “maximaal 2 uur parkeren” Dus even de parkeerschijf klaar leggen voor morgen ochtend en naar bed.
  • Zaterdag 25 juli
    Vroeg op, maar wel iets later dan gisteren. Ik heb nu niet afgesproken met Ozzy, dus we halen Dave en Flip rond 9:45 uur op bij hun hotel. Wij waren zelf iets te vroeg, dus ik haal eerst een croissantje bij de Boulangerie. Mark geeft vanochtend al pizza op (nog over van gisteren avond). En ook hadden we nog brood van vrijdag over. Ook een krentenbol, maar hier moest ik bijna van overgeven, dus maar weggegooid. Croissantje was erg lekker. Lekker warm en vers. Klein stukje doorrijden tot het hotel van de andere 2. En binnen een minuut dat wij aankwamen kwamen de mannen ook aan. Mooi. Off we go to Disneyland. Dag 2.

    We gaan vandaag kijken bij de Studio’s. mark wilt op mijn advies graag in de Tower of Terror. Dave en Flip in Space Mountain. Wachtrij van 10 minuten staat er bij de Tower of Terror. Mark gelooft dit alleen niet als hij de rij ziet. Hij besluit om maar een Fastpass te halen. Hij kan om 14 uur ongeveer in de Tower. Hierna gaan we terug naar het Disneyland park voor Space Mountain. De mannen besluiten een Fastpass te halen. Mark kan er een op mijn pas halen. Ze hebben nog 45 minuten ofzo. Ze gaan eerst de single ride doen. Ik neem afscheid. Ik heb afgesproken om 15 uur bij het Sports Cafe met hun. Ik ga even mijn eigen ding doen. Ik heb weinig zin om weer de hele tijd te wachten op hun. Dan kunnen zij ook hun ding doen en hoeven ze geen rekening met mij te houden.
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Ik ga eerst een Stampertje vest kopen. Ik heb het koud, en dit vest (bijna een jas) is lekker warm. Deze heb ik zien hangen in Disney Village, maar ik besluit eerst via de ene kant van de Main Street winkels terug te lopen. Hier zie ik het vest al hangen, mooi :) Lekker warm! Ook haal ik er een telefoon hoesje bij. Deze heb ik nog niet, en ik zie een leuke van Mickey. Ik kom nu boven een bepaald bedrag uit, dus er is een promo geldig. Een onwijs leuke handdoek voor nog geen 10 euro. Ja waarom ook niet. Maar zodra ik de winkel uit kom begint het enorm warm te worden. Het zonnetje begint te schijnen, dus knoop ik het vest maar om m'n middel. Snel naar Starbucks. Want wat heb ik een trek in een heerlijke Chai tea latte. Hier even chillen. Ik zie dat de mannen een foto hebben van Space Mountain, deze met het wifi van Starbucks online kunnen zetten. Ik kijk ondertussen even in het programma welke figuren er allemaal rondlopen voor een leuke foto. In de Studio’s kun je op de foto met Spiderman, leuk, ik ga hier even heen. Ik zie ook dat Mickey or friends in Studio’s zijn. Deze staan vooraan in dat park, op het plein (Frontlot). Vandaag staat Donald daar.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Maar de rij is zo ontzettend lang, laat maar, ik loop door naar Spiderman. De rij is nu even dicht maar over 50 minuten gaat deze open. Oh wacht, er loopt net een dame naar het bord toe om de tijd aan te passen. Oh, 40 minuten…… Nog steeds lang… Laat maar ik loop terug naar het Disneyland park. Misschien kan ik hier attracties doen die niet zo spannend zijn, en niet spannend genoeg voor de mannen, maar waar ik wel in mag.

    Ik ga nu via de winkels van de andere kant van Main Street. Ik zie leuke slippers. Schattige baby kleertjes, maar nog veeeeeeeeeel meer. Toch wacht ik even met shoppen. Ik geloof dat Dave en Flip vanavond of morgen gaan shoppen. Ik kom aan bij het kasteel. Ik wilde nog even kijken of ze leuke kerstballen of andere kerst ornamenten hebben. Ja, super leuk, maar mij te duur. Ik doe het toch maar niet. En met die 178 kerstballen hangt de boom al erg vol. Dus hou het geld lekker in m’n zak. Ik heb toch geen zin om alleen in de attracties te gaan. Dus ik ga naar Mickey Mouse. Ik kan via de invalide ingang, dus ik hoef geen 40 minuten te wachten. Dat scheelt weer. En Mickey was super leuk om te ontmoeten :)
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
  • Vervolg 25 juli 2015

    Hierna ben ik het toch wel een beetje zat om alleen door het park te lopen. Ik besluit om even te bellen naar Mark. Zij zijn onderweg naar de Tower of Terror. Mark mag er over een paar minuten in. Ik loop er ook heen. Ik zie Mark nog net naar binnen gaan, ik wens hem succes. Hij verteld mij dat Dave en Flip bij de uitgang wachten. Ik ga er ook heen. We gaan even de shop in. Daarna even wachten op een bankje tot Mark de lift uit komt.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Hierna gaan we wat eten. want honger hebben we wel gekregen. We lopen langs de Studio tram, wacht rij is maar 5 minuten. Dit gaan we doen.

