Tripreport: Verjaardagsweekend juli 2017

Ik dacht ik begin alvast met de voorbereidingen:

03-05-2017:
OMG, ik ben net 3 weken terug en ik heb al heimwee. Ik vertel mijn man dat ik graag mijn verjaardag in Disneyland wil vieren. Mijn verjaardag is in juli. Zegt mijn man: "We gaan in november ook al, ik ga echt niet meer dan 1x per jaar naar Disney toe". Pff, had best wat minder bot gemogen, en in 2016 ben je helemaal niet geweest, dus je zou dat in kunnen halen, maar mijn man zweeg. Ik zweeg ook. Ik bedacht me nog, dat gaat hem waarschijnlijk niet worden jammer. Jammer dat hij dat niet voor me over heeft, maar goed, het is niet anders. Beetje gedeprimeerd ga ik naar bed. Mijn wekker gaat om 5 uur, welterusten. Mijn schuld, ik kan gewoon niet zo goed tegen "nee" (goh, van wie zou mijn dochter dat nou hebben?)


04-05-2017:
Ik vertel Ozzy dat ik mijn verjaardag in Disneyland wil vieren, maar dat ik waarschijnlijk niemand kan vinden die met me mee wilt. Ozzy zei toen: "Dure traktatie", Nou ja hotel kan ik zelf wel betalen, Ik kan hem voor 39 euro mee naar binnen nemen (i.v.m. m'n jaarkaart). Het is het eten daar, de tol en de benzine wat het duur maakt dit keer. Ozzy gaat verlof aanvragen. (Mijn held!) Hij is bang dat hij een overkill krijgt.... As if.... Hooguit een lege portemonnee...
Hopelijk wordt het goedgekeurd :) Ozzy is echt mijn held. Nee ik mag niet te vroeg juichen, want zijn verlof moet nog goedgekeurd worden in het hoogseizoen, want als we gaan wordt het 24 en 25 juli. Maar dat hij zich weer opoffert (3 weken geleden ook met mij en Roos mee geweest) is natuurlijk super lief. Roos gaat dit keer ook weer mee.
Als zijn verlof wordt goedgekeurd zijn wij over 81 dagen weer in Disneyland te vinden. Wat moet ik toch zonder Ozzy?


10-05-2017:
Ozzy z'n verlof is goedgekeurd!!!
Weer een schema gemaakt voor juli, ook al bleek met Pasen dat dit totaal geen zin had, maar goed, leuke bezigheid als ik aan het werk ben. Ik ben receptioniste bij verschillende bedrijven in Amsterdam. Op zich leuk werk, maar soms wat saai. Hierdoor kan ik me wel bezig houden met dit soort dingen. :)
Verjaardagsweekend juli 2015

04-06-2017:
1e pinksterdag, Ozzy kwam langs. We gingen eerst mijn man Mark aanmoedigen, hij deed mee aan de Obstacle run in Alphen a/d Rijn. 's Avonds gingen we barbecueën bij mijn moeder. Mijn broer en Mark beheerden de barbecue, maar we gingen binnen eten de wind maakte het best koud. Wij zijn net verhuisd naar een nieuwbouwhuis, en sinds deze week is de schutting klaar. Ozzy wilde deze graag zien, en we moeten het hotel nog boeken. Dat hebben we ook maar meteen gedaan. Het wordt het Ibis hotel, naast het Ibis Budget hotel waar we in april zaten. In dit hotel hebben we ook met Pasen 2015 gezeten. Volgens mij was dit best goed te doen! (Wat ik me kan herinneren)

28-06-2017:
De uitverkoop is vandaag begonnen in Disneyland Parijs, ik heb bij Wonderlandshop (facebook pagina) een jurk van Rapunzel en Sneeuwwitje gekocht. Deze zijn 30 euro per stuk, dus in totaal heb ik 60 euro betaald. Normaal zijn ze 70 euro per stuk. Ik heb me wel iets over laten halen door Rianne (de eigenaresse van de shop). Ook past Roos voorlopig niet in de jurken, want ze gaan vanaf maat 4 (jaar). Roos moet nog 2 worden. Ik zal ze waarschijnlijk voorlopig veilig ophangen aan een kledingrek op zolder, maar dan hebben we ze wel al. Ik mag nu alleen helemaal niets meer uit geven, want anders heb ik zelf geen geld meer in Disneyland over 3,5 week. Sneeuwwitje krijg ik in maat 4 (kan ze misschien volgend jaar aan) en Rapunzel in maat 10 (was niet kleiner).
De koffers zijn nog niet gepakt, maar heb wel al het een en ander bij elkaar gesprokkeld om mee te nemen. Vanmiddag even de Minnie Mouse jurk en de Anna jurk bij Roos aan doen, kijken of zij ze past en dat ik ze dus mee kan nemen. Anna jurk is te groot. Die blijft thuis. Minnie Mouse past wel. Die gaat mee

