Tripreport: DLP dankzij Sky Radio november 2017

Zoals jullie in mijn tripreport van Pasen en juli 2017 hebben kunnen lezen begon deze planning erg verassend, namelijk zo: 

DECEMBER 2016  
Sky Radio had een prijsvraag. Luister naar de radio en hoor welk magisch woord Mickey zegt. Vul dit in op de facebook app, stuur het met sms. Ik heb het 2x ingevuld op facebook, maar ik sta onder een andere naam op facebook, dus dat vond ik te veel moeite Ik heb een aantal sms'jes gestuurd. Ik denk dat ik 3 dagen heb meegedaan, en elke dag 10 sms'jes heb verstuurd (in totaal 30 dus). Ik kon niet iedere dag mee doen, want ik ben nog even met manlief een weekendje naar Londen geweest. Maar zondag op de terugweg op de boot hadden we wifi, dus heb ik weer mee gedaan (was m'n 3e dag). Maandag ochtend 12-12-2016 werd ik anoniem gebeld. Ik dacht nog “oh die neem ik niet op”.  Toen besefte ik me.... Oh neeeee... Sky Radio kan bellen. Maar toen was ik te laat. Ik had wel al gelezen dat ze nog een keer terug zouden bellen. Dus ‘s middags ging weer de telefoon, weer anoniem, maar dit keer nam ik wel op. “Goedemiddag mevrouw, u heeft meegedaan met de prijsvraag van Disneyland Parijs, ik mag u feliciteren, u bent de winnaar, van 2 nachten/3 dagen verblijf in Disneyland Parijs. OMG!! WAT GAAF!!! Na een kort gesprekje en wat uitleg over de gewonnen prijs hing ik op. Na 1 of 2 weken ontving ik de prijs, deze ga ik november 2017 verzilveren, de dag na de 2e verjaardag van mijn dochter.  Mark, Roos, Ozzy en Ik gaan. Of Flip mee gaat is nog onder voorbehoud. Zijn huis wordt gebouwd (bij ons in de wijk) en wordt misschien in november opgeleverd. In dat geval vragen we Dave, maar Dave moet vrij kunnen krijgen.

JUNI 2017 
Ik heb de reservering doorgestuurd naar Ozzy, hij komt op eigen gelegenheid en zal dit waarschijnlijk nodig hebben om te mogen parkeren bij het hotel. Ik heb een notitie achtergelaten dat we de 2e verjaardag van onze dochter gaan vieren. Het hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze er iets mee doen, ik bedoel ik betaal niets extra's, maar als je het niet meldt, weet je zeker dat ze niets doen  

JULI 2017 
Ik mag deze maand weer naar Disneyland, dit keer ga ik mijn verjaardag daar vieren, Ik heb dit tripje ook speciaal ingepland om Moana te ontmoeten. Ik heb voor juli en november een schema gemaakt, maar of dit gaat werken? In april namelijk niet. Dit keer voor juli ga ik hem wel uitprinten. Uitprinten heeft geholpen, we hielden ons beter aan het schema. Moana ontmoeten is ook gelukt. Op Flip zijn verjaardag hoorden we van Dave dat hij sowieso geen vrij meer kan krijgen, maar Flip heeft te horen gekregen dat zijn woning pas eind December wordt opgeleverd, dus hij kan mee naar Disneyland. Als er toch nog iets veranderd in de planning van de oplevering, wil er nog een buurmeisje mee, maar ja, zij moet vrij van school kunnen krijgen. Als dit allebei niet lukt heb ik 2 toegangskaarten over, ik heb die van mij niet nodig. Want ik heb een jaarkaart. 

AUGUSTUS 2017 
Even tussendoor.... Kleine voorzichtige plannen gemaakt voor een reisje naar Florida. Inclusief Walt Disney World. Het zou gaan om voorjaar 2019. Rekening houdend met Spring Break. 

