Tripreport: 1e keer Disney voor mijn dochtertje, April 2017

Voorbereidingen:

10-10-2016:
We moeten nog zóóó lang!! Maar ja, ik kon het niet laten. Mijn man gaat met Pasen volgend jaar met de mannen weg. Een “mannenweekend” noemen ze dat, tja, ik blijf toch echt niet thuis zitten. Mijn dochter en ik (leuk programma) en mijn beste vriend Ozzy (ook lid hier, maar schrijft nooit). Gaan naar Disneyland. Eens even kijken. Pasen is 16 en 17 april. Oh dat duurt nog langer dan een half jaar. Ik kan nog geen jaarkaart bestellen online. Toch wilde ik alvast de datum vaststellen dat we gaan. 3 dagen/2 nachten gaan we. 15 t/m 17 april 2017.


15-10-2016:
We boeken alvast het hotel. Dit kan maar geregeld zijn. Ik heb pas 1x in een Disney hotel geslapen. Dat was in 1992 in Hotel Cheyenne. Was super leuk, maar dat is nu best prijzig. Het wordt het Ibis Budget hotel. Dat is maar 1 halte met de metro. (Pasen 2015 sliepen we hiernaast in het Ibis hotel, maar nu is deze goedkoper).


18-10-2016:
JAAA ik kan een jaarkaart online bestellen. “oh, u bent wel erg vroeg mevrouw” hoor ik een cast member zeggen aan de andere kant van de lijn, van het klantenservice nummer. Hahaha ja, dat weet ik meneer, maar ik heb nu het geld voor een Dreams jaarkaart, als wij in april gaan en de prijzen gaan drastisch omhoog eind maart, tja... dan gaat dat mij misschien niet meer lukken. Hij snapte het. Ik belde even de klantenservice want online boeken lukte me niet. Toen gaf hij de tip om een andere browser te gebruiken. Dat lukte wel. Dank u wel meneer. Ik ben nu in het bezit van een Dreams jaarkaart voucher.


DECEMBER 2016
Even tussendoor. SkyRadio had een prijsvraag. Luister naar de radio en hoor welk magisch woord Mickey zegt. Vul dit in op de facebook app, stuur het met SMS. Ik heb het 2x ingevuld op facebook, maar ik sta onder een andere naam op facebook, dus dat vond ik te veel moeite Ik heb een aantal smsjes gestuurd. Ik denk dat ik 3 dagen heb meegedaan, en elke dag 10 smsjes heb verstuurd (in totaal 30 dus). Ik kon niet iedere dag mee doen, want ik ben nog even met manlief een weekendje naar Londen geweest. Maar zondag op de terugweg op de boot hadden we wifi, dus heb ik weer mee gedaan (was mn 3e dag). Maandag ochtend werd ik anoniem gebeld. Ik dacht nog “oh die neem ik niet op”. Toen bestefde ik me.... Oh neeeee... Sky Radio kan bellen. Maar toen was ik te laat. Ik had wel al gelezen dat ze nog een keer terug bellen. Dus ‘smiddags ging weer de telefoon, weer anoniem, maar dit keer nam ik wel op. “Goedemiddag mevrouw, u heeft meegedaan met de prijsvraag van Disneyland Parijs, ik mag u feliciteren, u bent de winnaar, van 2 nachten/3 dagen Disneyland Parijs. OMG!! WAT GAAF!!! Na een kort gesprekje en wat uitleg over de gewonnen prijs hing ik op. Na 1 of 2 weken ontving ik de prijs, deze ga ik november 2017 verzilveren, de dag na de 2e verjaardag van mijn dochter.


Voorbereidingen voor april 2017:
In der loop der tijd heb ik een soort schema gemaakt. Mijn dochter gaat dus ook mee, maar is nog maar 1,5 jaar oud. Zij heeft haar middag slaapje nodig en een regelmatig eet patroon. Om haar regelmaat heen heb ik de attracties en shows, parades en meetings gepland. Het moet voor haar ook leuk blijven natuurlijk. Checklist gemaakt van wat ik mee moet nemen voor haar.... Ik schrok me wezenloos, zo veel.. hihi maar hopelijk ook de moeite waard. Als het niets is, kunnen we weer naar huis, hotel was niet heel duur.


