Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

18911131419

Reacties

• Is er ook bekend hoe het gefaseerd afschaffen van de mondkapjesplicht eruit ziet? (per wanneer?) We zouden graag in de herfstvakantie naar Disney gaan, maar zien het niet zitten om de hele dag een mondkapje te dragen.
  • Ik denk dat zelf DLP zelf dat niet weet, aangezien ze de richtlijnen van de Franse overheid moeten volgen.
  • tink35 zei:

Dank je. Ik twijfel nog steeds over het ontbijt in New port bay. Vooral de kids vinden het normaal geweldig dat ze kunnen pakken wat ze willen. Weet niet zo goed wat het nou precies moet voorstellen het ontbijt. Ik kan alleen maar vinden dat ze het aan je tafel brengen. Maar als ik kijk naar filmpjes van bijv Plaza Gardens dan zie ik dat mensen kunnen kiezen uit verschillende optie's van samenstellingen. Enig idee of het dan bij het ontbijt ook zo werkt?

Het ontbijt in de Disney hotels is 'all-you-can-eat', dus je kunt blijven bestellen. Het enige verschil is dat ze het aan tafel komen brengen. Bij de buffetrestaurants in de parken is het iets anders met een gedeelte plank voor het voor- en nagerecht en voor het hoofdgerecht moet een keuze worden gemaakt.

Groetjes,
    Lars
  • Kim79 zei:

Is er ook bekend hoe het gefaseerd afschaffen van de mondkapjesplicht eruit ziet? (per wanneer?) We zouden graag in de herfstvakantie naar Disney gaan, maar zien het niet zitten om de hele dag een mondkapje te dragen.

Nee, dat is niet bekend. Disney wilt graag gisteren al alle regels schrappen, maar dat is echt afhankelijk van de Franse maatregelen. De kans dat de mondkapjes verdwijnen op locaties met coronapaspoort (zoals Disney) is wel groot, aangezien de Franse minister van Volksgezondheid dat ook heeft aangegeven. Wanneer is echter onduidelijk op dit moment.

Groetjes,
    Lars
  • Is er een formulier wat je moet invullen als je naar Disney wil? Zoals in Duitsland moet je schijnbaar een formulier invullen. Ben benieuwd of dat in Frankrijk hetzelfde is
  • dotty03 zei:

Is er een formulier wat je moet invullen als je naar Disney wil? Zoals in Duitsland moet je schijnbaar een formulier invullen. Ben benieuwd of dat in Frankrijk hetzelfde is

Ja, als je even kijkt op ANWB reiswijzer staat een er link naar het formulier.
  • dotty03 zei:

Is er een formulier wat je moet invullen als je naar Disney wil? Zoals in Duitsland moet je schijnbaar een formulier invullen. Ben benieuwd of dat in Frankrijk hetzelfde is

Yes, dat is te downloaden via dit artikel onder het kopje 'Grenzen': https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/frankrijk-versoepelt-maatregelen-vanaf-3-mei-2021-lockdown

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Kim79 zei:

Is er ook bekend hoe het gefaseerd afschaffen van de mondkapjesplicht eruit ziet? (per wanneer?) We zouden graag in de herfstvakantie naar Disney gaan, maar zien het niet zitten om de hele dag een mondkapje te dragen.

Nee, dat is niet bekend. Disney wilt graag gisteren al alle regels schrappen, maar dat is echt afhankelijk van de Franse maatregelen. De kans dat de mondkapjes verdwijnen op locaties met coronapaspoort (zoals Disney) is wel groot, aangezien de Franse minister van Volksgezondheid dat ook heeft aangegeven. Wanneer is echter onduidelijk op dit moment.

Groetjes,
    Lars
    Bedankt. Nog maar even afwachten en hopen dan. En eventueel last minute boeken.
  • Hoi allemaal,
    Ben nieuw hier en vroeg me af of iemand onlangs nog in het park is geweest met de Corona maatregelen. Ik heb ook gelezen dat het kasteel gerestaureerd wordt, staat het dan volledig in de steigers? En iemand die iets weet over de optocht? Wij willen in de herfst vakantie maar hopelijk niet teveel beperkingen.

