Voorbereiding bezoek Walt Disney World

15657596162120

Reacties

  • Hallo Hallo

    (indien het hier niet hoort, alvast mijn excuses)

    We hebben bij de vorige actie via Discoverthemagic een boeking gedaan voor WDW, voor augustus 2022.
    Nu zouden we onze data moeten veranderen. We weten dat de vorige actie niet meer van toepassing is dus willen we de nieuwe actie boeken.
    Kan iemand helpen hoe we onze bestaande boeking omboeken naar een andere datum + de huidige actie die jullie nu aanbieden? Disney Dining Credit + 7 dagen gratis entree + $100 giftcard + gratis Memory.

    Ik vind dit niet direct terug via MyDisney Expierence...

    Alvast bedankt lieve Disney vriendjes!

    Hoi AivieInTheTree,

    Het wijzigen van een boeking kan alleen telefonisch. Neem hiervoor contact op met het callcenter van The Walt Disney Travel Company en bel naar +44 20 3666 9911 onder vermelding van je boekingsnummer. Zij kunnen dit voor je regelen.

    Groetjes,
    Lars
  • oktober 2021 aangepast
    Zat vanochtend eens goed te kijken wat nu de corona maatregelen zijn in Amerika. Zag gelukkig dat de testverplichting voor de vliegreis huiswaarts is komen te vervallen, hopelijk blijft dat zo. Ik kwam echter ook tegen dat je na 3 a 5 dagen na aankomst in Amerika een test moet doen, gevaccineerd of niet. Nu vroeg ik me af of er op het Disney terrein zelf een mogelijkheid is of dat de locaties in Orlando en Kissimee zitten?
  • Zat vanochtend eens goed te kijken wat nu de corona maatregelen zijn in Amerika. Zag gelukkig dat de testverplichting voor de vliegreis huiswaarts is komen te vervallen, hopelijk blijft dat zo. Ik kwam echter ook tegen dat je na 3 a 5 dagen na aankomst in Amerika een test moet doen, gevaccineerd of niet. Nu vroeg ik me af of er op het Disney terrein zelf een mogelijkheid is of dat de locaties in Orlando en Kissimee zitten?

    Dat zou dan toch wel moeten kunnen op locatie ga ik vanuit, maar ik las dat die testen gruwelijk duur zijn daar. Iets van 180 euro voor 4 personen. Mag toch hopen dat die verplichting komt te vervallen op korte termijn.

    De terugvlucht test is afhankelijk van het land waar je naartoe vliegt en wat zij als eisen stellen. Bij de terugvlucht naar NL is het dus Nederland die een test verplicht om terug te mogen vliegen en volgens mij niet de US.
  • Dave077 zei:

    Zat vanochtend eens goed te kijken wat nu de corona maatregelen zijn in Amerika. Zag gelukkig dat de testverplichting voor de vliegreis huiswaarts is komen te vervallen, hopelijk blijft dat zo. Ik kwam echter ook tegen dat je na 3 a 5 dagen na aankomst in Amerika een test moet doen, gevaccineerd of niet. Nu vroeg ik me af of er op het Disney terrein zelf een mogelijkheid is of dat de locaties in Orlando en Kissimee zitten?

    Dat zou dan toch wel moeten kunnen op locatie ga ik vanuit, maar ik las dat die testen gruwelijk duur zijn daar. Iets van 180 euro voor 4 personen. Mag toch hopen dat die verplichting komt te vervallen op korte termijn.

    De terugvlucht test is afhankelijk van het land waar je naartoe vliegt en wat zij als eisen stellen. Bij de terugvlucht naar NL is het dus Nederland die een test verplicht om terug te mogen vliegen en volgens mij niet de US.
    Ja klopt, maar Nederland laat dus vanaf morgen die verplichting vallen. Amerika is dan geen hoogrisicoland meer.
    Vind 180 euro nog meevallen, redelijk vergelijkbaar met wat je volgens mij in Nederland kwijt bent.
  • Lars zei:

    Dat is erg verevelend, @Dave077 . Benieuwd wat ze zeggen als je ze aan de lijn hebt gekregen. Als zij eenzijdig de vluchten wijzigen, dan moeten ze je wel vergelijkbare alternatieven aanbieden.