27-02-2017:
Disneyland Parijs krijgt nieuwe jaarkaarten. Ik heb een voucher voor een dreams jaarkaart, de nieuwe Dreams zou Magic Plus gaan worden/heten, dit is niet echt een upgrade, maar een downgrade. Je krijgt minder kortingen in de winkels, en je krijgt 15 dagen minder toegang. Nou zijn dat toch dagen wanneer het veel te druk is, waardoor ik toch niet ga, alleen die korting vind ik toch wel een dingetje. Een duurdere jaarkaart, de infinity, is wel een upgrade, maar die kan ik simpelweg niet betalen. Bijna 400 euro... Dat is ook eerder een luxe probleem. Maar alle extra’s die Infinity heeft, heb ik ook niet echt nodig. Dus de Magic Plus wordt mijn volgende. Alleen twijfel ik nog of ik dat meteen ga “upgraden” of nog de Dream hou en als die verloopt “upgrade”. Een van de extra’s die bij de magic plus zit, is dat je vrienden voor 39 euro mee naar binnen kan nemen (maximaal 5 per week/10 per jaar). Dat wilde Ozzy wel, dat snap ik, maar dat scheelt mij wel 10% extra korting in de shops. Ozzy gaf aan dat hij mij wel wilt sponsoren in dat geval. Het scheelt hem ook. Nou, bij deze besloten om in april meteen (met bijbetaling €26,-) voor de upgrade te gaan.

12-4-2017:
Ik krijg een foto doorgestuurd van mijn collega, vlak voordat ik ga slapen. Ik blijk vrijdag vrij te zijn. Het pand waar ik werk is gesloten, ik ben verplicht vrij, maar omdat ze te laat zijn met doorgeven, wordt ik wel uitbetaald. Heerlijk. Nu hoeft mijn meisje niet uit logeren bij oma.

14-4-2017
Ik zou eigenlijk gaan babyzwemmen vandaag, maar door omstandigheden kan ik niet. Ook komt dat niet zo heel goed uit, want ik moet nog wat dingen inpakken voor ons weekendje weg. We gaan wel naar mijn moeder. Het is wat koud buiten, maar wel droog. De koeien in het weiland waar mijn moeder aan woont, worden vanochtend van stal af gehaald. Ieder jaar kun je daar kijken naar de bokkensprongen die ze maken. Daar gaan wij even kijken. OMG dit is léuk!!!!! Roos is het meest enthousiast van iedereen. Ik kreeg tranen in m'n ogen van haar vrolijkheid. Zij heeft een koe geaaid, een loeiende koe liet andere kindjes schrikken, maar Roos moest heel hard lachen daarom. Ook heeft zij kleine lammetjes en kalfjes gezien. Hooi vond zij wat eng en vies haha. Toen de koeien eenmaal op het weiland waren gingen wij gauw naar huis, warme melk drinken en Roos deed een dutje.
's middags niet veel meer gedaan Heel even op visite bij een tante die die vreselijke K ziekte heeft, maar verder rustig aan gedaan, wordt druk zat dit weekend, dus dat kwam goed uit. 's avonds bij m'n moeder gegeten en daarna doorgereden naar Ozzy.
Roos wilde niet in het camping bedje slapen. Ik ben hierdoor ook maar naar bed gegaan, zo kon Roos bij mij slapen. Eigenlijk was dit wel een goed idee, want om 4 uur ging de wekker.
Mijn moeder weet trouwens niet dat ik naar Disneyland ben. Ik kreeg allerlei verwijten naar m'n hoofd geslingerd. Tja, op deze manier krijgt zij het voor elkaar dat ik haar niets meer vertel.