SEPTEMBER 2017 
OMG ik heb zo'n zin om te gaan. Mede dankzij de audio tour van d-log. We gaan het meemaken, maar ik heb gehoord dat het best wel heel erg rustig kan zijn op een doordeweekse dag in november. Dat je bijna alle attracties zo door kan lopen. Ik kan me er nauwelijks iets van voorstellen, want het is dan al kerst in DLP als wij gaan, maar ja.... klinkt goed!!   
Of Flip mee gaat is nog steeds niet 100% duidelijk. Maar de kans is wel groot (lees: 90%) er moet iets heel raars gebeuren met de oplevering van zijn huis. MAAR IK HEB ER ZO'N ZIN IN!!!! Ik kan echt nog nauwelijks wachten (iets minder dan 2 maandjes te gaan nog). 

OKTOBER 2017 
 Flip heeft te horen gekregen dat zijn woning in december of later wordt opgeleverd, dus hij kan nu zeker weten met ons mee. Hij blijft ook bij ons slapen, omdat we ook op maandag ochtend 4 uur vertrekken. 

16-11-2017 
Ik heb geen zin, maar vandaag is mijn laatste werkdag voor Disneyland. Het is pas donderdag, maar ja ik moet vrijdag taarten en cupcakes bakken voor mijn prinsesje's 2e verjaardag. Roos blijft vrijdag bij oma, zodat ik mijn gang kan gaan. Zaterdag kan ik de taarten en cupcakes versieren. Dan ben ik klaar voor zondag. Zaterdag maak ik ook nog even ballen van de radja, (gehaktballen in een heerlijke pittige saus). Verrukkelijk!  

19-11-2017 
 Vandaag wordt DE prinses alweer 2. Ik ben alweer 2 jaar moeder, waar blijft die tijd toch?! De verjaardag is in Minnie Mouse style. Alleen Roos is gekleed in een schattig jurkje van een Spaanse winkelketen en niet in haar Minnie Mouse zomer jurkje (veel te koud voor deze tijd van het jaar). Slingers, ballonnen, bekers, rietjes, borden, taart en cupcakes allemaal in style.  De opa's en oma's zijn erbij, ook de reserve oma (de vrouw van mijn vader), vrienden met kindjes, of de vrienden met het kindje nog in de buik. Best druk, maar super gezellig. Gelukkig duurt het maar 3 uurtjes, dan is het opruimen, en sommige spullen alvast in de auto zetten, zodat we morgen ochtend meteen kunnen vertrekken. Maar eerst eventjes slapen nog. Hopelijk slaapt Roos vannacht wel gewoon door, in juli werd zij 's nachts een paar keer wakker. Flip blijft slapen. Roos is flink verwend, we hebben we al een houten trein van Ikea gegeven en een nieuw Minnie mouse bed, maar die hebben we al een tijdje in huis, Roos kent die al. Ze heeft nog veeeeeeeeeel meer gekregen. Maar mijn mooiste cadeau krijgt zij morgen van mij.

Verjaardagsweekend juli 2015

Reacties

  • 20-11-2017 

    Vannacht heeft Roos uitstekend geslapen, ik iets minder. Ik was zelf al om 12:50 uur wakker. Ik kon gewoon niet meer slapen. Maar voelde me eigenlijk best goed. Om 3:30 uur ging de wekker maar ik ging er een kwartiertje eerder uit, om koffie en thee te zetten voor ons, Ook om wat tumblers te vullen voor onderweg. Het is eindelijk zo ver, het is nu 3:30 uur, de wekker is gegaan. Heet water in de thermoskan gedaan, zodat Roos straks lekker een flesje pap kan krijgen. Het is tijd om mijn gewonnen prijs bij Sky Radio te gaan verzilveren. We verblijven 3 dagen/2 nachten in Sequoia Lodge. Zo leuk, Ik verblijf nooit in een Disney hotel, dat kan ik nooit betalen, Wij verblijven altijd buiten het park. Nou ja, nooit?... 25 jaar geleden in Hotel Cheyenne verbleven, toen cadeau gekregen van mijn opa, bless him, hij leeft niet meer. En nu na 25 jaar weer een keer in een Disney hotel. Ik vrees alleen dat ik hierna niet meer anders wil haha. Stipt om 4 uur rijden we weg.
    Untitled

