Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

191012141519

Reacties

  • 3&4 oktober was het nog ervoor. Eerst corona pas check, dan security, dan ticket!
  • Afstand houden hoeft ook niet meer zag ik op looopings en stonden foto’s bij het artikel dat medewerkers de plakkaten der af aan het krabben waren
  • Hugo zei:

    Na de security-check.

    Hoi, Wij zijn net gisteren terug gekomen. Het is allemaal heel overzichtelijk en duidelijk. Je moet bij de ingang van de security je corona pas laten zien. En dan daarna loop je pas door naar de tassen controle. Mijn dochter trouwens van 11 heeft niemand ooit naar gekraaid. Hoefde geen id te laten zien. 1 keer heeft iemand het gevraagd bij het hotel en toen ik zei ze is 11, zeiden ze meteen ok prima.

    En in de hotels, ga je elke ochtend naar buiten naar de ingang. Daar staan tafels met Castmembers en die scannen je corona pas en dan krijg je elk dag een andere kleur bandje. Dus is wel belangrijk dat je elke ochtend opnieuw gaat halen. En dan kan je vrij rondlopen in hotel en af en toe staat er een security als je naar buiten wil of als je in de avond terug naar binnen wil alleen even je hand omhoog steken dat ze het bandje kunnen zien. Maar let op, dit bandje is dus alleen geldig in het hotel, buiten bij Village moet je evengoed je corona pas laten scannen kwamen wij achter. Wij verbleven trouwens in New port Bay.

    We hebben ook nog een nacht in BB doorgebracht, daar scannen ze meteen de corona passen bij de check in bali. Maar alleen van mij en die van mijn man. Mijn zoon van 13 hoefde hij weer niet te zien. Heel raar. Terwijl dat in Disney wel was.

    We hebben ook nog een nacht in Campanile Val de France doorgebracht. Daar wilde ze alleen de corona pas zien als we gingen avond eten of naar de bar gingen. Voor ontbijt dan weer niet.

    Hoop dat zo een beetje duidelijk is:)
  • Dank voor de uitgebreide feedback, @tink35 . Goed om te horen dat het soepel verloopt.
  • Goed nieuws! Het dragen van een mondkapje in Disneyland Paris is vanaf vandaag niet meer nodig voor kinderen onder de 11 jaar (voorheen t/m 6 jaar). Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneyland-paris-versoepelt-mondkapjesplicht-kinderen
  • Frankrijk heeft zijn regels verstrengd en nu mag mr 24h op voorhand pcr test. Wil dat zeggen dat je nu elke dag opnieuw je in disney moet laten testen, en het duurt toch wel even eer de uitslag er is, zal praktisch toch wel moeilijk zijn vr vb niet gevaccineerde kinderen onder de 18
  • Frankrijk heeft zijn regels verstrengd en nu mag mr 24h op voorhand pcr test. Wil dat zeggen dat je nu elke dag opnieuw je in disney moet laten testen, en het duurt toch wel even eer de uitslag er is, zal praktisch toch wel moeilijk zijn vr vb niet gevaccineerde kinderen onder de 18

    Kinderen onder de twaalf zijn uitgezonderd. Zie https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-frankrijk
  • Toch lijkt het alsof bij attracties ( dus Disneyland) je test Max 72 uur oud mag zijn… dus geen 24 uur?
  • Ja ik vind het heel verwarrend, mijn nichtje zou begin december meegaan naar disney, ze is 15 en niet gevaccineerd, dus zouden we het wel moeten weten. Heb al gemaild naar disney mr geen antwoord.
  • Op dit moment blijven de actuele regels (72 uur test en mondkapjes vanaf 11 jaar) gehandhaafd voor Disneyland Paris. Mocht het wijzigen, dan zal dit vandaag bekend worden gemaakt.
  • Alvast bedankt Lars!
  • Op de site staat nu (weer) mondkapjes vanaf 6 jaar, zouden ze het weer terug aangepast hebben?
  • CarmenV zei:

    Op de site staat nu (weer) mondkapjes vanaf 6 jaar, zouden ze het weer terug aangepast hebben?

    Helaas wel. Dit ivm de toenemende besmettingen
  • Dat dacht ik al! Wilde het even dubbel checken omdat Lars vanmorgen nog zei vanaf 11 jaar :)
    (niet dat het op mij van toepassing is, maar duidelijkheid is altijd fijn!)
  • CarmenV zei:

    Dat dacht ik al! Wilde het even dubbel checken omdat Lars vanmorgen nog zei vanaf 11 jaar :)
    (niet dat het op mij van toepassing is, maar duidelijkheid is altijd fijn!)

    Had eigenlijk gehoopt dat het helemaal weg zou gaan, maar helaas
  • Gelukkig mogen ze voor foto's nog steeds af!
  • CarmenV zei:

    Gelukkig mogen ze voor foto's nog steeds af!