Reacties

  • 15-04-2017

    Even opfrissen en om 5 uur reden we weg.
    Untitled

    Rond 10:30 uur parkeerde we de auto in de parkeergarage van Disney Village. Ozzy ging naar Starbucks en Roos en ik gingen het park in. Ik ging mijn Dreams jaarkaart voucher verzilveren. Ik had m'n ID kaart mee dus ik kon op een computer mijn Dreams jaarkaart aanmaken, daarna werd deze uitgeprint door een cast member, maar mijn frans is niet zo heel goed, dus het ging een paar keer mis, maar toch redelijk snel. Hierna wilde ik mijn jaarkaart upgraden naar de Magic Plus, maar hiervoor moest ik in de gewone rij gaan staan.
    Untitled

    Logisch, maar dit duurde heel lang, ook voor Roos. Uit eindelijk liep ik om half 1 naar buiten met de Magic Plus jaarkaart en een voucher voor een cadeaukaart van €25,-, en zag nog een stukje van de "Mickey presents: happy anniversary Disneyland paris" show
    Untitled

    Maar ja, gauw Ozzy ophalen.
    Ik liep richting Village en Ozzy richting het park, niet heel handig, want we zijn elkaar zo voorbij gelopen. Even bellen met elkaar, toen hadden we elkaar snel gevonden. We gaan de auto parkeren op het grote parkeerterrein.
    Untitled

    Hierna heb ik de Photopass + gekocht bij World of Disney in Disney Village, er ontstond een soort verwarring, voor de Cast Members zijn die nieuwe jaarkaarten ook wat nieuw. Dus dat loopt nog niet zo soepel, maar goed. Het is gelukt. Het lukte alleen niet om de jaarkaart te activeren in de app op m'n telefoon.
    Ik kon Ozzy met mijn Magic Plus jaarkaart voor €39,- mee naar binnen nemen. Wat was Ozzy blij hiermee!! Toen we eenmaal binnen waren ging ik even bij "New Century Notions Flora's Unique Boutique" naar binnen om navraag te doen over de Photopass + die ik net had gekocht. Nu deed die het wel. Ik kon hem nu wel activeren in de app.
    Wij liepen richting Fantasyland. We wilden in It's a Small World, maar onderweg zagen we White Rabbit, de rij was erg kort, dus gingen we maar in de rij staan. Ik was alleen het handtekeningen boekje dat ik speciaal voor Roos heb gemaakt vergeten. Wel had ik een foto camera mee, dus de foto hebben we. Roos vond het in eerste instantie best eng. White Rabbit voelde erg zacht. Roos vond het toch wel erg interessant.
    Untitled

    Hierna toch naar It's a Small World. Al die lichtjes...Al die poppetjes... Roos genoot aanzienlijk.
    Untitled

    Zij keek haar oogjes uit. Hierna zijn we wat gaan eten. Roos heeft al een broodje op, dat had ik vanochtend bij Ozzy thuis al klaargemaakt, en dat heeft Roos in de rij van White Rabbit en onderweg naar It's a Small World al gegeten, maar wij hadden inmiddels wel honger gekregen. Wij gingen eten bij Au Chalet de Marionette. Ik had voor Roos nog wat fruit mee, dat kreeg zij te eten terwijl wij de Bagel burger namen. OMG wat LEKKER!!!! En dat ijsje!!!!
    Hierna gingen we in Le Pays de contes de Fées. Dit vond Roos een beetje boring
    Untitled

    Casey Jr. - Le Petit Train du Cirque. Roos vond het fantastisch. Dat treintje vond zij in het begin wel wat spannend, maar aan het einde maakte zij allerlei vreugde geluidjes.
    Untitled
  • Vervolg 15 april 2017

    Hierna zijn we klaar gaan staan voor de parade, maar het begon ineens heel hard te regenen, daarom zijn we maar gaan shoppen. Hè wat vervelend ;) Niets gekocht verder, maar kijken "kijken en niets kopen" is ook leuk. Ideeën op gedaan dat wel, "Wat ga ik later dit weekend (wel) kopen". Vlak voordat de parade begon, begon het zonnetje door te komen en viel Roos als een blok in slaap. Tja dan heeft het ook niet heel veel zin om hier te blijven wachten, ook al had Ozzy een plekje gevonden bij Market House Deli.
    We zijn richting Indiana Jones gelopen, de wachtrij was hier maar 5 minuten ofzo. Roosje mag hier niet in, dus maakten we gebruik van Baby Switch. Ozzy ging in de rij staan, deze was inmiddels opgelopen tot 10 minuutjes. En ik bleef bij Roos. Toen Ozzy terug kwam kreeg ik een kaartje van hem, deze liet ik zien bij de FastPass ingang en ik kon doorlopen. Trap op, bruggetje over, trap af en ik stond vooraan in de rij. Er stond al een karretje klaar, De Cast Member nam dat kaartje in ontvangst en ik kon doorlopen naar "nummer 3". Een jongeman stond daar al, ik kon naast hem gaan zitten. En we konden vrijwel meteen instappen. Die jongeman deed z'n pet maar af, heel verstandig. Anyway, wat was dit ideaal. Ik denk dat ik in totaal 5 minuten nodig had. Roos sliep nog steeds.
    Wij besloten om even een drankje te doen bij de Sports Cafe van Disney Village, via de winkeltjes op Main Street USA.. Hier zagen we een herhaling van de kwalificatie van Max Verstappen. Ozzy wist al dat Max als 6e zou beginnen, hier stond hij nog 2e. Anyway.... Het ging dit weekend niet zo best met Max heb ik later begrepen van m'n broer.