    Hoi allemaal, als iets goed gaat moeten we dat ook delen en KLM heeft het meer dan goed in orde gebracht (zoals het er nu voor staat!). Ben omgeboekt naar betere vluchten dan ik oorspronkelijk had en kon op hun geboden alternatief zelfs nog een verzoek indienen voor een nog betere vlucht. Dus kom er uiteindelijk zelfs beter vanaf dan dat ik oorspronkelijk had (mits ik dadelijk geen vervelende verrassingen krijg in de vorm van een aanvullende rekening). Tot zover dus top!
  • Kijk aan, @Dave077 ! Mooi dat het zo opgelost is en zelfs beter voor jullie uitpakt. Waarom dat dan niet in één keer kan vraag je je dan af he...
  • Klopt het nou
    Dat kids onder de 18 niet gevaccineerd hoeven te zijn maar enkel te testen om naar Amerika te kunnen vliegen

    Dat zou een grote opluchting zijn voor de jongste in ons gezin
  • Klopt het nou
    Dat kids onder de 18 niet gevaccineerd hoeven te zijn maar enkel te testen om naar Amerika te kunnen vliegen

    Dat zou een grote opluchting zijn voor de jongste in ons gezin

    Tot op heden inderdaad wel. Als straks de vaccins goedgekeurd worden voor jongere leeftijdsgroepen, is het natuurlijk nog de vraag wat er dan gebeurd.
  • Klopt het nou
    Dat kids onder de 18 niet gevaccineerd hoeven te zijn maar enkel te testen om naar Amerika te kunnen vliegen

    Dat zou een grote opluchting zijn voor de jongste in ons gezin

    Ja, dat klopt. Dit vanwege het feit dat nog niet alle (Europese) landen zijn begonnen met het vaccineren van kinderen vanaf 12 jaar. De verwachting is wel dat de eis vanaf 12 jaar op een later tijdstip wordt ingevoerd, dus het advies is om de kinderen direct te laten vaccineren zodra dit mogelijk is om eventuele verrassingen in 2022 te voorkomen.

    Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/verenigde-staten-amerika-openen-grenzen-europa-disney

    Groetjes,
    Lars
  • Goed nieuws! AstraZeneca wordt ook geaccepteerd als bewijs van vaccinatie. Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/verenigde-staten-amerika-openen-grenzen-europa-disney
  • Hoi allemaal,
    Even een vraag over My Disney Experience. Doen jullie onder My Profile bij Payment Method ook je creditcard 'linken'? Klopt het dat dit nodig is als we straks restaurant e.d. zouden willen reserveren?
    Overigens ben ik wel benieuwd of we de nieuwe Magic Band die nog komt, straks wél via MDE kunnen kopen!
  • Lise zei:

    Hoi allemaal,
    Even een vraag over My Disney Experience. Doen jullie onder My Profile bij Payment Method ook je creditcard 'linken'? Klopt het dat dit nodig is als we straks restaurant e.d. zouden willen reserveren?
    Overigens ben ik wel benieuwd of we de nieuwe Magic Band die nog komt, straks wél via MDE kunnen kopen!

    Hoi Lise,

    Ja, wij koppelen altijd een creditcard aan MDE. Als je geen creditcard koppelt dan moet je per restaurant reservering de gegevens van de kaart invullen. Het kan dus, maar het kost veel tijd. Meer informatie over de nieuwe MagicBand+ volgt binnenkort.

    Groetjes,
    Lars
  • november 2021 aangepast
    Lars zei:

    Lise zei:

    Hoi allemaal,
    Even een vraag over My Disney Experience. Doen jullie onder My Profile bij Payment Method ook je creditcard 'linken'? Klopt het dat dit nodig is als we straks restaurant e.d. zouden willen reserveren?
    Overigens ben ik wel benieuwd of we de nieuwe Magic Band die nog komt, straks wél via MDE kunnen kopen!

    Hoi Lise,

    Ja, wij koppelen altijd een creditcard aan MDE. Als je geen creditcard koppelt dan moet je per restaurant reservering de gegevens van de kaart invullen. Het kan dus, maar het kost veel tijd. Meer informatie over de nieuwe MagicBand+ volgt binnenkort.

    Groetjes,
    Lars
    Dank voor je reactie Lars! MagicBand+ wachten we dan nog maar even af, zou het wel leuk vinden als we die wél van tevoren met korting kunnen kopen.
    Hoeveel dagen van tevoren kun je nu eigenlijk precies restaurants reserveren?
  • Lise zei:

    Dank voor je reactie Lars! MagicBand+ wachten we dan nog maar even af, zou het wel leuk vinden als we die wél van tevoren met korting kunnen kopen.
    Hoeveel dagen van tevoren kun je nu eigenlijk precies restaurants reserveren?