    Er is alleen een technisch mankement en ze weten niet hoe lang dit gaat duren, dus ze raden ons aan om eerst iets anders te gaan doen. Eerst worden Flip en ik nog “gebeld” door Mickey. Hij feliciteert ons met onze verjaardag. Leuk dat hij even belt. Wat spontaan ook haha. Snel eten. De baby en ik hebben honger, maar de mannen ook inmiddels. We zien de Incredibles ook nog onderweg :)
    Verjaardagsweekend juli 2015

    We eten bij Restaurant “En Coulissen”. Lekker eten hier hoor. Ongezond, maar zo lekker! Daarna eerst kijken of de tram weer rijdt en daarna terug naar het Disneyland Park. ja hoor de tram rijdt. De Cast members herkennen ons nog. Nou ja, het is dan ook nog geen 30 minuten geleden dat we er waren.
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Best geinig deze attractie. Niet spectaculair, maar wel leuk. Lekker warm ook dat vuur! En wat een water! Wel gaf een van die cast members een tip om een show te gaan zien. Dus zodra deze tour klaar was zijn we naar de show gaan lopen. We gaan naar de “Moteurs… Action! Stunt show Spectaculair!” Even lekker zitten. En leuk om lightning McQueen te zien.
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015

    De mannen wilden hierna terug naar Big Thunder Mountain. Maar eerst wat drinken en daarna shoppen. Ze gaan helemaal los. Placemats, bekers, glazen, enzovoort. Flip en Dave kopen beiden een Anna “barbie” pop. Dave koopt er ook nog een van Elsa. Ook mogen Mark en ik van zijn moeder, mijn schoonmoeder iets kopen voor onze baby. Dit gaan we doen op Main Street. Daar heb ik een super leuk winkeltje gezien met allemaal baby kleding. Gaan we eerst naar de auto om de spullen in te laden? Nee, daar hebben we geen zin in. We halen eerst de baby kleding. We gaan later wel terug. Op naar big Thunder Mountain. Onderweg zien we dat er weer een parade aan komt. Wederom de “Frozen: A Royal Welcome” parade. Flip en Dave houden beiden hun Anna poppen omhoog. Als een soort Spandoek. Als de dames voorbij komen dan is Anna super blij, en flirt een beetje met hun. Elsa keek wat bedenkelijk. Daarna gooide Dave Anna opzij en pakte z’n Elsa pop. Anna lag helemaal in een deuk. Elsa deed alsof zij Anna opzij smeet met ijs. En begon met Dave te flirten. Geniaal. Je had er echt bij moeten zijn. Mark had echt geen idee. Hij kent de film niet. Wel vond hij dit onderonsje heel grappig. De mensen aan de andere kant van de parade wat minder denk ik. Zij hadden allemaal foto’s van de rug van de dames. Sorry! Voldaan gaan de mannen naar Big Thunder Mountain maar de rij is te lang, ook is een fastpass niet meer mogelijk. Dan toch maar even naar de auto terug om de tassen er in te zetten. Ze worden best zwaar zo.

  • Vervolg 25 juli 2015
    We gaan eerst nog even een drankje doen bij de Sportsbar. En de mannen gaan nog even “air hockeyen” Ik ga ff shoppen, nou ja… kijken alleen. Hierna besluiten we om naar het Disneyland park terug te gaan. Hierna is het bijna tijd voor de “Disney Magic on Parade” parade. Deze wil ik heel graag zien. Flip wilt nog een keer in Big Thunder Mountain en we moeten straks nog iets eten, we weten alleen nog niet wat en waar. We zien een mooi plekje voor de parade. Eerst even zitten op de grond. Onze voeten doen nu wel heel veel pijn. Ik ben ook bang dat ik een blaar aan het kweken ben. Dus even lekker de schoentjes uit.
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Ik loop op blote voeten nu door Disneyland op zoek naar slippers. Ah wat zitten deze lekker! Daarna is het tijd. Het Witte Konijn van Alice in Wonderland ziet de verjaardagssticker van Flip.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Super leuk om te zien hoe er op gereageerd wordt. Die van mij zit nog op mn vest. Die nog altijd om mijn middel hangt. Flip wordt ook nog gefeliciteerd door een marionette pop van Gepetto.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Flip haalt die sticker van m'n vest af en plakt hem op m'n t-shirt. Dan komt Baloe langs. Baloe zegt niets maar hij “dirigeert” zijn manier om te zingen voor mijn verjaardag. Super leuk!!!
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Daarna Kapitein Haak, vanaf zijn boot, schud z’n hoofd heen en weer, super grappig!!
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Ik wil altijd jarig zijn in Disneyland. Ze reageren er zo leuk op! Ook heel veel cast Members hebben ons gefeliciteerd. Iemand vroeg ook nog of Flip en ik tweeling zijn. Euhm… ja, maar er zit wel een paar jaar tussen. Hihi.