Alvast Bedankt
    Gr Linda
  • Hoi @Linda74 ,

Het kasteel staat momenteel in de stijgers (die de komende weken langzaam wordt afgebroken) voor de grootste renovatie sinds de opening van het park. Meer informatie & foto's: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/kasteel-in-disneyland-paris-krijgt-upgrade-tijdens-renovatie. Er zijn momenteel geen reguliere parades (los van korte cavalcades met Disney figuren in beide parken). Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/shows-en-parades-keren-terug-in-disneyland-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

In de herfstvakantie mogen wij eindelijk weer naar Disneyland!
    Nu ben ik op dit moment een beetje aan het voorbereiden en ik vroeg me af wat we precies nodig hebben om naar Disney te kunnen wat betreft de coronamaatregelen.
    Is alleen de QR code op de app voldoende of moet deze ook uitgeprint?
    Ik zag ergens iets staan over een formulier die ingevuld moet worden, is dit ook nodig naar Disneyland?
    Ik hoor het graag.
    Groeten Karen
  • Pauk zei:

Hallo,

Nu ben ik op dit moment een beetje aan het voorbereiden en ik vroeg me af wat we precies nodig hebben om naar Disney te kunnen wat betreft de coronamaatregelen.
    Ik zag ergens iets staan over een formulier die ingevuld moet worden, is dit ook nodig naar Disneyland?
    Ik hoor het graag.
    Groeten Karen

Hoi Karen,

Wat leuk dat jullie weer naar Disney kunnen en mogen gaan! Voor Disneyland Paris heb je het coronapaspoort nodig (QR-code via CoronaCheck app in NL of CovidSafe app in BE) met een geldig identiteitsbewijs. Het formulier is alleen nodig als je de grens overgaat, niet voor toegang tot Disney. Meer informatie en uitleg: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/hoe-werkt-het-coronapaspoort-voor-disneyland-paris-uitleg.

Groetjes,
    Lars
  • Hey, hoe lang mag je eigenlijk binnen in disney met een pcr test? Is dat 3 dagen of langer? Grtjs Els
  • Hey, hoe lang mag je eigenlijk binnen in disney met een pcr test? Is dat 3 dagen of langer? Grtjs Els

Een PCR of antigeen test voor toegang tot Disneyland Paris mag maximaal 72 uur oud zijn. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris
  • Lars zei:

Pauk zei:

Hallo,

Ik hoor het graag.
    Groeten Karen

Hoi Karen,

Wat leuk dat jullie weer naar Disney kunnen en mogen gaan! Voor Disneyland Paris heb je het coronapaspoort nodig (QR-code via CoronaCheck app in NL of CovidSafe app in BE) met een geldig identiteitsbewijs. Het formulier is alleen nodig als je de grens overgaat, niet voor toegang tot Disney. Meer informatie en uitleg: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/hoe-werkt-het-coronapaspoort-voor-disneyland-paris-uitleg.

Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,

Hoe bedoel je "de grens overgaat"? Ik ga vanuit Nederland toch de grens over?
    Als ik de pagina lees waar de link naar verwijst (en vanuit daar doorklik) lees ik dat ik of een QR code moet hebben OF een formulier in moet vullen.
    Alleen de QR code is dus voldoende?

Groeten Karen
  • oktober 2021 aangepast
    Pauk zei:

Hoi Lars,

Hoe bedoel je "de grens overgaat"? Ik ga vanuit Nederland toch de grens over?
    Als ik de pagina lees waar de link naar verwijst (en vanuit daar doorklik) lees ik dat ik of een QR code moet hebben OF een formulier in moet vullen.
    Alleen de QR code is dus voldoende?

Groeten Karen

Hoi Karen,

Voor Frankrijk is, naast het coronapaspoort, een ingevulde gezondheidsverklaring nodig als je de Franse grens overgaat. Dit is overigens niet noodzakelijk voor toegang tot Disneyland Paris. Voor toegang tot de parken is alleen de QR-code voldoende.

Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

Hey, hoe lang mag je eigenlijk binnen in disney met een pcr test? Is dat 3 dagen of langer? Grtjs Els