    Wat een timing hebben we, begint goed zo. Even Ozzy een berichtje sturen, hij gaat op eigen gelegenheid. Even later kreeg ik antwoord, hij stond even onder de douche, maar hij ligt ook op schema. Net voorbij Antwerpen nemen we even pauze. Het is bijna 6 uur, Starbucks gaat bijna open. Als wij bij Starbucks zitten hebben we ook contact met Ozzy gehouden, hij is hier ook bijna, hij komt er zo aan. Hierna rijden we verder, We nemen nog even een plas pauze, maar die stop duurde maar 5 minuten, Ozzy reed in 1 stuk door. Als wij aankomen op de parkeer plaats van het hotel, is Ozzy er al. Hij wacht lekker binnen. Even door de bagage check, dan naar de incheck balie. Inchecken kan nog niet, maar we krijgen wel al wat informatie mee en onze hotel easypass. De toegangs tickets hebben we al met de post gekregen. We plaatsen onze bagage even in de bagage depot, en off we go. 

    We lopen om Lake Disney heen langs Hotel New York, richting Disney Village. We gaan even ontbijten bij Earl of Sandwich. Als ik Roos uit de buggy haal is zij zeiknat, Zo zielig, dat wordt even verschonen, dus weer terug naar het hotel, een droge broek halen, maar eerst even een nieuwe romper voor haar kopen. He, wat naar dat ik moet shoppen. Alleen de mannen geloven mij niet als ik zeg dat ik schone rompers vergeten ben mee te nemen. Zij denken dat ik dat expres heb gedaan. Geeft niet, ik mag shoppen. Dus voordat we echt het park in gaan nog even terug naar het hotel om Roos te verschonen. Hierna mogen we echt het park in. Ik had een schema gemaakt, die heb ik nu al weggegooid, daar kwam al niets meer van terecht. Planning hoef ik dus sowieso niet meer te maken, scheelt een hoop tijd. 

    We gaan eerst kijken bij Big Thunder Mountain. De wachtrij is maar 35 minuten, maar dat vinden we eigenlijk nog te lang., en een fastpass is niet meer mogelijk, dan maar door naar Indiana Jones, wachtrij is een kwartiertje, dit gaan mijn man Mark en onze vriend Flip doen. Zij nemen een baby switch kaartje mee voor mij en Ozzy. Na 10 minuten wachten is de attractie in storing, iedereen wordt geacht de attractie te verlaten, Flip, Mark en Ozzy gaan een klacht bij Sky Radio indienen. Alles wat fout gaat dit weekend, is de schuld van Sky Radio hahaha, whatever.... We besluiten om Pirates of the Caribbean te doen. Onderweg zien wij Wendy en Peter Pan staan, maar de wachtrij vind ik wat lang. 
    Untitled

    Roos mag mee in Pirates, hopelijk vindt zij het niet te eng. Sommige stukjes vond Roos niet zo leuk, het was te donker, maar verder heeft Roos het uitstekend gedaan, Ze zat lekker bij mij op schoot. Ik heb de attractie volgens mij nog nooit gedaan, maar ik vond hem super leuk! Ik ben Fan! 
    Untitled

    Wij gingen hierna naar It's a small world. Deze heeft een holiday make-over gekregen. Ook niet meer dat deuntje dat in je hoofd blijft zitten, maar Jingle Bells kwam nu uit de speakers. Erg leuk en mooi gedaan.
    Untitled
    Untitled

    Wij lopen hierna door naar Peter Pan, Ozzy vond er nooit zo veel aan. Maar hij ging wel mee. Ik vind hem wel leuk, en Roos vond hem alweer leuker dan 3 maanden geleden. Ze zat nu dan ook bij mij op schoot. Ze kon dit keer meer zien. Wij besluiten om wat te gaan eten. Wij gaan naar "Au Chalet de Marionette". Hier hebben Ozzy en ik de vorige keren heerlijk gegeten. Dit keer werd het allemaal wel snel koud het eten, maar was alsnog heel goed te doen. We kunnen er weer tegen aan, onze buikjes zijn vol.  
  • Vervolg 20 november 2017
    We lopen richting Casey Jr. Circus train. En ineens zagen we Goofy daar. Het was helemaal niet druk, maar Goofy koos naar wie hij toe ging, dat was niet mijn Roosje, maar dat was misschien maar goed ook, want ik vond hem wat druk voor Roos.
    Untitled

