Jaarkaart aanvragen/verlengen per post

24

Reacties

  • Remcov zei:


    In tegenstelling tot bovenstaand verhaal had ik mijn jaarkaarten (2) al binnen 2 weken binnen. Formulieren verstuurd op 3 oktober. Creditcard werd op 14 oktober belast met het totaalbedrag en de 18e had ik de kaarten met aangetekende post al binnen.
    Het kan dus behoorlijk vlot. Zelfs nu wat spijt van de vroege aanschaf, omdat we pas met kerst voor het eerst gaan, en hierdoor volgend jaar niet naar het grote Halloween-feest kunnen... Maar ja, je kunt niet alles hebben.

    Dank voor de feedback, Remco! Veel is ook afhankelijk van de drukte bij Bureau Passeport Annuel. In het hoogsiezoen (zomer) is het veel drukker, waardoor de wachttijd flink kan oplopen. Bezoekers in het resort zelf krijgen namelijk voorrang. Fijn om te horen dat alles snel geregeld is! Veel plezier alvast,
    Groetjes,
    Lars
  • Goedemorgen,
    Dit jaar willen wij van 2 t/m 6 juni naar Disney. Ik wil een 'los' hotel (vlakbij het park) boeken en dan 2 jaarkaarten aanvragen voor zowel mijzelf als mijn zoontje (van 3). Ik ben gebonden aan een elektrische rolstoel en heb hulp nodig in het park en heb begrepen dat ik voor mijn man dan geen jaarkaart hoef aan te schaffen maar dat hij gratis naar binnen mag.
    Vandaag belde ik met een medewerkster van Disney en ze gaf aan dat de Francelien kaart niet aan te schaffen is via een formulier. Hier lees ik echter dat dit wel mogelijk is? En als ik ze schriftelijk aanvraag omzeil ik dan het probleem dat je de eerste 2 dagen na aanschaf niet naar binnen mag?
    Verder heb ik me in de blockdagen van de Francelien verdiept en gelukkig zijn 2 t/m 6 juni geen blockdagen. Kan ik er nu vanuit gaan dat dit zo blijft of kan Disney dit ineens nog veranderen? Niet dat de kaart straks niet meer geldig is..
    De formulieren op de jaarkaartenpagina (waarvoor dank, echt super al die informatie!) is die ook geldig als ik in juni naar Disney wil? Er staat namelijk op: geldig t/m 2 april 2014.
    En als laatste (sorry voor alle vragen ;-)) weet iemand hoe het zit als je in het bezit bent van een Gehandicapten Parkeerkaart hoe het dan zit met parkeren? Ik neem aan dat je gewoon betaald, of is dat gratis?
    Alvast enorm bedankt.
  • Dazwa84 zei:


    Goedemorgen,
    Dit jaar willen wij van 2 t/m 6 juni naar Disney. Ik wil een 'los' hotel (vlakbij het park) boeken en dan 2 jaarkaarten aanvragen voor zowel mijzelf als mijn zoontje (van 3). Ik ben gebonden aan een elektrische rolstoel en heb hulp nodig in het park en heb begrepen dat ik voor mijn man dan geen jaarkaart hoef aan te schaffen maar dat hij gratis naar binnen mag.
    Vandaag belde ik met een medewerkster van Disney en ze gaf aan dat de Francelien kaart niet aan te schaffen is via een formulier. Hier lees ik echter dat dit wel mogelijk is? En als ik ze schriftelijk aanvraag omzeil ik dan het probleem dat je de eerste 2 dagen na aanschaf niet naar binnen mag?
    Verder heb ik me in de blockdagen van de Francelien verdiept en gelukkig zijn 2 t/m 6 juni geen blockdagen. Kan ik er nu vanuit gaan dat dit zo blijft of kan Disney dit ineens nog veranderen? Niet dat de kaart straks niet meer geldig is..
    De formulieren op de jaarkaartenpagina (waarvoor dank, echt super al die informatie!) is die ook geldig als ik in juni naar Disney wil? Er staat namelijk op: geldig t/m 2 april 2014.
    En als laatste (sorry voor alle vragen ;-)) weet iemand hoe het zit als je in het bezit bent van een Gehandicapten Parkeerkaart hoe het dan zit met parkeren? Ik neem aan dat je gewoon betaald, of is dat gratis?
    Alvast enorm bedankt.