    Roos werd langzaam wakker, het was tijd om naar het hotel te gaan. We zochten de auto op en reden naar Ibis Budget hotel. 5 minuutjes rijden maar ofzo. Heerlijk. We moesten nog inchecken, dit duurde even want we waren niet de enige. Roos kon haar beentjes even strekken, zij heeft al die tijd gezeten. We waren moe maar voldaan. Roos wilde echter niet in het camping bedje slapen, maar tussen ons in ging het beter. Alleen duurde het even voordat zij haar plekje had gevonden. Ook Ozzy kreeg volop knuffels en aaitjes over zijn arm, hij kon het niet laten om een knuffel terug te geven, maar ja... Roos moest wel slapen, want als Roos slaapt, kunnen wij ook slapen. Het was inmiddels al best wel laat en de wekker staat op half 7. Uit eindelijk toch nog 6 uurtjes geslapen ofzo.
  • 16-04-2017

    De wekker ging vroeg, maar Roos en ik sprongen even onder de douche, even opfrissen. Roos krijgt een lekker flesje pap.
    Untitled

    Zo konden we rond half 8 de deur uit. Ozzy kon niet mee, want hij heeft geen jaarkaart, maar hij ging even naar Starbucks. Roos en ik gingen naar binnen voor de Extra Magic Hours. Wij stonden in de rij voor Minnie Mouse. Onwijs lange rij, maar na een uur waren we toch aan de beurt, nu had ik en m'n Fujifilm camera mee en m'n Photopass + en het handtekeningen boekje. Het Polaroid fotootje is ook voor in het handtekeningen boekje. Minnie zag de Minnie op de sokken van Roos, op de broek van Roos en zij was "impressed" dat zij haar handtekening mocht zetten op het blaadje waar haar eigen foto op stond. Mijn "Minnie Mouse Disney Uggs" heeft zij dan niet gezien, maar ja, dat maakt ook niet uit. Tijdens de "fotosessie" wilde Roos de hele tijd knuffelen met Minnie, alle foto's die ik heb staat zij met haar hoofdje tegen Minnie d'r hoofd aan. Zo schattig.
    Untitled

    Het is inmiddels kwart over 9, tijd om Ozzy op te halen. Ik heb ook best wel wat honger gekregen. Een Starbucks zit er niet in, veel te lange rij, dan maar doorlopen naar Earl of Sandwich. Heerlijke Bacon en Egg sandwich met een kop thee en Jus 'd orange genomen. Roos kreeg haar fruitje.

    Het was tijd om terug te gaan naar het park. Maar eerst in een enorm lange rij, maar ja, ik moest toch Ozzy nog mee naar binnen nemen. Wederom voor €39,-, maar het ging sneller dan verwacht :)
    We gaan naar Adventureland, via Frontierland. We gaan heel even naar Pocahontas Indian Village. Roosje kan op de wipkippen, en samen met mama van de glijbaan. Zij kan haar beentjes even strekken.
    Untitled

    We lopen hierna het Adventure Isle over, We gaan de boomhut in van Familie Robinson. Het Piraten schip is dicht De grot vindt Roos wat eng, het is er aardig donker soms.
    Untitled

    We willen Mickey ontmoeten, maar ik ga geen 70 minuten in de rij staan met Roosje, ook voor de prinsessen staat 75 minuten wachtrij. Gaat m ook niet worden. Dombo heeft ook een lange wacht rij, maar Le carroucel de Lancelot staat maar 10 minuutjes.


