Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

1101113151619

Reacties

  • Lars zei:

    CarmenV zei:

    Ik dacht dat het voor iedereen gold, die 7 maanden na je tweede/laatste vaccinatie. Hoop dat het inderdaad alleen voor de inwoners van Frankrijk geldt!

    Bekijk hier een overzicht van alle actuele maatregelen voor de laatste informatie: https://www.frankrijk.nl/2021/11/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/

    Groetjes,
    Lars
    Super, dankjewel!
  • Lars zei:

    dotty03 zei:


    Helaas gaat ze dat niet doen … dus moet ze zich laten testen. Maar dacht dat het wel mee viel qua kosten

    De kosten zijn €45 voor antigeen of €64 voor PCR, per dag. Het zal lang aanschuiven worden bij de test locaties.

    Wellicht goed om in het achterhoofd te houden dat de 2g optie (toegang voor alleen gevaccineerden) momenteel ook wordt besproken in Frankrijk. Duitse pretparken zijn al over op 2g.

    Groetjes,
    Lars
    We gaan gelukkig niet in het weekend en buiten de vakantie periode dus ik hoop dat het dan wat rustiger is hij de testlocatie
  • Hoi allemaal,

    Nog even voor de volledigheid: De Franse regering heeft aangescherpte maatregelen bekend gemaakt voor niet-gevaccineerden. De negatieve test mag vanaf 29 november 2021 maximaal 24 uur oud zijn (was 72 uur). Daarnaast is de mondkapjesplicht geldig voor alle bezoekers vanaf 6 jaar. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Op de website van disney lees ik nog steeds een geldigheidsduur van 72u voor de disney parken, om Frankrijk binnen te komen is het 24u. Ik vraag me dan ook af hoe het zit met eten in een disney hotel, is dat ook 24u of wordt dat bij de parken gerekend?
  • Op de website van disney lees ik nog steeds een geldigheidsduur van 72u voor de disney parken, om Frankrijk binnen te komen is het 24u. Ik vraag me dan ook af hoe het zit met eten in een disney hotel, is dat ook 24u of wordt dat bij de parken gerekend?

    Daarom vermelden we ook vanaf 29 november 2021 ;-) Momenteel zijn de huidige regels (met 72 uur) nog geldig, maar dat wijzigt dus vanaf maandag. Dan wordt ook de DLP website aangepast.

    Ja, de 24 uur regel is straks van toepassing op heel Disneyland Paris, inclusief de parken, hotels en Disney Village. Voor de hotels wordt apart gecontroleerd op QR. Let wel: Dit geldt dus niet voor gevaccineerden. Zij krijgen gewoon toegang zonder test. De aanscherping is enkel voor niet-gevaccineerden.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt Lars!
  • Ik ben heel erg in de war... had bericht gestuurd vrijdag om te vragen hoe het zat met de 24h geldigheid vd pcr ipv 72u voor de disney parken. Aangezien we hadden geboekt vr 29nov tem 1 dec met een nichtje die 15j is en niet gevaccineerd. Kreeg net bericht terug dat het geldt zoals het op de website vermeld staat. Daar staat nog steeds 72h. Ik vertrouw op Lars ipv op disney aangezien die info van disney tegenwoordig heel incorrect en soms tegenstrijdig is. Maar wat als je nu niet op een forum zit, dan sta je daar wel schoon. Dat duurt toch maar 5 minuten denk ik om dat aan te passen van 72 naar 24??
  • Vraagje. Hoe kan iemand in Disney Villagers een test doen als ze daar ook een controle doen?
  • Ik denk dat die testfaciliteit zich net buiten disney Village bevindt, net vr de disney parken
  • Ik denk dat die testfaciliteit zich net buiten disney Village bevindt, net vr de disney parken

    Ok dan ben ik benieuwd waar precies en aan welke kant… ik ga met iemand die zich moet laten testen en ik lees verhalen over mensen die een test laten doen en in afwachting van de uitslag rondlopen in disney village.. wat niet mogelijk zou mogen /kunnen zijn
  • Je vindt info op disney. Loxamed. Fr, het is blijkbaar via een ingang van het movie theater blijkbaar. Ik dacht dat ik het elders had gezien. Dat is idd in disney Village wat ik ook heel raar vind wegens de maatregelen maar tja
  • Ik ben heel erg in de war... had bericht gestuurd vrijdag om te vragen hoe het zat met de 24h geldigheid vd pcr ipv 72u voor de disney parken. Aangezien we hadden geboekt vr 29nov tem 1 dec met een nichtje die 15j is en niet gevaccineerd. Kreeg net bericht terug dat het geldt zoals het op de website vermeld staat. Daar staat nog steeds 72h. Ik vertrouw op Lars ipv op disney aangezien die info van disney tegenwoordig heel incorrect en soms tegenstrijdig is. Maar wat als je nu niet op een forum zit, dan sta je daar wel schoon. Dat duurt toch maar 5 minuten denk ik om dat aan te passen van 72 naar 24??