Een PCR of antigeen test voor toegang tot Disneyland Paris mag maximaal 72 uur oud zijn. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris
    Hey Lars, bedankt voor je antwoord, maar ik bedoelde eigenlijk : stel dat ik maandag pcr test doe en woensdag naar disney ga, hoe lang kan ik met diezelfde pcr test in disney? Woensdag, donderdag en vrijdag of langer? Hij moet max 72u op voorhand maar eens in Frankrijk is het dan ook 3 dagen geldig of langer of moet je na 3 dagen daar opnieuw een test laten afnemen? Thxs!
  • Een PCR-test is max 72 uur geldig, gerekend vanaf het moment van afname. Dus als je op maandag om 09:00 uur getest wordt, kun je tot en met donderdagochtend 08:59 uur Disneyland Parijs in.
  • We gaan dinsdag, woensdag en donderdag in de herfstvakantie dus dan moeten de kids dinsdag ochtend getest worden met antigeen test, dat is dan de enige mogelijkheid?
  • En voor alle zekerheid, het is vuurwerk op 2 november, op 4 november en op 9 november? Thxs
  • We gaan dinsdag, woensdag en donderdag in de herfstvakantie dus dan moeten de kids dinsdag ochtend getest worden met antigeen test, dat is dan de enige mogelijkheid?

Ja, of de kids moeten tegen die tijd volledig gevaccineerd zijn, dan zijn testen niet meer nodig.

En voor alle zekerheid, het is vuurwerk op 2 november, op 4 november en op 9 november? Thxs

Dat is correct.
  • Heel erg bedankt weer Lars!
  • Goedemiddag!
    Wij gaan 24-26 oktober eindelijk weer naar Disneyland en ik vroeg me af of er wellicht binnenkort nog versoepelingen aan zitten te komen m.b.t. de mondkapjesplicht? Met name voor kids ben ik erg benieuwd. Onze dochter is 6 en dat zou betekenen dat ze constant met een mondkapje op moet lopen, wat ik heel jammer vind maar uiteraard zal doen indien de regel er dan nog is. Hoe gebeurt de controle in Disneyland eigenlijk wat betreft leeftijd, het verschil tussen een 5- of 6jarige is namelijk niet direct te zien ;-)
    Bedankt alvast!!
  • Ik zou er op dit moment niet op hopen.
    Ik weet dat als je vanwege doktersadvies geen mondkapje mag dragen, je een bandje kan ophalen bij City Hall zodat Cast Members dat kunnen zien en je niet constant wordt aangesproken. Maar dat werkt in jouw geval natuurlijk precies andersom (lees: eigenlijk niet).
  • oktober 2021 aangepast
    @Lars, nog 6 dagen voordat we gaan. We zitten in New Port Bay, ik zou liegen als ik niet zou zeggen dat ik me zeer zeer zorgen maak om de staking situatie daar. Ik lees echt verhalen van mensen dat ze hun eigen toiletpapier moeten kopen en dat ze amper het hotel in kunnen omdat hun de boel blokkeren.

De castmembers schijnen niks uit te leggen, en laten iedereen maar een beetje aan hun lot over.
  • tink35 zei:

@Lars, nog 6 dagen voordat we gaan. We zitten in New Port Bay, ik zou liegen als ik niet zou zeggen dat ik me zeer zeer zorgen maak om de staking situatie daar. Ik lees echt verhalen van mensen dat ze hun eigen toiletpapier moeten kopen en dat ze amper het hotel in kunnen omdat hun de boel blokkeren.

De castmembers schijnen niks uit te leggen, en laten iedereen maar een beetje aan hun lot over.

Ik zeg 6 dagen, maar moet 4 dagen zijn.
  • Ik zou me daar niet zo druk over maken, @tink35 . De eerste dag was een 'wilde' staking, waardoor Disney niet op de hoogte was en er chaos ontstond. In Frankrijk kan dat namelijk zomaar en hoeft zoiets niet aangekondigd te worden. Momenteel is Disney ingespeeld op 'onderbrekingen' in de service voor kamers in Newport Bay Club en hoeven gasten niet lang te wachten.
  • Lars zei:

Ik zou me daar niet zo druk over maken, @tink35 . De eerste dag was een 'wilde' staking, waardoor Disney niet op de hoogte was en er chaos ontstond. In Frankrijk kan dat namelijk zomaar en hoeft zoiets niet aangekondigd te worden. Momenteel is Disney ingespeeld op 'onderbrekingen' in de service voor kamers in Newport Bay Club en hoeven gasten niet lang te wachten.

Ok dank je wel Lars. Nu ben ik wel iets meer gerustgesteld. Neem voor de zekerheid wel een rol toiletpapier mee, ha ha. :)
  • Waar vind op dit moment de Corona pas check plaats voor of achter de security omdat je op heel het disney eigendom nu de pas nodig hebt
  • Na de security-check.
Log In of Registreer om te reageren.