05-07-2017:
Nog minder dan 3 weken te gaan, Ik heb alle shows en parades in het schema gezet. Vraag me nog steeds af of zo'n schema gaat werken, maar toch... Wel wil ik per se Moana zien (zij is de rede van dit extra bezoekje), Ook wil ik Mickey en Winnie de Pooh ontmoeten (Roos is helemaal weg van Winnie de Pooh). Ook wil ik per se de Tower of Terror, Big Thunder Mountain, Hyperspace Mountain, Pirates of the Caribbean, Buzz Lightyear en Ratatouille doen (Deze zijn in april niet gelukt). Hopelijk gaat het deze keer wel allemaal lukken. In de 1,5 dag, dat wij hebben. Sowieso, BTM en ToT en Space Mountain met baby switch als Roos slaapt (dit kan of tussen de middag, of 's avonds even). Disney Illuminations slaan we dit keer over. Dat wordt veel te laat voor Roos. Roos mag best iets later naar bed dan normaal, maar middernacht is wel heel erg lang opblijven. Roos is zelfs als ze moe is vrolijk, maar uiterlijk 21:00 uur wil ik terug in het hotel zijn zodat zij kan "normaal" slapen.

20-07-2017:
Nog maar 4 dagen te gaan, de supermarkt heeft krentenbollen, fruit, pakjes drinken enz. geleverd vandaag, dat kan ik dan mooi meenemen naar Disneyland voor Roos. Ozzy en ik eten daar wel wat. Het enige wat nog ontbreekt zijn luiers, deze worden zaterdag geleverd. Dan zijn wij klaar voor vertrek. Zaterdag eerst een verjaardag met barbecue bij Flip. Hij is juli 2015 mee geweest en gaat in november weer mee. Zondag de verjaardag van Jasmijn, dat is Roos d'r nichtje, zij wordt 2. Maandag dan eindelijk vertrekken!

Reacties

  • 24-07-2017:

    Vandaag ben ik jarig. YAY me!!
    De wekker ging om 4 uur, van Ozzy kreeg ik zeebanket voor m'n verjaardag en van m'n man een weekendje weg. Ik vroeg aan Roos of ze mee ging "nee" zei ze en draaide zich nog eens om. Ze zit in de "ik ben bijna 2 en ik zeg nu al nee" fase. Om 4:40 reden we weg ook Roos ging mee, heb haar gewoon opgetild en in de auto gezet hihi. Bij de grens hebben we even de auto volgetankt, Roos was weer lekker in slaap gevallen
    Untitled

    Ergens in Frankrijk onze benen gestrekt en een sanitaire stop gemaakt, daarna doorgereden naar Disneyland. Om half 11 kwamen we aan bij de kassa's, daar hebben we een friend privilege kaartje voor Ozzy gehaald. Eerst even naar de City hall voor verjaardags button, maar er was een veeeeeeel te lange rij, laat maar, straks nogmaals proberen.

    We gaan naar Studio's, kijken of we Moana kunnen ontmoeten. Moana rij was vol, het is pas 11 uur en nu al vol. Jammer, vanmiddag nogmaals proberen dan. Oh Mickey and The Magician begint bijna, helaas ook vol, straks weer een poging doen. Armageddon, daar mag Roos ook in, Omg what was I thinking, het werd drama, roos was doodsbang, zo zielig!! Snel naar buiten, gelukkig werd Roos al snel weer rustig. We gaan wat leuks doen, het is tijd voor een 2e poging voor Mickey and The Magician, het is nu half 1 de show begint om 12:50 uur. We waren op tijd. Eerst vond Roos de man eng die als eerst op het podium kwam, maar toen Mickey kwam, ontdooide ze en genoot ze, ze zat te swingen op m'n schoot, klapte in d'r handjes, zong mee met Lion King. Toen Olaf kwam, deed ze 2 handjes in de lucht en van een leun stand tegen mij aan, zat ze ineens recht op. Ik had wel een koptelefoon opgezet, want de muziek was wat luid. We hebben genoten van de show. De buggy was nat geregend, we hebben even snel een poncho gekocht, die kan ik dan in de buggy leggen, dan kan Roos daarop zitten.