    Maar even verderop stond ook Tijgetje. Hier gingen we heen en Roos liep zelf naar Tijgetje toe en gaf hem een knuffel en een high-five.
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    Ik was zo trots op Roos dat zij dit durfde in haar eentje. Ik moest een traantje weg pinken, maar ik heb de vorige keren dat wij Minnie, Goofy, Pluto en Vaiana ontmoetten ook rustig aan gedaan, ik hield hier Roos vast, en dat was goed. It paid off...Hierna lopen we door naar Eeyore, want die was er ook nog, Roos knuffelde hem ook nog en gaf een high-five.
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    En ook Pluto was er, en Roos ging ook naar hem toe voor een knuffel en een high-five.
    Untitled
    Untitled

    Ik ben het handtekeningen boekje dat ik voor haar heb gemaakt helemaal vergeten, maar het was zo leuk!! Nu is het dan echt tijd voor de trein, en dan ook maar de bootjes meteen. Roos vind de bootjes maar zo zo, de trein vind ze wel leuk. Die vinden wij ook leuker, maar ja, Roos mag in de bootjes en er stond geen rij. 
    Untitled

    We lopen richting Discoveryland. We gaan even kijken bij Buzz Lightyear, de rij was maar een half uur, maar we zijn een beetje verwend, dus we doen het niet. We gaan baby switch doen bij Hyperspace Mountain. Inmiddels is Roos in slaap gevallen,
    Untitled
  • Vervolg 20 november 2017
    Dus ik had eigenlijk wel met Flip en Mark meegekund, maar ja, die zijn al weg. Als ze terug komen hebben zo'n baby switch kaartje, dus ik ga nog een rondje met Flip samen. Mark en Ozzy blijven nu bij Roos. Als we aankomen bij de attractie vraagt de cast member waar we willen zitten, Nou, vooraan lijkt ons wel wat. Wat is deze attractie vet, ik heb hem al in geen jaren gedaan. Ik was of zwanger of de attractie was in onderhoud, of er was een te lange rij. Maar nu was de wachtrij maar 5 minuten. Wat een ideale periode dit. Voortaan ga ik altijd rond deze periode.
    Untitled
    Untitled

    Tja, Roos slaapt, maar het is wel bijna tijd voor de parade, we besluiten toch om te gaan kijken, en vlak voordat de parade begint, wordt Roos wakker. Wat een timing. De oh's en de ah's hoor ik van Roos. Dan ziet ze "Ninnie" (Lees: Mickey en/of Minnie). En dan ziet ze Slinky dog "hoe hoe" (lees: woef woef). 
    Untitled
    Untitled
    Untitled
    Untitled
    Untitled
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    We gaan even naar Phantom Manor, deze heb ik al heel lang niet gedaan. Eerst gaan Ozzy en ik, daarna Mark en Flip. Dan lopen we weer richting Big Thunder Mountain, de wachtrij is niet lang met "maar" 35 minuten, maar toch besluiten we dit niet te doen. We gaan naar Indiana Jones, de wacht rij is maar 5 minuten, of te wel, gewoon doorlopen. Mark en Flip gaan er in, hierna gaan Ozzy en ik. Daarna gaan Mark en Flip nog een keer, En Ozzy en ik ook nog een keer.

    We lopen naar de kerstboom toe, de lichten gaan over een half uurtje aan. Als we bij de kerstboom aankomen maken we eerst nog wat foto's Mark, Roos en ik willen een persoonlijke kerstkaart versturen, maar de foto's zijn niet zo goed gelukt helaas, morgen nogmaals proberen, maar dan met daglicht. 
    Untitled
    Untitled
  • Vervolg 20 november 2017
    Wat een schattige show is dit. Roos vind Mickey en Minnie geweldig. Wat een heerlijk kerst gevoel krijg je hierbij. Die kerst sing-a-long brengt me echt in de kerst mood. 
    Untitled

    Het is welletjes geweest. We wilden eigenlijk Illuminations kijken, maar we zijn allemaal best wel moe, en het wordt langzaam tijd dat Roos naar bed gaat, dus we gaan toch maar richting het hotel.  