    Roos en ik gaan hier in, Op een paardje mag zij nog niet, maar we kunnen wel in een karretje. Roos zegt de 2 rondjes "aah", "ooh", "aah", "eeh". Volgens mij vond ze het leuk :)

    We gaan even eten. Wederom bij Au Chalet de Marionette, want die burger is ons zo goed bevallen gisteren. Ik had een heel schema gemaakt en wilde iedere dag ergens anders eten, maar gisteren na 5 minuten heb ik dat hele schema al laten varen.

    We lopen nog even naar Big Thunder Mountain, maar deze is tijdelijk gesloten. Indiana Jones heeft een te lange wachtrij. Eigenlijk vielen de rijen soms wel mee, maar te lang om in je eentje in te gaan staan vond Ozzy. Dat snapte ik ook. Ik moest dan bij Roosje blijven, en dan gebruik maken van baby Switch. Waarschijnlijk (als alle attracties open zijn) kunnen we dat in november makkelijker doen. We gaan dan ook doordeweeks. We lopen nog langs Le Passage Enchanté d'Aladdin, en halen hier een Pinapple Float. Door D-tales wel een beetje nieuwsgierig geworden hiernaar, maar had van Michiel Veenstra al begrepen dat deze niet helemaal het zelfde was als die in Amerika. We eten nog even een pannekoekje.
    Untitled

    We gaan terug naar het hotel. Roos gaat even een middag dutje doen. In eerste instantie wilt zij niet slapen in haar bedje, maar ik blijf haar terug leggen en zij kan zien dat ik er ook gewoon ben. Vanuit haar bed je en mijn bed kunnen we elkaar aankijken. Roos legt zich er redelijk snel bij neer. Na een uurtje wordt zij wakker, huilend. Roos neem ik dan nog even bij mij in bed en ze slaapt nog een half uurtje verder, tot de schoonmaakster binnen wilt komen, maar zodra de schoonmaakster ons hoort gaat zij weg. Ik snap niet dat zij komt, want de kamer was al schoon gemaakt. Maar ja, Roos is hierdoor wakker en wij ook. Tijd om even op te frissen en terug te gaan naar het park.
  • Vervolg 16 april 2017

    Eenmaal terug in het park, wil ik graag Buzz Lightyear doen, maar de rij is te lang, we halen een fastpass (mijn aller eerste fastpass ooit) Deze is goed voor vanavond rond half 9. We lopen nog even een rondje door Discoveryland. De wachtrij voor Darth vader is ook erg lang, doen we maar niet. Space Mountain is dicht en Star tours is ook vreselijk populair. We lopen via de achterkant door naar Fantasyland. Gisteren zagen we daar Pinokkio en Gepetto daar staan. Ik wil graag in Phantom manor, Roos mag mee, maar zij begin te huilen (last van haar tandjes) we verlaten de rij, want de andere mensen wil ik toch ook niet lastig vallen. Big Thunder Mountain doet het inmiddels weer, maar de wachtrij is 2 uur, dat gaat helaas niet door. De wachtrij voor Indiana Jones is ook te lang.

    We lopen terug naar Main Street de parade gaat bijna beginnen. We gaan klaar staan voor Disney Stars on Parade. Dit keer is Roos wel wakker. Zij wijst iedere keer naar de figuren en wagens, "die die die" Volgens mij herkent zij de figuren wel. Dat weet ik niet zeker, want ze kan niet praten, maar het lijkt er wel op.
    Hierna lopen we weer richting Meet Mickey, maar Roos valt in slaap. Dat heeft dan niet veel zin, overal zijn de wachtrijen wat lang, dus gaan we weer de winkeltjes bekijken. Ook gaan we even zitten bij The Bake Shop. Hier nemen we wat te drinken. Hierna lopen we naar Buzz want onze Fastpass is bijna geldig. We komen wat vroeg aan, we moeten nog 10 minuten wachten, maar Roos slaapt. We besluiten om het toch maar niet te doen. Mijn aller eerste Fastpass ooit, maar niet gebruikt. Hihi