    Graag gedaan! Restaurant reserveringen zijn mogelijk vanaf 180 dagen vóór aankomst via MDE. Bij een verblijf in de Disney hotels kan dat in één keer voor 10 dagen.
  • Lars zei:

    Lise zei:

    Dank voor je reactie Lars! MagicBand+ wachten we dan nog maar even af, zou het wel leuk vinden als we die wél van tevoren met korting kunnen kopen.
    Hoeveel dagen van tevoren kun je nu eigenlijk precies restaurants reserveren?

    Graag gedaan! Restaurant reserveringen zijn mogelijk vanaf 180 dagen vóór aankomst via MDE. Bij een verblijf in de Disney hotels kan dat in één keer voor 10 dagen.
    Hoi Lars,

    Volgens mij kunnen reserveringen pas 60 dagen van tevoren gemaakt worden. Dit staat er op hun site.

    Guests may make advance reservations for dining, the Enchanting Extras Collection, recreation and other experiences up to 60 days in advance. In addition, Disney Resort hotel Guests can make reservations up to 60 days in advance plus the length of their stay (up to 10 days)
  • Helemaal correct, @remcomorsch . Dit is echter een tijdelijke regeling. Als het resort weer normaal draait (en het Disney Dining Plan terug is), zal dit weer aangepast worden naar 180 dagen, maar voor nu inderdaad 60.
  • Lars zei:

    Helemaal correct, @remcomorsch . Dit is echter een tijdelijke regeling. Als het resort weer normaal draait (en het Disney Dining Plan terug is), zal dit weer aangepast worden naar 180 dagen, maar voor nu inderdaad 60.

    Dank @remcomorsch en Lars. Onze 180 dagen zijn morgen, dus dan moet ik maar gewoon goed in de gaten houden wanneer de tijdelijke regeling vervalt!
  • Hoi allemaal,

    Vandaag heeft Disney World de nieuwe Magic Tickets (als opvolger van de Ultimate Tickets) live gezet. Zoals verwacht zijn deze identiek aan de 'oude' Ultimate Tickets met het verschil dat de nieuwe tickets een vaste startdatum hebben. Bekijk ze hier: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-ticket-gratis-entree

    De 7 dagen tickets kunnen worden gebruikt in een periode van 15 dagen. Het 14 dagen ticket heeft een geldigheid van 18 dagen waarin ze opgemaakt moeten worden.

    Gasten met bestaande Ultimate Tickets kunnen deze houden onder de oude voorwaarden (flexibel inzetbaar) of upgraden naar de Disney Magic Tickets (met bijbetaling van het prijsverschil).

    De Magic Tickets kunnen ge-upgrade worden met Disney Genie+ voor de complete duur van het ticket. In combinatie met de 14 dagen tickets krijg je dan 35% korting. Normaal kost deze service $15 per persoon, per dag. In combinatie met de tickets wordt dat €7,99 per persoon, per dag. Kies je voor de 7 dagen tickets, dan wordt de Disney Genie+ prijs €11,99 per persoon, per dag.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi allemaal,

    Vandaag heeft Disney World de nieuwe Magic Tickets (als opvolger van de Ultimate Tickets) live gezet. Zoals verwacht zijn deze identiek aan de 'oude' Ultimate Tickets met het verschil dat de nieuwe tickets een vaste startdatum hebben. Bekijk ze hier: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-ticket-gratis-entree

    De 7 dagen tickets kunnen worden gebruikt in een periode van 15 dagen. Het 14 dagen ticket heeft een geldigheid van 18 dagen waarin ze opgemaakt moeten worden.

    Gasten met bestaande Ultimate Tickets kunnen deze houden onder de oude voorwaarden (flexibel inzetbaar) of upgraden naar de Disney Magic Tickets (met bijbetaling van het prijsverschil).

    De Magic Tickets kunnen ge-upgrade worden met Disney Genie+ voor de complete duur van het ticket. In combinatie met de 14 dagen tickets krijg je dan 35% korting. Normaal kost deze service $15 per persoon, per dag. In combinatie met de tickets wordt dat €7,99 per persoon, per dag. Kies je voor de 7 dagen tickets, dan wordt de Disney Genie+ prijs €11,99 per persoon, per dag.