    Hoi @tinkebel2 en @dotty03 ,

    De regels voor de Franse Pass Sanitaire veranderen vanaf 29 november waarbij iedereen die niet gevaccineerd is iedere dag moet testen. De uitslag is dan nog maar 24 uur geldig in plaats van 72 uur. Dit is een nationale wijziging en aangezien DLP met dezelfde regels moet werken, zal dat ook voor Disney 24 uur worden.

    Er kan getest worden in Disney Village (voormalige pre-show deel van de Wild West Show, naast de bioscoop. Toegang tot deze locatie is wel mét coronapaspoort dus zorg ervoor dat iedereen een geldige test heeft (was sowieso 24 uur om Frankrijk binnen te komen vanuit Nederland) en ga vervolgens aan het einde van de dag testen voor de gebruik de volgende dag. Dat mag een snelle antigeen test zijn. Bekijk alle test locaties in en rondom Disneyland Paris: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt weer voor de uitgebreide update! Vind dit forum echt top. Ik geloof je info hoor Lars, ik snap gewoon niet waarom Disney niet up to date kan zijn met zijn info, zowel ivm covid als vb met de eac/priority card. Nog een geluk dat we jou hebben!
  • Bedankt weer voor de uitgebreide update! Vind dit forum echt top. Ik geloof je info hoor Lars, ik snap gewoon niet waarom Disney niet up to date kan zijn met zijn info, zowel ivm covid als vb met de eac/priority card. Nog een geluk dat we jou hebben!

    Als je inderdaad al ziet dat er nog steeds veel onduidelijk is over de passen voor mindervaliden terwijl het nieuwe systeem volgende week al ingaat...

    Het zou nog kunnen dat Disney een uitzondering heeft kunnen regelen bij de Franse regering, maar dat lijkt me sterk. Als het goed is wordt de info morgen aangepast op de DLP website.
  • Nog even een vraag … de uitslag kan deze op onze Corona check app komen of moet je de Franse downloaden ?
  • dotty03 zei:

    Nog even een vraag … de uitslag kan deze op onze Corona check app komen of moet je de Franse downloaden ?

    Wat wij begrepen is dat je een QR code ontvangt per sms of mail. Deze kan dan gescand worden bij de ingang van Disneyland Paris. Of de code ook ingeladen kan worden in nationale apps (CoronaCheck voor NL of CovidSafe voor BE) is niet duidelijk.
  • november 2021 aangepast
    Ik heb vandaag contact gezocht met DLP vanwege de wijziging in de Franse Pass Sanitaire waarbij een test nog maar 24 uur geldig is in plaats van 72 uur. Disney geeft aan dat dit momenteel nog onduidelijk is of dit ook voor het resort geldt. Besprekingen met de Franse overheid zijn nog gaande (lekker op tijd ook). Anyway, zodra ik meer hoor, laat ik het weten. Voor nu dus nog 72 uur.

    Groetjes,
    Lars
  • Dat is ook wat ik via mail te horen kreeg maar vermits disney zo slechte info geeft, konden we het er niet op wagen en hebben we dus ons 3 daags verblijf van vandaag geannuleerd, veel geld kwijt want het was last minute cancelling. Dat bedoel ik nu met de frustratie die we momenteel hebben met disney. Ze zetten nergens duidelijke info neer, maar je kan daar toch niet staan zonder te weten wat of hoe, grrrr
  • Ter informatie: Disney heeft de tekst inmiddels aangepast van 72 uur naar 24 uur, dus het geldt zoals verwacht ook voor DLP.
  • Van de website: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies

    Heenreis naar Frankrijk
    Let op: Vanaf 15 december 2021 is uw coronabewijs (DCC) niet meer geldig als u 65 jaar of ouder bent en u uw 2e vaccinatie (of 1e na een covid-besmetting) langer dan 7 maanden geleden heeft gehad. Alleen een DCC met coronabewijs van 3 vaccinaties (of 2 na een covid-besmetting) is vanaf dan geldig.