    Hoi Dazwa84,
    Iedere mindervalide bezoeker mag 1 volwassen begeleider gratis de parken mee naar binnen nemen. Hiervoor moet een actuele doktersverklaring worden overhandigd bij een kantoor van Guest Relations. Lees alles over een bezoek aan Disneyland Parijs als mindervalide in de Toegankelijkheidsgids: http://dlrpfan.files.wordpress.com/2014/01/toegangkelijkheidsgids-disneyland-parijs-2014.pdf
    Alle jaarkaarten (Francilien, Fantasy en Dream) kunnen per post aangevraagd worden, alleen wordt de Francilien jaarkaart niet aanbevolen voor internationale gasten. De kaart bevat veel blockdagen, weinig kortingen en voordelen in de parken en met name bedoelt voor de lokale Franse bevolking. Wij adviseren een Fantasy of Dream jaarkaart te nemen. Wil je toch een Francilien, dan kan die via het 'Bon de Commande' formulier op de Jaarkaarten pagina worden aangevraagd. Hiermee omzeil je inderdaad de standaard twee blockdagen na aanschaf van de kaart.
    Voor de lopende periode (t/m 2 april) kan Disney de voorwaarden en/of blockdagen niet aanpassen. Vanaf 3 april komt er weer een nieuw formulier waarbij de blockdagen veranderd kunnen worden. Dit maakt Disney echter niet op voorhand bekend, dus pas vanaf 3 april weten we wat de nieuwe blockdagen worden. Het huidige formulier is alleen geldig voor aanvragen t/m 2 april. Voor aanvragen in juni dient het nieuwe formulier (vanaf 3 april) gebruikt te worden.
    Alleen Fantasy en Dream jaarkaarthouders kunnen gratis parkeren op de grote parkeerplaats van Disney. Een parkeeroptie (€30,-) voor de Francilien jaarkaart is tevens beschikbaar, maar dan is de prijs van deze jaarkaart bijna gelijk aan de Fantasy, die gratis parkeren al inbegrepen heeft. Tip: Neem een Fantasy voor minder blockdagen, gratis parkeren en meer kortingen en voordelen in de parken.
    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel Lars! Neig nu inderdaad toch naar een Fantasy (of misschien zelfs Dream, vanavond nog maar even met manlief vergelijken). Ook omdat ik dan in het park zelf de kaarten kan aanschaffen en dus zeker weet hoe het met de blockdagen zit. Als ik nl. pas vanaf 3 april het nieuwe formulier kan gebruiken vind ik dat een beetje krap aan, om dan nog per post aan te vragen.
    Groetjes Daniëlle
  • Dazwa84 zei:


    Dankjewel Lars! Neig nu inderdaad toch naar een Fantasy (of misschien zelfs Dream, vanavond nog maar even met manlief vergelijken). Ook omdat ik dan in het park zelf de kaarten kan aanschaffen en dus zeker weet hoe het met de blockdagen zit. Als ik nl. pas vanaf 3 april het nieuwe formulier kan gebruiken vind ik dat een beetje krap aan, om dan nog per post aan te vragen.
    Groetjes Daniëlle

    Graag gedaan, Daniëlle! Aanvragen per post zijn alleen aan te bevelen als je 2 maanden van tevoren de benodigde papieren kunt opsturen. Je bent toch afhankelijk van de snelheid van Bureau Passeport Annuel en de post. Veel plezier in ieder geval met de Fantasy (of Dream)!
    Groetjes,
    Lars
  • Wij hebben 4 dream passen, deze dienen eind januari 2015 verlengd te worden.
    Echter, is er ook een andere manier om deze te verlengen ipv naar het park zelf te gaan in die periode?
    We gaan er nog vaak genoeg heen Laugh Maar in de periode rond januari 2015 niet echt.
    Kan het ook online, telefonisch,....andere manier?