    Als we bij Village aankomen hebben we allemaal wel trek in een biertje. Bij sportsbar is het nog 5 minuten happy hour, als de ober op tijd komt, kunnen we dit nog even mee pakken. 1 minuut voor tijd neemt hij onze bestelling op, pfew. Scheelt toch wel wat geld. Die ober maakt een praatje met Roos. Ik vertel hem dat zij jarig is, nou ja, dat was gisteren, maar we vieren het deze dagen. Toen wenste hij Roos een fijne verjaardag. En weg was hij. 

    Even later komt de ober terug met een mevrouw. "Dit is mijn manager zei hij". Wij dachten alle 4 "OMG, hebben we iets verkeerds gedaan?", was die happy hour toch niet mogelijk? Maar nee, dat was het niet. Roos werd gefeliciteerd met haar verjaardag, we mochten een cadeau uitzoeken voor Roos. Roos mocht een heuse Minnie of Mickey ballon uitzoeken. Ah wat super lief, weer moest ik een traantje weg pinken.   

    Hierna was het toch echt tijd om af te rekenen en om naar het hotel te gaan. Roos en ik gingen inchecken, Ozzy haalde zijn koffers uit zijn auto en Mark en flip haalde onze bagage uit de bagage depot. Toen ik klaar was met inchecken, waren Flip en Mark ook al terug. Hierna wachtten we op Ozzy en liepen we naar de Big Sur Lodge, hier was kamer 517. Het baby bedje stond er wel, maar er zat geen matrasje in. Deze hadden ze niet ivm veiligheid, dat is erg jammer, want ik laat mn kindje niet op een houten plank slapen, wat vooral jammer was dat dat nergens staat aangegeven, of toen ik dat bedje bij bestelde, dat ze het niet aan hebben gegeven, want ik begrijp het wel, maar dan had ik mn eigen bedje wel meegenomen. Dat was wel even een domper, maar ik weet het nu voor de volgende keer. We hebben de kussens van de bedden gepakt en deze er in gelegd, dat is nog veel gevaarlijker, maar ja, dan kan ze in ieder geval slapen, het is inmiddels half 10 al.

    De mannen zijn nog even naar Mac Donalds gegaan en in de bar wat gedronken. Ik bleef bij Roos. De babyfoon app op mn telefoon deed het niet. Wel als ik wifi uitzet, maar dat zou heel veel data en batterij kosten, mn telefoon was bijna leeg, dus ik sla voor vanavond over, ik ga ook maar slapen. Al gauw komen de mannen ook terug.  
  • 21-11-2017 

    Roos heeft uitstekend geslapen gelukkig, ik heb haar vannacht eventjes gehoord, maar ze was zo weer vertrokken. Al met al heb ik toch nog heerlijk geslapen. Ondanks de nachtelijke onderbreking. Om 7 uur ging de wekker. We hebben allemaal ff gedouched en om kwart voor 8 zaten we aan het ontbijt, we wilden eigenlijk character breakfast doen, maar ja, dat zat al vol helaas. Het ontbijt hier was trouwens ook goed te doen, hoor, maar geen characters langs de tafels. Om kwart over 9 lopen we het park binnen.  We gaan eerst even naar de baby winkel, ik maak hier en daar wat foto's van voor een vriendin. Zij gaat hier een keuze uit maken, dan kan ik morgen terug om haar keuze te kopen. We lopen onder het kasteel door, ik wil even kijken bij de kerst ornamenten. Maar ik besef me dat die best breekbaar zijn, dat laat ik maar even zitten, wel koop ik een Mickey krans. Leuk voor aan de deur dacht ik, maar het is van stof, en wij hebben geen afdakje, dus misschien niet zo'n goed idee. Ik heb hem wel gekocht, maar ik kijk thuis wel waar ik die op hang. Dan lopen we via Adventureland naar Frontierland, kijken of we al in Big Thunder Mountain kunnen. Wachtrij is 5 minuten, Mark en Flip gaan er in en komen terug met een baby switch kaartje, Ozzy en ik gaan er ook weer in.
    Untitled
    Untitled