    Hierna was het tijd om wat te eten, we liepen naar studio 1, hier hebben we gegeten bij "En Coulisse". Om 14 uur waren we eigenlijk nog niet klaar met eten, maar wilde ik proberen om zo'n pager te halen voor Moana, maar voor de middag was Moana ook alweer vol. Morgen ochtend maar proberen, dat is onze laatste kans.
    Ik wilde in tower of terror, er was maar 15 minuten wachttijd, maar Roos was wakker, ik mocht niet weg van haar. Ik moet wachten tot ze slaapt. We hebben maar een rondje gelopen, winkeltje bij ratatouille bezocht, roos was nog steeds wakker, het is al best wel laat, ze heeft nog helemaal geen dutje gedaan, wel is ze doodmoe dat zie ik, maar ja... laat de tower maar zitten, doen we in november wel. Roos heb ik in de draagdoek gedaan.
    Untitled

    En zijn naar het disneyland park gelopen. Roos is onderweg in slaap gevallen, heerlijk tegen mama aan. Dit zijn mijn geluks momenten :) Het begon te regen, steeds harder en harder. City hall was nog steeds een lange rij, later maar, we proberen die button later vanmiddag nog wel te halen. In de winkeltjes van Discovery Arcade geschuild voor de regen. We zijn richting Frontierland gelopen onder afdakjes door, om zo droog mogelijk te lopen.
    Bij Silver Spur steakhouse zijn we even gaan zitten. Ondanks dat iedereen aan het schuilen was voor de regen, kwam hier plek vrij. We hebben even koffie en thee gehaald bij een huifkar en hier op gedronken. Toen het eenmaal weer droog was, begon het zonnetje te schijnen en werd het zelfs lekker warm. Hierna toch een button gehaald in de City hall. Het is nu gelukt

    Wat gaan we nu doen? Roos is inmiddels wakker geworden. Heeft heerlijk 1,5 uur bij me geslapen. Zullen we naar It's a small world gaan? Hier mag Roos ook in. We liepen langs Royal Castle stage. De Prinsessen Waltz was bezig, deze hebben we even gekeken. Roos zwaaide naar de prinsen en prinsessen. Hierna doorgelopen naar It's a small world, er stond 20 minuten wachten, maar dit bleek maar 10 minuten te zijn. Meevaller!
    Untitled
    Untitled
    Untitled
    Untitled
  • september 2021 aangepast
    Vervolg 24 juli 2017
    Toen we uit It's a small world kwamen regende het weer heel hard. We gingen schuilen voor de regen. Toen het weer droog was liepen we richting het kasteel om daar de parade te kijken.
    Untitled

    De Parade ben ik toch wel fan van. De draak spuugde vuur!!
    Untitled
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    Het zonnetje scheen inmiddels ook weer lekker. We liepen even naar Discovery land om te kijken of we in Buzz lightyear konden, maar de rij vonden wij te lang. Dan even kijken of we een rondje in de trein konden maken, maar dit station was tijdelijk gesloten. We gingen even rusten op een bankje.
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    Ook wachtten we hier tot de rij voor pannenkoeken minder lang werd, in plaats hiervan werd die alleen maar langer. Uiteindelijk ben ik er toch maar in gaan staan. Minstens een half uur in de rij gestaan voor pannenkoeken, maar wat is die lekker :) het werd wat frisjes nu, de pannenkoeken hebben we binnen opgegeten. Ik had een vestje in de auto liggen maar had geen zin om die op te halen. Ik heb een vestje voor Roos gekocht, een Simba vestje. Via kasteel naar Alice in wonderland doolhof gelopen, maar die was al dicht. Het was inmiddels 19:45 uur, we hebben nog even snel het Casey Jr. En de bootjes gedaan.