  • Wij hebben 4 dream passen, deze dienen eind januari 2015 verlengd te worden.
    Echter, is er ook een andere manier om deze te verlengen ipv naar het park zelf te gaan in die periode?
    We gaan er nog vaak genoeg heen Laugh Maar in de periode rond januari 2015 niet echt.
    Kan het ook online, telefonisch,....andere manier?

    Hoi markdeli,
    Het verlengen van jaarkaarten kan in het resort zelf, maar ook (voor internationale gasten) per post. Verlengen is mogelijk in de gehele maand vóór de vervaldatum en de gehele maand ná de vervaldatum. Gebruik hiervoor het 'Bon de Renouvellement' formulier (te downloaden via onze Jaarkaarten pagina). Volg dezelfde stappen als het aanvragen van een jaarkaart. Bekijk het stappenplan op de Jaarkaarten pagina: http://www.discoverthemagic.nl/jaarkaarten/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Is er inmiddels eigenlijk nog niet eens door Disneyland bekeken of dit gedoe met die jaarkaarten niet makkelijker via internet kan? Dat opsturen van een franstalig formulier incl. je creditcardgegevens en zelfs kopie daarvan vind ik erg onveilig, en post kan zowel op de heen als terugweg zoek raken. Het lijkt mij veel makkelijker (en ook nog eens veel minder arbeidsintensief voor Disneyland) om met je jaarkaartnummer te kunnen inloggen (misschien zelfs een mogelijkheid tot accountje op jaarkaartnummer), en dan online te kunnen verlengen, een foto'tje uploaden en je creditcardgegevens invoeren. Of gewoon het formulier online kunnen invullen (en daarna online betalen met creditcard) i.p.v. met post sturen. Zo komen je gegevens direct bij Disneyland aan i.p.v. dat ze eerst nog over straat moeten, en gaat alles ook een stuk sneller. I.v.m. verzendtijd kunnen ze het dan mogelijk maken bijv. 2 maanden van tevoren te verlengen. De jaarkaart kan dan inderdaad per post aangetekend verzonden worden, zodat Disneyland bewijs heeft als je hem ontvangen hebt. Dat je bij verlenging anderhalf jaar krijgt voor de prijs van een jaar kan ook gewoon via het systeem geregeld worden. Alleen verlengen met stempels zou dan terplekke moeten.
    Wij moeten nu volgend jaar in de maand maart naar Disneyland voor het verlengen (we durven dat echt niet per post) terwijl blijkbaar vanaf april veel meer te doen is in het park. Zonde natuurlijk, en het voelt eigenlijk ook wat "ouderwets" aan dat dit nog zo moet. Online met creditcard betalen is tegenwoordig heel normaal, en ik begrijp niet dat een formulier dat via post bij hun aankomt, ook niet gewoon online bij hun kan aankomen.
    Ik ben eens benieuwd of dit ooit nog komt! Ik, en ik denk ook anderen, zou dit van harte toejuichen. Of is er soms een specifieke reden waarom dit nog niet op deze manier gedaan wordt?
  • Veerle zei:


    Hoi Lars,
    Is er inmiddels eigenlijk nog niet eens door Disneyland bekeken of dit gedoe met die jaarkaarten niet makkelijker via internet kan? Dat opsturen van een franstalig formulier incl. je creditcardgegevens en zelfs kopie daarvan vind ik erg onveilig, en post kan zowel op de heen als terugweg zoek raken. Het lijkt mij veel makkelijker (en ook nog eens veel minder arbeidsintensief voor Disneyland) om met je jaarkaartnummer te kunnen inloggen (misschien zelfs een mogelijkheid tot accountje op jaarkaartnummer), en dan online te kunnen verlengen, een foto'tje uploaden en je creditcardgegevens invoeren. Of gewoon het formulier online kunnen invullen (en daarna online betalen met creditcard) i.p.v. met post sturen. Zo komen je gegevens direct bij Disneyland aan i.p.v. dat ze eerst nog over straat moeten, en gaat alles ook een stuk sneller. I.v.m. verzendtijd kunnen ze het dan mogelijk maken bijv. 2 maanden van tevoren te verlengen. De jaarkaart kan dan inderdaad per post aangetekend verzonden worden, zodat Disneyland bewijs heeft als je hem ontvangen hebt. Dat je bij verlenging anderhalf jaar krijgt voor de prijs van een jaar kan ook gewoon via het systeem geregeld worden. Alleen verlengen met stempels zou dan terplekke moeten.
    Wij moeten nu volgend jaar in de maand maart naar Disneyland voor het verlengen (we durven dat echt niet per post) terwijl blijkbaar vanaf april veel meer te doen is in het park. Zonde natuurlijk, en het voelt eigenlijk ook wat "ouderwets" aan dat dit nog zo moet. Online met creditcard betalen is tegenwoordig heel normaal, en ik begrijp niet dat een formulier dat via post bij hun aankomt, ook niet gewoon online bij hun kan aankomen.
    Ik ben eens benieuwd of dit ooit nog komt! Ik, en ik denk ook anderen, zou dit van harte toejuichen. Of is er soms een specifieke reden waarom dit nog niet op deze manier gedaan wordt?

    Hoi Veerle,
    Je slaat hier de spijker op z'n kop. Uiteraard heb ik dit al meerdere malen bij Disney aangegeven dat het voor hun én jaarkaarthouders veel handiger, makkelijker en sneller is als de aanschaf en/of verlenging via internet geregeld zou kunnen worden. Sterker nog, het kán al via internet, maar alleen voor inwoners van Frankrijk en België. Vanwege het regiobeleid van Disney is het voor Nederlanders onmogelijk gemaakt om een jaarkaart bestellen regelen. Het idee hierachter is, dat wij 'te ver' van Disneyland af liggen en Disney daardoor alleen focust op complete arrangementen voor de Nederlandse markt. Een gemiste kans, maar helaas bepalen zij hun beleid. Via DiscoverTheMagic.nl biedt ik overigens het bestellen van jaarkaarten toch aan, maar dat kan dus alleen voor inwoners van België helaas.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je antwoord! Jammer, ziet ernaar uit dat ze dat dus nooit gaan veranderen. Ik snap inderdaad dat ze zo'n beleid kunnen voeren, maar het zou eigenlijk een kleine moeite zijn voor die mensen uit NL die tóch zo'n jaarkaart hebben. I.p.v. per post sturen, gewoon per mail kunnen sturen, dat was al meer dan genoeg. Het systeem om online te betalen hebben ze ook al.
    Vooral zuur aangezien we in Limburg wonen, ong. 10 a 15 km van België af, haha. Maar zou ik dan niet mijn woonadres mogen opgeven als een adres in België waar bijv. familie woont? Dat is dan niet officieel het adres waar ik ingeschreven sta, maar desalniettemin wel gewoon een adres waar ik post op kan ontvangen. Is zoiets toegestaan (kan ik uberhaupt mijn adres wijzigen tussentijds)? En als ik in dat geval dan wel online kan verlengen, krijg ik dan ook dat half jaar extra?
    Groetjes, Veerle
  • Veerle zei:


    Bedankt voor je antwoord! Jammer, ziet ernaar uit dat ze dat dus nooit gaan veranderen. Ik snap inderdaad dat ze zo'n beleid kunnen voeren, maar het zou eigenlijk een kleine moeite zijn voor die mensen uit NL die tóch zo'n jaarkaart hebben. I.p.v. per post sturen, gewoon per mail kunnen sturen, dat was al meer dan genoeg. Het systeem om online te betalen hebben ze ook al.
    Vooral zuur aangezien we in Limburg wonen, ong. 10 a 15 km van België af, haha. Maar zou ik dan niet mijn woonadres mogen opgeven als een adres in België waar bijv. familie woont? Dat is dan niet officieel het adres waar ik ingeschreven sta, maar desalniettemin wel gewoon een adres waar ik post op kan ontvangen. Is zoiets toegestaan (kan ik uberhaupt mijn adres wijzigen tussentijds)? En als ik in dat geval dan wel online kan verlengen, krijg ik dan ook dat half jaar extra?
    Groetjes, Veerle

    Helaas is dat niet toegestaan, Veerle. Jaarkaarten zijn persoonlijk en worden op naam en adres gekocht. Je zult je bij Bureau Passeport Annuel moeten legitimeren.
    Verlengen van een jaarkaart is mogelijk in een periode van 2 maanden (1 gehele maand vóór de vervaldatum t/m 1 gehele maand ná de vervaldatum). Voorbeeld: Jaarkaart vervalt bijvoorbeeld op 20 maart 2015. Verlengen met de 6 maanden extra gratis aanbieding is dan mogelijk van 20 februari t/m 20 april 2015. Wellicht dat jullie dan toch nog in april kunnen gaan?
    Groetjes,
    Lars
  • Och, dát is goed dat je dat zegt! Ik dacht dat je alleen kon verlengen een maand vóórdat je abbonnement afliep. Dat is overigens ook wat de vrouw bij passeport annuel zei (ze zei niets over de maand erna). Hoe kom je dan in de maand nadat je jaarkaart verlopen is binnen, aangezien je dan een verlopen jaarkaart hebt? Ik kan nergens de voorwaarden vinden waarin dat staat over het verlengen, of kijk ik er grandioos overheen? Dat gebeurt me nogal regelmatig, haha.
  • Veerle zei:


    Och, dát is goed dat je dat zegt! Ik dacht dat je alleen kon verlengen een maand vóórdat je abbonnement afliep. Dat is overigens ook wat de vrouw bij passeport annuel zei (ze zei niets over de maand erna). Hoe kom je dan in de maand nadat je jaarkaart verlopen is binnen, aangezien je dan een verlopen jaarkaart hebt? Ik kan nergens de voorwaarden vinden waarin dat staat over het verlengen, of kijk ik er grandioos overheen? Dat gebeurt me nogal regelmatig, haha.

    Nee, het kan ook nog in de maand ná de vervaldatum. Je zult dan echter een dagkaart moeten aanschaffen om binnen te komen, of je boekt een arrangement. Tijdens mijn vorige verlenging van mijn Dream heb ik namelijk een goedkoop arrangement geboekt, omdat dit voor die periode goedkoper was dan een 'room only' met jaarkaartkorting. Zo kon ik toch verlengen én was ik nog goedkoper uit. De 2 maanden periode wordt voornamelijk gedaan om internationale gasten per post de gelegenheid te geven in een ruime periode te kunnen verlengen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,
    Ik overweeg om een jaarkaart voor Disneyland te nemen je hebt het voordeel er tenslotte al snel uit en het is een leuk excuses om vaker te gaan.
    Ik wil de kaarten dan per post aanvragen dit kan tot wel 2 maanden duren.
    Alleen wanneer gaan deze kaarten dan officieel in?
    Gaan ze in op de datum dat ik de aanvraag indien?
    Want dan is mijn jaarkaart 2 maanden korter geldig.
    Groetjes,
    Melissa

  • Hoi,
    Ik overweeg om een jaarkaart voor Disneyland te nemen je hebt het voordeel er tenslotte al snel uit en het is een leuk excuses om vaker te gaan.
    Ik wil de kaarten dan per post aanvragen dit kan tot wel 2 maanden duren.
    Alleen wanneer gaan deze kaarten dan officieel in?
    Gaan ze in op de datum dat ik de aanvraag indien?
    Want dan is mijn jaarkaart 2 maanden korter geldig.
    Groetjes,
    Melissa