    Hierna kunnen we fastpass halen voor over een half uur. Dit doen we. We gaan nu even naar Indiana Jones, Hier gaan eerst Mark en Flip in, daarna gaan Ozzy en ik.
    Untitled
    Untitled

    Dan is het tijd om terug te gaan voor de fastpass. Mark en Flip gaan eerst en nemen een baby switch kaartje mee terug. Hierna maken Ozzy en ik gebruik van de fastpass.  
    Untitled
    Untitled

    Hierna gaan we kijken bij Stampertje en Miss Bunny, maar die rijen zijn te lang, laat maar. Ook de rij van Marie is te lang, We lopen naar Buzz Light Year, Hier gaan we met zn allen in, Roos ook. Roos vond het wel ok geloof ik haha.  
    Untitled
    Untitled

    We gaan kijken bij Hyperspace mountain, de wachtrij duurt 15 minuten, Mark en Flip gaan hier in en nemen een baby switch voor mij mee,
    Untitled
    Untitled

    Ozzy, Roos en ik gaan in Autopia. Daar moet je 81 centimeter voor zijn, maar ik weet niet precies hoe groot Roos is, volgens mij maar 80 centimeter, maar bij het bordje komt Roos aan de 81 centimeter. Roos mag mee. We hebben Mark en Flip al gezien, maar die gaan nog een keer in Hyperspace Mountain. Gebruiken ze nou mijn baby switch kaartje?
    Untitled

    Na 20 minuten zijn we aan de beurt, maar Roos moet weer onder het bordje staan, Roos staat wat door haar knieën denk ik, ze mag er niet in. De cast member stelt baby switch voor, nou nee, ik vind de attractie helemaal niet leuk, ik doe dit voor Roos. Ozzy zegt, kom Roos laat het nog een keer zien, nu staat Roos recht, en mag ze toch nog mee. Onderweg zien we Mark en Flip weer, zij zitten ons aan te moedigen. Als we eruit komen vertellen Flip en Mark dat ze 2 baby switch hebben gekregen. Hoe dan? Ik vraag niet verder, maar ik hoop niet dat ze de boel aan het oplichten zijn. Nu ga ik samen met Mark in Hyperspace Mountain.
    Untitled
  • september 2021 aangepast
    Vervolg 21 november 2017

    We lopen nog even door Nautilus, Ik ben hier nog nooit eerder in geweest, het is niet zo boeiend, maar toch leuk dat ik hem een keer gedaan heb.

    We halen even een HotDog bij Casey’s corner. We gaan een plekje zoeken voor de Christmas Parade (inclusief "sneeuw"). Oh hier wordt ik zo vrolijk van. Die kerst muziek, de characters. Geweldig!! Dit weekend komt de kerstboom denk ik. Ik kom helemaal in de mood deze paar dagen.
    Untitled
    Untitled
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    Vrij snel hierna valt Roos in slaap.
    Untitled

    We lopen door naar Big Thunder Mountain. Flip en Mark hebben nog een baby switch kaartje, ze proberen er nog een te krijgen, maar dat lukt niet. Geeft niet, ik heb hem al vaker gedaan dan in de afgelopen 36 jaar :)
    Untitled

    Hierna nog even naar Indiana Jones, Er is maar 5 minuten wachtrij. Eerst gaan Ozzy en ik er in. Daarna gaan Mark en Flip.
      
    We besluiten om naar het Studio’s park te gaan. Daar wilden we eigenlijk morgen heen, maar we hebben al zo veel kunnen doen, dat Flip dit park wel gezien heeft voor vandaag. Morgen maar een ochtendje shoppen en vroeg naar huis.