    Groetjes,
    Lars

    Hoi Lars, zijn de Magic tickets op zichzelf duurder dan de ultimate tickets? Heb even snel gerekend en dit zou voor de genie+ 416 euro extra betekenen wat voor 13 dagen wat wellicht nog wel de moeite waard is. Hier gaan we eens over nadenken...:-)
  • november 2021 aangepast
    Ik heb de tekst nu 3 keer gelezen, maar ik snap het geloof ik niet helemaal. Afgezien van dat je Disney Genie+ erbij kan kopen. Wat zou dan de reden zijn om te wisselen? Want dit gaat toch om de tickets die bij ons arrangement horen?

    Dus als ik de oude tickets hou, kan ik bijv op dinsdag aankomen en dan pas de tickets gebruiken op woensdag en dan gaat hij vanaf die dag 14 dagen doorlopen.

    En met de nieuwe tickets zou ik dan van te voren een start datum moeten opgeven ofzo?

    En als je wil wisselen moet je dat dan voor een bepaalde tijd doorgeven?

    Want ik lees net ook dat oude berichtje van Dave op pagina 58 over dat als je de oude tickets niet voor 2 november betaald dat ze dan automatisch worden omgezet door Disney naar de nieuwe tickets.
  • Dave077 zei:

    Hoi Lars, zijn de Magic tickets op zichzelf duurder dan de ultimate tickets? Heb even snel gerekend en dit zou voor de genie+ 416 euro extra betekenen wat voor 13 dagen wat wellicht nog wel de moeite waard is. Hier gaan we eens over nadenken...:-)

    Dat ligt aan de periode. De nieuwe Magic Tickets werken, net als de dagkaarten, met 3 levels: Value, Regular en Peak. Tijdens de Value periode zijn de tickets dezelfde prijs als de oude Ultimate Tickets voor 2022. Voor Regular en Peak periodes gaat de prijs van de tickets omhoog met respectievelijk 5% en 14%.

    - Value: 4 januari t/m 3 februari 2022 + 20 april t/m 11 mei 2022 + 27 mei t/m 16 juni 2022 + 29 juni t/m 19 juli 2022 + 5 augustus t/m 26 september 2022.
    - Regular: 1 t/m 3 januari 2022 + 4 februari t/m 19 april 2022 + 12 mei t/m 26 mei 2022 + 17 juni t/m 28 juni 2022 + 20 juli t/m 4 augustus 2022 + 27 september t/m 11 december 2022
    - Peak: 12 december t/m 31 december 2022

    Met de 35% korting deal zit je voor 14 dagen op €111 per persoon voor Genie+ tijdens het gehele verblijf. Mooie deal als je het mij vraagt!

    Groetjes,
    Lars
  • tink35 zei:

    Ik heb de tekst nu 3 keer gelezen, maar ik snap het geloof ik niet helemaal. Afgezien van dat je Disney Genie+ erbij kan kopen. Wat zou dan de reden zijn om te wisselen? Want dit gaat toch om de tickets die bij ons arrangement horen?

    Dus als ik de oude tickets hou, kan ik bijv op dinsdag aankomen en dan pas de tickets gebruiken op woensdag en dan gaat hij vanaf die dag 14 dagen doorlopen.

    En met de nieuwe tickets zou ik dan van te voren een start datum moeten opgeven ofzo?

    En als je wil wisselen moet je dat dan voor een bepaalde tijd doorgeven?

    Want ik lees net ook dat oude berichtje van Dave op pagina 58 over dat als je de oude tickets niet voor 2 november betaald dat ze dan automatisch worden omgezet door Disney naar de nieuwe tickets.

    Hoi Tink35,

    Iedereen die nu een 'oud' Ultimate Ticket heeft, blijft die gewoon houden. Er wordt niets veranderd en ze worden ook niet omgezet naar de nieuwe Magic Tickets. Dat kan alleen als je daar zelf om vraagt (met bijbetaling waar nodig), maar zoals je al zegt geef je daar de flexibiliteit mee op. De startdatum van de nieuwe tickets is dan direct de aankomstdag van het verblijf, terwijl je met de Ultimate Tickets bijvoorbeeld een dag later kunt starten.

    Disney heeft niet bekend gemaakt of er een bepaalde tijd aan vast zit om de wijziging door te geven, dus dat kan op ieder moment. De Disney Genie+ aanbieding met 35% korting is alleen mogelijk in combinatie met de Magic Tickets, dus dat is iets wat je zelf zou moeten berekenen: Ultimate Tickets zonder korting op Genie+ maar met flexibiliteit of omzetten naar de Magic Tickets met korting op Genie+ zonder flexibiliteit.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    tink35 zei:

    Ik heb de tekst nu 3 keer gelezen, maar ik snap het geloof ik niet helemaal. Afgezien van dat je Disney Genie+ erbij kan kopen. Wat zou dan de reden zijn om te wisselen? Want dit gaat toch om de tickets die bij ons arrangement horen?