    Hoi Melissa,
    Bij een aanvraag per post, gaat de jaarkaart in op het moment dat een medewerker van Bureau Passeport Annuel de jaarkaart definitief aan maakt. Daarna wordt de jaarkaart per post naar je thuisadres verzonden. De langste periode van een aanvraag per post zit 'm in de verwerkingstijd bij Disney (van het moment dat je de documenten per post verstuurd, tot het moment dat de jaarkaart is aangemaakt). Zodra de kaart definitief is aangemaakt, wordt deze direct verzonden. Dit gaat vrij snel, dus de periode dat de jaarkaart al actief is, tot het moment dat hij bij je thuis aankomt is relatief kort.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Ik ben inmiddels mijn abonnement kwijt geraakt, maar heb hier nog wel een foto van. Als ik mijn jaarkaart per post wil verlengen, krijg ik dan ook een nieuw pasje opgestuurd?

  • Hoi Lars,
    Ik ben inmiddels mijn abonnement kwijt geraakt, maar heb hier nog wel een foto van. Als ik mijn jaarkaart per post wil verlengen, krijg ik dan ook een nieuw pasje opgestuurd?

    Hoi PeterPan,
    Bij een verlenging per post krijg je de definitieve jaarkaart inderdaad thuisgestuurd. Je hoeft hiervoor niet perse de 'oude' jaarkaart mee te sturen. Een kopie van de jaarkaart (of foto in jouw geval) is voldoende. Volg het stappenplan op onze Jaarkaarten pagina: http://www.discoverthemagic.nl/jaarkaarten/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo, ik wil eigenlijk per post een nieuwe jaarkaart aanvragen vanwege het parkeergeld. Scheelt toch weer 15 euro want bij ons appartement zit geen shuttle. Maar als ik het goed begrijp kan ik niet zelf de ingangsdatum bepalen maar gaat de kaart in vanaf het moment dat hij verwerkt is door disney?
  • Juul zei:


    Hallo, ik wil eigenlijk per post een nieuwe jaarkaart aanvragen vanwege het parkeergeld. Scheelt toch weer 15 euro want bij ons appartement zit geen shuttle. Maar als ik het goed begrijp kan ik niet zelf de ingangsdatum bepalen maar gaat de kaart in vanaf het moment dat hij verwerkt is door disney?

    Hoi Juul,
    Inderdaad. Bij een aanvraag per post kan er niet zelf worden bepaald wanneer de jaarkaart ingaat. De startdatum is het moment waarop een medewerker van Bureau Passeport Annuel de jaarkaart definitief aanmaakt. Daarna wordt de jaarkaart naar het opgegeven adres verzonden. De jaarkaart kan ook in het resort zelf worden aangeschaft, maar op de dag van aanschaf is gratis parkeren niet inbegrepen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor je antwoord. Dan kopen we de kaarten gewoon aan de kassa en nemen we het parkeren maar even voor lief. Jammer dat dit niet anders geregeld kan worden door Disney.
  • Hoi Juul,
    Als je bij de parkeerplaats van de Disney Village parkeert, betaal je minder. Ik geloof 9 euro voor een hele dag. Bovendien sta je, heb ik het idee, dichter bij de ingang van het park.
    Groetjes, Veerle
  • Veerle zei:


    Hoi Juul,
    Als je bij de parkeerplaats van de Disney Village parkeert, betaal je minder. Ik geloof 9 euro voor een hele dag. Bovendien sta je, heb ik het idee, dichter bij de ingang van het park.
    Groetjes, Veerle

    He kijk, dat zijn leuke berichten! Ik ga het even proberen op te zoeken. Bedankt!
  • Juul zei:


    Veerle zei:


    Hoi Juul,
    Als je bij de parkeerplaats van de Disney Village parkeert, betaal je minder. Ik geloof 9 euro voor een hele dag. Bovendien sta je, heb ik het idee, dichter bij de ingang van het park.
    Groetjes, Veerle

    He kijk, dat zijn leuke berichten! Ik ga het even proberen op te zoeken. Bedankt!
    Ik heb even gekeken, maximale tarief is 12 euro. Maar dat is per 24 uur. Las dat je ook bij die garage korting kunt krijgen met je dreampass. Of die actie nog loopt, weet ik niet.
    Een vooraf gekochte dagkaart geeft geen recht tot gratis parkeren neem ik aan?
  • Hallo!
    Ik heb even een vraagje over het verlengen van mijn jaarkaart per post.
    Ik heb op 21 december 2013 een Fantasy jaarpas aangeschaft bij BPA. Ik had van deze - en andere websites - begrepen dat je een maand voor en een maand na afloop van je pas, deze kunt verlengen en hierbij 6 maanden cadeau krijgt. Echter heb ik gisteren met Disneyland gebeld en mij is toen verteld dat het verlengen tot een maand na aanschaf is komen te vervallen per afgelopen april. Dus, in mijn geval kan ik verlengen van 21 november tot en met 21 december.
    Nu heb ik het plan om met Oud&Nieuw naar Disneyland te gaan, waardoor mijn jaarkaart dus al verlopen zou zijn als ik aan kom op 31 december, waardoor ik de 6 maanden extra misloop. Hierom heb ik plan opgevat om mijn kaart per post te verlengen, echter heb ik hier nog geen ervaring mee. Op veel websites lees ik dat het vaak toch wel tot 6 weken kan duren voor je de nieuwe pas in huis hebt. Daar er tussen 21 november en 31 december een kleine 5 weken zit, durf ik dit niet zo goed.
    Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om de formulieren voor het verlengen al eerder te versturen per post en daardoor eerder mijn nieuwe jaarkaart te krijgen? Dus, is het bijvoorbeeld mogelijk om begin oktober al het formulier te versturen naar Frankrijk, waardoor ik bijvoorbeeld midden november mijn nieuwe jaarkaart al in huis heb?

  • Hallo!
    Ik heb even een vraagje over het verlengen van mijn jaarkaart per post.
    Ik heb op 21 december 2013 een Fantasy jaarpas aangeschaft bij BPA. Ik had van deze - en andere websites - begrepen dat je een maand voor en een maand na afloop van je pas, deze kunt verlengen en hierbij 6 maanden cadeau krijgt. Echter heb ik gisteren met Disneyland gebeld en mij is toen verteld dat het verlengen tot een maand na aanschaf is komen te vervallen per afgelopen april. Dus, in mijn geval kan ik verlengen van 21 november tot en met 21 december.
    Nu heb ik het plan om met Oud&Nieuw naar Disneyland te gaan, waardoor mijn jaarkaart dus al verlopen zou zijn als ik aan kom op 31 december, waardoor ik de 6 maanden extra misloop. Hierom heb ik plan opgevat om mijn kaart per post te verlengen, echter heb ik hier nog geen ervaring mee. Op veel websites lees ik dat het vaak toch wel tot 6 weken kan duren voor je de nieuwe pas in huis hebt. Daar er tussen 21 november en 31 december een kleine 5 weken zit, durf ik dit niet zo goed.
    Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om de formulieren voor het verlengen al eerder te versturen per post en daardoor eerder mijn nieuwe jaarkaart te krijgen? Dus, is het bijvoorbeeld mogelijk om begin oktober al het formulier te versturen naar Frankrijk, waardoor ik bijvoorbeeld midden november mijn nieuwe jaarkaart al in huis heb?