    Ik merk dat ik soort van negatief klink over de te lange wachtrijen, maar eigenlijk viel dat reuze mee, ik heb me enorm vermaakt, Roos volgens mij ook en Ozzy ook. We hebben genoten. Alleen niet heel veel kunnen doen. Het weer was eigenlijk ook ontzetten goed. Af en toe een klein buitje, maar dat hinderde niet. Veel zon gezien toch :) Vandaag was het soms zelfs warm! Maar nu gaat de zon onder wen wordt het koud, we gaan nog even shoppen. Ik ga een fleese deken voor mij en Roos halen voor bij Disney Illuminations. Eerst zag ik een super leuke deken van Olaf, Deze zal Roos echt te gek vinden, maar deze kunnen we niet samen warm van worden. Er lag een deken van Anna en Elsa bij, deze is echt heerlijk groot. Die heb ik toen maar gekocht . En die is WARM!!!!

    We gaan klaar staan/zitten voor Disney Illuminations. We moeten nog een uur wachten ofzo maar we hebben een prima plekje en een warme deken. Roos slaapt nog steeds in de draagdoek, met de heerlijk warme deken om ons heen gewikkeld. Benieuwd of Roos er doorheen slaapt of dat zij hiervan wakker wordt. Eerst krijgen we nog "Life on Earth" te zien i.v.m. Earth month. Hierna zijn we getuigen van een huwelijks aanzoek. Wat romantisch!!! Meteen mijn lieve man verteld, maar ja.... ondanks de vele hints zal hij dit echt niet gaan doen. Toch is hij wel lief. Hoor. Daarna is het dan toch tijd voor Disney Illuminations, tot mijn grote verbazing slaapt Roos hier doorheen. Totdat "Frozen" komt "he", "he", "he" hoor ik heel zachtjes onder de deken vandaan komen, een heel slaperig koppie kijkt mij aan. Roosje is wakker. Van de herrie? Of van herkenbaarheid? Dat zullen we nooit weten, Roos kan immers nog niet praten.

    Als dit is afgelopen lopen we langzaam richting Village terug, we besluiten om daar nog wat te gaan drinken. We zien nog net Mickey ons uitzwaaien, maar voordat Roos hem kon zien was hij weg. Helaas. We gaan weernaar het Sports Cafe, dit keer gaan we binnen zitten. Roosje is klaar wakker. Voor haar heb ik Roosvicee en Ozzy neemt een biertje, en ik een Piña colada. Oh wat is die lekker :) Roos begint het langzaam zat te worden, maar ik word wel bedolven onder de kusjes van Roosje. Zo lief!! We gaan terug naar het hotel. Morgen weer vroeg op, en ik vrees dat Roos niet heel goed gaat slapen vannacht.
  • 17-4-2017

    Vandaag alweer de laatste dag. Roos heeft aardig geslapen in het camping bedje, maar niet de volledige nacht. Zij heeft wat last van haar tandjes. Zij krijgt af en toe een pijnscheut. Ook is zij erg verkouden. Ik had wel zetpillen en neusspray mee, dus hierdoor haar best goed kunnen helpen, maar dentinox had ik niet mee. Rond half 4 werd zij wakker, toen heb ik haar weer in bed genomen, na een half uurtje sliepen we weer.

    Weer gaat de wekker om half 7. Roos slaapt nu nog, ik niet meer. Langzaam opfrissen en aankleden. Ozzy houdt Roosje even in de gaten Roos is inmiddels ook wakker geworden. Hierna kan Ozzy zich opfrissen en ik kan Roosje een flesje pap geven en aankleden.
    Untitled

    We gaan weer naar de Extra magic Hours. Gisteren zag ik Knabbel en Babbel staan, die wil ik vandaag ontmoeten.
    Eenmaal aangekomen bij het park, gaat Oz weer naar Starbucks en wij het park in. Nu staan Knabbel en Babbel er niet, maar Rabbit van Winnie de Pooh, Wel zijn Pluto & Goofy er. Hier ga ik in de rij staan, deze 2 zijn iets herkenbaarder voor Roos. Weer met Fujifilm camera, Photopass + en handtekeningen boekje staan we klaar. Het is geen hele lange rij als ik er in ga staan
    Untitled

    maar er zijn aanzienlijk meer mensen met een beperking die voor gaan veel meer dan gisteren bij Minnie Mouse. Dus uiteindelijk ondanks de kortere rij net zo lang in de rij gestaan als gisteren, maar het is wel gelukt :) Roos vond Pluto wel heel leuk. Zij gaf hem een kusje
    Untitled

    bij Goofy aarzelde zij een beetje, hij was ook best lang natuurlijk, maar toch kreeg ook Goofy een kusje.
    Untitled