    Inderdaad ! Hahaha ik ga in januari dus hopelijk kunnen we blijven gaan. Ook mensen die niet gevaccineerd zijn ..
  • Ik zie nog altijd 11 jaar en 72 uur test staan op de speciale covid pagina van de Disneyland Paris website. De informatie is echter nog van begin november, dus het kan zijn dat die nog aangepast moet worden.
  • Ik zit op https://www.disneylandparis.com/nl-nl/gezondheidsmaatregelen/ en er staat echt vanaf 6 jaar. Nog wel inderdaad 72 uur voor test!
  • Nu is het inderdaad aangepast, @CarmenV . Ik zal wel net hebben gekeken vóór de aanpassing.
  • Hallo, ik heb mijn plekken en hotel gereserveerd voor dit weekend. Nu lees ik net dat er morgen nieuwe maatregelen komen in Frankrijk. Heeft iemand hier al iets van gehoord of enig idee of dit mijn reis kan beïnvloeden?
  • femke11 zei:

    Hallo, ik heb mijn plekken en hotel gereserveerd voor dit weekend. Nu lees ik net dat er morgen nieuwe maatregelen komen in Frankrijk. Heeft iemand hier al iets van gehoord of enig idee of dit mijn reis kan beïnvloeden?

    Hoi Femke,

    Voor zover bekend geen grote wijzigingen, anders dan focus op naleving van basisregels en het aantal vaccinaties in Frankrijk verhogen. Meer hier: https://www.nu.nl/coronavirus/6169560/coronacijfers-blijven-oplopen-hoe-staan-onze-buurlanden-ervoor.html

    Groetjes,
    Lars
  • Er zijn nieuwe maatregelen afgekondigd, maar ik snap niet heel goed wat er bedoeld wordt met de boosterprik en 7 maanden geldigheid van de gezondheidspas…. Is er iemand die het snapt ?
  • dotty03 zei:

    Er zijn nieuwe maatregelen afgekondigd, maar ik snap niet heel goed wat er bedoeld wordt met de boosterprik en 7 maanden geldigheid van de gezondheidspas…. Is er iemand die het snapt ?

    Dat is alleen van toepassing op inwoners van Frankrijk. Voor toeristen is alleen de wijziging voor niet-gevaccineerden belangrijk met een negatieve test die vanaf 29 november 2021 nog maar 24 uur oud mag zijn (in plaats van 72 uur). Verder blijft voor gevaccineerden alles hetzelfde met het coronapaspoort.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    dotty03 zei:

    Er zijn nieuwe maatregelen afgekondigd, maar ik snap niet heel goed wat er bedoeld wordt met de boosterprik en 7 maanden geldigheid van de gezondheidspas…. Is er iemand die het snapt ?

    Dat is alleen van toepassing op inwoners van Frankrijk. Voor toeristen is alleen de wijziging voor niet-gevaccineerden belangrijk met een negatieve test die vanaf 29 november 2021 nog maar 24 uur oud mag zijn (in plaats van 72 uur). Verder blijft voor gevaccineerden alles hetzelfde met het coronapaspoort.

    Groetjes,
    Lars
    Oh fijn om te weten want het duurt nog wel ff voordat ik mijn booster krijg en ik ga in januari naar Disney … alleen voor degene met wie ik ga is het minder want zij is niet gevaccineerd dus moet ze zich elke dag laten testen
  • Ik dacht dat het voor iedereen gold, die 7 maanden na je tweede/laatste vaccinatie. Hoop dat het inderdaad alleen voor de inwoners van Frankrijk geldt!
  • dotty03 zei:


    Oh fijn om te weten want het duurt nog wel ff voordat ik mijn booster krijg en ik ga in januari naar Disney … alleen voor degene met wie ik ga is het minder want zij is niet gevaccineerd dus moet ze zich elke dag laten testen

    Dan is er nog genoeg tijd voor haar om zich te laten vaccineren. Of ze zal iedere dag moeten testen en dat kost veel geld in Frankrijk.
  • CarmenV zei:

    Ik dacht dat het voor iedereen gold, die 7 maanden na je tweede/laatste vaccinatie. Hoop dat het inderdaad alleen voor de inwoners van Frankrijk geldt!

    Bekijk hier een overzicht van alle actuele maatregelen voor de laatste informatie: https://www.frankrijk.nl/2021/11/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    dotty03 zei:


    Oh fijn om te weten want het duurt nog wel ff voordat ik mijn booster krijg en ik ga in januari naar Disney … alleen voor degene met wie ik ga is het minder want zij is niet gevaccineerd dus moet ze zich elke dag laten testen

    Dan is er nog genoeg tijd voor haar om zich te laten vaccineren. Of ze zal iedere dag moeten testen en dat kost veel geld in Frankrijk.
    Helaas gaat ze dat niet doen … dus moet ze zich laten testen. Maar dacht dat het wel mee viel qua kosten
  • dotty03 zei:


    Helaas gaat ze dat niet doen … dus moet ze zich laten testen. Maar dacht dat het wel mee viel qua kosten

    De kosten zijn €45 voor antigeen of €64 voor PCR, per dag. Het zal lang aanschuiven worden bij de test locaties.

    Wellicht goed om in het achterhoofd te houden dat de 2g optie (toegang voor alleen gevaccineerden) momenteel ook wordt besproken in Frankrijk. Duitse pretparken zijn al over op 2g.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.