    We gaan eerst wat eten. Hakuna Matata is dicht. Kolonel Haiti is toch niet echt wat we zoeken. Dan maar naar de Cookout BBQ. Dan zijn we ook meteen vlakbij Big Thunder Mountain. Toch gaan ze er niet in. Het is inmiddels best wel laat geworden, de rij is ook erg lang dus ze kijken nog even bij Indiana Jones. Hier gaan ze wel 2x in. Hierna gaan we naar het hotel terug. Dave en Flip hebben nog biertjes in hun koelkast dus we gaan bij hun wat drinken. Ik keurig een glaasje water, Mark een paar biertjes. Na een uurtje val ik zowat om, dus gaan we maar richting ons eigen hotel. We horen vanuit de kamer “Dreams” nog even. Daarna, raam dicht doen en slapen.
  • Zondag 26 juli
    Vandaag hebben we om 10 uur afgesproken bij Big Thunder Mountain met Flip en Dave, nou ja, het park gaat om 10 uur open, dus eigenlijk zo snel mogelijk daarna. Mark en ik zijn vroeg. We gaan dus eerst naar Starbucks, maar hier is het toch wel erg druk, dus lopen we verder. We nemen een koffie en thee bij Earl of Sandwich. Ook eten we wat. Mark heeft vanochtend wel het laatste stukje pizza op, maar ja. Ik eet alleen een banaan. Ik denk niet dat ik hier iets op kan eten of binnen kan houden. Best lastig die zwangerschap wat eten betreft. Het valt vaak verkeerd. Nou ja. Ik eet straks wel wat.

    Het is inmiddels 10 uur. We lopen richting Big Thunder Mounten. We laten de andere 2 nog even weten waar we zijn. Dan komen ze al gauw die kant op. Mark is even naar het kleine kamertje. Flip haalt op mijn pas een Fastpass voor Mark. Zij hebben er zelf ook al een. Als Mark terug is gaan ze er in, snel de foto op de Photopass zetten.
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Hierna hebben ze nog een kwartier voor die Fastpass, maar ze gaan kijken of ze er al in kunnen, volgens mij kan dat want ze komen niet terug.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Ik haal even een pannenkoek. Als ik die heb gehaald hoor ik een bekend fluitje. Het is Mark. Ze staan bij de foto’s. Hierna hebben Dave en Flip geen tijd meer om een attractie te doen. De vader van Dave viert vanavond zijn verjaardag, Dave wilt nog op tijd thuis zijn om mee te kunnen eten. We lopen terug via “La Cabin des Robinson” naar Main Street. Hier zeggen we gedag tegen de mannen. Bedankt voor een fantastisch, gezellig, vermoeiend, pijnlijk, vet verjaardagsweekend. Leuk dat jullie er bij waren. Ook voor mark. Anders had hij alle attracties alleen moeten doen.

    Mark en ik gaan iets later weg. Wij gaan nog even via “La Tanière du Dragon”
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
    naar het doolhof van Alice in Wonderland (Alice’s curious Labyrinth). Maar eerst drinken we nog even wat.
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
  • Vervolg 26 juli 2015
    Na het doolhof gaan we nog even met een bootje door de Disney sprookjes (Le pays de contes de Fées).
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Hierna nog 1x in Buzz Lightyear om het af te leren. Mark wilt z'n high scores nog verbeteren.
    Verjaardagsweekend juli 2015

    Mark wilt nog een pet van een haai. Deze gaan we kopen op main Street, maar we gaan vanaf Discoveryland met de “trein” naar Mainstreet. Eerst via de ene kant, dan via de andere kant terug. We zien de pet, maar ik vind hem niet zo heel leuk. We kijken even verder of we nog een andere pet zien. Ja zat, ook leuk om te zien, maar ze staan Mark allemaal niet zo heel leuk.
    We zien Knabbel en Babbel nog
    Verjaardagsweekend juli 2015

    En Minnie Mouse
    Untitled

    We gaan nog even naar Starbucks. Een bakkie doen. Hierna nog even naar een shop in Disney Village, waar Mark toch besluit om de pet van de haai te kopen. Is dit Bruce van Finding Nemo?

    Dan is het toch echt tijd om afscheid te nemen van Disneyland Parijs. Tot de volgende keer. Hopelijk duurt het niet te lang voordat ik terug kom. Met de baby op komst weet je nooit hoe lang het kan duren. Misschien in oktober nog, maar dat betwijfel ik. Waarschijnlijk ergens eind maart of begin April om m'n jaarkaart te verlengen.

    Om 21:15 uur zijn we thuis. We kijken nog even Frozen, dan weet Mark waar het allemaal om gaat en dan om half 12 lekker naar bed. M’n wekker gaat morgen ochtend om 5 uur omdat ik naar m'n werk moet.
Log In of Registreer om te reageren.