    Vanaf 15 januari 2022 geldt deze maatregel ook voor personen van 18 jaar en ouder.
    Als u vanaf deze datum niet aan de voorwaarde van de 3e prik voldoet, wordt u als ongevaccineerd gezien en moet u bij ieder bezoek aan restaurant, bioscopen, musea, etc. een negatief PCR- of antigeentestresultaat laten zien die niet ouder dan 24 uur is.

    Hier staat dat deze maatregel geld vanaf 15 januari.
    Wat betekent dit?
    1. Heb ik vanaf 15 januari de derde boosterprik nodig?

    2. Heb ik alleen de boosterprik nodig, als de tweede prik langer dan 7 maanden terug gezet is?
    Bijv. ik ben bij wijze van spreke op 1 juli voor de eerste keer gevaccineerd, en de tweede keer op 1 augustus.
    Betekent dit dat mijn QR tot eind februari gewoon geldig is voor Frankrijk?

    Onze laatste dag bij Disney is namelijk op 15 januari.
  • Van de website: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies

    Heenreis naar Frankrijk
    Let op: Vanaf 15 december 2021 is uw coronabewijs (DCC) niet meer geldig als u 65 jaar of ouder bent en u uw 2e vaccinatie (of 1e na een covid-besmetting) langer dan 7 maanden geleden heeft gehad. Alleen een DCC met coronabewijs van 3 vaccinaties (of 2 na een covid-besmetting) is vanaf dan geldig.

    Vanaf 15 januari 2022 geldt deze maatregel ook voor personen van 18 jaar en ouder.
    Als u vanaf deze datum niet aan de voorwaarde van de 3e prik voldoet, wordt u als ongevaccineerd gezien en moet u bij ieder bezoek aan restaurant, bioscopen, musea, etc. een negatief PCR- of antigeentestresultaat laten zien die niet ouder dan 24 uur is.

    Hier staat dat deze maatregel geld vanaf 15 januari.
    Wat betekent dit?
    1. Heb ik vanaf 15 januari de derde boosterprik nodig?

    2. Heb ik alleen de boosterprik nodig, als de tweede prik langer dan 7 maanden terug gezet is?
    Bijv. ik ben bij wijze van spreke op 1 juli voor de eerste keer gevaccineerd, en de tweede keer op 1 augustus.
    Betekent dit dat mijn QR tot eind februari gewoon geldig is voor Frankrijk?

    Onze laatste dag bij Disney is namelijk op 15 januari.

    Met ingang van 15 december 2021 geldt voor mensen van 65 jaar en ouder dat hun gezondheidspas alias passe sanitaire zijn geldigheid verliest, tenzij ze binnen een termijn van 7 maanden na toediening van hun laatste prik een boostervaccin hebben gekregen.

    Met ingang van 15 januari 2022 geldt die regel voor alle Fransen van 18 jaar en ouder.

    Het is alleen voor de Fransen en niet voor de reizigers buiten Frankrijk deze info heb ik van de Fransen consulaat in Amsterdam
  • Wat betreft de verplichte boosterprik voor 65-plussers vanaf 15 december 2021 en voor 18-plussers 2022 vanaf 15 januari: Disney komt binnenkort met meer informatie hierover aangezien dit - voor nu - alleen zou gelden voor inwoners van Frankrijk en niet voor toeristen. To be continued...

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Wat betreft de verplichte boosterprik voor 65-plussers vanaf 15 december 2021 en voor 18-plussers 2022 vanaf 15 januari: Disney komt binnenkort met meer informatie hierover aangezien dit - voor nu - alleen zou gelden voor inwoners van Frankrijk en niet voor toeristen. To be continued...

    Groetjes,
    Lars

    https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies
  • dotty03 zei:

    Lars zei:

    Wat betreft de verplichte boosterprik voor 65-plussers vanaf 15 december 2021 en voor 18-plussers 2022 vanaf 15 januari: Disney komt binnenkort met meer informatie hierover aangezien dit - voor nu - alleen zou gelden voor inwoners van Frankrijk en niet voor toeristen. To be continued...