    Hoi SabineDU,
    Interessant! Disney geeft dus aan dat verlengen na de vervaldatum niet meer mogelijk is in combinatie met de 6 maanden extra gratis aanbieding. Apart, aangezien wij hier tot op heden niets van vernomen hebben dat deze nieuwe regel is ingegaan. Ik ga mijn contactpersoon in Parijs vragen dit te bevestigen.
    Wat betreft je tweede vraag: In deze situatie kun je het beste een begeleidende brief (in het Engels of Frans) meesturen waarin je uitlegt waarom je het formulier om te verlengen al eerder opstuurt. Daar zullen ze niet moeilijk over doen. Begin oktober is echter wat vroeg om het formulier op te sturen en kan het zijn dat je aanvraag 'onderop de stapel' beland. Uit ervaring weten wij dat het gemiddeld 2-4 weken duurt voor je de jaarkaart thuis ontvangt. Maak een kopie van het formulier voor je eigen administratie en stuur deze per aangetekende brief naar Disney. Mocht het onverhoopt mis gaan, dan kun je dit formulier + het bewijs van aangetekende post eind december laten zien om alsnog die 6 maanden extra te ontvangen.
    Succes!
    Groetjes,
    Lars
  • Dag Lars,
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
    Degene die ik aan de telefoon kreeg deed in eerste instantie al of ik gek was en het nooit bestaan heeft dat je een maand na afloop nog kunt verlengen. Pas nadat ik aangaf dat ik mensen ken bij wie dit wel mogelijk was, zei hij dat het afgeschaft is in april. Ik had er dus al een beetje een naar gevoel bij.... Ik ben dan ook erg benieuwd wat je contactpersoon als antwoord geeft!
    Wat raadt jij aan wanneer ik het formulier het beste kan versturen? Ik neem trouwens aan dat het geen probleem is dat ik op één formulier voor zowel mij als mijn vriend de verlenging aanvraag (wij wonen op verschillende adressen), daar je bij beide personen een ander adres in kunt vullen?
    Dankjewel alvast!
    Groetjes

  • Dag Lars,
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
    Degene die ik aan de telefoon kreeg deed in eerste instantie al of ik gek was en het nooit bestaan heeft dat je een maand na afloop nog kunt verlengen. Pas nadat ik aangaf dat ik mensen ken bij wie dit wel mogelijk was, zei hij dat het afgeschaft is in april. Ik had er dus al een beetje een naar gevoel bij.... Ik ben dan ook erg benieuwd wat je contactpersoon als antwoord geeft!
    Wat raadt jij aan wanneer ik het formulier het beste kan versturen? Ik neem trouwens aan dat het geen probleem is dat ik op één formulier voor zowel mij als mijn vriend de verlenging aanvraag (wij wonen op verschillende adressen), daar je bij beide personen een ander adres in kunt vullen?
    Dankjewel alvast!
    Groetjes

    Hoi SabineDU,
    Ik heb zelf eind vorig jaar nog van deze actie (6 maanden extra gratis) gebruik gemaakt nadat de jaarkaart al was vervallen, dus vreemd dat de cast member aan de lijn de indruk heeft gewekt dat dit nooit heeft bestaan. Ik wacht het antwoord van mijn contactpersoon af.
    Ik zou het formulier op 1 november aangetekend versturen. Post van en naar Frankrijk doet er meestal 5 werkdagen over. Eerder versturen heeft namelijk geen zin en dat zal de behandeling van je dossier worden vertraagd. Het formulier kan inderdaad voor 2 personen worden gebruikt. Vergeet niet om de begeleidende brief mee te sturen.
    Groetjes,
    Lars
  • Heb je toevallig al iets gehoord, Lars? :)
  • je kan toch ook jaarkaart per post verlengen als je geen stempels hebt gespaard en moet betalen?

  • Heb je toevallig al iets gehoord, Lars? :)

    Helaas nog geen bericht, Sabine. Het is momenteel erg druk bij de dienstverlenende afdelingen in Parijs, aangezien er een compleet nieuwe website + app deze maand gelanceerd gaat worden. Daar gaat hun aandacht op dit moment naar uit. Zodra ik bericht krijg, laat ik je dat uiteraard weten.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.