    Roos slaapt nog steeds als we aankomen in het andere park. Mark en ik gaan in de Tower of Terror. Flip durft er niet in en Ozzy is inmiddels 3x hier in geweest en hoeft niet perse. Zij blijven bij Roos.
    Untitled

    De wachtrij duurt 15 minuten staat erop, uiteindelijk zijn we 30 minuten onderweg, inclusief de attractie. Als we terug komen bij Flip en Ozzy is Roos wakker geworden. Zij heeft ruim 2 uur geslapen. Heerlijk voor haar dat ze even heeft kunnen slapen. Roos is wel blij om mij en Mark te zien.  

    Wij gaan kijken bij Crush, maar de wachtrij duurt 30 minuten, wij zijn verwend en doen dit niet. Ook de singles rij is 25 minuten, we gaan kijken bij Ratatouille. Wachtrij is maar een kwartiertje, we kunnen er met zn allen in. Roos ook. Volgens mij vond Roos het leuk. Ze wilde nog een keer, maar dat doen we niet.
    Untitled

    We lopen naar Toy Story Playland. We gaan met zn allen in “hoe hoe “ (lees: woef woef) "Slinky Dog". Mark en ik willen eigenlijk wel in RC racer, maar Roos wilt niet dat wij weg gaan. We lopen door naar Aerosmith, Hier ben ik sinds 2008 niet meer in geweest, Flip en ik gaan erin, Mark en Ozzy blijven bij Roos. Als we terug komen gaat Flip nog een keer met Mark.
    Untitled
    Untitled

    Het is bijna tijd voor Goofy’s magical Christmas show, we lopen hier langzaam naartoe. Er staat een kraampje. Ik koop een Marie muts viir Roos. Als je in haar pootjes knijpt gaan de oortjes bewegen. We besluiten om even lekker een kopje koffie en thee te nemen. Hierna zie ik dat ze ook pannenkoekjes hebben, nou doe er maar 5. Lekker. Het vult alleen niet zo, dus hierna moeten we toch nog iets eten. Wat een leuke projectie en vuurwerk show, en die characters op het podium. Roos gilde NINNIE!!! Toen ze Mickey en Minnie zag. Serieus, ik geniet van het kerst seizoen hier. Alles is genieten.
    Untitled
  • Vervolg 21 november 2017

    Als dit is afgelopen daan we weer even terug naar het Disneyland park voor Illuminations.  Ook hier genoot Roos weer van. Ik iets minder, ik ben fan van Dreams. De show is mooi, begrijp me niet verkeerd, maar hij haalt het niet bij Dreams. Maar dat is alweer even geleden, I need to get over it :) Ook Flip, Mark en Ozzy zijn het met me eens, maar ook zij vonden deze toch heel mooi om te zien. 
    Untitled
    Untitled

    We gaan terug naar Village, we willen nog wel een biertje doen bij de Sportsbar, maar dan wordt het helemaal laat voor Roos, want we willen ook nog wat eten bij Maccy D, hier halen we wel een biertje bij ons menu. Zo slaan we 2 vliegen in 1 klap. Het lijkt wel heel druk hier, maar toch hebben we snel onze menu. Even de augurken er uit halen, en dan genieten van de big mac. Normaal ben ik niet zo’n fan van de big mac, maar hij is erg welkom vandaag.  

    Terug in het hotel leg ik Roos op bed. De mannen gaan alvast naar de bar. Als mijn telefoon is opgeladen, en Roosje slaapt, zet ik de babyfoon aan. Op mn telefoon doet de app het niet als ik wifi aan heb staan, waarschijnlijk omdat het een onbeveiligd netwerk is, maar zonder wifi doet die het wel. Nu heb ik beeld op mn telefoon en kan ik de kamer in de gaten houden.

    Ik ga ook nog even naar de mannen toe in de bar. Ook ga ik even shoppen in de boutique van het hotel. Ik heb wat foto lijstjes gekocht, en 2 kerstballen. Ook een knabbel en babbel knuffeltje voor Roos. Morgen even in het park kijken.  Als de biertjes op zijn, en ik klaar ben met shoppen gaan we terug naar de kamer, het is inmiddels half 10 en we gaan slapen.
  • 22-11-2017
      
    Roos is vannacht wakker geweest, iets langer dan gisteren nacht. Waardoor ik het gevoel had dat ik minder goed geslapen heb. Roos krijgt een flesje pap, wij maken ons klaar voor een nieuwe dag. Met goede moed gaan we weer naar het ontbijt. We hebben weer heerlijk gegeten. Off we go. Via de shops in Village gaan we naar het Park.  