    Groetjes,
    Lars

    https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies
    Hierin staat dat het ook voor reizigers geldt
  • Op Facebook is ook iedereen er van overtuigd dat het voor iedereen geldt, zou natuurlijk ook veel logischer zijn. Voor mij betekent dat mijn voorzichtige plannen voor het jubileum in duigen vallen tenzij ik via een wonder op tijd mijn booster krijg, ik kan namelijk die testen niet betalen helaas.
  • Ik heb er nog is over na gedacht, en ik denk dat je QR vervalt als je 2e prik langer dan 7 maanden geleden is.

    Logisch gedacht. In Frankrijk is de regel vanaf 12 jaar en 2 maanden vaccineren.
    Iemand is 1 oktober 12 jaar geworden.
    Betekent dus dat je op 1 december 12 jaar en 2 maanden hebt.
    Je neemt op 1 december je eerste prik
    een maand later, op 1 januari je tweede, na 7 dagen is deze 'geldig'

    Dan kan het toch niet zo zijn dat je op 15 januari je derde gehad moet hebben?
  • Ik heb er nog is over na gedacht, en ik denk dat je QR vervalt als je 2e prik langer dan 7 maanden geleden is.

    Logisch gedacht. In Frankrijk is de regel vanaf 12 jaar en 2 maanden vaccineren.
    Iemand is 1 oktober 12 jaar geworden.
    Betekent dus dat je op 1 december 12 jaar en 2 maanden hebt.
    Je neemt op 1 december je eerste prik
    een maand later, op 1 januari je tweede, na 7 dagen is deze 'geldig'

    Dan kan het toch niet zo zijn dat je op 15 januari je derde gehad moet hebben?

    Het gaat alleen om personen van 18 jaar en ouder, dus geen kinderen.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Ik heb er nog is over na gedacht, en ik denk dat je QR vervalt als je 2e prik langer dan 7 maanden geleden is.

    Logisch gedacht. In Frankrijk is de regel vanaf 12 jaar en 2 maanden vaccineren.
    Iemand is 1 oktober 12 jaar geworden.
    Betekent dus dat je op 1 december 12 jaar en 2 maanden hebt.
    Je neemt op 1 december je eerste prik
    een maand later, op 1 januari je tweede, na 7 dagen is deze 'geldig'

    Dan kan het toch niet zo zijn dat je op 15 januari je derde gehad moet hebben?

    Het gaat alleen om personen van 18 jaar en ouder, dus geen kinderen.

    Groetjes,
    Lars
    Klopt,

    Ik heb wat gevonden op de website waar Disney naar verwijst:
    https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus

    (vertaald via Google Translate)
    "Gezondheidspas"

    Vanaf 15 december moeten mensen van 65 jaar en ouder en mensen die gevaccineerd zijn met het Janssen-vaccin een vaccinatie-booster moeten rechtvaardigen om hun "sanitaire pas" te verlengen.

    Mensen van 18 tot 64 jaar die vóór 17 juni hun laatste dosis vaccin hebben gekregen, moeten hun herinnering vóór 15 januari ontvangen, zodat hun pas niet wordt gedeactiveerd, aangezien ze op die datum de deadline van 5 maanden hebben overschreden om in aanmerking te komen voor de terugroepactie en 8 weken om deze terugroepactie uit te voeren.

    Sinds 29 november 2021 zullen alleen PCR- en antigeentesten van minder dan 24 uur het bewijs vormen van de "sanitaire pas".
  • Ik heb inmiddels een verhelderende mail gekregen van OAD, de reisorganisator.

    Frankrijk heeft de maatregelen aangescherpt, deze kunt u nalezen op wijsopreis.nl
    Kort samengevat vanaf 15 januari 2022 (en vanaf 15 december 2021 indien u 65 jaar of ouder bent):
    - Heeft u korter dan 7 maanden geleden uw 2e vaccinatie of boosterprik gehad? Dan volstaat de internationale QR code in de CoronaCheck app als pass sanitaire (gezondheidspas).

    - Heeft u langer dan 7 maanden geleden uw 2e vaccinatie gehad en nog geen boosterprik gehad? Dan vervalt uw internationale QR code en wordt u in Frankrijk als ongevaccineerd gezien. U heeft dan elke 24 uur een negatieve PCR-test of antigeentest nodig.

    - Mocht u niet (volledig) gevaccineerd zijn dan heeft u een negatieve PCR-test of antigeentest nodig. Deze mag om Frankrijk, uw Disney Hotel, Disney Village en de Disney Parken in te komen, niet ouder zijn dan 24 uur. U dient dus ter plaatse te testen.
  • Fijn, dankjewel!
Log In of Registreer om te reageren.