    Wij gaan Ozzy ophalen. We hebben al gehoord van Oz dat de rij van Starbucks weer erg lang is, dus dat zit er weer niet in, dan maar meteen door naar Earl of Sandwich. Er zit een stel aan het tafeltje waar wij gisteren zaten, maar zij gaan net weg (volgens mij). Ik vraag het met m'n beste Engels "Are you leaving?" "You can sit", zegt de dame. "Thank you". Maar terwijl zij nog aan het inpakken is, komt Ozzy er aan. Hij ziet geen Minute Maid jus d' orange staan zegt hij, dan zegt de dame "Ze maken ook Smoothies" Oh.... ze is gewoon Nederlands. Dat ik ook lekker Oz. Kijk maar. Verder weer een Bacon en Egg sandwich en een kop thee besteld.
    Untitled

    Roos zocht ondertussen contact met de andere kindjes en was gek aan het doen op de stoel. Ik moest haar en de stoel goed in de gaten houden :) Wat was die wederom lekker. Roosje krijgt weer haar fruitje.

    We gaan weer in de rij staan om Ozzy mee naar binnen te krijgen voor €39,-. Dit keer bij Het Studio's park. Ik wil graag in de Tower of Terror. Alleen het begint enorm hard te regenen, maar ik moet eerst Roos verschonen, zij is doorgelekt, haar rompertje is zeiknat lastig hoor die spuitluiers, maar vooral vervelend voor die kindjes. Ik ben genoodzaakt om een nieuw rompertje te kopen. Wat jammer nou ;) Hierna naar het baby care center, en Roosje lekker opfrissen. Het is echt nog harder gaan regenen. Wij zitten gelukkig droog. Ozzy dacht dat hij de buggy ook droog had gezet, maar dit bleek niet het geval. Deze was zeiknat geregend. Ik had ook geen draagdoek bij me, dus ik moest Roos de hele tijd tillen. Ozzy wilde wel helpen, maar dat wilde Roos niet. Roos is een kleine dame, maar toch al 8 kilo, dat valt niet echt mee. Ook is de rij voor de TOT aanzienlijk langer geworden. We besluiten het toch niet te doen.

    We lopen even naar Toy Story Land en we gaan in Slinky Dog. (Hier ben ik zelf nog nooit in geweest. Roos dacht eerst "waar zit ik nu weer in?" Maar dat duurde niet lang, Roos zegt tijdens het 2 rondje "aah", "ooh", "aah", "eeh". Volgens mij vond ze het wel leuk :) We lopen via het pleintje van Ratatouille naar De vliegende tapijten. Daar ben ik zelf ook nooit in geweest. Ik zag een soort van "joystickje" Ik vroeg nog aan Oz, wat dat was? Een soort toeter ofzo? We bleven ook maar laag. Tot de Cast Member zei "up up up"... dus drukten we daar op en we gingen omhoog..... oooooooh.... was het daarvoor?! ;) Roos keek haar oogjes uit, helemaal toen we zo hoog waren :)

    Hierna is het mooi geweest, we gaan terug naar het Disneyland Park. Misschien dat we in november meer kunnen doen, maar nu laten we het even voor gezien. Ik koop wel eerste even een poncho voor Roos, niet om aan te doen, want het zonnetje schijnt inmiddels. Maar om op de buggy te leggen, zodat Roos kan gaan zitten/slapen.
    Untitled
  • Vervolg 17 april 2017

    Ik wil graag Mickey ontmoeten, dan zijn de 1e 4 pagina's van m'n zelf gemaakte handtekeningen boekje gevuld, maar onderweg naar Mickey is Roos in slaap gevallen. Jammer, maar dan proberen we dat wel in november.