    Deze gaan om 20 uur dicht. Het is nu tijd om te gaan. Anders wordt het wel heel laat voor Roos. We gaan eerst naar Disney Village, via de shop naar sportcafé gegaan en een drankje gedaan en tortilla ships gegeten. Nog een stukje Nederland-België dames gekeken. Nu was het echt tijd om naar het hotel te gaan. We kwamen aan om half 10, snel inchecken , Oz ging nog ff douchen en om 23 uur gaan we slapen. (Het is alsnog veel te laat geworden voor Roos). Ik ben niet zo goed in plannen....
  • 25-07-2017:
    De wekker ging om 7 uur. Om 7:50 rijden we weg en om 8:05 was de aankomst bij Disneyland. Ozzy gaat naar Starbucks, Roos en ik gaan het park in. Het miezert, ik wilde knabbel en babbel ontmoeten, maar laat de meets maar zitten, rijen vallen mee maar met een kleintje buiten wachten in dit weer is geen goed idee. Wij lopen richting Peter Pan, maar zien dat Dumbo open is, wij gaan eerst daar in. Zodra we zitten is het droog. Helaas gaat onze Dumbo niet zo hoog, maar Roos vindt het fantastisch. Hierna door naar Peter Pan. Als we bijna aan de beurt zijn heeft de attractie een paar minuten pauze. Dat is wat vervelend, want Roos begint zich te vervelen, maar goed er waren mensen om ons heen die haar bezig hielden. Al snel ging de attractie weer verder. Roos vond hem in het begin best eng, maar de lichtjes en het zien van Peter Pan vond ze wel heel leuk.

    Snel terug naar Ozzy, Ozzy heb ik verzocht om alvast naar Earl of sandwich te gaan om alvast te bestellen, dat scheelt weer tijd. Toen we er bijna waren kreeg ik een berichtje dat Oz besteld had. En al snel was het broodje klaar. Heerlijk ontbijt heb je daar toch. 9:50 gingen we richting studio's, snel een kaartje voor Ozzy een privilege kaartje gehaald. Hierna zijn Roos en ik snel via de privilege ingang gegaan en richting Moana gelopen/gerend, Ozzy komt daar ook heen. Net op tijd waren we daar, de rij sloot ongeveer 5 of 6 gezinnen achter ons. Na 2,5 uur waren we aan de beurt. Roos heeft zich voortreffelijk gedragen al die tijd, maar de 2 meisjes gekleed als Moana en Belle achter ons deden goed hun best om Roos (en zichzelf) te vermaken.
    Untitled

    Ook bleef Ozzy in de rij staan, zodat Roos en ik af en toe een wandeling konden maken.
    Leuke meet, ze was super lief tegen Roos, ze nam echt de tijd voor iedereen, daarom duurde het ook zo lang. Roos vond het wel een beetje spannend. Het licht en de camera's op haar gericht. Ik ben in ieder geval tevreden. Zij was de reden voor deze trip, en het is gelukt uiteindelijk. Woohoo!!!
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    Het is al vrij laat inmiddels. Tijd om te eten. We gaan terug naar het Disneyland park. We gaan eten bij au chalet de marionette. Dit was ons in april ook al goed bevallen. We willen graag Mickey Presents zien om 13:20 uur, naar eerst even eten. Het is zelfs hier Heel erg druk, Mickey presents van 13:20 halen we niet. Dan maar eerst het doolhof van Alice gedaan.
    Untitled
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    Mickey presents begint om 14:20 uur, we hebben nog 10 minuten, snel er heen gelopen. Nu hebben we hem toch gezien. Roos vond het heel leuk. Koptelefoon wilde ze niet op. Maar ik zag de herkenning van de figuren. Het is al laat geworden. Tijd om naar huis te gaan.

    Ik wilde Roos nog een knuffel en ballon geven, maar twijfelde tussen Marie en Cheshire, Roos hield beiden stevig vast. Allebei maar gekocht, maar dan geen ballon. Die koop ik in November wel voor d'r. Tijd om naar de auto te gaan. Eerst Roos een schone luier gegeven, dat zit wat lekkerder tijdens de reis. Om 15:10 reden we terug naar huis. Binnen 5 minuten viel Roos in slaap
    Untitled

    Onderweg nog even de beentjes gestrekt
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    Beiden dagen waren Pirates (logisch, net weer open), BuZz, Big thunder mountain, Ratatouille veel te druk helaas. Misschien kunnen we die in November doen. Dan zijn we er nog een dag langer. Maar goed, het was ondanks dat we er doordeweeks waren, toch druk. Het is dan ook zomer vakantie voor iedereen, dus best heel logisch. Helaas niemand van het forum gezien. Ondanks dat er toch wel wat aanwezig waren. Anyway nog ongeveer 4 maandjes te gaan. Dan mogen we weer. Maar dan weer na 25 jaar een keer in een Disney hotel. Dankzij Sky Radio. Maar dit tripje kwam even tussendoor.
Log In of Registreer om te reageren.