    We gaan nog even een foto shoot doen voor onze kerstkaart. Roos heeft er helemaal geen zin in, maar toch doet ze heel af en toe mee, dus er zijn leuke foto’s bij.
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    We lopen door naar het kasteel, ook hier hebben we een soort van fotoshoot, maar met zn allen. Voor in de foto lijstjes.
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    Daarna lopen we even naar Frontierland, hier zijn we Jack. Maar de rij is te lang, en het zegt Roos niets, dus dan maar een foto van een afstandje.
    Untitled

    Daarna lopen we terug naar Main Street, en dan onder het kasteel door nog even naar de kerst shop, maar koop toch niets. We lopen langs de carroucel, er staat geen rij, Roos en ik gaan er in. Vorige keer mocht zij niet op een paardje, nu wel. Hup naar het circus treintje, kijken of Winnie de Pooh er misschien staat, maar nee, helaas niet, daarna gaan Mark, Roos en ik in Dombo, hier staat een rij van 10 minuten.

    We wilden eigenlijk nog een rondje met de trein, maar Flip heeft het wel een beetje gehad. We slaan de trein over en gaan shoppen. Mark en Ozzy gaan nog een keer in Indiana Jones en Roos, Flip en ik gaan de winkeltjes van Main Street af.

    Eerst even langs Stampertje en Miss bunny, maar de rij is te lang, dus een foto van een afstandje gemaakt.
    Untitled

    Flip geeft een honden etensbakje als bedankje dat hij mee mocht. Wij hebben geen hond, maar ik ga deze gebruiken als chips schaaltje of popcorn schaaltje.

    Dan zien we Marie staan, maar ook hier is de rij te lang, dus weer een foto van een afstandje:
    Untitled

    Monique, een vriendin thuis heeft de bestelling doorgegeven wat zij wilt hebben voor haar nog te geboren moeten worden zoontje. Uiteindelijk in de baby shop koop ik haar bestelling.

    Hier komen Mark en Ozzy ook naartoe, zij zijn uiteindelijk nog 2x in Indiana Jones geweest. Er was wederom geen rij. Nu is het klaar. 
      
    We halen nog even een ballon voor Roos, van dat bonnetje wat we maandag hebben gekregen in de Sportsbar. Alleen als ik dat bonnetje af geef zegt de cast member dat het bonnetje niet meer geldig is, die was alleen maandag en dinsdag geldig. Het is ons niet verteld toen we die kregen. Het stond wel op het bonnetje, maar daar hebben we helemaal niet naar gekeken. Stom van ons. We wisten het echt niet. Toen ik vertelde dat Roos het voor haar verjaardag had gekregen, mochten we de ballon als nog meenemen. OMG dat is zo lief. Dank je wel!! Ik had hem anders wel voor Roos gekocht, maar zo lief dat dat niet hoefde. 

    We gaan nog een keer terug naar World of Disney. Ik koop nog een 3e lijstje. Flip koopt ook zo’n honden bakje en hij koopt nog iets, waardoor hij boven een bepaalde prijs komt om een Mickey de tovenaarsleerling knuffel te kopen voor de helft van de prijs, deze koop ik dan van hem, voor Roos. 

    Starbucks slaan we over, we eten wat bij Earl of Sandwich.
    Untitled

    Ik ga nog een keer langs de boutique in het hotel om nog een pakje voor de ongeboren zoon van Monique te kopen, daarna laden we de auto in, zeggen we gedag tegen Ozzy en gaan we naar huis. Uiteindelijk rijden we om 13 uur weg. Om 19:30 uur komen we thuis. Om 20 uur zeggen we gedag tegen Flip en leg ik Roos in bed en ploffen Mark en ik op de bank met een borreltje. OMG!! Wat een fantastische halve midweek was dit. 
Log In of Registreer om te reageren.