    Dus als ik de oude tickets hou, kan ik bijv op dinsdag aankomen en dan pas de tickets gebruiken op woensdag en dan gaat hij vanaf die dag 14 dagen doorlopen.

    En met de nieuwe tickets zou ik dan van te voren een start datum moeten opgeven ofzo?

    En als je wil wisselen moet je dat dan voor een bepaalde tijd doorgeven?

    Want ik lees net ook dat oude berichtje van Dave op pagina 58 over dat als je de oude tickets niet voor 2 november betaald dat ze dan automatisch worden omgezet door Disney naar de nieuwe tickets.

    Hoi Tink35,

    Iedereen die nu een 'oud' Ultimate Ticket heeft, blijft die gewoon houden. Er wordt niets veranderd en ze worden ook niet omgezet naar de nieuwe Magic Tickets. Dat kan alleen als je daar zelf om vraagt (met bijbetaling waar nodig), maar zoals je al zegt geef je daar de flexibiliteit mee op. De startdatum van de nieuwe tickets is dan direct de aankomstdag van het verblijf, terwijl je met de Ultimate Tickets bijvoorbeeld een dag later kunt starten.

    Disney heeft niet bekend gemaakt of er een bepaalde tijd aan vast zit om de wijziging door te geven, dus dat kan op ieder moment. De Disney Genie+ aanbieding met 35% korting is alleen mogelijk in combinatie met de Magic Tickets, dus dat is iets wat je zelf zou moeten berekenen: Ultimate Tickets zonder korting op Genie+ maar met flexibiliteit of omzetten naar de Magic Tickets met korting op Genie+ zonder flexibiliteit.

    Groetjes,
    Lars
    Dank je wel Lars. snap het nu beter. Ik hou dan denk ik gewoon de oude tickets aan. Wil geen dag kwijt zijn met oog op vliegen. heb juist bewust gekozen voor 15 nachten 14 dagen.
  • Ik begrijp hier ook uit dat wij (volgend jaar juli gaan we die kant op)die geni aanvulling zo rond april ook kunnen aangeven.
  • Ik begrijp hier ook uit dat wij (volgend jaar juli gaan we die kant op)die geni aanvulling zo rond april ook kunnen aangeven.

    Genie+ kan voor ieder verblijf worden toegevoegd door de Disney klantenservice te bellen. Alleen met de Magic Tickets is de korting beschikbaar als je de service wilt toevoegen aan het gehele verblijf.
  • Lars zei:

    Ik begrijp hier ook uit dat wij (volgend jaar juli gaan we die kant op)die geni aanvulling zo rond april ook kunnen aangeven.

    Genie+ kan voor ieder verblijf worden toegevoegd door de Disney klantenservice te bellen. Alleen met de Magic Tickets is de korting beschikbaar als je de service wilt toevoegen aan het gehele verblijf.
    Lars, met de ultimate tickets kan ik schuiven naar believen. Dus stel dat ik vanwege covid ineens de reis van april naar bijvoorbeeld augustus moet omzetten kan dat gewoon. Hoe zit dat met die magic tickets aangezien ik daar een datum voor moet opgeven?
  • Lars

    Ik heb dit op mijn al betaalde factuur staan

    Disney’s 14 Day Ticket (14F7) ( 10- 99)

    Is dit een magische ticket
    Ik kan hier even niets uithalen
  • Lars

    Ik heb dit op mijn al betaalde factuur staan

    Disney’s 14 Day Ticket (14F7) ( 10- 99)

    Is dit een magische ticket
    Ik kan hier even niets uithalen

    Even verder gezocht
    Zijn de ultimate tickets
  • Waar kan ik trouwens bekijken
    Wat ik meer kwijt zou zijn al ik ultimate omzet naar magische tickets en dan de geni + er nog een bij
  • Dave077 zei:

    Lars, met de ultimate tickets kan ik schuiven naar believen. Dus stel dat ik vanwege covid ineens de reis van april naar bijvoorbeeld augustus moet omzetten kan dat gewoon. Hoe zit dat met die magic tickets aangezien ik daar een datum voor moet opgeven?

    Die vraag heb ik ook al gesteld aan mijn contactpersoon, aangezien dat een belangrijke factor is in de beslissing om bij de Ultimate Tickets te blijven of over te stappen naar de Magic Tickets. Zodra ik bericht krijg, laat ik het weten.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.