    We besluiten te gaan kijken bij Big Thunder Mountain, maar we lopen via Adventureland, we zien Peter Pan & Wendy staan. Ik wilde wel in de rij gaan staan, maar deze was best lang, toen vroeg ik mezelf af, hoe laat is het? 12:20 uur oh, dan staat Jack Sparrow er misschien wel, en ja hoor, even om het hoekje kijken, daar was hij. En een onwijs kort rijtje, dus hier zijn we maar in gaan staan, weer met de fujifilm camera en het handtekeningenboekje in de aanslag. Terwijl wij aan het wachten waren kwam er een heel enthousiast gezin. De moeder die liep onwijs snel langs de rij en wilde dolgraag naar Jack toe, maar toen zag zij ineens de rij, oh sh*t, sorry... en ging achterin de rij aansluiten. Maar iedereen moest heel hard lachen hierom. De vader die "schaamde zich een beetje" verontschuldigde zich. Ozzy had haar door "JACK!!" JACK!!" En vader gaf aan dat dit inderdaad het geval was. Moeder bleek enorm fan van Captain Jack Sparrow. Eenmaal aan de beurt bleek dit een enorm leuke meet, qua uiterlijk geen Johnny Depp, maar wel qua doen en laten typisch Jack Sparrow. Hij vroeg wat de naam was van mijn "sleeping beauty". Ik zei "Rose". Oh beautiful name, "We should get a photo with her. She won't remember, as she's asleep, but she'll like it" Dus dat is gebeurd. De foto is het bewijs. Wel is de foto wat overbelicht helaas, maar je kan zien dat het hem is. Ik heb in het handtekeningenboekje kleine envelopjes gedaan, hier kan ik de fujifilm foto's in doen, dan zitten ze bij de handtekening. Het idee is gejat van internet :)

    We lopen een stukje door en we zien Kapitein Haak en vetje staan. Maar net als bij Peter Pan en Wendy is de rij best wel lang, we lopen door. Halverwege besluiten we om Big Thunder Mountain te laten voor wat het is, hopelijk doet deze het in november ook, dan gaan we nog een poging doen, we gaan even eten, wederom bij Au Chalet de Marionette en dan wat spulletjes kopen in Village en dan naar huis.

    We lopen onder het kasteel door en zien dan nog een klein stukje van de Mickey Presents Happy Anniversary Disneyland Paris show. Maar dan vanaf de brug van het kasteel.
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    Als de show is afgelopen lopen we naar Disney Village naar World of Disney. Ik heb nog steeds die cadeaukaart van 25 euro, deze moet ik nu opmaken, want als wij er in november zijn, is deze niet meer geldig. Roos kiest een Winnie de Pooh knuffel uit, met lichtjes en muziek. Ozzy heeft nog een koelkast magneet nodig, dus met die cadeau kaart en de korting van de jaarkaart, kost het niet zo veel. Nu heb ik alleen nog een portemonnee nodig. Van mijn oude portemonnee is de rits van stuk. In de Disney Fashion store in Disney Village vind ik een onwijs leuke portemonnee. Ik ben klaar, we gaan nog even naar het toilet, Roos doe ik nog even een schone luier om, dan zijn we klaar om te gaan. Het is inmiddels half 3, dus het zal een latertje worden voordat we thuis zijn.

    Onderweg nog een paar keer stoppen, tanken, plassen, verschonen, beentjes strekken.
    Untitled

    Rond 8 uur komen we thuis, valt nog mee moet ik zeggen. Maar Roos wilt niet slapen. Helemaal overstuur is ze, Roos neem ik mee naar beneden en ze valt in mijn armen bijna in slaap. Ik besluit dan om ook naar bed te gaan. Weltrusten Ozzy. Roos valt als een blok in slaap, in het camping bedje. Half 4 wordt zij wakker, dan neem ik haar bij mij in bed.

    18-4-2017
    Om 7 uur gaat de wekker, Roos slaapt nog, ik ga me langzaam aankleden en spulletjes opruimen, inmiddels wordt Roos ook wakker. Ozzy moet straks werken, dus wij moeten op tijd weg. Oz houdt Roos even in de gaten, ik leg alle spullen in de auto, daarna kunnen wij naar mijn lieve man en Roos d'r lieve vader. Zijn mannenweekend in Boekarest was ook geslaagd, maar ik geloof dat wij het meer naar ons zin hebben gehad. Rond 9 uur zjin wij thuis van een vermoeiend, maar voldaan weekend.

    Kan niet wachten tot november. Nog 7 maanden te gaan.
Log In of Registreer om te reageren.